Kamui Kobayashi z najlepszym czasem w trzecim treningu na torze Fuji

Kamui Kobayashi z zespołu Toyota Gazoo Racing osiągnął najlepszy czas w finałowym treningu sześciogodzinnej rundy na torze Fuji.
Po trzech czerwonych flagach spowodowanych luźnymi krawężnikami, co skutkowałem skróconymi piątkowymi treningami, sędziowie wyścigowi postanowili przedłużyć sobotni trening o 30 minut.
Przewagę w sobotni poranek na japońskiej pętli miał Fernando Alonso z Toyoty oznaczonej numerem #8, jednak szybszym okazał się Kamui Kobayashi, który po przejęciu prototypu z numerem #7 ustanowił rezultat na poziomie 1:24.589 i wskoczył na prowadzenie.
Na trzecią pozycję powrócił tymczasem zespół SMP Racing, jednak tym razem szybszy okazał się skład z numerem #17, w którym najlepszym tempem popisał się Egor Orudzhev, który do najszybszej Toyoty stracił 1.086 sekundy.
Czwarta i piąta lokata należała finalnie do składów Rebellion Racing. Beche, Laurent i Menezes z prototypu #3 plasowali się przez większą część na trzeciej lokacie, jednak finalnie zostali wyprzedzeni przez SMP #17 i swój siostrzany skład z #1, w którym najlepszym kółkiem popisał się Neel Jani.
Jenson Button był tymczasem najszybszy w składzie kierowców SMP Racing #11, wykręcając czas w postaci 1:26.379, co dało ponad jedną dziesiątą przewagi nad DragonSpeed #10 oraz ponad sekundę nad zamykającym klasę LMP1 zespołem Bykolles Racing.
Jackie Chan DC Racing na prowadzeniu w klasie LMP2
W klasie LMP2 najlepszymi kierowcami okazali się Jaafar, Tan i Jeferi z zespołu Jackie Chan DC Racing #37, którzy ustanowili czas w postaci 1:29.352, wyprzedzając ekipę TDS Racing o 0.230 sekundy.
Trzecie miejsce należało do siostrzanego składu DC Racing z numerem #38, którzy do pierwszej lokaty w LMP2 stracili 0.397 sekundy, jednak utrzymali za sobą DragonSpeed #31 o 0.108 sekundy i piątych w zestawieniu Racing Team Nederland o kolejne 0.895 sekundy.
Klasa LMGTE Pro należała tymczasem do zespołu Porsche GT #92, w której bardzo dobrym tempem popisał się Kevin Estre, który jedno mierzone kółko pokonał w czasie 1:36.851, co pozwoliło wyprzedzić ekipę Forda z numerem #67 o 0.180 sekundy.
Na trzeciej pozycji znaleźli się Marco Sorensen i Nicki Thiim z zespołu Aston Martin Racing #95, którzy tracili jedynie 0.014 sekundy do swoich najbliższych rywali i zdołali utrzymać za sobą ekipę AF Corse #71 i BMW Team MTEK #82, którzy zamykali czołową piątkę.
W najniższej klasie LMGTE Am swoje dobre tempo potwierdził skład Gulf Racing #86, który wyznaczył czas na poziomie 1:37.709 i to pozwoliło utrzymać za sobą dwie ekipy Dempsey - Proton Racing, które traciły 0.124 (#77) i 0.256 (#88) sekundy.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:24.589 | 56 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:25.180 | 0.591 | 48 |
3. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN | SMP Racing | LMP1 | 1:25.675 | 1.086 | 35 |
4. | 1 | N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 1:26.073 | 1.484 | 52 |
5. | 3 | M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 1:26.102 | 1.513 | 44 |
6. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON | SMP Racing | LMP1 | 1:26.379 | 1.790 | 50 |
7. | 10 | J. ALLEN / B. HANLEY | DragonSpeed | LMP1 | 1:26.515 | 1.926 | 47 |
8. | 4 | O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER | Bykolles Racing Team | LMP1 | 1:27.540 | 2.951 | 34 |
9. | 37 | J. JAAFAR / W. TAN / N. JEFFRI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:29.352 | 4.763 | 48 |
10. | 28 | F. PERRODO / M. VAXIVIERE / J. VERGNE | TDS Racing | LMP2 | 1:29.582 | 4.993 | 48 |
. . . |