Kolejne zwycięstwo w kwalifikacjach dla Robina Frijnsa. Robert Kubica ponownie z ostatniej pozycji

Robin Frijns - Audi Sport Team Abt Sportsline / © DTM

Kolejne świetne kwalifikacje zaliczył Robin Frijns, który po raz trzeci w tegorocznym sezonie DTM wystartuje z pole position do niedzielnego wyścigu na torze Lausitzring. Drugą pozycję startową zdobył lider klasyfikacji generalnej, Nico Muller. Robert Kubica ponownie zaliczył złe kwalifikacje i wystartuje z ostatniej pozycji.

Słoneczny niedzielny poranek przywitał kierowców na torze Lausitzring. W porównaniu do sobotniej czasówki kierowcy musieli zmagać się ze znacznie lepszą pogodą. Wysokie temperatury na torze oraz spory wiatr zmusiły zespoły do zupełnie innych ustawień.

Niedzielne kwalifikacje otworzył niemiecki kierowca BMW Philipp Eng z czasem 1:24.547. Tuż za nim na mecie pojawił się Robert Kubica, który do Enga stracił 0.051 sekundy.

Pierwsze szybkie okrążenie zaliczył Jonathan Aberdein, który jako pierwszy zszedł poniżej 1:20.00, jednak czas 1:19.330 nie pozwolił mu utrzymać prowadzenia na dłużej. Szybko jego czas ponownie przebił Philipp Eng.

Dosłownie po pięciu minutach niedzielnej czasówki z rekordami w pierwszym i trzecim sektorze na prowadzenie wyszedł Nico Muller. Szwajcar najlepsze okrążenie zakończył z czasem 1:16.032.

Na sześć minut przed końcem kwalifikacji kierowcy ponownie wyruszyli na tor. Pierwszy zakończył okrążenie Fabio Scherer, jednak nie zdołał poprawić swojego czasu.

Rekordy sektorów pojawiły się na kilka minut przed końcem czasówki. Dzięki rekordowi w pierwszym sektorze oraz poprawieniu przez siebie ostatniej części toru, na drugim miejscu uplasował się Ferdinand Habsburg z czasem 1:16.124. Austriak w wyścigu wystartuje z czwartej pozycji.

W ciągu ostatnich dwóch minut kwalifikacji na pozycji lidera dochodziło do sporych zawirowań. Pierwszym, który okazał się być w stanie przebić czas Nico Mullera, był Rene Rast, który po świetnym drugim oraz trzecim sektorze, osiągnął czas lepszy o 0.121 sekundy. Długo jednak nie trzeba było czekać na reakcje lidera klasyfikacji generalnej. Muller szybko poprawił swój czas, zyskując przewagę o 0.124 sekundy.

Finalnie to po raz trzeci w tym sezonie z pierwszego pola startowego wystartuje holenderski kierowca Robin Frijns. Zwycięzca kwalifikacji na ostatnim przejeździe poprawił każdy z sektorów i z czasem 1:15.787 uplasował się na pozycji lidera.

Słabe kwalifikacje ponownie odnotował Robert Kubica. Podobnie jak w dniu wczorajszym, Polak nie był w stanie poprawić swojego czasu i do niedzielnego wyścigu wystartuje z ostatniej pozycji. Kierowca BMW był jedynym zawodnikiem, który nie zmieścił się w stracie jednej sekundy do zwycięzcy kwalifikacji.

Niedzielna czasówka również nie należała do najlepszych w wykonaniu kierowców BMW. Najlepszy z dwóch kierowców producenta z Monachium, którzy uplasowali się w czołowej dziesiątce, był Mike Rockenfeller. Niemiec lidera stracił 0.491 sekundy.

Kierowcy ponownie na torze w dniu dzisiejszym pojawią się o 13:30 na start drugiego wyścigu na torze Lausitzring.

Wyniki drugiej sesji kwalifikacyjnej do wyścigu Lausitzring Sprint:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata
1. 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline 1:15.787 9
2. 51 Nico Muller Audi Sport Team Abt Sportsline 1:15.852 10 0.065
3. 33 Rene Rast Audi Sport Team Rosberg 1:15.911 10 0.124
4. 62 Ferdinand Habsburg WRT Team Audi Sport 1:16.124 10 0.337
5. 28 Loic Duval Audi Sport Team Phoenix 1:16.236 9 0.449
6. 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix 1:16.278 10 0.491
7. 11 Marco Wittmann BMW Team RMG 1:16.316 8 0.529
8. 10 Harrison Newey WRT Team Audi Sport 1:16.361 10 0.574
9. 53 Jamie Green Audi Sport Team Phoenix 1:16.380 11 0.593
10. 31 Sheldon van der Linde BMW Team RBM 1:16.477 10 0.690
11. 25 Philipp Eng BMW Team RBM 1:16.532 10 0.745
12. 16 Timo Glock BMW Team RMG 1:16.597 10 0.810
13. 13 Fabio Scherer WRT Team Audi Sport 1:16.634 10 0.847
14. 27 Jonathan Aberdein BMW Team RMR 1:16.717 10 0.930
15. 22 Lucas Auer BMW Team RMR 1:16.720 8 0.933
16. 8 Robert Kubica Orlen Team ART 1:17.187 11 1.400
Image: © DTM