Inter Europol Competition podejmuje walkę z najlepszymi w FIA WEC. Druga Oreca w klasie LMP2 od sezonu 2022

Inter Europol Competition #34 / © FIA WEC / Harry Parvin/AdrenalMedia.com

Według menadżera Inter Europol Competition, Saschy Fassbendera, zespół rozpoczyna intensywną pracę, aby urwać brakujące sekundy w walce z czołówką w klasie LMP2 w ciągu najbliższych dwóch sezonów Długodystansowych Mistrzostw Świata. Polska ekipa zadebiutowała w tym roku konstrukcją Oreca 07-Gibson prowadzoną przez Jakuba Śmiechowskiego, Rengera van der Zande oraz Alexa Brundle’a.

Fassbender przyznał, że zespół podczas tegorocznej kampanii WEC napotkał kilka trudności, w tym m.in. wprowadzenie przez ACO nakazu wykorzystywania konfiguracji aerodynamicznej jedynie o niskiej sile docisku. Mimo tego Polacy dzielnie walczyli z najlepszymi w klasie, regularnie zajmując czołowe lokaty.

Podczas wyścigu otwierającego sezon na Spa-Francorchamps zajęli wysokie piąte miejsce. Ten sam wynik zanotowali w Portimao. Kolejnym torem w kalendarzu Długodystansowych Mistrzostw Świata była włoska Monza, gdzie Inter Europol otarł się o podium, zajmując czwarte miejsce. 24-godzinny wyścig Le Mans to kolejny raz piąta lokata zdobyta na koniec rywalizacji. Dwie rundy w Bahrajnie kończące tegoroczną kampanię to odpowiednio dziewiąte i piąte miejsce. Doskonała i równa jazda ekipy zaowocowała ostatecznie piątą lokatą w klasyfikacji generalnej w klasie LMP2.

„Ten sezon był dla nas dość trudny. Kiedy rozpoczynaliśmy rywalizację na początku roku, bardzo odczuliśmy zmiany regulaminowe narzucone przez FIA i ACO, dotyczące pakietów aerodynamicznych. Zimą zmieniliśmy naszą konstrukcję z Ligiera na Orecę i wszystkie nasze dane opierały się o symulacje przy wysokiej sile docisku” – tłumaczył Fassbender.

„Gdy znaleźliśmy się w Spa, byliśmy jedyną ekipą, która nie miała okazji przetestować samochodu z obecnie obowiązującą konfiguracją aerodynamiczną. Był to więc dla nas bardzo wymagający weekend. Piąte miejsce na koniec wyścigu to zasługa tylko i wyłącznie bezbłędnej jazdy naszych kierowców” – dodał.

„Przez całą tegoroczną kampanię znajdowaliśmy się w pobliżu czwartego i piątego miejsca. Oczywiście naszym głównym celem jest zmniejszenie dystansu do zespołów zajmujących najwyższe pozycje. Jednak w WEC jest to niezwykle trudne. Nie ma zbyt wielu testów i trudno jest podjąć walkę w trakcie sezonu.”

Fassbender dodał, że Polska ekipa spędziła dużą część roku na nadrabianiu zaległości i przystosowywaniu nowego samochodu do ich potrzeb. Zmiany wymagał, chociażby system tankowania Oreci 07-Gibson, który różni się od tego używanego w Ligierze. Zaznaczył jednak, że cały zespół ma jasny obraz obszarów, nad którymi musi pracować.

„Jedną z trudności, z którą musieliśmy sobie radzić, było tankowanie. W Ligierze przebiegało to zupełnie inaczej niż w Orece, którą obecnie wystawiamy. W Spa straciliśmy na tym bardzo dużo czasu. Przepisy dotyczące platform paliwowych są niezwykle surowe, więc musieliśmy wszystko dokładnie przeanalizować i zoptymalizować. Obecnie jest nieco lepiej, ale nadal nad tym pracujemy” – wyjaśnił Sascha Fassbender.

Inter Europol Competition ogłosił w ostatnim czasie, że podpisał kontrakt na kolejne dwa sezony z niezwykle utalentowanym zawodnikiem Alexem Brundlem, który zapewni stabilność w składzie kierowców.

„Zbliżamy się do czołówki. Jednak osiągnięcie tego celu to bardzo ciężka i intensywna praca całego zespołu. Dokładnie wiemy, co musimy jeszcze poprawić. Prowadzimy nasz program rozwojowy tak, aby nadrobić brakujące sekundy.”

Fassbender potwierdził także, że Inter Europol ma zamiar wystawić drugi prototyp Oreca 07-Gibson klasy LMP2. Program obejmujący dwa samochody pomógłby jego zdaniem poprawić pozycję zespołu w stawce oraz dałby dodatkowe dane potrzebne do rozwoju obu konstrukcji.

„Decydując się na wprowadzenie do rywalizacji drugiego samochodu, zapewniamy sobie jednocześnie więcej danych i wiedzy, którą dzięki temu zdobędziemy. Zamiast sześciu wyścigów jednym autem, podwajamy tę liczbę, wystawiając drugi prototyp. To daje dwa razy więcej doświadczenia w każdym aspekcie” – podsumował Fassbender.

Polityka zespołu jako firmy zatrudniającej pracowników na roczne kontrakty ma pomóc w skompletowaniu personelu do pracy przy kolejnym samochodzie. Oprócz występów w FIA WEC Inter Europol wystawia także dwa Ligiery w klasie LMP3 w serii ELMS. To niewątpliwie generuje zapotrzebowanie na powiększenie składu.

Image: © FIA WEC / Harry Parvin/AdrenalMedia.com