Mike Elliott: Poprawienie samochodu Lewisa to nasz obowiązek

Mike Elliott - Mercedes AMG Petronas F1 Team / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Dyrektor techniczny Mercedesa przyznał, że jego ekipa zmodyfikuje działanie systemu Brake Magic w taki sposób, aby zapobiec jego nieumyślnej aktywacji w przyszłości.

Aby odpowiednio dogrzać układ hamulcowy oraz opony, zawodnicy często uciekają się do pomocy systemów, przesuwających balans siły hamowania na przednią oś.

„Jeden z przycisków, jakimi dysponują nasi kierowcy, określamy mianem Brake Magic" - powiedział Mike Elliott.

„Jego działanie polega przede wszystkim na maksymalnym przesunięciu rozkładu siły hamowania z tylnej osi na przód bolidu. Pozwala to efektywnie rozgrzać przednie hamulce, a przy okazji również felgi i opony.”

Paradoksalnie, układ elektroniczny pozwalający na przygotowanie bolidu do jak najlepszego startu, przyczynił się do klęski Lewisa Hamiltona podczas wznowienia rywalizacji na ulicach Baku.

„Lewis prawidłowo wykonał wszystkie kolejne etapy procedury. Ustawił samochód na polu startowym, a następnie wyłączył wszelkie przyciski i ustawienia wymagające dezaktywacji, uruchamiając te, które były niezbędne na starcie.”

„Ruszył fantastycznie, szybko zrównując się z Perezem. Podczas wyprzedzania wcisnął jednak przycisk, zupełnie tego nie czując. Nie mógł spodziewać się, że za chwilę będzie miał spory problem.”

„W momencie hamowania balans był przesunięty całkowicie na przednią oś. Cała siła przeniesiona została do przodu, na skutek czego koła zablokowały się i nic już nie można było zrobić.”

Na skutek błędu Brytyjczyka i fatalnej postawy Valteriego Bottasa, ekipa z Brackley opuściła Azerbejdżan bez zdobyczy punktowej, powiększając stratę do stajni Red Bulla. Mike Elliott zapowiedział jednak, że opracowywane są już odpowiednie rozwiązania, mające zapobiec tego typu incydentom w przyszłości.

„Rozmawiałem o tym z Lewisem. Czuje się on w pełni odpowiedzialny za to, co się stało. W rzeczywistości jednak popełnia on niezwykle mało błędów, co odróżnia go od innych kierowców.”

„Naszym obowiązkiem jest dać mu taki samochód, w którym o pomyłkę będzie jeszcze trudniej. Musimy się temu przyjrzeć, przemyśleć jak to poprawić i wprowadzić nowe rozwiązania na kolejny wyścig.”

Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images