Isotta Fraschini zaprezentował prototyp Tipo 6 LMH Competizione

Tipo 6 LMH Competizione / © Isotta Fraschini

Isotta Fraschini odsłonił prototyp Tipo 6 LMH Competizione, który ma zadebiutować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata jeszcze w tym roku.

Włoski konstruktor nie otrzymał zgody na starty w FIA WEC na całą tegoroczną kampanię i zdecydował się na formułę „wyścig po wyścigu”, a jego debiut spodziewany jest na rundę 6 Hours of Monza. Przedstawiciele Fraschini, jak i sam zespół Vector Sport, nie potwierdzają jednak tych doniesień.

„Dzisiaj jesteśmy dokładnie tam, gdzie przewidywaliśmy cztery miesiące temu, kiedy ogłosiliśmy, że Isotta Fraschini powróci i zgodnie z tradycją zrobi to samochodem wyścigowym” – powiedział Claudio Berro, dyrektor sportów motorowych.

„Tipo 6 LMH Competizione jest teraz w pełnej i rzeczywistej konfiguracji, a intencje na sezon 2023 pozostają takie, jak rywalizacja w mistrzostwach WEC w sezonie 2023 w formule «wyścig po wyścigu», jak tylko samochód uzyska homologację FIA.”

„W międzyczasie będziemy szlifować kilometry razem z zespołem Vector Sport, aby jak najszybciej być gotowymi” – dodał.

Tipo 6 LMH Competizione / © Isotta Fraschini

Stworzony do rywalizacji w wyścigach wytrzymałościowych hybrydowy prototyp Tipo 6 LMH Competizione z napędem na cztery koła ma moc elektryczną dostarczaną przez przednią oś, podczas gdy z tyłu znajduje się centralnie zamontowany 3-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Silnik ten powstał we współpracy Niemców z HWA i Michelotto Engineering, ale własność intelektualna należy do Isotta Franchini. W tej wersji moc maksymalna została ograniczona do 700 KM (520 kW), podczas gdy przedni silnik elektryczny rozwija moc 270 KM (200 kW). Całkowita masa samochodu wynosi 1030 kilogramów.

Jeśli chodzi o kwestie aerodynamiczne, włoski prototyp został opracowany w tunelu aerodynamicznym Williamsa w Wielkiej Brytanii. Podwozie i karoseria zostały w całości zaprojektowane przez Isotta Fraschini i wyprodukowane przez ARS Technologies, wiodącą włoską firmę w sektorze materiałów kompozytowych.

Inne kluczowe komponenty zostały wykonane przez ważnych partnerów, takich jak Brembo (hamulce), PWR (układ chłodzenia), Multimatic (zawieszenie), XTrac (sekwencyjna poprzeczna 7-stopniowa skrzynia biegów), Williams (układ akumulatorów), Pankl (przeniesienie napędu) oraz Bosch (elektronika).

Pierwszy samochód LMH został ukończony w siedzibie Vector Sport w Wielkiej Brytanii i wkrótce rozpocznie testy na hamowni, a następnie wyjedzie na tor na pierwsze jazdy.

Tipo 6 LMH Competizione / © Isotta Fraschini
Image: © Isotta Fraschini