Kierowcy F1 przetestują finalne wersje mieszanek C3 i C4 na sezon 2021

Esteban Ocon - Renault DP World F1 Team / © Renault Sport

Kierowcy Formuły 1 podczas piątkowych sesji treningowych GP Bahrajnu oraz GP Abu Zabi zapoznają się z finalnymi wersjami mieszanek C3 i C4 firmy Pirelli, które będą wykorzystywane w sezonie 2021.

W celu obniżenia kosztów w przyszłorocznej kampanii wyścigowej Formuła 1 zdecydowała się pozostawić aktualne specyfikacje opon Pirelli, jednak zwiększona siła docisku, która będzie obowiązywać w 2021 roku, zmusiła włoskiego producenta ogumienia do podjęcia odpowiednich kroków.

Zespoły podczas Grand Prix Portugalii miały możliwość zapoznania się z prototypami ulepszonych mieszanek, jednak na torze w Sakhir każdy z zawodników otrzyma po dwie mieszanki opon typu C3.

Oba zestawy opon będą mogły być użyte podczas pierwszej lub drugiej sesji treningowej i co najmniej podczas sześciu szybkich okrążeń każdy, jednak jeden z nich będzie musiał być użyty w drugiej sesji, także przez sześć szybkich kółek.

"W pierwszy weekend kierowcy będą jeździli w piątek na nowych oponach C3 na sezon 2021, zdobywając pierwszy właściwy smak ogumienia, które będzie używane w przyszłym roku" - powiedział Mario Isola.

Podczas ostatniej rundy sezonu 2020 kierowcy będą mieli okazję przetestować także mieszankę C4 na przyszłoroczną kampanię. Jedyny dostępny zestaw dla każdego zawodnika będzie musiał być wykorzystany w drugiej piątkowej sesji treningowej przez minimum osiem szybkich okrążeń.

Szef Pirelli przyznał jednak, że bardzo ciekawie zapowiada się drugi weekend na torze w Sakhir, podczas którego zostanie wykorzystana zewnętrzna nitka toru, która zadebiutuje w Formule 1.

"Doświadczymy czego zupełnie innego podczas obu weekendów w Bahrajnie. Być może najbardziej interesującym wyzwaniem będzie Grand Prix Sakhir, ponieważ nie przypomina żadnego innego toru, na którym ścigaliśmy się wcześniej: mimo że wykorzystuje około połowy standardowego toru Grand Prix."

"Chociaż są dostępne pewne dane z symulacji, musimy poczekać na rzeczywiste dane z sesji treningowych, aby zrozumieć dokładny wpływ na zużycie, degradację, a tym samym strategię."

Pirelli podczas Grand Prix Bahrajnu, jak i Sakhir, da kierowcom i zespołom do dyspozycji mieszanki typu C2, C3 i C4, czyli o stopień miększe niż w poprzednim roku.

"Co więcej, zaoferowaliśmy opony, które są o stopień miększe niż w zeszłym roku, co daje więcej możliwości w zakresie strategii."

"Kierowcy będą jednak ciężko pracować, ponieważ krótkie okrążenie będzie oznaczać duży ruch, który może utrudniać kwalifikacje i wyprzedzanie" - dodał Isola.

Image: © Renault Sport