Kamui Kobayashi nowym szefem zespołu Toyota Gazoo Racing

Zwycięzca tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Kamui Kobayashi, od sezonu 2022 będzie pełnił funkcję szefa zespołu Toyota Gazoo Racing i jednocześnie rywalizował w FIA WEC w GR010 Hybrid #7.
„Rozwój zespołu Toyota Gazoo Racing to ciągły proces, a priorytetem jest stawianie kierowców na pierwszym miejscu i tworzenie środowiska rodzinnego” – czytamy w oświadczeniu zespołu Toyota.
„Kamui rozpocznie nowe zadanie jako szef zespołu w WEC, równolegle do swoich zobowiązań wyścigowych. Dwukrotny mistrz świata i zwycięzca Le Mans 2021 wprowadzi perspektywę kierowcy do kierownictwa składu, ze szczególnym naciskiem na wzmacnianie zespołu w erze Hypercar.”
„Dziękuję Prezydentowi Akio Toyodzie, Prezydentowi GR Sato i zespołowi Toyota Gazoo Racing za zaufanie, którym mnie obdarzyli” – powiedział Kamui Kobayashi. „Dam z siebie wszystko, aby odnieść sukces w nowej roli, która jest dużym wyzwaniem i wielką szansą.”
„Nie mogę się doczekać walki o mistrzostwo świata jako kierowca i szef zespołu. Całe moje doświadczenie jako zawodnika wyścigowego wniosę do nowej pracy i wiem, że mam fantastyczny zespół, który wesprze mnie w mojej misji.”
„Przygotowujemy się na nową erę rywalizacji Hypercar w WEC, kiedy do walki dołączy wielu nowych producentów, a Toyota ewoluuje, aby przygotować się na to nowe wyzwanie.”
„Ta nowa struktura zespołu jest dla nas ważnym krokiem, aby zachować czujność i być gotowym na następną bitwę” – dodał Japończyk.
Po wycofaniu się z rywalizacji z końcem kampanii 2021, Kazuki Nakajima również pozostał w ekipie i przeniesie się do siedziby w Kolonii, obejmując stanowisko wiceprezesa Toyota Gazoo Racing Europe.
„Kazuki przeniesie się do Toyoty Gazoo Racing Europe w Kolonii w Niemczech na nowe stanowisko wiceprezesa. Poprawi organizację i zoptymalizuje jej podejście do WEC ukierunkowane na kierowców, a także obowiązki związane z zarządzaniem zespołem i kierowcami” – czytamy dalej w komunikacie zespołu.
„Kamui i Kazuki, którzy są częścią rodziny od czasu rywalizacji w Formule Toyota w 2003 roku, będą współpracować, aby zapewnić przygotowanie Toyoty Gazoo Racing na nowe wyzwanie w WEC, kiedy wielu producentów wejdzie do klasy Hypercar w 2023 roku.”
Dopełnieniem zespołu zarządzającego w WEC, który rozpocznie swoją pracę z 1 stycznia 2022, jest Yuichiro Haruna, który obejmie stanowisko Dyrektora Projektu.
- Image: © Toyota Motorsport GmbH