Michelin dostawcą opon dla prototypów Hypercar od sezonu 2020/21 FIA WEC

Automobile Club de l’Ouest poinformował, że Michelin pozostanie dostawcą opon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i przez kolejne trzy lata będzie zaopatrywała ekipy startujące w najwyższej klasie Hypercar, która zadebiutuje w sezonie 2020/21.
Po długim przetargu ACO wyłoniło firmę, która będzie dostawcą ogumienia dla najwyższej klasy w FIA WEC. Prócz Michelin, do przetargu stanął także Goodyear, który w tym sezonie zastąpił Dunlopa, jednak federacja zdecydowała się na bardziej doświadczoną firmę, z którą współpracuje od wielu lat.
"Długodystansowe Mistrzostwa Świata, a zwłaszcza 24-godzinny wyścig Le Mans, od wielu lat korzystają z wiedzy technicznej Michelin i pionierskich rozwiązań" - powiedział Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l’Ouest.
"Jako dostawca w nowej klasie Hypercar, francuski producent wniesie istotny wkład w nową erę wyścigów wytrzymałościowych."
Scott Clark, wiceprezes wykonawczy regionu Ameryki w Grupie Michelin, odpowiedzialny za globalne segmenty branży motoryzacyjnej i sportów motorowych, dodał: "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zostaliśmy wybrani jako dostawca opon dla nowej kategorii Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, które pozwolą Michelin pozostać zaangażowanym na najwyższym poziomie wyścigów wytrzymałościowych, gdzie nasza marka przoduje od dwudziestu lat."
"Nowa kategoria Hypercar, samochodów najbardziej podobnych do egzotycznych "super samochodów", oferuje nam nowe i szczególnie interesujące wyzwania, a także pozwala nam zacieśnić współpracę z ekskluzywnymi producentami aut."
"Jak zawsze, naszym celem jest opracowanie opon zapewniających najwyższy poziom wydajności i spójności przez cały okres ich użytkowania. Ponadto z niecierpliwością oczekujemy wprowadzenia innowacji, które zapewnią zrównoważone rozwiązania dla tej serii, zgodne ze strategią Grupy Michelin."
Nie potwierdzono jednak, która z firm będzie dostarczała opony dla pozostałych trzech klas, które nadal będą rywalizować w FIA WEC. Wszystko wskazuje na to, że od sezonu 2020/21 każda kategoria będzie posiadała jednego osobnego dostawcę.