Lopez z najlepszym czasem podczas trzeciego treningu 1000 Miles of Sebring

Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing ustanowił najlepszy czas weekendu podczas trzeciego treningu 1000 Miles of Sebring Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Po przejęciu prototypu TS050 Hybrid, oznaczonego numerem #7 od Mike Conwaya, Jose Maria Lopez osiągnął najlepszy czas pomiarowego okrążenia i tor Sebring pokonał w 1:41.448, co pozwoliło wyprzedzić siostrzany skład o ponad pół sekundy.
W drugim prototypie Toyoty najszybszym był Fernando Alonso, który wyznaczył rezultat na poziomie 1:42.101 i utrzymał za sobą ekipę DragonSpeed #10, która do prototypów hybrydowych straciła ponad dwie sekundy.
Czwarta i piąta pozycja należała finalnie do zespołu Rebellion Racing. Najszybszym był Neel Jani, który osiągnął czas 1:44.554 w prototypie z numerem #1, natomiast w samochodzie z numerem #3 czasem 1:44.707 popisał się Gustavo Menezes.
Stawkę prototypów LMP1 zamknęły ekipy SMP Racing - #11 przed #17, które odnotowały stratę 4.951 i 5.327 sekundy do pierwszej Toyoty.
W klasie LMP2 po raz kolejny bardzo dobrym okrążeniem popisał się zespół Jackie Chan DC Racing #38, w którym dominował Gabriel Aubry okrążając tor w czasie 1:48.353.
Na drugiej lokacie znalazła się ekipa Signatech Alpine Matmut #36, która do ekipy Jackie Chana straciła zaledwie 0.141 sekundy, ale utrzymała za sobą Racing Team Nederland #29 z przewagą 0.534 sekundy.
Najlepszą ekipą w klasie LMGTE Pro okazał się Ford #67 i Andy Priaulx, który odnotował czas 1:57.730. Czołową trójkę uzupełniło fabryczne Porsche - Christensen i Estre #92 znaleźli się przed swoimi zespołowymi kolegami Lietzem i Brunim w aucie oznaczonym numerem #91.
Na kolejnych miejscach uplasowały się dwie ekipy AF Corse - #51 i #71, przedzielone drugim Fordem #66, a także dwa składy BMW - #81 i #82 tracące już ponad sekundę.
W klasie LMGTE Am bezkonkurencyjne były składy Dempsey - Proton Racing. Z czasem 1:58.554 na pierwszej lokacie znaleźli się Ried, Andlauer i Cambell w Porsche 911 RSR #77, przed Rodą, Rodą Jr. i Cairolim w aucie oznaczonym numerem #88, którzy stracili 0.706 sekundy.
Na trzeciej pozycji ostatni trening ukończył Team Project 1 z numerem #56, który odnotował stratę ponad sekundy do lidera klasy amatorskiej GT.
Problemy dopadły tymczasem ekipę Aston Martin Racing z numerem #98. Jadący w połowie sesji Paul Dalla Lana stracił panowanie nad autem i wpadł w poślizg, co zakończyło się uderzeniem w bandę. Skład pokonał trzynaście okrążeń.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas / Strata |
---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:41.448 |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 0.653 |
3. | 10 | H. HEDMAN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE | DragonSpeed | LMP1 | 2.708 |
4. | 1 | N. JANI / M. BECHE / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 3.106 |
5. | 3 | N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 3.259 |
6. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / B. HARTLEY | SMP Racing | LMP1 | 4.951 |
7. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN | SMP Racing | LMP1 | 5.327 |
8. | 38 | H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 6.905 |
9. | 36 | N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET | Signatech Alpine Matmut | LMP2 | 7.046 |
10. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 7.580 |
. . . |