Jota #38 z najlepszym czasem podczas pierwszego treningu przed 8 Hours of Portimao

Jota #38 / © FIA WEC / Gabi Tomescu / AdrenalMedia.com

Antonio Felix da Costa z zespołu Jota #38 wyznaczył najszybszy czas podczas jedynej piątkowej sesji treningowej przed 8 Hours of Portimao, pokonując Alpine Elf Matmut #36 oraz dwa składy Toyoty Gazoo Racing.

Francuska ekipa oznaczonej numerem #36 oraz oba prototypy japońskiego producenta z wysokiego „C” rozpoczęły pierwszy trening na torze Algarve International, plasując się na prowadzeniu w różnych momentach sesji. Ostatecznie to jednak Portugalczyk z zespołu Jota #38 wyznaczył najlepszy czas 1:33.752, utrzymując się na pozycji lidera do końca trwania pierwszych przygotowań.

Na drugiej lokacie znalazła się finalnie ekipa Alpine Elf Matmut, która straciła zaledwie 0.029 sekundy do liderów i to pozwoliło utrzymać za sobą dwa prototypy Toyoty Gazoo Racing - w aucie z numerem #8 najszybszym był Sebastien Buemi (1:33.800), natomiast w ósemce Kamui Kobayashi, który obiekt w Portimao okrążył w 1:33.807.

Czołową piątkę ogólnego zestwienia (druga pozycja w LMP2) zamknął polski zespół Inter Europol Competition, w którym najlepszym tempem popisał się Alex Brundle, ustanawiając wynik na poziomie 1:33.979, co dało 0.227 sekundy straty do ekipy Jota #38.

Debiutujący w FIA WEC Glickenhaus Racing #709 nie był w stanie dorównać tempem liderującej w klasie Le Mans Hypercar ekipie Alpine, a czas 1:34.789 w wykonaniu Ryana Briscoe'a pozwolił zaledwie na dwunaste miejsce.

W klasie LMP2 tuż za wcześniej potwierdzonymi składami Jota #38 oraz Inter Europol Competition #34 znalazł się DragonSpeed USA #21, w którym najszybszym był Ben Hanley z czasem 1:34.268. To dało zaledwie 0.026 sekundy przewagi nad United Autosports #22 (1:34.294) oraz 0.031 sekundy nad Racing Team Nederland #29.

Kevin Estre wyprowadził tymczasem zespół Porsche GT #92 na prowadzenie w klasie LMGTE Pro, wyznaczając rezultat na poziomie 1:40.227. Druga lokata należała do siostrzanego składu z numerem #91 (1:40.389), natomiast dwie ostatnie pozycje zajęła stajnia AF Corse, która straciła odpowiednio 0.455 i 0.511 sekundy.

Porsche okazało się także najszybsze w LMGTE Am. Matt Cambell z zespołu Dempsey - Proton Racing #77 wyznaczył czas na poziomie 1:41.202, wyprzedzając Iron Lynx #60 o 0.224 sekundy oraz Team Project 1 #56 o kolejne 0.058 sekundy.

Wyniki pierwszej sesji treningowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 1:33.752 37
2. 36 A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE Alpine Elf Matmut LMH 1:33.781 28 0.029
3. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:33.800 36 0.048
4. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:33.807 39 0.055
5. 34 J. SMIECHOWSKI / L. DELETRAZ / A. BRUNDLE Inter Europol Competition LMP2 1:33.979 37 0.227
6. 21 H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY Dragonspeed USA LMP2 P/A 1:34.268 38 0.516
7. 22 P. HANSON / W. BOYD / P. DI RESTA United Autosports USA LMP2 1:34.294 34 0.542
8. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT Racing Team Nederland LMP2 P/A 1:34.299 46 0.547
9. 28 S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST Jota LMP2 1:34.627 34 0.875
10. 70 E. GARCIA / M. BECHE / N. NATO Realteam Racing LMP2 P/A 1:34.668 43 0.916
11. 31 R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI Team WRT LMP2 1:34.742 39 0.990
12. 709 R. BRISCOE / R. DUMAS / R. WESTBROOK Glickenhaus Racing LMH 1:34.789 29 1.037
13. 20 J. MAGNUSSEN / A. FJORDBACH / D. ANDERSEN High Class Racing LMP2 P/A 1:35.019 34 1.267
14. 1 T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER Richard Mille Racing Team LMP2 1:36.074 29 2.322
15. 44 M. KONOPKA / O. WEBB / T. JACKSON ARC Bratislava LMP2 P/A 1:36.453 40 2.701
16. 92 K. ESTRE / N. JANI / M. CHRISTENSEN Porsche GT Team LMGTE Pro 1:40.227 35 6.475
17. 91 G. BRUNI / R. LIETZ / F. MAKOWIECKI Porsche GT Team LMGTE Pro 1:40.389 38 6.637
18. 52 M. MOLINA / D. SERRA AF Corse LMGTE Pro 1:40.682 41 6.930
19. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO AF Corse LMGTE Pro 1:40.738 43 6.986
20. 77 C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 1:41.202 28 7.450
21. 60 C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONI Iron Lynx LMGTE Am 1:41.426 40 7.674
22. 56 E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA Team Project 1 LMGTE Am 1:41.484 43 7.732
23. 98 P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES Aston Martin Racing LMGTE Am 1:41.495 44 7.743
24. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 1:41.575 40 7.823
25. 33 B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA TF Sport LMGTE Am 1:41.667 40 7.915
26. 83 F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA AF Corse LMGTE Am 1:41.728 41 7.976
27. 85 R. FREY / M. GATTING / M. GOSTNER Iron Lynx LMGTE Am 1:41.768 43 8.016
28. 88 D. BASTIEN / M. SEEFRIED / J. ANDLAUER Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 1:41.787 38 8.035
29. 86 M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE GR Racing LMGTE Am 1:41.791 29 8.039
30. 47 R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO Cetilar Racing LMGTE Am 1:41.815 41 8.063
31. 57 T. KIMURA / M. JENSEN / S. ANDREWS Kessel Racing LMGTE Am 1:41.970 43 8.218
32. 777 S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON D'Station Racing LMGTE Am 1:41.977 41 8.225
Image: © FIA WEC / Gabi Tomescu / AdrenalMedia.com