Isola: Nowa konfiguracja toru Yas Marina daje więcej możliwości do wyprzedzania

Mario Isola - Pirelli / © Pirelli Motorsport

Firma Pirelli przewiduje, że tor Yas Marina po wprowadzonych modyfikacjach będzie o 14 sekund szybszy względem pierwotnej charakterystyki tego obiektu.

Organizatorzy Grand Prix Abu Zabi w ostatnich miesiącach zdecydowali wprowadzić się kilka istotnych modyfikacji w układzie lokalnego toru, który dotychczas nie sprzyjał wyścigom F1.

Największe zmiany pojawiły się w tzw. sekcji stadionowej, gdzie owiana złą sławą szykana została zastąpiona dynamicznym łukiem, co w zamyśle ma zwiększyć liczbę manewrów wyprzedzenia na najdłuższej prostej przed zakrętem numer osiem.

Kolejny etap prac objął sekwencje zakrętów 11-14, gdzie dotychczasowa kręta strefa została zastąpiona jednym szybkim zakrętem.

Mniejsze poprawki pojawił się również w sekcji hotelowej, gdzie zdecydowano się poszerzyć ten odcinek, aby umożliwić zawodnikom bliższe podążanie za sobą.

Wskutek wprowadzonych zmian nitka toru została skrócona o dokładnie 273 metry, a symulacje Pirelli sugerują, że czasy okrążeń spadną w tym przypadku o około 14 sekund.

„To będzie pierwszy raz, kiedy zmierzymy się z nową konfiguracją oraz z niektórymi fragmentami, gdzie znajduje się świeży asfalt. Mogliśmy jednak polegać w tym przypadku na symulacjach i innych informacjach z dużym wyprzedzeniem, co pozwoliło nam dobrze przygotować się do tego GP” - przyznał Mario Isola.

„Ogólnie rzecz biorąc, dzięki kilku nowym zakrętom, tor jest o wiele szybszy i stwarza więcej możliwości do wyprzedzania.”

„Rezultatem tych zmian są natomiast większe obciążenia pionowe, zwłaszcza na przednich oponach. Nie spodziewamy się jednak, aby te zmiany wpłynęły na żucie ogumienia, dlatego też zdecydowaliśmy się nominować na tę rundę trzy najbardziej miękkie mieszanki.”

Image: © Pirelli Motorsport