Kamui Kobayashi z najlepszym czasem w trzecim treningu na torze Fuji

Kamui Kobayashi z najlepszym czasem w trzecim treningu na torze Fuji

Kamui Kobayashi z zespołu Toyota Gazoo Racing osiągnął najlepszy czas w finałowym treningu sześciogodzinnej rundy na torze Fuji.

Po trzech czerwonych flagach spowodowanych luźnymi krawężnikami, co skutkowałem skróconymi piątkowymi treningami, sędziowie wyścigowi postanowili przedłużyć sobotni trening o 30 minut.

Przewagę w sobotni poranek na japońskiej pętli miał Fernando Alonso z Toyoty oznaczonej numerem #8, jednak szybszym okazał się Kamui Kobayashi, który po przejęciu prototypu z numerem #7 ustanowił rezultat na poziomie 1:24.589 i wskoczył na prowadzenie.

Na trzecią pozycję powrócił tymczasem zespół SMP Racing, jednak tym razem szybszy okazał się skład z numerem #17, w którym najlepszym tempem popisał się Egor Orudzhev, który do najszybszej Toyoty stracił 1.086 sekundy.

Czwarta i piąta lokata należała finalnie do składów Rebellion Racing. Beche, Laurent i Menezes z prototypu #3 plasowali się przez większą część na trzeciej lokacie, jednak finalnie zostali wyprzedzeni przez SMP #17 i swój siostrzany skład z #1, w którym najlepszym kółkiem popisał się Neel Jani.

Jenson Button był tymczasem najszybszy w składzie kierowców SMP Racing #11, wykręcając czas w postaci 1:26.379, co dało ponad jedną dziesiątą przewagi nad DragonSpeed #10 oraz ponad sekundę nad zamykającym klasę LMP1 zespołem Bykolles Racing.

Jackie Chan DC Racing na prowadzeniu w klasie LMP2

W klasie LMP2 najlepszymi kierowcami okazali się Jaafar, Tan i Jeferi z zespołu Jackie Chan DC Racing #37, którzy ustanowili czas w postaci 1:29.352, wyprzedzając ekipę TDS Racing o 0.230 sekundy.

Trzecie miejsce należało do siostrzanego składu DC Racing z numerem #38, którzy do pierwszej lokaty w LMP2 stracili 0.397 sekundy, jednak utrzymali za sobą DragonSpeed #31 o 0.108 sekundy i piątych w zestawieniu Racing Team Nederland o kolejne 0.895 sekundy.

Klasa LMGTE Pro należała tymczasem do zespołu Porsche GT #92, w której bardzo dobrym tempem popisał się Kevin Estre, który jedno mierzone kółko pokonał w czasie 1:36.851, co pozwoliło wyprzedzić ekipę Forda z numerem #67 o 0.180 sekundy.

Na trzeciej pozycji znaleźli się Marco Sorensen i Nicki Thiim z zespołu Aston Martin Racing #95, którzy tracili jedynie 0.014 sekundy do swoich najbliższych rywali i zdołali utrzymać za sobą ekipę AF Corse #71 i BMW Team MTEK #82, którzy zamykali czołową piątkę.

W najniższej klasie LMGTE Am swoje dobre tempo potwierdził skład Gulf Racing #86, który wyznaczył czas na poziomie 1:37.709 i to pozwoliło utrzymać za sobą dwie ekipy Dempsey - Proton Racing, które traciły 0.124 (#77) i 0.256 (#88) sekundy.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Strata Okr
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:24.589 56
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:25.180 0.591 48
3. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN SMP Racing LMP1 1:25.675 1.086 35
4. 1 N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 1:26.073 1.484 52
5. 3 M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 1:26.102 1.513 44
6. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON SMP Racing LMP1 1:26.379 1.790 50
7. 10 J. ALLEN / B. HANLEY DragonSpeed LMP1 1:26.515 1.926 47
8. 4 O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER Bykolles Racing Team LMP1 1:27.540 2.951 34
9. 37 J. JAAFAR / W. TAN / N. JEFFRI Jackie Chan DC Racing LMP2 1:29.352 4.763 48
10. 28 F. PERRODO / M. VAXIVIERE / J. VERGNE TDS Racing LMP2 1:29.582 4.993 48
. . .