Mark Webber przeciwnikiem zmian na Spa-Francorchamps

Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas F1 Team / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Mark Webber jest przeciwko zaproponowanym zmianom w zakrętach Eau Rouge i Raidillon na torze Spa-Francorchamps, czego celem ma być zwiększenie bezpieczeństwa.

Zakręty numer 3, 4 i 5, bardziej znane pod nazwą Eau Rouge i Raidillon, są według wielu, najbardziej ekscytującym fragmentem toru w Belgii. Niestety, w ostatnich latach, były sceną kilku przerażających incydentów, między innymi wypadku w Formule 2 w 2019 roku, w którym zginął Anthoine Hubert.

Według najnowszych raportów, osoby dowodzące torem w Ardenach planują zainwestować 80 milionów euro w zwiększenie bezpieczeństwa toru, głównie w zakręcie Eau Rouge, gdzie obszar poza asfaltem ma zostać poszerzony, poprzez dodanie żwirowych pułapek i zmodernizowanie barierek.

Jednak Mark Webber, były kierowca Formuły 1, uważa, że wprowadzenie zbyt wielu zmian zmniejszyłoby atrakcyjność sekcji Eau Rouge i Raidillon.

„Jest to bardzo trudne i będzie to kontrowersyjne, ponieważ ten zakręt jest bardzo popularny. Jest on też bardzo trudny do pokonania, dlatego kierowcy lubią tutaj przyjeżdżać” – powiedział Webber w wywiadzie dla Channel 4.

„Ten zakręt jest trochę oksymoronem, ponieważ chcesz zarówno w nim ryzykować, jak i przejechać go dobrze i precyzyjnie. Chcemy, żeby nasze umiejętności jazdy zostały przetestowane.”

„Tak więc, ten zakręt nam na to pozwala, więc jeśli zostanie on zmieniony i drastycznie zabezpieczony, nie będzie nam dawał takiego odczucia.”

„Czy oni mogą coś tam zmienić? Najprawdopodobniej tak, ale ostatecznie i tak uważam, że sytuacje podobne do tej Lando, są ekstremalnie rzadkie.”

„Możemy wrócić do Spa i nie mieć żadnych incydentów przez dłuższy czas.”

„Mieliśmy teraz zły okres, rozumiem to, ostatnie lata były naprawdę trudne i mieliśmy kilka tragicznych wypadków. Jednak mam nadzieje, że uda nam się przez to przejść, a Eau Rouge odetchnie w najbliższym czasie” - podkreślił Australijczyk.

Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images