Kobayashi z najlepszym czasem weekendu podczas trzeciej sesji treningowej na Spa

Kamui Kobayashi ze składu #7 Toyota Gazoo Racing ustanowił najlepsze okrążenie weekendu podczas trzeciej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, przed sześciogodzinnym starciem Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Japończyk swoje najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:54.105, co pozwoliło wskoczyć na prowadzenie i nie oddać pierwszej lokaty do zakończenia godzinnej sesji. Kobayashi od swojego zespołowego kolegi z prototypu #8 Kazuki Nakajimy był szybszy o ponad dwie sekundy.
Trzecia lokata należał do ekipy SMP Racing i prototypu oznaczonego numerem #17, w którym najlepszym okazał się Egor Orudzhev. Rosjanin najszybsze kółko pokonał w czasie 1:56.824, jednak do prowadzącej Toyoty stracił 2.737 sekundy, utrzymując za sobą siostrzany skład z numerem #11.
Piąta i szósta lokata należała do ekipy Rebellion Racing. Bruno Senna z prototypu z numerem #1 wyznaczył czas na poziomie 1:57.816, wyprzedzając skład z numerem #3 o 1.848 sekundy oraz ekipę Bykolles Racing #4.
W klasie LMP2 najszybszym okrążeniem popisał się Jean-Eric Vergne z zespołu G-Drive Racing #26, pokonując pętlę Spa-Francorchamps w czasie 2:01.143, co dało 0.683 sekundy przewagi nad drugim Jackie Chan DC Racing #37 oraz kolejne 1.004 sekundy nad siostrzaną ekipą oznaczoną numerem #38.
Czwarta lokata finalnie należał do zespołu DragonSpeed #31 (2:02.969), natomiast czołową piątkę klasy LMP2 zamknął TDS Racing #28, który do lidera stracił niecałe dwie sekundy.
W LMGTE Pro najszybsze okazało się tymczasem Porsche GT z numerem #91, w której najlepszy czas należał do Gianmarii Bruni 2:13.772 i pozwoliło wyprzedzić skład Forda #67 o 0.223 sekundy.
Na trzeciej pozycji uplasował się siostrzany skład Porsche z numerem #92 (2:14.264), tracący 0.758 sekundy, jednak zdołał utrzymać za sobą Forda #66 i obie ekipy AF Corse.
Zespół Dempsey - Proton Racing okazał ponownie najszybszy w klasie LMGTE Am, jednak tym razem na prowadzeniu znalazł się skład z numerem #88, który ustanowił czas w postaci 2:15.190. Drugi był siostrzany skład #77 ze stratą 0.190 sekundy, natomiast czołową trójkę zamknęli kierowcy ekipy Team Project 1 z numerem #56.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas / Strata |
---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:54.105 |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 2.246 |
3. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN | SMP Racing | LMP1 | 2.737 |
4. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / S. VANDOORNE | SMP Racing | LMP1 | 3.370 |
5. | 1 | N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 3.711 |
6. | 3 | N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 5.559 |
7. | 26 | R. RUSINOV / J. VAN UITERT / J. VERGNE | G-Drive Racing | LMP2 | 7.038 |
8. | 37 | D. HEINEMEIER-HANSSON / J. KING / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 7.721 |
9. | 38 | H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 8.725 |
10. | 31 | R. GONZALEZ / P. MALDONADO / A. DAVIDSON | DragonSpeed | LMP2 | 8.864 |
. . . |