Inter Europol Competition prezentuje skład kierowców na sezon 2021 w FIA WEC

Polski zespół Inter Europol Competition potwierdził skład kierowców na swój pierwszy debiutancki sezon 2021 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz 24-godzinny wyścig Le Mans w prototypie ORECA 07.
Do Kuby Śmiechowskiego, który rywalizuje z zespołem od jego pierwszych startów w Asia Le Mans Series oraz European Le Mans Series, dołączą doświadczeni Alex Brundle i Renger van der Zande, którego w pierwszym wyścigu na Sebring zastąpi Helio Castroneves.
"Jestem dumny z tego, że nasz zespół będzie pierwszym polskim składem startującym w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Specjalne podziękowania dla naszego sponsora, Inter Europol, za umożliwienie tego" - powiedział menadżer ekipy, Sascha Fassbender.
"Jak pokazuje nasz skład kierowców, nie konkurujemy tylko po to, by tam być. Chcemy zrobić wrażenie i zostawić swój ślad w WEC."
"Z Kubą, który weźmie udział w swoim trzecim sezonie w LMP2, oraz Rengerem i Alexem, którzy mogą już spojrzeć wstecz na zwycięstwa w wyścigach w LMP2 / DPI, stworzyliśmy silny zespół. Cały skład jest bardzo zmotywowany i nie może się doczekać wejścia do WEC w marcu."
"Jestem bardzo podekscytowany, że będę mógł ścigać się w WEC z zespołem Inter Europol Competition podczas rywalizacji na torze Sebring, o czym rozmawialiśmy w zeszłym roku, a teraz możemy zrobić coś naprawdę wyjątkowego" - powiedział Helio Castroneves.
"Po trzech latach ścigania się z DPI, z pewnością przygotowało mnie to na to wyzwanie i po prostu nie mogę się doczekać rozpoczęcia 2021 roku."
"Cieszę się, że mogę podjąć wyzwanie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata z Inter Europol Competition" - przyznał Alex Brundle. "Wspaniale jest znowu ścigać się na światowej scenie i na niektórych torach, które naprawdę lubię."
"Z pewnością dołączam do imponującej listy kierowców i nie mogę się doczekać, kiedy zacznę naciskać na samochód wraz z Kubą, Rengerem i Helio."
"Zespół osiągnął świetne wyniki w LMP3 i nie mogę się doczekać współpracy z inżynierami oraz załogą mechaników, aby być częścią następnego etapu sukcesu i rozwoju zespołu."
Renger can der Zande, dodał: "To zaszczyt dodać program w FIA WEC z Inter Europol Competition do mojego harmonogramu startów z Chip Ganassi Racing with Cadillac w przyszłym sezonie IMSA. To podstawa mojej rywalizacji w kampanii 2021 i oczywiście cieszę się, że wrócę do Le Mans, na tak kultowy tor oraz wyścig."
"Niestety pierwsze rundy obu serii są w tym samym terminie na torze Sebring, więc nie będę mógł się tam ścigać w WEC, ale będę obserwował i miał nadzieję, że Inter Europol Competition pojedzie dobry wyścig, podczas gdy ja skupię się na 12-godzinnej rywalizacji w IMSA."
"W rezultacie mój sezon w FIA WEC tak naprawdę rozpocznie się od następnej rundy na torze Spa-Francorchamps."
"Dołączenie do WEC to naprawdę fantastyczne uczucie" - przyznał Kuba Śmiechowski, wieloletni kierowca Inter Europol Competition. "Kiedy tworzyliśmy zespół, nie marzyliśmy o tym."
"Myślę, że mamy niezły skład. Na pewno praca z takimi ludźmi, jak Alex, Renger i Helio będzie niesamowitym doświadczeniem i nie mogę się doczekać, aż się zacznie."
"Wiem, że cały zespół sprosta temu nowemu wyzwaniu, tak jak robiliśmy to w przeszłości. To będzie wspaniały rok" - podsumował Polak.
Start rywalizacji sezonu 2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata został zaplanowany na 19 marca na torze Sebring, jednak sześć dni wcześniej zespoły wezmą udział w dwudniowych przedsezonowych testach również na torze Sebring (13-14 marca).
- Image: © Inter Europol Competition