Lopez z najlepszym czasem podczas trzeciego treningu 1000 Miles of Sebring

Lopez z najlepszym czasem podczas trzeciego treningu 1000 Miles of Sebring

Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing ustanowił najlepszy czas weekendu podczas trzeciego treningu 1000 Miles of Sebring Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Po przejęciu prototypu TS050 Hybrid, oznaczonego numerem #7 od Mike Conwaya, Jose Maria Lopez osiągnął najlepszy czas pomiarowego okrążenia i tor Sebring pokonał w 1:41.448, co pozwoliło wyprzedzić siostrzany skład o ponad pół sekundy.

W drugim prototypie Toyoty najszybszym był Fernando Alonso, który wyznaczył rezultat na poziomie 1:42.101 i utrzymał za sobą ekipę DragonSpeed #10, która do prototypów hybrydowych straciła ponad dwie sekundy.

Czwarta i piąta pozycja należała finalnie do zespołu Rebellion Racing. Najszybszym był Neel Jani, który osiągnął czas 1:44.554 w prototypie z numerem #1, natomiast w samochodzie z numerem #3 czasem 1:44.707 popisał się Gustavo Menezes.

Stawkę prototypów LMP1 zamknęły ekipy SMP Racing - #11 przed #17, które odnotowały stratę 4.951 i 5.327 sekundy do pierwszej Toyoty.

W klasie LMP2 po raz kolejny bardzo dobrym okrążeniem popisał się zespół Jackie Chan DC Racing #38, w którym dominował Gabriel Aubry okrążając tor w czasie 1:48.353.

Na drugiej lokacie znalazła się ekipa Signatech Alpine Matmut #36, która do ekipy Jackie Chana straciła zaledwie 0.141 sekundy, ale utrzymała za sobą Racing Team Nederland #29 z przewagą 0.534 sekundy.

Najlepszą ekipą w klasie LMGTE Pro okazał się Ford #67 i Andy Priaulx, który odnotował czas 1:57.730. Czołową trójkę uzupełniło fabryczne Porsche - Christensen i Estre #92 znaleźli się przed swoimi zespołowymi kolegami Lietzem i Brunim w aucie oznaczonym numerem #91.

Na kolejnych miejscach uplasowały się dwie ekipy AF Corse - #51 i #71, przedzielone drugim Fordem #66, a także dwa składy BMW - #81 i #82 tracące już ponad sekundę.

W klasie LMGTE Am bezkonkurencyjne były składy Dempsey - Proton Racing. Z czasem 1:58.554 na pierwszej lokacie znaleźli się Ried, Andlauer i Cambell w Porsche 911 RSR #77, przed Rodą, Rodą Jr. i Cairolim w aucie oznaczonym numerem #88, którzy stracili 0.706 sekundy.

Na trzeciej pozycji ostatni trening ukończył Team Project 1 z numerem #56, który odnotował stratę ponad sekundy do lidera klasy amatorskiej GT.

Problemy dopadły tymczasem ekipę Aston Martin Racing z numerem #98. Jadący w połowie sesji Paul Dalla Lana stracił panowanie nad autem i wpadł w poślizg, co zakończyło się uderzeniem w bandę. Skład pokonał trzynaście okrążeń.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas / Strata
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:41.448
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 0.653
3. 10 H. HEDMAN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE DragonSpeed LMP1 2.708
4. 1 N. JANI / M. BECHE / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 3.106
5. 3 N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 3.259
6. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / B. HARTLEY SMP Racing LMP1 4.951
7. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN SMP Racing LMP1 5.327
8. 38 H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI Jackie Chan DC Racing LMP2 6.905
9. 36 N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET Signatech Alpine Matmut LMP2 7.046
10. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 7.580
. . .