Kravitz o samochodzie Mercedesa W14: Wierzę, że mają drugą wersję w produkcji

George Russell - Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images

Ted Kravitz uważa, że Mercedes ma w produkcji drugą wersję W14, w której boczne elementy będą przypominać koncepcję Red Bulla czy Ferrari i w razie potrzeby zostanie wprowadzona w połowie sezonu.

Mercedes w nowym W14 pozostał przy swojej koncepcji „zero sidepods”, z kilkoma modernizacjami w projekcie kanałów powietrznych wokół pokrywy silnika. Jest to przejaw zaufania do swojej filozofii, biorąc pod uwagę problemy, z którymi zmagała się niemiecka ekipa w kampanii 2022.

Według reportera Sky Sports F1 Teda Kravitza Mercedes ma przygotowaną inną koncepcję samochodu, która jest znacząco podobna do projektu Red Bulla i może ona zostać wprowadzona w połowie sezonu, jeśli ich problemy z poprzedniej kampanii nadal się utrzymają.

„Dają swojemu wielkiemu pomysłowi, który był porażką w zeszłym roku, jeszcze jedną szansę. Wierzę jednak, że mają «Plan B» w produkcji” – powiedział Ted Kravitz.

„Jeśli zajdzie taka potrzeba, mogą przejść do planu B – z podejściem w stylu Red Bulla czy Ferrari – w połowie sezonu” – przyznał.

Dzień filmowy nowego W14 zaplanowany był na piętnastego lutego jednak z niewiadomych przyczyn, został ograniczony do 15-kilometrowego przejazdu po torze Silverstone. Dłuższa próba została przeprowadzona w kolejnym dniu. Po tych rotacjach pojawiło się wiele spekulacji, jakoby problemy techniczne były przyczynami tych zmian, jednak zostały one szybko zdementowane przez rzecznika zespołu.

Według Kravitza ekipie z Brackley udało się zrozumieć problemy, z którymi zmagali się w kampanii 2022, jednak nieprzewidywane są ogromne różnice w wydajności nowego samochodu.

„Te zasady będą jeszcze obowiązywać przez kilka lat, więc w pewnym momencie muszą to naprawić” – kontynuował.

„W tym momencie oni mówią: «słuchaj, wydaje nam się, że zrozumieliśmy, co poszło nie tak w zeszłym roku, nadal uważamy, że nasza koncepcja – która jest unikalna w pit lane – mająca bardzo wąskie boczne słupki, jest do zrobienia pod względem aerodynamicznym». Większość siły docisku jest generowana przez podłogę, której nie widać, ale dodają: «Nie oczekuj niczego zbyt szybko»” – podsumował Kravitz.

Image: © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images