Jose Maria Lopez najszybszy w pierwszej sesji Prologu WEC na Sebring

Toyota Gazoo Racing #7 / © Toyota Motorsport GmbH

Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing był najszybszy w sesji otwierającej testy przedsezonowe Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring International Raceway.

W trzygodzinnej sesji argentyński kierowca uzyskał w Toyocie GR010 Hybrid numer #7 czas 1:48.208, pokonując przy tym swojego kolegę z zespołu Ryo Hirakawę w broniącym tytułu samochodzie oznaczonym numerem osiem.

Toyota dobrze rozpoczęła sobotni Prolog, w którym Ferrari i Vanwall – po raz pierwszy wystawili swoje nowe samochody w oficjalnej sesji WEC.

Japoński producent zakończył jazdy na czele klasy Hypercar, a Cadillac Racing, dzięki wynikowi 1:49.253 Richarda Westbrooka, w przygotowanym przez Chip Ganassi Racing Cadillacu V-Series.R, zajął trzecie miejsce.

Czwarta pozycja przypadła Fredericowi Makowieckiemu w Porsche 963 #5, a Alessandro Pier Guidi w swoim AF Corse Ferrari 499P uzyskał czas 1:49.724 i zajął piątą lokatę.

Porsche Makowieckiego przejechało łącznie 69 okrążeń, co było największym wynikiem spośród jedenastu startujących w klasie Hypercar samochodów.

Peugeot 9X8 #93 Mikkela Jensena okazał się ósmym autem w najwyższej klasie i był wolniejszy o niecałe 2.5 sekundy od liderującej Toyoty.

Zespoły Glickenhaus Racing i Floyd Vanwall Racing Team zamknęły stawkę, przy czym oba miały nieco ponad cztery sekundy straty do Lopeza.

Sobotni test został przerwany przez czerwoną flagę w początkowej fazie i okres samochodu bezpieczeństwa pod koniec, jednak były to symulacje zorganizowane przez WEC, a nie związane z wypadkami kierowców.

Phil Hanson był najszybszy w klasie LMP2. Brytyjczyk uzyskał czas 1:51.722 za kierownicą samochodu numer #22 ekipy United Autosports Oreca 07 Gibson.

Portugalczyk pokonał Roberta Kubicę w samochodzie WRT Oreca nr 41, który przejechał 77 okrążeń, najwięcej ze wszystkich startujących samochodów.

Polska Ekipa Inter Europol Competition pierwsze przedsezonowe przygotowania zakończyła na ostatniej lokacie w klasie LMP2, tracąc do lidera sesji ponad dwie sekundy.

Na szczycie klasy LMGTE Am znalazła się ekipa Iron Lynx, która zajęła dwa pierwsze miejsca w tabeli.

Michelle Gatting w Porsche #85 Iron Dames uzyskała czas 1:59.913, a Alessio Picariello w Iron Lynx #60 był drugi. Za nimi uplasował się Davide Rigon w Ferrari 488 GTE Evo #54 AF Corse.

Wyniki pierwszej sesji testowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing HYPERCAR H 1:48.208 70
2. 8 S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA Toyota Gazoo Racing HYPERCAR H 1:48.293 64 0.085
3. 2 E. BAMBER / A. LYNN / R. WESTBROOK Cadillac Racing HYPERCAR H 1:49.253 44 1.045
4. 5 D. CAMERON / M. CHRISTENSEN / F. MAKOWIECKI Porsche Penske Motorsport HYPERCAR H 1:49.650 69 1.442
5. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO / A. GIOVINAZZI Ferrari AF Corse HYPERCAR H 1:49.724 61 1.516
6. 6 K. ESTRE / A. LOTTERER / L. VANTHOOR Porsche Penske Motorsport HYPERCAR H 1:49.869 54 1.661
7. 50 A. FUOCO / M. MOLINA / N. NIELSEN Ferrari AF Corse HYPERCAR H 1:50.182 48 1.974
8. 93 P. DI RESTA / M. JENSEN / J. VERGNE Peugeot TotalEnergies HYPERCAR H 1:50.700 59 2.492
9. 94 L. DUVAL / G. MENEZES / N. MÜLLER Peugeot TotalEnergies HYPERCAR H 1:51.261 62 3.053
10. 22 F. LUBIN / P. HANSON / F. ALBUQUERQUE United Autosports LMP2 1:51.722 75 3.514
11. 41 R. ANDRADE / R. KUBICA / L. DELÉTRAZ Team WRT LMP2 1:51.752 78 3.544
12. 48 D. BECKMANN / Y. YE / W. STEVENS Hertz Team JOTA LMP2 1:52.188 58 3.980
13. 708 R. DUMAS / R. BRISCOE / O. PLA Glickenhaus Racing HYPERCAR 1:52.247 45 4.039
14. 63 D. PIN / M. BORTOLOTTI / D. KVYAT Prema Racing LMP2 1:52.260 69 4.052
15. 31 S. GELAEL / F. HABSBURG / R. FRIJNS Team WRT LMP2 1:52.283 77 4.075
16. 9 F. UGRAN / B. VISCAAL / A. CALDARELLI Prema Team LMP2 1:52.284 71 4.076
17. 4 T. DILLMANN / E. GUERRIERI / J. VILLENEUVE Floyd Vanwall Racing Team HYPERCAR 1:52.410 33 4.202
18. 10 R. CULLEN / M. KAISER / G. AUBRY Vector Sport LMP2 1:52.478 67 4.270
19. 23 J. PIERSON / T. BLOMQVIST / O. JARVIS United Autosports LMP2 1:52.740 55 4.532
20. 28 D. HEINEMEIER-HANSSON / P. FITTIPALDI / O. RASMUSSEN Jota LMP2 1:52.970 63 4.762
21. 36 M. VAXIVIERE / J. CANAL / C. MILESI Alpine Elf Team LMP2 1:53.158 59 4.950
22. 35 A. NEGRÃO / M. ROJAS / O. CALDWELL Alpine Elf Team LMP2 1:53.209 33 5.001
23. 34 J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / A. COSTA Inter Europol Competition LMP2 1:53.880 67 5.672
24. 85 S. BOVY / M. GATTING / R. FREY Iron Lynx LMGTE Am 1:59.913 63 11.705
25. 60 C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / A. PICARIELLO Iron Lynx LMGTE Am 1:59.935 70 11.727
26. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / D. RIGON AF Corse LMGTE Am 1:59.937 47 11.729
27. 33 B. KEATING / N. VARRONE / N. CATSBURG Corvette Racing LMGTE Am 2:00.162 64 11.954
28. 77 C. RIED / M. PEDERSEN / J. ANDLAUER Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 2:00.189 75 11.981
29. 83 L. PEREZ COMPANC / L. WADOUX / A. ROVERA Richard Mille AF Corse LMGTE Am 2:00.268 64 12.060
30. 56 P. HYETT / G. JEANNETTE / M. CAIROLI Project 1 - AO LMGTE Am 2:00.399 62 12.191
31. 88 R. HARDWICK / Z. ROBICHON / H. TINCKNELL Proton Competition LMGTE Am 2:00.473 62 12.265
32. 21 S. COSTANTINI / S. MANN / U. DE PAUW AF Corse LMGTE Am 2:00.663 54 12.455
33. 57 T. KIMURA / S. HUFFAKER / D. SERRA Kessel Racing LMGTE Am 2:00.744 70 12.536
34. 86 M. WAINWRIGHT / R. PERA / B. BARKER GR Racing LMGTE Am 2:00.920 68 12.712
35. 98 P. DALLA LANA / A. JEFFERIES / N. THIIM / T. MERRIL Northwest AMR LMGTE Am 2:01.126 61 12.918
36. 25 A. AL HARTHY / M. DINAN / C. EASTWOOD ORT by TF LMGTE Am 2:01.513 48 13.305
37. 777 S. HOSHINO / C. STEVENSON / T. FUJII D'Station Racing LMGTE Am 2:01.527 54 13.319
Image: © Toyota Motorsport GmbH