Losy programu silnikowego Red Bulla rozstrzygną się w przyszłym tygodniu

Red Bull Racing / Honda / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Helmut Marko zapewnił, że Red Bull doszedł do porozumienia z Hondą w sprawie wykorzystania jej technologii oraz infrastruktury po roku 2021 i oczekuje już tylko na oficjalną zgodę FIA dotyczącą zamrożenia specyfikacji silników.

Aby móc rozpocząć prace nad jednostką napędową bazującym na technologii Hondy, ekipa z Milton Keynes musi już tylko uzyskać od pozostałych konkurentów zgodę na zamrożenie rozwoju silników. Większość ekip otwarta jest na tę propozycję, choć niektóre z nich obawiają się, że wstrzymanie prac rozwojowych uniemożliwi wyrównanie niedostatków mocy.

„Czekamy na decyzję FIA. Wszystko powinno wyjaśnić się w przyszłym tygodniu” - powiedział Helmut Marko w wywiadzie dla magazynu Auto Motor und Sport.

„Między nami a Hondą wszystko jest już rozstrzygnięte. Wszyscy jesteśmy w blokach startowych, ale to może udać się tylko wtedy, kiedy otrzymamy pisemną decyzję FIA dotyczącą zamrożenia prac rozwojowych.”

Jak donosi serwis Racefans.net, ostateczne głosowanie na temat propozycji Red Bulla ma odbyć się drogą elektroniczną w przyszły poniedziałek. Zgodnie z regulaminem, do przyjęcia tego wniosku wymagane jest 27 głosów z 34 jakimi dysponują zespoły (10 głosów), władze Formuły 1 (10 głosów), FIA (10 głosów) i producenci jednostek napędowych (4 głosy).

„Zamrożenie jest najważniejsze. Jeżeli wejdzie ono w życie, cały program stanie się dla nas łatwiejszy.”

„Jeżeli jednak nie uda się osiągnąć porozumienia, będziemy musieli przemyśleć naszą obecną sytuację w Formule 1. Ze względu na koszty, wstrzymanie rozwoju to jedyny sposób.”

Jeżeli w głosowaniu nie uda się zdobyć wymaganej większości i Red Bull nie będzie w stanie uzgodnić warunków na jakich mógłby korzystać z napędu Hondy, wówczas zgodnie z regulaminem FIA silniki dla tej ekipy dostarczać będzie Renault, jako producent nie posiadający żadnego zespołu klienckiego.

W celu wyrównania osiągów, stajnia pod wodzą Christiana Hornera zaproponowała mechanizm konwergencji, który zakłada nałożenie indywidualnych limitów przepływu paliwa, w zależności od generowanej mocy.

Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool