McLaren Senna GTR

McLaren Senna GTR

Na międzynarodowej wystawie samochodów w Genewie, dyrektor generalny McLaren Automotive, Mike Flewitt, przedstawił pierwsze informacje na temat McLarena Senny GTR i sam prototyp.

Użycie nazwy GTR odnosi się do dwóch niezwykle ważnych wydarzeń z historii McLarena. W 1995 roku McLaren F1 GTR, czyli pierwszy model wykorzystujący ten skrót, zwyciężył w dwudziestoczterogodzinnym Le Mans, natomiast McLaren P1 GTR, był pierwszą wersją serii Ultimate.

Pokazuje to, jak renomowanym samochodem będzie nowy model brytyjskiego twórcy luksusowych samochodów sportowych oraz super-samochodów. Dodatkowo już teraz wiemy, że liczba tych aut wyniesie zaledwie 75 sztuk.

Masa

McLaren Senna GTR będzie opierał się na identycznej konstrukcji Monocage III z włókna węglowego, która ma zastosowanie w drogowej wersji McLaren Senna P15. Zapewni to większą wytrzymałość oraz sztywność dla najwyższej klasy samochodu. Masa modelu GTR będzie również zbliżona do masy całkowitej drogowej wersji, czyli blisko 1198 kilogramów.

Silnik

Prócz tego, McLaren Senna P15, którego dokładną specyfikację opisywaliśmy tutaj( MOŻNA WKLEIĆ LINK Z TAMTEGO POSTA O DROGOWYM MCLARENIE P15 – LINK - http://motorsportgp.pl/inne-plus-blog/8526-mclaren-p15-senna), posiada 4-litrowy silnik V8 z turbodoładowaniem. Jego moc wynosi 800 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Natomiast moc silnika w McLarenie GTR wzrośnie do co najmniej 825 KM. Dokładne dane techniczne zostaną potwierdzone do końca 2018 roku.

Jedno jest już pewne, że ten model będzie najbardziej ekstremalnym McLarenem w historii, ponieważ tylko bolid F1 zespołu McLaren, będzie od niego szybszy.

Doskonałość na torze to cecha, która stanowi dziedzictwo McLarena - wyjaśnił Mike Flewitt.

McLaren Senna GTR będzie miał więcej mocy, przyczepności oraz docisku - do 1000 kg - niż drogowy McLaren Senna. Nasi klienci, którzy już wyrazili zainteresowanie kupnem pojazdu, poczują czym jest ekstremalna jazda.

Doskonała aerodynamika

Rozdzielacz przedni McLarena Senny GTR Concept będzie znacznie większy niż ten, który ma zastosowanie w wersji P15. Poprawi w ten sposób, w połączeniu z przednimi łopatkami, osiągi aerodynamiczne. Dużo szersze rozstawienie kół oraz powiększone przednie i tylne błotniki będą niemal "przyklejone" do kokpitu. Zewnętrzna strona drzwi zostanie "wepchnięta" tak daleko, jak to możliwe w kierunku środka samochodu, w celu lepszego przepływu powietrza.

Chłodzenie

Tył McLarena Senna GTR Concept będzie najniższy, co zapewni poprawę osiągów aerodynamicznych i chłodzenie. "Klapy gurneya" będą kierowały powietrze z tylnego pokładu, a powstały obszar niskiego ciśnienia wyciągać będzie gorące powietrze z grzejników wysokotemperaturowych i komory silnika. Ta cała koncepcja sprawi, że przepływ powietrza nie wpłynie na sprawność tylnego skrzydła.

McLaren Senna został zaprojektowany od samego początku z pełnym spektrum wymagań dotyczących drogi i toru, dlatego opracowanie wersji GTR mieści się w zakresie oryginalnego projektu - wyjaśnił Dan Parry-Williams z McLaren Automotive.

Koncepcja McLarena Senny GTR zaprezentowana w Genewie nie jest gotowa, lecz daje wyraźny dowód naszej idei o samochodzie, który prosperuje jako najbardziej ekstremalny i ekscytujący.

McLaren Senna GTR