Lewis Hamilton wyrównuje rekord Schumachera po zwycięstwie w Niemczech

Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas F1 Team / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Problemy z samochodem wyeliminowały Valtteriego Bottasa z wyścigu o Grand Prix Eifelu, dlatego zwycięzcą rywalizacji na torze Nurburgring został Lewis Hamilton, finiszujący z pięciosekundową przewagą nad Maxem Verstappenem. Brytyjczyk tym samym wyrównał rekord zwycięstw Michaela Schumachera. Wyścig szczęśliwie zakończył się także dla ekipy Renault, ponieważ Daniel Ricciardo stanął na najniższym stopniu podium, po raz pierwszy w tym sezonie.

Tuż po starcie wyścigu Lewis Hamilton zrównał się z Valtterim Bottasem, który rywalizację rozpoczynał z pole position. Niemniej jednak Fin wykorzystał wewnętrzną stronę wjazdu do pierwszego zakrętu i obronił swoją pozycję, choć obaj kierowcy dość szeroko musieli pokonali ten zakręt.

Za Mercedesami podążali Max Verstappen i Charles Leclerc, za którym z kolei blisko utrzymywał się Daniel Ricciardo z Renault. Tempo Ferrari było zdecydowanie gorsze względem trzech czołowych kierowców. Leclerc nie był ponadto w stanie odjechać Ricciardo, który ostatecznie wyprzedził Monakijczyka na czwartej lokacie.

Bardzo dobry start zanotował Antonio Giovinazzi, który awansował na jedenastą pozycję i na torze w bezpośredniej walce zdołał wyprzedzić Sebastiana Vettela.

Już na ósmym okrążeniu zespół Red Bull Racing zdecydował się na odmienną strategię dla Alexa Albona, który zjechał do alei serwisowej po pośredni zestaw opon, a wyścig kontynuował na dwudziestej pozycji.

Kolejnym zawodnikiem, który pojawił się w alei serwisowej był Charles Leclerc. Ferrari musiało natychmiast zareagować na słabsze tempo i zły stan miękkich opon, dlatego już po przejechaniu dziesięciu okrążeń Leclerc otrzymał pośrednią mieszankę.

Poważniejsze problemy na torze miał Sebastian Vettel. Niemiecki kierowca już po raz kolejny w ten weekend obrócił się, wypadając poza tor. Czterokrotny mistrz świata wskazał na spłaszczoną oponę, dlatego zjechał do alei serwisowej, a w jego samochodzie pojawiły się twarde opony.

Podobny problem ze spłaszczoną oponą miał lider wyścigu po mocnym hamowaniu do drugiego zakrętu. W wyniku tej sytuacji Valtteri Bottas stracił prowadzenie na rzecz Lewisa Hamiltona i został zmuszony natychmiast zjechać na wymianę ogumienia. Na tor powrócił na czwartej pozycji, dysponując pośrednią mieszanką.

W tym samym momencie w pierwszym sektorze pojawiła się żółta flaga w wyniku kolizji pomiędzy Georgem Russellem a Kimim Raikkonenem, który uderzając w rywala podbił jego samochód i doprowadził do przebicia opony w Williamsie Russella. Dla Brytyjczyka był to koniec zmagań w Grand Prix Eifelu, natomiast Raikkonen za to przewinienie otrzymał dziesięciosekundową karę. Oprócz żółtej flagi pojawił się również komunikat o wirtualnym samochodzie bezpieczeństwa, a Lewis Hamilton zjechał do alei serwisowej po pośredni zestaw opon.

Tuż po zakończeniu wirtualnej neutralizacji doszło do kolejnego kontaktu, tym razem między Daniilem Kwiatem a Alexem Albonem, w wyniku czego Rosjanin stracił przednie skrzydło, jednak zdołał powrócić do alei serwisowej i wznowić wyścig. Sędziowie postanowili ukarać Albona pięciosekundową karą, jednak Red Bull Racing postanowił całkowicie wycofać kierowcę z wyścigu.

Rywalizację przedwcześnie zakończył także Valtteri Bottas. Kierowca zgłosił brak mocny w swoim samochodzie, po czym zespół nakazał mu definitywnie zakończyć zmagania na torze Nurburgring.

Lewis Hamilton utrzymywał się z przewagą ponad dwóch sekund nad drugim Maxem Verstappenem, natomiast na trzeciej pozycji podążał Lando Norris z McLarena, choć Brytyjczyk, podobnie jak kilku kierowców za nim, nie odbył jeszcze pit stopu.

Niestety dla Norrisa, w jego samochodzie również pojawiły się problemy z mocą. Na trzydziestym okrążeniu zespół wezwał go do alei serwisowej na wymianę opon, choć awaria w samochodzie nadal się utrzymywała. Na szesnaście okrążeń przed metą, Brytyjczyk zatrzymał się na poboczu i wycofał z wyścigu, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Podczas neutralizacji większość kierowców zjechało do alei serwisowej po nowe komplety opon. Niestety zespół nie wezwał na czas Sergio Pereza, który pit stop odbył okrążenie później, w wyniku czego spadł za Daniela Ricciardo.

Podczas restartu Lewis Hamilton bez większych problemów utrzymał pierwszą lokatę, natomiast Max Verstappen musiał bronić się przed Danielem Ricciardo. Ostatecznie między kierowcami nie doszło do zmian.

Przez kolejne okrążenia Sergio Perez utrzymywał się poniżej sekundy za Danielem Ricciardo, choć przewaga Australijczyka wzrosła i to on przekroczył linię mety jako trzeci za Lewisem Hamiltonem i Maxem Verstappenem.

Na piątej pozycji finiszował Carlos Sainz, a szósty był Pierre Gasly po kolejnym bardzo dobrym występie dla AlphaTauri.

Charles Leclerc jako jedyny wywalczył punkty dla ekipy Ferrari, kończąc zmagania na siódmym miejscu, natomiast Sebastian Vettel był ostatecznie jedenasty po zaciętej walce z Kevinem Magnussenem.

Nico Hulkenberg, powracający za kierownicę bolidu Racing Point, w wyścigu finiszował jako ósmy. Romain Grosjean, mimo bólu i problemów z jednym z palców u jego dłoni, również zdołał dojechać w punktach, a czołową dziesiątkę zamykał Antonio Giovinazzi, który dla Alfy Romeo wywalczył jeden punkt.

Wyniku wyścigu:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team 1:35:49.641 60 193.233 1:28.145 58
2. 33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing 1:35:54.111 60 4.470 4.470 193.083 1:28.139 60
3. 3 Daniel Ricciardo Renault DP World F1 Team 1:36:04.254 60 14.613 10.143 192.743 1:29.584 53
4. 11 Sergio Perez BWT Racing Point F1 Team 1:36:05.711 60 16.070 1.457 192.694 1:29.700 58
5. 55 Carlos Sainz McLaren F1 Team 1:36:11.546 60 21.905 5.835 192.499 1:30.129 53
6. 10 Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri Honda 1:36:12.407 60 22.766 0.861 192.471 1:30.110 53
7. 16 Charles Leclerc Scuderia Ferrari 1:36:20.455 60 30.814 8.048 192.203 1:30.712 54
8. 27 Nico Hulkenberg BWT Racing Point F1 Team 1:36:22.237 60 32.596 1.782 192.143 1:30.733 58
9. 8 Romain Grosjean Haas F1 Team 1:36:28.722 60 39.081 6.485 191.928 1:31.562 54
10. 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Orlen 1:36:29.676 60 40.035 0.954 191.896 1:30.909 38
11. 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 1:36:30.451 60 40.810 0.775 191.871 1:30.408 43
12. 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing Orlen 1:36:31.117 60 41.476 0.666 191.849 1:30.512 54
13. 20 Kevin Magnussen Haas F1 Team 1:36:39.226 60 49.585 8.109 181.580 1:30.456 37
14. 6 Nicholas Latifi Williams Racing 1:36:44.090 60 54.449 4.864 191.420 1:31.377 39
15. 26 Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri Honda 1:36:45.229 60 55.588 1.139 191.382 1:32.214 41
Niesklasyfikowani
4 Lando Norris McLaren F1 Team 1:06:15.551 42 +18 okr +18 okr 195.552 1:32.328 40
23 Alexander Albon Aston Martin Red Bull Racing 36:51.535 23 +37 okr +19 okr 192.313 1:32.330 9
31 Esteban Ocon Renault DP World F1 Team 35:10.341 22 +38 okr +1 okr 192.753 1:33.189 21
77 Valtteri Bottas Mercedes AMG Petronas F1 Team 28:59.777 18 +42 okr +4 okr 191.198 1:31.884 8
63 George Russell Williams Racing 19:37.453 12 +48 okr +6 okr 188.072 1:34.526 6
Najszybsze okrążenie
33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing 1:28.139 210.267 60
Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images