Szef zespołu Aston Martin, Mike Krack, uważa, że Robert Kubica jest najbardziej utalentowanym kierowcą wyścigowym, jakiego kiedykolwiek widział.
- Image: © Alfa Romeo F1 Team Orlen / DPPI
Szef zespołu Aston Martin, Mike Krack, uważa, że Robert Kubica jest najbardziej utalentowanym kierowcą wyścigowym, jakiego kiedykolwiek widział.
Robert Kubica, rezerwowy kierowca zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen, zasiądzie do kokpitu bolidu C42 na pierwszą sesję treningową GP Hiszpanii, potwierdził skład z Hinwil.
Robert Kubica komentuje swoje środowe przedpołudnie, spędzone w większości w garażu składu z Hinwil, uważając, iż może długo czekać na kolejną okazję przetestowania najnowszej konstrukcji swojego zespołu na torze.
Robert Kubica analizując ewolucję samochodów Formuły 1 od początku swojej kariery do chwili obecnej, zwrócił uwagę głównie na negatywne skutki rosnącej masy bolidów.
Robert Kubica oraz PKN Orlen pozostaną w Formule 1 na przyszłoroczną kampanię wyścigową i będą kontynuować współpracę z zespołem Alfa Romeo Racing Orlen.
Zespół Alfa Romeo Racing Orlen potwierdził, że Robert Kubica zastąpi Kimiego Raikkonena w bolidzie C41 i wystartuje w Grand Prix Włoch na torze Monza.
Robert Kubica po piętnastej lokacie w Grand Prix Holandii przyznał, że po raz pierwszy od jedenastu lat mógł podjąć walkę z innymi kierowcami Formuły 1, a nie koncentrować się jedynie na przetrwaniu i dojechaniu do mety.
Robert Kubica, rezerwowy kierowca zespołu Alfa Romeo Racing Orlen, powróci do kokpitu bolidu F1 i weźmie udział w pierwszym piątkowym treningu Grand Prix Węgier.
Rezerwowy kierowca zespołu Alfa Romeo Racing Orlen, Robert Kubica, przyznał, że w najbliższych latach raczej nie zdecyduje się na powrót do rajdów samochodowych. Polak zamierza jednak dalej brać udział w wyścigach na torach i nie może doczekać się sierpniowej rywalizacji w Le Mans.
Bolid C41 zespołu Alfa Romeo Racing Orlen zadebiutował w piątek na torze Barcelona-Catalunya, gdzie skład przeprowadził pierwsze testowe jazdy.
Robert Kubica, tuż przed startem 24-godzinnego wyścigu Daytona, przyznał, że jego głównym celem na obecny sezon jest rywalizacja w klasie LMP2, a sam występ w USA ma być przygotowaniem do regularnych występów w tej kategorii.
Robert Kubica wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Daytona, reprezentując barwy ekipy High Class Racing, rywalizującej w kategorii LMP2.
Robert Kubica, jak sam przyznaje, nie podjął jeszcze decyzji dotyczącej swoich planów na sezon 2021.
Robert Kubica, obecnie rywalizujący w serii DTM i pełniący obowiązki kierowcy rezerwowego w zespole Alfa Romeo Racing Orlen, nie wykluczył możliwości ponownego powrotu do rywalizacji w Formule 1, jednak jasno dał do zrozumienia, jak taki powrót mógłby wyglądać.
Robert Kubica przyznał, iż wciąż żałuje, że nie udało mu się wywalczyć mistrzowskiego tytułu w sezonie 2008, kiedy po jego zwycięstwie w GP Kanady i wyjściu na prowadzenie w klasyfikacji generalnej, zespół BMW Sauber zadecydował o zatrzymaniu rozwoju ówczesnego samochodu.
Robert Kubica, podobnie jak w ubiegłym tygodniu, otrzymał możliwość poprowadzenia bolidu ekipy Alfa Romeo w porannej sesji pierwszego dnia testów. Polski kierowca wykonał rano pięćdziesiąt trzy okrążenia.
Robert Kubica powrócił do bolidu Formuły 1 podczas pierwszej sesji testowej na torze Barcelona-Catalunya, pokonując pierwsze kilometry w bolidzie C39 zespołu Alfa Romeo Racing Orlen.
Robert Kubica jako pierwszy pojawi się na torze Circuit de Barcelona-Catalunya, testując tegoroczny bolid zespołu Alfa Romeo, C39. Po południu jego miejsce zajmie Antonio Giovinazzi.
Rok 2020 rozpoczął się od znakomitej informacji dotyczącej Roberta Kubicy i jego dalszej kariery w królowej sportów motorowych. Po kilku miesiącach spekulacji wszystko stało się jasne pierwszego dnia nowego roku. Polski kierowca od 1 stycznia jest oficjalnie członkiem zespołu Alfa Romeo Racing Orlen, a polska firma pierwszy raz w historii Formuły 1 została sponsorem tytularnym zespołu.
Zespół Alfa Romeo Racing poinformował, że PKN Orlen dołączył do ekipy z Hinwil jako oficjalny tytularny sponsor od sezonu 2020, natomiast Robert Kubica objął rolę kierowcy rezerwowego i będzie wsparciem dla Kimiego Raikkonena i Antonio Giovinazziego.
Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 nie przyniósł oczekiwanych wyników, ale pomógł Polakowi zamknąć pewien rozdział w swoim życiu. Czy było jednak warto zmagać się z przeciwnościami, aby stać na polach startowych F1 i się ścigać?
Dla Roberta Kubicy wyścig o Grand Prix Abu Zabi był ostatnim startem za kierownicą samochodu Williamsa. Po wyścigu Polak na bieżąco komentował swój ostatni start w tym sezonie.
Przez większość sezonu sesje treningowe układały się dla Roberta Kubicy według specyficznego schematu. Nie inaczej wyglądały one podczas piątkowych treningów przed Grand Prix Abu Zabi.
Robert Kubica z zespołu ROKiT Williams Racing był mocno zszokowany po swoim wypadnięciu z toru już na początku drugiej sesji treningowej na torze Interlagos, przyznając, że problemem okazała się stojąca woda w krawężniku.
Robert Kubica przed Grand Prix Brazylii na torze Interlagos podsumował swój sezon, a także odniósł się do swojego wyniku w 2009 roku, w którym również zmagał się z problemami w zespole BMW. Polak mimo słabych wyników kończy rok startów w Williamsie z pewnym zadowoleniem.
Po zakończeniu sezonu 2019 Robert Kubica żegna się z Williamsem, a decyzja o zakończeniu współpracy z tym zespołem zamknęła mu również drogę do pozostania w Formule 1 w przyszłym roku.
Robert Kubica po awarii układu hydraulicznego musiał wycofać się z udziału w wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Oficjalne plany Roberta Kubicy na sezon 2020 poznamy w okolicach wyścigu w Abu Zabi. Aktualnie jednak w środowisku pojawiają się coraz to nowsze doniesienia w tej sprawie. Najnowsze spekulacje dotyczą domniemanej współpracy polskiego kierowcy z zespołem Ferrari, która jest niewykluczona.
Robert Kubica powrócił do ścigania się w F1 po ośmiu latach przerwy i na pewno nie spodziewał się, że ten sezon okaże się dla niego tak ciężką przeprawą. Bardzo trudna sytuacja zespołu Williams oraz brak konkurencyjnych narzędzi do walki na torze sprawiły, że przed tegorocznym GP Singapuru Kubica powiadomił o zakończeniu swojej współpracy ze stajnią z Grove.
George Russell, który zakończył niedzielną rywalizację w wyścigu o Grand Prix Meksyku na szesnastej pozycji, nie krył niezadowolenia z decyzji podjętych przez ekipę, jak i osiągów swojego samochodu.
Nieoczekiwane zmiany balansu bolidu oraz jego osiągów to zjawiska, do których Robert Kubica zdołał już przywyknąć w tym sezonie. Podobnie sprawy miały się podczas wyścigu o Grand Prix Meksyku.
Robert Kubica, który powrócił podczas drugiego treningu za stery bolidu FW42, kolejny raz bardzo narzekał na brak przyczepności.
Zespół Haas potwierdził podczas czwartkowych spotkań z mediami przed Grand Prix Meksyku, że prowadzi rozmowy z Robertem Kubicą w sprawie zakontraktowania go jako kierowcę symulatora oraz zawodnika testowego.
W ostatnich dniach w środowisku Formuły 1 i mediach przeplatane są informacje dotyczące ostatnich wydarzeń na linii Kubica – Williams oraz najbliższej przyszłości polskiego kierowcy. Według informacji dziennikarzy TVP Sport we wtorek w Warszawie pojawił się szef zespołu Haas Gunther Steiner.
Tegoroczny wyścig o Grand Prix Japonii wielu kibiców zapamięta nie tylko ze względu na ekstremalne warunki pogodowe i związaną z nimi zmianę harmonogramu weekendu, ale także za sprawą mocnych słów Roberta Kubicy, który bardzo otwarcie wypowiedział się o sytuacji panującej w ekipie Williamsa.
Zespół Williams przyznał, że są pewni startu Robert Kubica w wyścigu do Grand Prix Japonii na torze Suzuka.
Brak okrążenia pomiarowego i wypadek w ostatnim zakręcie Suzuka zakończył kwalifikacje Roberta Kubicy do Grand Prix Japonii na torze Suzuka. "Szukamy sobie guza", tak kierowca Williamsa komentował całą sytuację.
W ostatnich dniach ponownie bardzo głośno jest o zespole Williams. Niestety kolejny raz ekipa z Grove jest przedstawiana w mediach, nie tylko branżowych, w bardzo złym świetle. Głównym tematem wszystkich ostatnich artykułów dotyczących Williamsa jest sprawa oszczędzania części, którą to widzieliśmy podczas weekendu wyścigowego w Rosji.
Jak powiedział jeden z przedstawicieli zespołu ROKiT Williams Racing, Robert Kubica został wycofany z wyścigu w Rosji z powodu oszczędzenia części na resztę sezonu.
W dalszym ciągu nie wiadomo, co Robert Kubica będzie robił w przyszłym sezonie. Zespół Haas przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego w Singapurze zatwierdził skład kierowców na sezon 2020, ale nadal Gunther Steiner potwierdza zainteresowanie Polakiem, który mógłby pełnić funkcje trzeciego kierowcy w amerykańskim zespole.
Guenther Steiner, szef zespołu Haas F1 przyznał, że rozpoczął rozmowy z Robertem Kubicą na temat jego potencjalnej roli kierowcy testowego i pracy w symulatorze od sezonu 2020.
Choć finałowe rezultaty są nadal dalekie od zadowalających w przypadku ekipy Williams, tak wrażenie z wyścigu o GP Singapuru w wykonaniu Roberta Kubicy pozostaje bardzo pozytywne, a w takim samym tonie wypowiedział się sam kierowca.
Robert Kubica, który przed Grand Prix Singapuru ogłosił rozstanie z zespołem Williams tuż po zakończeniu sezonu przyznał, że to była jego osobista decyzja.
PKN Orlen potwierdził, że wraz z końcem tego sezonu, podobnie jak Robert Kubica, żegna się z zespołem ROKiT Williams Racing. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami firma będzie kontynuowała współpracę z zawodnikiem i pozostanie w Formule 1.
Robert Kubica poinformował, że wraz z końcem tego sezonu zakończy współpracę z zespołem ROKiT Williams Racing.
Polscy kibice znów nie mieli wielu powodów do zadowolenia po wyścigu o Grand Prix Włoch na torze Monza, w którym Robert Kubica zameldował się na ostatniej, siedemnastej pozycji.
Robert Kubica, który zajął w sobotnich kwalifikacjach dziewiętnastą pozycję, był bardzo niezadowolony z przebiegu czasówki, a powodem był tradycyjnie bolid Williamsa.
Robert Kubica po zakończeniu piątkowych treningów stwierdził, że wyczucie bolidu podczas deszczowych treningów na torze Monza było najlepsze w tym sezonie.
Robert Kubica tuż przed pierwszym piątkowym treningiem nie krył swojej radości z powrotu na tor Monza, który jest bardzo szczególnym i wyjątkowym miejscem dla polskiego kierowcy.
Już od dawna było wiadomo, że weekendy w Belgii oraz Włoszech będą bardzo ciężkie dla ekipy z Grove. Piątek był potwierdzeniem tych przewidywań. Robert Kubica kolejny raz po zakończeniu piątkowych treningów nie miał zbyt wielu powodów do entuzjazmu, a to wszystko za sprawą fatalnie sprawującego się bolidu FW42.
Obecny sezon jest kolejnym bardzo trudnym okresem dla ekipy z Grove, a z każdym kolejnym weekendem pojawiają się coraz to nowsze teorie spiskowe dotyczące różnic w bolidach Roberta Kubicy i George’a Russella. Zdaniem starszego inżyniera wyścigowego Dave'a Robsona różnica pomiędzy Polakiem a Brytyjczykiem jest spowodowana lepszym zrozumieniem tegorocznych opon Pirelli, co daje Russellowi dość sporą przewagę nad polskim kierowcą.
Po znakomitym występie w Niemczech kibice Roberta Kubicy oraz zespołu Williams liczyli na podtrzymanie dobrej passy podczas wyścigu na torze Hungaroring. Pomimo że w kwalifikacjach George Russell pokazał rewelacyjną formę, zajmując 16. pozycję, samochód Roberta Kubicy nie pozwalał mu na walkę o wysokie lokaty.
Robert Kubica, który w obydwu rozegranych dziś sesjach treningowych na torze Hungaroring zajmował 19 pozycję, odpowiadał po ich zakończeniu na pytania dziennikarzy.
Robert Kubica z zapasowym podwoziem rozpocznie sobotnią sesję treningową oraz kwalifikacje, czego przyczyną były uszkodzenia, których nie udało się naprawić na torze.
Robert Kubica tuż po zakończeniu piątkowych treningów nie należał do najbardziej szczęśliwych osób, co było spowodowane kolejnymi problemami, które pojawiły się już na początku pierwszego treningu, choć do bolidu Polaka trafiły nowe części.
Robert Kubica jest optymistycznie nastawiony przed rozpoczynającym się już jutro weekendem wyścigowym na torze Hockenheimring. Jak poinformował dziś Polak jego zespół w ten weekend będzie kontynuował wprowadzanie pakietu poprawek, który zadebiutował na torze Silverstone.
Robert Kubica, który ukończył GP Wielkiej Brytanii na piętnastej pozycji, stwierdził po zakończeniu rywalizacji, że był to kolejny trudny wyścig, w którym znowu dały o sobie znać słabe strony tegorocznej konstrukcji Williamsa.
W ostatnich dniach na kanale Missed Apex F1 pojawił się ciekawy podcast, którego gościem był były szef zespołu Lotus Matthew Carter. W trakcie całej rozmowy można było wysłuchać wiele bardzo ciekawych informacji zza kulis F1, które mogły zszokować sporo osób. Podczas rozmowy nie mogło zabraknąć tematu Williamsa i słynnej teorii o dwóch różnych bolidach, która zdaniem byłego szefa Lotusa nie jest bezpodstawna.
Robert Kubica podczas czwartkowych spotkań z mediami powiedział, że zespół Williams przywiózł na tor Silvertone mały pakiet poprawek, który jednak nie wpłynie znacząco na ich osiągi w trakcie tego weekendu.
Toto Wolff, szef zespołu Mercedes AMG Petronas Motorsport przyznał, że obaj kierowcy Williamsa dysponują identycznymi jednostkami napędowymi, które dostarcza Mercedes.