Katar oraz drugi wyścig w Singapurze potencjalnymi zastępstwami Grand Prix Rosji

Grand Prix Singapuru 2019 - Marina Bay Street Circuit / © Alfa Romeo F1 Team Orlen / DPPI

W kręgu zainteresowania kierownictwa sportu po zerwaniu kontraktu na przeprowadzenie wyścigu na torze Sochi Autodrom znalazł się Katar oraz kolejna rywalizacja na obiekcie Marina Bay, w celu podtrzymania rekordowego kalendarza mistrzostw świata w sezonie 2022.

Soczi straciło swoje miejsce w kalendarzu królowej motorsportu po zbrojnej inwazji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. W odpowiedzi Formuła 1 postanowiła rozwiązać kontrakt na przeprowadzenie rundy mistrzostw świata z promotorem w tym kraju, który obowiązywał do 2025 roku.

Aby zabezpieczyć harmonogram rekordowych dwudziestu trzech wydarzeń w sezonie, F1 rozważa aktualnie dwie alternatywy dla wycofanego Grand Prix Rosji.

Pierwszą z nich jest tor Losail International w Katarze, który podpisał długoterminową umowę z władzami sportu na goszczenie najlepszych kierowców na świecie.

Inauguracja na pętli znanej szerszej publiczności, głównie za sprawą wyścigów motocyklowych, odbyła się w ubiegłorocznym sezonie. Nie figuruje on jednak w kalendarzu na ten sezon, ponieważ kraj położony na Półwyspie Arabskim jest gospodarzem mistrzostw świata w piłce nożnej.

W ostatnim czasie okazało się, iż organizacja tam rundy Formuły 1 pod koniec września jest możliwa. Grand Prix Kataru w 2022 roku odbyłoby się miesiąc przed piłkarskimi rozgrywkami. Byłby to początek następujących po sobie trzech weekendów Grand Prix w kolejności: Katar, Singapur, Japonia.

Kierownictwo Formuły 1 jako drugą opcję rozważa rozegranie dwóch wyścigów na ulicznym torze Marina Bay w Singapurze, z różnymi godzinami rozpoczęcia obu wydarzeń.

Powrót do zewnętrznej pętli w Bahrajnie również jest prawdopodobnym miejscem docelowym dla wrześniowej rundy mistrzostw świata.

Image: © Alfa Romeo F1 Team Orlen / DPPI