McLaren planuje wprowadzenie pakietu poprawek już na GP Bahrajnu

Daniel Ricciardo - McLaren F1 Team / © McLaren F1

Ekipa McLarena rozpoczęła już wstępne opracowywanie pakietu ulepszeń na otwierającą sezon 2022 rundę na torze Sakhir, maksymalizując tym samym swoje szanse na mocny występ w inauguracyjnym wyścigu.

Samochody Formuły 1 na rok 2022 zostały zaprojektowane zgodnie z nowym zestawem przepisów technicznych, których celem jest ułatwienie podążania bezpośrednio za samochodem rywala, dzięki czemu znacząco wzrosnąć ma ilość manewrów wyprzedania, a samo widowisko stanie się znacznie bardziej intensywne. Nowe maszyny będą również pierwszymi w pełni zaprojektowanymi i opracowanymi w ramach limitu budżetowego, który został wprowadzony do sportu w zeszłym roku.

Przedstawiciele McLarena przyznali, że limit kosztów w połączeniu z nowymi przepisami oznacza, iż ich podejście do MCL36 będzie inne niż miało to miejsce w przypadku zeszłorocznej konstrukcji.

„Produkujemy mniej części zamiennych. Pozwoli nam to na większą elastyczność w rozważaniu poprawek. Będziemy mieć do dyspozycji mniejszą ilość części do '36 niż w przypadku '35M, aby mieć miejsce w budżecie na zapewnienie większej wydajności” – powiedział dyrektor operacyjny Piers Thynne.

„Nigdy jednak nie będziemy mieć za mało komponentów do obsługi samochodów. Zawsze będziemy o to dbać, lecz tam, gdzie w przeszłości zrobilibyśmy pięć lub sześć części, będziemy produkować pięć, natomiast tam, gdzie było cztery lub pięć, liczba ta spadnie do czterech. W przypadku części z większą ilością możliwych konfiguracji rozważamy racjonowanie sposobu dokonywania tych wyborów.”

„Będziemy współpracować z inżynierami wyścigowymi, aby upewnić się, że zapewniamy opcje, których będą chcieli użyć, a nie te, których mogą chcieć użyć – ponieważ liczy się każdy funt i musimy się upewnić, iż będzie on dobrze spożytkowany.”

Nowa konstrukcja brytyjskiej ekipy zostanie zaprezentowana 11 lutego. Zespół z Woking już pracuje nad nowymi komponentami na otwierającą rundę w Bahrajnie, która odbędzie się w dniach 18-20 marca.

„Wiemy, że osiągi w pierwszym wyścigu są krytyczne i dostarczymy pakiet ulepszeń na to wydarzenie. W planach mamy jednak znacznie więcej” – przyznał Thynne.

„Jedną z przyczyn tego, że nie mamy pełnych magazynów części jest fakt, iż samochód będzie ewoluować. Nie ma nagród za posiadanie sześciu podłóg i sześciu przednich skrzydeł w pierwszym wyścigu.”

„W tym roku podejdziemy nieco inaczej do sprawy, aby zapewnić dostępność zdolności produkcyjnych i odpowiedzieć na ewolucję aerodynamiki. To będzie klucz do sukcesu w tym sezonie.”

Image: © McLaren F1