Daniel Juncadella zasiądzie za kierownicą Mercedesa-AMG GT3 Evo zespołu GruppeM Racing w nadchodzącym sezonie DTM.
- Image: © Daimler AG, ABT
Daniel Juncadella zasiądzie za kierownicą Mercedesa-AMG GT3 Evo zespołu GruppeM Racing w nadchodzącym sezonie DTM.
Christian Klien i zespół JP Motorsport potwierdzili udział w trzech rundach serii DTM w kampanii 2021, wyrażając chęć dołączenia do pełnej rywalizacji w 2022 roku.
Zespół Rowe Racing potwierdził zakontraktowanie Sheldona van der Linde, który w sezonie 2021 będzie rywalizował w DTM w kokpicie BMW M6 GT3.
Mistrz DTM z 2013 roku, Mike Rockenfeller oraz nowicjusz tej serii wyścigowej, Kelvin van der Linde, wystartują w sezonie 2021 za kierownicą samochodów zespołu ABT Sportsline.
DTM ogłosiło, że firma Michelin będzie w tym roku oficjalnym partnerem serii. Współpraca pomiędzy obiema stronami nie będzie jednak polegać wyłącznie na dostarczaniu ogumienia.
Zespół Haupt Racing poinformował, że wystartuje w pełnym sezonie serii DTM, korzystając z dwóch Mercedesów GT3 Evos.
Obecny zwycięzca Total 24 Hours of Spa i Nurburgring 24h, zespół ROWE Racing, potwierdził, że w tym roku zadebiutuje w DTM, wystawiając maksymalnie dwa samochody BMW M6 GT3.
Rene Rast, panujący mistrz DTM, nie wystartuje w tegorocznym sezonie niemieckiej serii, skupiając się wyłącznie na rywalizacji w Formule E z zespołem Audi.
Zespół Walkenhorst Motorsport po raz pierwszy w swojej historii pojawi się w serii DTM i będzie rywalizować, wykorzystując BMW M6 GT3.
Red Bull potwierdził szczegóły powrotu do rywalizacji w serii DTM, w tym współpracę z włoskim AF Corse, a także skład kierowców, który będzie ścigał się pod banderą austriackiej firmy w sezonie 2021.
Seria DTM potwierdziła przebudowany kalendarz na sezon 2021 i otwarcie kampanii na obiekcie Monza we Włoszech, a nie jak początkowo planowano w St. Petersburgu.
Alexander Albon w sezonie 2021 dołączy do stawki kierowców serii DTM reprezentując barwy ekipy wspieranej przez Red Bulla.
Team Rosberg potwierdził, że będzie rywalizował w sezonach 2021 i 2022 w DTM, stając się tym samym drugim składem, który wyraził zainteresowanie pozostaniem w niemieckiej serii, po jej przejściu na regulacje GT3.
Gerhard Berger, szef DTM przyznał, że liczy, iż w przyszłorocznej kampanii pojawi się dwadzieścia samochodów i pięciu konstruktorów, którzy zadbają o widowiskowość niemieckiej serii, po przejściu na auta GT3.
ABT Sportsline pojawi się na starcie serii DTM w sezonie 2021, kontynuując tym samym udaną tradycję niemieckiej firmy z Kempten, która rozpoczęła się na początku 2000 roku. Zespół wystawi dwa składy i wykorzysta Audi R8 LMS GT3.
Zespół 2 Seas Motorsport, rywalizujący w tym roku w Brytyjskich Mistrzostwach GT, ujawnił plany startu w serii DTM dwoma McLarenami 720S GT3.
Zespół GruppeM Racing jako pierwszy oficjalnie potwierdził, że wystartuje w przyszłorocznym sezonie serii DTM i wykorzysta, bazującego na przepisach GT3, Mercedesa-AMG GT3 Evo.
Rene Rast, mimo gorszego startu do niedzielnego wyścigu, nie oddał łatwo ostatniego zwycięstwa w podczas finału sezonu. Wygrana w ostatnim wyścigu umocniła Niemca na pozycji lidera, tym samym to Rene Rast zdobył mistrzowski tytuł w serii DTM w sezonie 2020. Drugi linię mety jako wicemistrz przekroczył Nico Muller, zaś trzeci był Jamie Green.
Drugie kwalifikacje podczas finałowego weekendu DTM ponownie padły łupem Rene Rasta, który z przewagą ponad 0.4 sekundy wywalczył pierwszą pozycję startową na Hockenheimring. Zwycięstwo w kwalifikacjach oraz czwarta lokata Nico Mullera, pozwoliła Niemcowi na umocnienie się na pozycji lidera mistrzostw. Drugi czas wykręcił Mike Rockenfeller, a z trzeciej lokaty wystartuje Jamie Green.
Nico Muller wykorzystał atak na ostatnich okrążeniach wyścigu na Hockenheimring i zwyciężył podczas sobotniej rywalizacji. Zwycięstwo nad Rene Rastem pozwoliło Szwajcarowi na zmniejszenie przewagi do lidera, dając sobie szansę do dalszej walki o mistrzowski tytuł. Podium uzupełnił Jamie Green po świetnej jeździe podczas sobotniego wyścigu.
Rene Rast od początku kwalifikacji dyktował najlepsze tempo na torze, tym samym do pierwszego z dwóch finałowych wyścigów wystartuje z pole position. Drugim wśród najlepszych kierowców okazał się Nico Muller, który stracił do Rasta 0,053 sekundy.
DTM idzie w stronę przyszłości, tworząc w pełni elektryczną serię wyścigową DTM Electric, która prawdopodobnie wystartuje w 2023 roku.
Nico Muller, aspirujący do mistrzowskiego tytułu w obecnym sezonie wyścigowym, wyznaczył najlepszy czas okrążenia, podczas drugiego piątkowego treningu na torze Hockenheimring.
Szef DTM, Gerhard Berger przedstawił, jak będą prezentowały się kolejne lata niemieckiej serii. Niedawno przyszłość była niejasna, jednak teraz wszystko stało się klarowne.
Mike Rockenfeller z zespołu Audi Sport Team Phoenix okazał się najszybszym zawodnikiem podczas pierwszego piątkowego treningu na torze Hockenheimring, finałowej rundy tegorocznego sezonu DTM.
Seria DTM potwierdziła swoje plany odnośnie sezonu 2021 oraz kolejnych lat rywalizacji i oparcia wyścigów na autach GT3, prezentując także przyszłoroczny kalendarz wyścigowy i pięć filarów, na których oprze swoją działalność w następnych kampaniach.
Rywalizacja po trzech miesiącach dobiega końca, a przed samymi kierowcami pozostały dwa ostatnie wyścigi. Tuż przed finałowym weekendem na Hockenheimring pozostaje jedno kluczowe pytanie, które jest zadawane przez wszystkich: Kto zostanie tegorocznym mistrzem serii DTM?
W ubiegłym tygodniu Robert Kubica zaznaczył, że na pewno zabraknie go w stawce Formuły 1 w 2021 roku, czego można było się spodziewać. Jednak nadal nie wiadomo, w jakiej innej serii polski kierowca mógłby ścigać się w przyszłości, ponieważ najprawdopodobniej nie będzie to seria DTM.
Seria DTM potwierdziła kolejne szczegóły dotyczące przyszłych przepisów, które będą obowiązywały od sezonu 2021, w tym wprowadzenie systemu ABS oraz kontrolę trakcji.
Gerhard Berger, szef DTM potwierdził, że niemiecka seria wyścigowa zostanie przystosowana do nowej rywalizacji w klasie GT Pro, co zakłada wprowadzenie wyścigów sprinterskich ze startami w stylu Indianapolis oraz nową specyfikację opon.