Kierowcy F1 przetestują w Austrii nową konstrukcję tylnych opon

Sebastian Vettel - Aston Martin Cognizant F1 Team / © Aston Martin Cognizant F1 Team

Firma Pirelli zapowiedziała, że podczas treningów przed przyszłotygodniowym GP Austrii kierowcy Formuły 1 będą mogli sprawdzić nową konstrukcję tylnych opon.

Choć w sezonie 2022 dojdzie do zmiany kół z 13-calowych na 18-calowe, niewykluczone, że ogumienie zostanie zmodyfikowane jeszcze w tym roku. Byłoby to pokłosiem incydentów z minionego GP Azerbejdżanu, gdy doszło do pęknięć w lewych tylnych oponach samochodu Lance’a Strolla i Maxa Verstappena.

Pirelli postanowiło bowiem szybko stworzyć nowe, wytrzymalsze ogumienie, aby zapobiec takim sytuacjom. Kierowcy będą mogli je przetestować już podczas treningów przed przyszłotygodniowym GP Austrii. Jak komunikuje Pirelli „wszystko po to, by ocenić ich skuteczność w celu dalszej poprawy wytrzymałości opon.”

„Nowa konstrukcja tylnej opony zawiera pewne elementy, które zostały opracowane z myślą o zastosowaniu ich w najnowszych, 18-calowych kołach z 2022 roku” – podkreślił włoski dostawca.

„Dzięki tej nowej strukturze Pirelli dostarcza oponę, która może zagwarantować jeszcze wyższy poziom integralności w ekstremalnych warunkach, jakie mogą być generowane przez obecne samochody.”

Każdy z zawodników będzie miał do swojej dyspozycji po dwa komplety nowych opon, które będzie mógł wykorzystać podczas jednej z sesji treningowych na torze Red Bull Ring.

Jeśli opinie będą pozytywne, nowa konstrukcja tyłu zostanie wprowadzona już od kolejnej rundy – Grand Prix Wielkiej Brytanii, które zaplanowano w dniach 16-18 lipca.

Image: © Aston Martin Cognizant F1 Team