Lamborghini wystawi po jednym prototypie Hypercar i GTP w sezonie 2024

Lamborghini w swoim pierwszym sezonie w serii World Endurance Championship i IMSA Michelin Endurance Cup, skupi się na wystawianiu po jednym samochodzie w klasach Hypercar oraz GTP.
Szef Lamborghini do spraw motorsportu, Giorgio Sanna, powiedział, że do wprowadzania swoich pojazdów będą podchodzić stopniowo.
Podkreślił również, że planowane jest wystawienie Hypercara w przyszłorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a także wystawienie dwóch samochodów w klasie GTP w Rolex 24 at Daytona w 2025 roku.
Włoski producent współpracuje z marką Ligier nad swoim pierwszym sportowym prototypem LMH, który będzie prowadzony przez oficjalny zespół stworzony wspólnie z ekipą Iron Lynx.
„Na pewno w 2024 roku wystawimy jeden samochód, ale możliwe, że w 2025 będą to już dwie maszyny” – powiedział Sanna.
„To kwestia możliwości i wysiłku. Chcemy nabrać doświadczenia w tej kategorii, a potem ocenimy, czy i kiedy możliwe będzie wprowadzenie drugiego samochodu.”
Lamborghini dąży do uzyskania homologacji samochodu LMDh do końca tego roku. Nie jest jednak jasne, kiedy dokładnie konstrukcja ta zadebiutuje w wyścigu.
„Naszym celem jest uzyskanie homologacji do końca 2023 roku. Następnie będziemy oceniać krok po kroku, kiedy możemy zadebiutować. Prognozujemy, że wydarzy się to w pierwszym kwartale 2024.”
„Przeprowadziliśmy już kilka sesji testowych w tunelu aerodynamicznym i wszystko idzie w dobrym kierunku” – stwierdził.
Włoch dopuszcza również możliwość, aby Lamborghini zadebiutowało w WEC podczas otwarcia sezonu 2024 w Katarze. Data rozpoczęcia rywalizacji nie została jeszcze potwierdzona, choć osoby zarządzające serią wskazały, że może to być koniec lutego lub początek marca.
„Celem jest start w pierwszym kwartale, co oznacza luty lub marzec” - powtórzył Sanna.
„Kiedy będziemy w okolicach września lub października, będziemy mieli lepsze rozeznanie co do ewentualnego debiutu.”
Lamborghini ogłosiło do tej pory trzech kierowców – Mirko Bortolotti, Andrea Caldarelli i Romain Grosjean - jako oficjalnych członków projektu.
Giorgio Sanna podkreślił jednak, że składy na wyścigi WEC i IMSA nie zostały jeszcze ogłoszone.
„Do końca tego roku będzie jasne, jakie będą składy kierowców dla obu naszych programów wyścigowych.”
Obecnie kierowcy czekają na samochód, który przygotowywany jest pierwszego wyjazdu na tor.
„Robimy wszystko, co obecnie możemy zrobić, aby pomóc w budowie konstrukcji” – powiedział Mirko Bortolotti, jeden z kierowców fabrycznych Lamborghini.
„Krok po kroku idziemy do przodu i mamy nadzieję, że samochód będzie gotowy tak szybko, jak to tylko możliwe” – zaznaczył Włoch.
- Image: © Lamborghini