Esteban Ocon z Alpine ma ogromną nadzieję, że Fernando Alonso pozostanie jego zespołowym kolegą w przyszłorocznym sezonie wyścigowym, ponieważ bardzo sobie ceni dotychczasową współpracę z dwukrotnym mistrzem świata.
- Image: © Alpine F1 / XPB Images
Esteban Ocon z Alpine ma ogromną nadzieję, że Fernando Alonso pozostanie jego zespołowym kolegą w przyszłorocznym sezonie wyścigowym, ponieważ bardzo sobie ceni dotychczasową współpracę z dwukrotnym mistrzem świata.
Kolejny raz w tym sezonie zespół Aston Martin przywiezie znaczący pakiet poprawek i ulepszeń w nadziei na możliwość walki o punktowe finisze.
Alex Albon, dla którego ostatnie wyścigi nie były zbyt łatwe, ma nadzieję na poprawę osiągów bolidu Williamsa po wprowadzeniu nadchodzących usprawnień.
Legenda Formuły 1, Sir Jackie Stewart, trzykrotny mistrz świata w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, stwierdził, że to właściwy czas dla Lewisa Hamiltona, żeby zakończyć karierę.
McLaren poinformował, że następne ulepszenia ich bolidu na sezon 2022, będą tylko „małymi, drobnymi zmianami”, ponieważ obecnie ich głównym celem jest odblokowanie wydajności istniejącego pakietu.
Zespół Scuderia AlphaTauri potwierdził przedłużenie współpracy z Pierrem Gaslym, który będzie walczył o najwyższe cele również w 2023 roku.
Władze stolicy Hiszpanii wystosowali oficjalne pismo do kierownictwa Formuły 1, w sprawie chęci przeniesienia wyścigu o Grand Prix Hiszpanii z Barcelony do Madrytu od 2027 roku.
Valtteri Bottas wyjawił, że jego pozycja w Mercedesie oraz nieumiejętność pokonania Lewisa Hamiltona, sprawiły, że stracił radość ze ścigania w Formule 1 i był bliski rozstania się z królową sportów motorowych.
Mattia Binotto, szef zespołu Ferrari, uważa, że Charles Leclerc, wyposażony w nową jednostkę napędową, będzie mógł zaatakować w nadchodzących wyścigach i odrobić straty do prowadzącego w klasyfikacji kierowców Maxa Verstappena.
Mike Elliott, dyrektor techniczny Mercedesa, potwierdza, że ekipa z Brackley przywiezie na Silverstone nowy pakiet ulepszeń, który ma pomóc zmniejszyć różnicę do Ferrari i Red Bulla.
Wygląda na to, że zespół Haas przedstawi pierwsze poprawki do swojego bolidu VF-22 dopiero na Węgrzech, a nie jak to było pierwotnie planowane we Francji.
Po niedzielnym Grand Prix Kanady szef zespołu Alfa Romeo, Frederic Vasseur, przyznał, że nie może narzekać na występ swoich kierowców. W wyścigu włoski skład osiągnął dobry rezultat, dzięki czemu umocnił się na szóstym miejscu w klasyfikacji konstruktorów.
Lance Stroll, kierowca zespołu Aston Martin, przyznał, że wciąż nie czuje się pewnie w bolidzie AMR22, jednocześnie twierdząc, iż robi wszystko, aby lepiej zapoznać się ze swoją maszyną.
Nico Rosberg, kierowca ekipy Mercedesa w latach 2010-2016 i mistrz świata w swoim ostatnim sezonie w Formule 1, podkreśla, że Carlos Sainz, przynajmniej na razie, nie ma „tego czegoś”, aby zawalczyć o tytuł mistrzowski.
Poruszony ostatnimi wydarzeniami George Russell, przyznał, że podejście zespołów dotyczące bezpieczeństwa kierowców jest skrajnie nieodpowiedzialne i nie powinno mieć miejsca.
Szef australijskiego Grand Prix, Andrew Westacott, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat wyścigów otwierających sezon i jakie niosą ze sobą korzyści oraz skomentował przyszłe umiejscowienie wyścigu w Melbourne w kalendarzu Formuły 1.
Yuki Tsunoda wziął na siebie winę i przeprosił swój zespół za wypadek z Grand Prix Kanady, który wykluczył go z rywalizacji na torze imienia Gillesa Villevenuve'a.
Po tym, jak dyrektywa techniczna dotycząca porpoisingu spotkała się z krytyką podczas GP Kanady, FIA postanowiła skonsultować się z dyrektorami technicznymi zespołów, aby przedyskutować potencjalne rozwiązania anomalii.
Nikita Mazepin, były kierowca ekipy Gene’a Haasa, pozywa zespół za niewypłacone wynagrodzenie, które, jak twierdzi, według kontraktu należy mu się za rok 2022.
Szef Mercedesa, Toto Wolff, wyjaśnia, czym naprawdę jest porpoising, sugerując, że nie jest już problemem w srebrnych bolidach oraz komentuje przyszły kierunek poprawek i rozwoju w W13.
Fernando Alonso, kierowca zespołu Alpine, twierdzi, że problemy związane z jednostką napędową kosztowały go miejsce na podium w Grand Prix Kanady.
Po awarii jednostki napędowej podczas Grand Prix Kanady, Mick Schumacher wciąż pozostaje bez punktów w tym sezonie. Niemiec ma jednak nadzieję, że uda mu się przełamać złą passę i wykorzystać w końcu potencjał samochodu przygotowanego przez zespół na ten rok.
Toto Wolff, zarządzający stajnią z Brackley, podczas spotkania w Montrealu w dość dosadnych słowach określił zachowanie niektórych szefów zespołów, którzy poinstruowali swoich podopiecznych, aby bagatelizowali problem porpoisingu.
Kevin Magnussen był sfrustrowany decyzją dyrekcji wyścigu, która wezwała go na obowiązkową wymianę przedniego skrzydła po kontakcie z Lewisem Hamiltonem na pierwszym okrążeniu wyścigu o GP Kanady.
Po rozczarowującym dla brytyjskiej ekipy wyścigu o GP Kanady, w którym nie zdobyli żadnych punktów, Andreas Seidl przeprosił swoich kierowców, za niedostarczenie bolidu zdolnego do osiągnięcia wyników, na jakie według niego zasługiwali.
Max Verstappen odniósł w Kanadzie swoje szóste w tym sezonie zwycięstwo i choć prowadził przez większą część wyścigu, końcówka wymagała od niego szczególnie uważnej jazdy i obrony przed Carlosem Sainzem.
Charles Leclerc traci do lidera mistrzostw już czterdzieści dziewięć punktów. Mimo to Monakijczyk jest przekonany, że nadal jest w stanie zniwelować tę różnicę, pod warunkiem poprawy niezawodności silników Ferrari.
Lewis Hamilton był bardzo zadowolony wywalczeniem swojego drugiego podium w sezonie 2022. Kierowca Mercedesa przyznał jednak, że czuł się „przytłoczony”, gdy udało mu się wywalczyć trzecią lokatę w Grand Prix Kanady.
Sergio Perez przyznał, że wycofanie się z Grand Prix Kanady jest dla niego bardzo dotkliwe, ponieważ kosztowało go to utratę szansy na walkę o mistrzostwo.
Fernando Alonso, kierowca zespołu BWT Alpine F1, został ukarany dodaniem pięciu sekund do finałowego czasu wyścigu o Grand Prix Kanady.
Carlos Sainz po zaciętej walce o zwycięstwo w Kanadzie, w starciu z Maxem Verstappenem, nie dał rady wyprzedzić Holendra. Mimo lekkiej frustracji, spowodowanej ominięciem najwyższego stopnia podium, Hiszpan jest zadowolony z bolidu i swojego występu.
Max Verstappen obronił się przed atakami Carlosa Sainza i odniósł zwycięstwo w wyścigu o GP Kanady. Podium uzupełnił Lewis Hamilton. Na uwagę zasługuje również wynik Charlesa Leclerca, który po starcie z 19. pola rywalizację w Montrealu zakończył na piątej pozycji.
Lando Norris nie przejmuje się stanem jednostki napędowej Mercedesa, która znajduje się pod poszyciem jego MCL36, pomimo tego, iż właśnie kłopot z silnikiem spalinowym wymusił na nim przedwczesne wycofanie się z walki o pole position.
Charles Leclerc odczuwa w Kanadzie konsekwencje awarii z Azerbejdżanu. Nie przeszkadza to jednak kierowcy Ferrari w stawianiu sobie poprzeczki na wysokim poziomie. Monakijczyk uważa, że ma szanse ukończyć wyścig o krok od podium.
Christian Horner twierdzi, że wprowadzenie w środku sezonu drastycznych zmian w regulaminie technicznym, w celu rozwiązania efektu porpoisingu, jest niesprawiedliwe dla ekip, które poradziły sobie z tą anomalią.
George Russell dał jasno do zrozumienia, że nie żałuje swojej nieudanej próby na miękkim ogumieniu, podczas trzeciej sesji kwalifikacji do GP Kanady, która zakończyła się dla Brytyjczyka dopiero ósmą lokatą.
Carlos Sainz przyznał, że błąd na końcu ostatniego okrążenia, w trzeciej sesji kwalifikacyjnej, kosztował go start z pierwszego rzędu do wyścigu o Grand Prix Kanady.
Lewis Hamilton nie krył radości po sobotnich kwalifikacjach w Montrealu, przyznając, że jego czwarte miejsce było tak dobre, jak jego debiut w Formule 1 w 2007 roku.
Nikt nie był w stanie nawiązać walki z aktualnym mistrzem świata w kwalifikacjach do Grand Prix Kanady. Max Verstappen jest bardzo zadowolony ze swojego czasu na Circuit Gilles Villeneuve, gdzie z dużą przewagą zdobył pole position.
Fernando Alonso przyznał, że w niedzielnej rywalizacji o Grand Prix Kanady, będzie zacięcie walczył ze zdobywcą pole position Maxem Verstappenem, po tym, jak zakwalifikował się do wyścigu na drugiej pozycji.
Max Verstappen uzyskał bezapelacyjnie najlepszy czas w kwalifikacjach do wyścigu o GP Kanady i tym samym wywalczył swoje 15. pole position w karierze. Na drugiej pozycji uplasował się Fernando Alonso, który wykorzystał swoje umiejętności jazdy na mokrym torze, a czołową trójkę zamknął Carlos Sainz.
Charles Leclerc niedzielne Grand Prix Kanady rozpocznie finalnie z końca stawki, po zamontowaniu w jego bolidzie nadprogramowych elementów jednostki napędowej.
Fernando Alonso z zespołu Alpine F1 uzyskał najlepszy wynik podczas finałowego treningu do Grand Prix Kanady. W mokrych warunkach czołowa trójka okazała się tym bardziej nietypowa, ponieważ na drugiej lokacie finiszował Pierre Gasly z AlphaTauri, a na trzeciej Sebastian Vettel z Astona Martina.
Szef zespołu AlphaTauri, Franz Tost, rozwiał wszelkie wątpliwości na temat przyszłości Pierre’a Gasly’ego w 2023 roku, dementując tym samym wszystkie pojawiające się plotki o możliwych przenosinach Francuza do innej ekipy.
Zespół McLaren wraz z Danielem Ricciardo szybko odnaleźli rytm na torze w Montrealu, gdzie Australijczyk odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w karierze w 2014 roku.
Charles Leclerc z Ferrari wystartuje w pierwszym od trzech lat wyścigu w Montrealu spoza pierwszej dziesiątki niezależnie od wyników kwalifikacji, z uwagi na nadprogramową wymianę komponentu w jego jednostce napędowej.
Max Verstappen po raz drugi wyznaczył tempo w piątkowym treningu do Grand Prix Kanady, co pozwoliło wyprzedzić kierowców Ferrari o odpowiednio 0.081 i 0.225 sekundy.
Yuki Tsunoda ustawi swoje AT03 na ostatnim polu startowym do dziewiątej rundy sezonu 2022, w związku z nieprzepisową wymianą komponentów jednostki napędowej, jak i samego silnika spalinowego.
Max Verstappen z zespołu Oracle Red Bull Racing wyznaczył tempo w pierwszych przygotowaniach na torze imienia Gillesa Villeneuve'a, wyprzedzając Carlosa Sainza i Fernando Alonso.
Zespół Scuderia Ferrari potwierdził, że jednostka napędowa Charlesa Leclerca z wyścigu o Grand Prix Azerbejdżanu nie będzie mogła być ponownie użyta.
Stajnia Red Bulla, która w tym sezonie nie musiała zmagać się z uciążliwym efektem dobijania, nie do końca jest zadowolona z interwencji FIA. Aktualny mistrz świata wyraził swoje niezadowolenie wobec kroków podjętych przez federację.
Mattia Binotto podkreślił, że nowy zespół kontroli wyścigów musi być bardziej konsekwentny w swoich decyzjach i stwierdził, iż z tego powodu Ferrari dużo straciło w ostatnich rywalizacjach.
Zespół Williams przyznał, że jest w końcowej fazie przygotowań pierwszego poważnego pakietu poprawek, który powinien znacznie podnieść osiągi FW44.
Hiszpański kierowca Ferrari wciąż nie jest w stanie złapać odpowiedniego rytmu jazdy przez problemy ze zrozumieniem nowego bolidu. Nie pomagają mu w tym również liczne awarie i kosztowne błędy na torze.
Po debacie na temat bezpieczeństwa zawodników w związku z podskakiwaniem bolidów, w której głos zabrało wielu kierowców i szefów zespołów, FIA wydała dyrektywę techniczną mającą pomóc rozwiązać problem porpoisingu.
Mercedes twierdzi, że eksperymentalne ustawienia testowane przez zespół w Baku, w celu złagodzenia problemów z dobijaniem w W13, spowodowały u kierowców znaczny dyskomfort.
Formuła 1 potwierdziła, że Grand Prix Australii pozostanie w Melbourne i kalendarzu mistrzostw do 2035 roku. Nowa dziesięcioletnia umowa, która będzie obowiązywać od 2025 roku, zapewnia także udział Formuły 2 i Formuły 3 w wydarzeniu od sezonu 2023.
Christian Horner uważa, że Ferrari poradzi sobie z awaryjnością modelu F1-75 i walka w mistrzostwach wciąż będzie bardzo interesująca.
Andreas Seidl, szef ekipy McLarena, ma wątpliwości, czy sprawa porpoisingu jest na tyle poważna, by wymagała nagłej interwencji FIA. Zamiast tego chce pozostawić sprawę do standardowego rozpatrzenia na następnym spotkaniu Technicznego Komitetu Doradczego F1.
Dwudziestoczteroletni kierowca Ferrari, pomimo bardzo dobrego startu sezonu, stracił prowadzenie klasyfikacji generalnej kierowców na rzecz aktualnego mistrza świata. Jak jednak sam mówi, nie zamierza się poddawać.