Dyrektorzy zespołów Formuły 1, w związku z serią kontrowersji, wzywają do zastąpienia Mohammeda Ben Sulayema na stanowisku prezydenta FIA.
- Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool
Dyrektorzy zespołów Formuły 1, w związku z serią kontrowersji, wzywają do zastąpienia Mohammeda Ben Sulayema na stanowisku prezydenta FIA.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, iż Honda zgłosiła zamiar ponownego wejścia do Formuły 1 jako producent jednostek napędowych.
Czerwone byki ujawniły nowe malowanie na przyszły sezon, na specjalnym pokazie w Nowym Jorku. Stajnia ogłosiła także oficjalne nawiązanie współpracy z Fordem.
Amerykański gigant motoryzacyjny ogłosił, że od 2026 roku dołączy do królowej motorsportu jako nowy dostawca jednostek napędowych.
Timo Glock uważa, że zespół MoneyGram Haas F1 w nadchodzącej kampanii będzie musiał okiełznać Kevina Magnussena oraz Nico Hukenberga w walce o fotel kierowcy na sezon 2024.
Nyck de Vries podzielił się swoimi doświadczeniami z radykalną zmianą swojego zimowego programu treningowego, dokonanej przed debiutem w barwach AlphaTauri.
Stajnia Red Bull Racing przygotowuje się do ogłoszenia zawarcia umowy z amerykańskim gigantem motoryzacyjnym, firmą Ford, która będzie dotyczyła jednostek napędowych od 2026 roku.
Lewis Hamilton przyznał, że radzenie sobie z emocjami i uczuciami, których doświadcza podczas weekendu wyścigowego, jest kluczem do jego dobrego samopoczucia.
Szef Red Bulla, Christian Horner, stwierdził, że kara ograniczenia kosztów, jaką jego zespół otrzymał za przekroczenie limitu budżetowego w 2021 roku, znacząco zahamowała rozwój ich bolidu na sezon 2023.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła rozpoczęcie formalnego procesu, którego celem będzie wyłonienie potencjalnych nowych zespołów chcących dołączyć do Formuły 1.
Lance Stroll z zadowoleniem przyjął obecność Fernando Alonso w Astonie Martinie, podkreślając, iż spodziewa się, że dwukrotny mistrz świata będzie na niego naciskał.
Zespół z Woking wyznaczył Micka Schumachera na swojego kierowcę rezerwowego w sezonie 2023 Formuły 1.
Dyrektor generalny McLarena, Zak Brown, twierdzi, iż Lando Norris już teraz jest kierowcą, na którym będzie opierać się zarządzany przez niego zespół oraz uważa, że 23-latek dorównuje samemu Fernando Alonso.
Mark Webber twierdzi, że pomimo kar nałożonych na zespół Red Bulla, pozostanie on głównym pretendentem do zdobycia mistrzostwa.
Zespół MoneyGram Haas F1 jako pierwszy zaprezentował malowanie bolidu na sezon 2023, jednak nie zdecydował się ujawnić szczegółów dotyczących nowej konstrukcji.
Szef sportów motorowych Red Bulla, Helmut Marko, wypowiedział się na temat ostatniego raportu, w którym ogłoszono, że państwowy fundusz inwestycyjny Arabii Saudyjskiej jest zainteresowany przejęciem Formuły 1.
Szef Ferrari, Frédéric Vasseur, przyznał, że nie skupia się na rozmowach z Charlesem Leclerkiem na temat jego kontraktu, zaznaczając, iż jest jeszcze dużo czasu, aby się tym zająć.
Christian Horner skomentował plotki dotyczące możliwości pojawienia się w stawce jedenastego zespołu pod egidą Andrettiego i Cadillaca. Szef Red Bulla ceni obie marki i ich współpracę, jednak według niego pieniądze odegrają – jak zwykle – główną rolę.
Według Franza Tosta, szefa AlphaTauri, Pierre Gasly mógłby być zmuszony do odejścia z Formuły 1, jeśli nie odszedłby z włoskiego zespołu przed sezonem 2024.
Sauber Group potwierdziło, że Audi przejęło mniejszościowy pakiet udziałów w firmie, kontynuując plany związane z wejściem marki do Formuły 1 wraz z początkiem 2026 roku.
Nowy szef zespołu Ferrari, Frederic Vasseur, zdementował krążące w mediach pogłoski, jakoby inżynierowie z Maranello opracowali pakiet pozwalający na wydobycie z jednostki napędowej dodatkowe 30 koni mechanicznych.
Ford uważa, że nie może zignorować rosnącej popularności Formuły 1, co skłoniło producenta do rozważenia potencjalnego zaangażowania w ten sport.
Debiutujący w Formule 1 Oscar Piastri, od samego początku skupia się na nauce, a wszelkie dobre wyniki, które mogą pojawić się na jego drodze, potraktuje jako miłe bonusy.
Frederic Vasseur, nowo mianowany szef Scuderii Ferrari, wypowiedział się na temat swoich planów odnośnie równego traktowania obydwu zawodników, chyba że do gry wejdą pewne nieprzewidziane okoliczności.
Nowy szef zespołu Ferrari, Frédéric Vasseur, twierdzi, że włoski zespół ma wszystko, czego potrzeba, aby w nadchodzącym sezonie zdobyć tytuł mistrzowski.
Szef Mercedesa, Toto Wolff, uważa, iż rekord jego zespołu, dotyczący występujących po sobie triumfów w klasyfikacji konstruktorów Formuły 1, nigdy nie zostanie powtórzony.
Dyrektor generalny Grupy Sauber, Andreas Seidl, wyznaczył dyrektora zarządzającego firmy, Alessandro Alunni Bravię, na oficjalnego przedstawiciela zespołu Alfa Romeo F1.
Włodarze Formuły 1 zareagowali na komentarze Mohammeda Ben Sulayema w sprawie wyceny serii wyścigowej na 20 miliardów dolarów. Nazwali oni słowa prezydenta FIA „niedopuszczalnymi” oraz zarzucili ingerencję w prawa handlowe tego sportu.
Według zastępcy dyrektora technicznego brytyjskiego zespołu, Erica Blandina, Aston Martin nie będzie miał „żadnych wymówek”, jeśli w nadchodzących latach ich starania w Formule 1 zakończą się niepowodzeniem.
Zespół MoneyGram Haas F1 potwierdził kontynuację współpracy z Pietro Fittipaldim jako oficjalnym kierowcą testowym i rezerwowym w nadchodzącej kampanii 2023 Formuły 1.
Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, zaznaczył w swojej niedawnej wypowiedzi, iż każdy podmiot potencjalnie zainteresowany kupnem Formuły 1, powinien przede wszystkim wziąć pod uwagę „wyższe dobro” tego sportu i rozsądek w trakcie zakupu.
Zespół Alfa Romeo jako przedostatni skład potwierdził szczegóły prezentacji swojego nowego samochodu C43 na sezon 2023.
Według Toto Wolffa fani jego zespołu, którzy mieli nadzieję na poprawę osiągów w czasie przerwy zimowej, być może będą musieli poczekać na postępy w walce o powrót do czołówki.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa ujawniła odświeżoną hierarchię w szeregach swoich operacji związanych z Formułą 1, jak również zmienioną strukturę kierowniczą wewnątrz samej serii.
Z dwudziestu trzech rund będzie ostatecznie składał się kalendarz wyścigowy na tegoroczną kampanię najwyższej serii wyścigowej na świecie, potwierdziła Formuła 1.
Według Christiana Hornera osiąganie zysków od zawsze było wewnętrznym celem ekipy Red Bulla.
Według szefa Mercedesa, Toto Wolffa, rozmowy w sprawie przedłużenia umowy z Lewisem Hamiltonem zakończą się po dość niedługim czasie ze względu na dobre relacje panujące wewnątrz ekipy.
Dyrektor generalny McLarena, Zak Brown, wyraził swoje poparcie dla oferty Andretti Global i Cadillaca w sprawie dołączenia do Formuły 1.
Fernando Alonso stwierdził, że za dwa lub trzy lata Aston Martin będzie w stanie rywalizować o tytuły w Formule 1.
Były kierowca Formuły 1 Allan McNish twierdzi, że nowe przepisy dotyczące silników na rok 2026, ułatwiają marce Audi wejście do mistrzostw.
James Vowles twierdzi, że jego przejście ze stanowiska głównego stratega w Mercedesie do dyrektora zespołu w Williamsie, nie jest jakimś ogromnym skokiem, podkreślając, że przygotowywał się do tej roli od kilku lat.
Toto Wolff uważa, że połączenie sił zespołu Andretti z marką GM w celu stworzenia ekipy Formuły 1 jest bardzo dobrym ruchem.
Valtteri Bottas uważa, że jeśli jego obecny zespół dobrze wykorzysta inwestycję Audi, to może zostać najlepiej prosperującą ekipą w Formule 1.
Zespół z Milton Keynes ogłosił, że ich samochód na sezon 2023 zostanie przedstawiony światu 3 lutego w Nowym Jorku.
Zespół Williams Racing poinformował, że James Vowles, były strateg ekipy Mercedes, będzie nowym szefem ekipy, a swoją pracę rozpocznie 20 lutego.
Dwukrotny mistrz świata Formuły 1, Mika Hakkinen, wierzy, że George Russell może na początku tego sezonu wykorzystać impet, jaki miał pod koniec ubiegłej kampanii i odeprzeć ataki swojego kolegi z zespołu, Lewisa Hamiltona.
Niemiecki zespół przyznał, że problemy z odbijaniem, które miały wpływ na ich bolid z sezonu 2022, zmusiły ekipę do unowocześnienia narzędzi projektowych w Brackley.
Zespół Mercedes-AMG Petronas ujawnił datę prezentacji tegorocznej konstrukcji wyścigowej, którą w tegorocznym sezonie ponownie ścigać się będą Lewis Hamilton i George Russell.
Alexander Rossi jest przekonany, że zaangażowanie zespołu Zaka Browna w rywalizację po drugiej stronie Atlantyku, zwiększy szansę tamtejszym kierowcom na zasilenie stawki Formuły 1.
Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, stwierdził, że zawody organizowane przez FIA nie są platformą dla prywatnych manifestacji kierowców.
Zespół Williams ujawnił datę prezentacji swoich barw na nadchodzący sezon wyścigowy, jednak nie potwierdził, kiedy ukaże światu Formuły 1 nową konstrukcję.
Od czasu ujawnienia swoich planów, dotyczących wejścia do Formuły 1 wraz z marką Cadillac, Michael Andretti musi mierzyć się z ciągłym oporem i niechęcią ze strony środowiska królowej motorsportu.
Były menadżer Sergio Pereza, Adrian Fernandez, namawia swojego rodaka, aby w nadchodzącym sezonie wrzucił wyższy bieg, ponieważ Red Bull, aby odeprzeć rywali, będzie potrzebował dwóch bardzo mocnych kierowców.
Andretti Global spotyka się z twardym oporem ze strony Formuły 1 oraz istniejących zespołów w dążeniu koncernu do debiutu w królowej motorsportu.
Członkowie ekip Formuły 1 wyrazili frustracje dotyczącą kalendarza na sezon 2023, zaznaczając, że nie mógł on być ułożony gorzej.
Prezydent FIA Mohammed Ben Sulayem wydał oświadczenie, w którym wyraził swoje zdziwienie negatywną reakcją społeczności związanej z F1 na projekt Andretti Cadillac Formula 1.
Szef zespołu Haas, Gunther Steiner, uważa, że przez ostatnie sześć lat Kevin Magnussen stał się silniejszą osobą oraz znacznie wszechstronniejszym kierowcą.
Carlos Sainz uważa, że pokonanie w nadchodzącym sezonie Maxa Verstappena i Red Bulla jest możliwe, jednak Ferrari potrzebuje idealnego roku, aby tego dokonać.
Mark Webber uważa, że przyzwyczajenie się do środowiska Formuły 1 zajmie Oscarowi Piastriemu trochę czasu.
George Russell twierdzi, że pomimo słabego sezonu 2022, w nadchodzącej kampanii Mercedes może być jednym z kandydatów do zdobycia obu tytułów.