Inter Europol Competition wystartuje w nowej serii Prototype Cup Germany

Inter Europol Competition / © Inter Europol Competition

Zespół Inter Europol Competition potwierdził, że wystartuje w nowo utworzonej serii Prototype Cup Germany i wystawi jeden prototyp LMP3, którym rywalizować będą Damian Ciosek oraz James Winslow.

Niemiecki Automobilklub ADAC i holenderska firma Creventic wystartowali z nowym projektem, który został utworzony na licencji ACO jako uzupełnienie Michelin Le Mans Cup na szczeblu międzynarodowym.

Startów w nowo utworzonej formule nie odmówił skład Inter Europol Competition, który obok Asian Le Mans Series, European Le Mans Series oraz Długodystansowych Mistrzostw Świata, zmierzy się także w Prototype Cup Germany.

Ekipa spod Warszawy wykorzysta prototyp LMP3 Ligier JS P320 z silnikiem Nissana, którym walczyć o punkty będą Polak Damian Ciosek oraz Brytyjczyk James Winslow.

„Zdecydowałem się na współpracę z zespołem, ponieważ uważam go za jeden z najlepszych w Europie w klasie LMP3” – przyznał Damian Ciosek. „Śledziłem ich starty w Asian Le Mans Series i sądzę, że pasujemy do siebie.”

„Prototype Cup Germany to dobry wybór z uwagi na najlepsze tory. Będę również startował w Lamborghini Super Trofeo oraz w Road to Le Mans. Ściganie w Le Mans było zawsze moim marzeniem. To będzie dobra okazja, by poznać tor na przyszłość.”

„Mam poważne plany, ale teraz koncentruję się na tym, aby zdobyć jak najwięcej doświadczeń i spróbować wygrać Prototype Cup.”

James Winslow dodał: „Wspaniale jest powrócić do zespołu Inter Europol Competition po wcześniejszych sezonach, a zwłaszcza po 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2019 roku.”

„Zespół spisywał się ostatnio bardzo dobrze. Sądzę, że wraz z Damianem będziemy poważnymi graczami w tym sezonie. Nie mogę już się doczekać pierwszego startu w Spa-Francorchamps w kwietniu.”

„Jako Niemiec jestem szczęśliwy, że prototypy wreszcie będą ścigać się w moim kraju” – podkreślił Sascha Fassbender, menadżer zespołu Inter Europol Competition. „Ta kategoria nie jest w Niemczech znana tak dobrze, jak samochody GT, których tak wiele pochodzi od niemieckich producentów.”

Kierowcy oraz zespoły sezon Prototype Cup Germany rozpoczną dwudniowymi testami na torze Nurburgring (4-5 kwietnia), aby następnie udać się na pętlę Spa-Francorchamps, gdzie 22-23 kwietnia odbędzie się pierwsza runda nowej serii.

Drugi i trzeci, finałowy wyścig tegorocznej kampanii odbędą się tymczasem na dwóch niemieckich obiektach – 15-17 lipca na pętli Nurburgring, a następnie 19-21 sierpnia na torze Lausitzring.

Każdy weekend wyścigowy obejmuje dwie 30-minutowe sesje treningowe, dwie 15-minutowe sesje kwalifikacyjne i dwa 60-minutowe wyścigi z obowiązkowym postojem w boksie.

Image: © Inter Europol Competition