Mercedes obawia się zachowania opon przygotowanych na sezon 2021

Valtteri Bottas - Mercedes AMG Petronas Motorsport / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Dyrektor techniczny ekipy z Brackley przyznaje, że jest bardzo zadowolony z samochodu przygotowywanego na sezon 2021. Jego obawy budzi jednak zachowanie się opon, przygotowanych na ten rok przez firmę Pirelli.

James Allison stwierdził w rozmowie z dziennikarzami serwisu Auto Motor und Sport, że tegoroczna konstrukcja to znakomita i dobrze wyważona platforma mechaniczna. Jego zdaniem, jedyną niewiadomą pozostaje jednak sposób, w jaki będzie ona współpracować z oponami dostarczanymi na ten sezon przez firmę Pirelli.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni” - przyznał Brytyjczyk.

„Nowa konstrukcja została tak zaprojektowana, aby łatwo doprowadzać ogumienie do optymalnego okna pracy. Została wyposażona w doskonały silnik i jest świetnie wyważona. Pakiet aerodynamiczny bardzo dobrze współgra z mechaniką. To bardzo dobra baza do dalszego rozwoju.”

52-latek tłumaczy, że jego niepokój wynika z niedostatecznej ilości danych zebranych przy użyciu prototypowej mieszanki testowanej w ubiegłym roku.

„Mamy trochę informacji na temat nowej mieszanki, które udało nam się zebrać w Portimao. Był to jednak test na zupełnie nowym torze i nie można wyciągać z niego zbyt wielu wniosków.”

„Więcej przydatnych danych zebraliśmy podczas ostatnich dwóch weekendów. Wykorzystamy je, aby sprawdzić, czy nowe opony będą pasować do naszej platformy mechanicznej i aerodynamicznej tak dobrze, jak miało to miejsce w przeszłości.”

Nowe opony będą nieco cięższe i wolniejsze od ubiegłorocznych. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Allison ujawnił też, że w początkowej fazie testów w tunelu aerodynamicznym, sprawdzany będzie model samochodu bez specjalnych opon, dedykowanych do tego rodzaju badań.

„Przez jakiś czas nie będziemy mieć opon do tunelu aerodynamicznego. Oznacza to, że nie wiemy, jak dobrze będą one oddawać zachowanie rzeczywistych opon.”

„Nasze obawy budzą też nowe regulacje dotyczące aerodynamiki. Zmiany są na tyle znaczące, że nie możemy zakładać, że wszystko będzie automatycznie działać optymalnie.”

Dyrektor techniczny Mercedesa przyznał również, że z powodu pandemii koronawirusa, zespół stracił jedną piątą czasu przeznaczonego na rozwój samochodu o oznaczeniu W11.

„Wstrzymaliśmy prace wcześniej niż zazwyczaj.”

„Na skutek lockdownu straciliśmy aż siedem tygodni pracy w tunelu aerodynamicznym. Sezon trwa zwykle 35 tygodni, co oznacza stratę jednej piątej czasu.”

Sytuacja ta przyczyniła się do tego, że zespół przygotował w ubiegłym sezonie zaledwie trzy pakiety poprawek.

„Nasz ostatni projekt aerodynamiczny ukończyliśmy w połowie lipca, a więc półtora miesiąca wcześniej niż zazwyczaj.”

„W sumie wprowadziliśmy trzy poprawki: w Austrii, na Silverstone i w Spa.”

Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images