Formuła 1

Andretti zrezygnował z kupna udziałów Saubera

Zgodnie z najnowszymi informacjami, rozmowy na temat przejęcia 80 procent udziałów Saubera przez amerykańską spółkę Andretti Autosport zostały oficjalnie zakończone, a inwestycja nie dojdzie do skutku.

Kimi Raikkonen - Alfą Romeo Racing Orlen / © Alfa Romeo Racing Orlen / DPPI
Image: © Alfa Romeo Racing Orlen / DPPI

Leclerc: To był dobry, ale nudny wyścig

Charles Leclerc nie krył zadowolenia ze swojej czwartej lokaty, wywalczonej w GP Stanów Zjednoczonych, przyznając jednocześnie, że runda na torze w Austin nie przyniosła mu zbyt wielu bezpośrednich pojedynków z innymi rywalami.

Charles Leclerc - Scuderia Ferrari / © Scuderia Ferrari
Image: © Scuderia Ferrari

Alonso: Ferrari nie było gotowe na mistrzowski tytuł ze mną czy Vettelem w kokpicie

Fernando Alonso, obecnie ścigający się dla zespołu Alpine, przyznał, że Ferrari nie było w wystarczającej formie na zdobycie kolejnego mistrzowskiego tytułu, kiedy on, jak i Sebastian Vettel, ścigali się dla włoskiej stajni.

Hiszpan dołączył do ekipy z Maranello w 2010 roku i już podczas pierwszej wspólnej kampanii był bliski zdobycia swojej trzeciej mistrzowskiej korony. Przegrał jednak pogoń za mistrzostwem o zaledwie cztery punkty, po słabym występie w Grand Prix Abu Zabi, chociaż tuż przed ostatnią rundą prowadził w klasyfikacji kierowców.

Natomiast w sezonie 2012 kierowcę z Oviedo dzieliły od mistrzostwa jedynie trzy punkty, kiedy ponownie zmagał się z bardzo szybkim Sebastianem Vettelem. Dwa lata później finalnie opuścił włoski skład.

Swoich prób zdobycia kolejnych tytułów z Ferrari podjął się także wcześniej wspomniany Vettel, który ścigał się dla tej ekipy w 2017 i 2018 roku, jednak i on poległ w tej walce, odchodząc ostatecznie do Astona Martina po sezonie 2020.

Fernando Alonso / © Scuderia Ferrari

„Często toczyliśmy zacięte pojedynki, kiedy byłem w Ferrari, a on [Vettel] w Red Bullu” – powiedział Fernando Alonso dla F1-Insider.

„W 2012 roku miał nawet trochę szczęścia w ostatnim wyścigu i zakończył rywalizację w poważnie uszkodzonym bolidzie.”

„Oboje próbowaliśmy w Ferrari, czasami byliśmy blisko, ale koniec końców, nie udało nam się. Może Ferrari nie było gotowe, by znów posiadać mistrza świata w kokpicie, kiedy się ścigaliśmy.”

Obecnie zespół z Maranello w swoich szeregach ma dwóch, bardzo szybkich zawodników w osobach Charlesa Leclerka i Carlosa Sainza, jednak żaden z nich nie osiągnął wcześniej tak dużych sukcesów.

Zdaniem Alonso oznacza to, że presja na ekipie oraz wewnątrz niej jest mniejsza, a ich plany uległy ewolucji.

„Myślę, że teraz zmienili swoje plany. Oczekiwania nie są już tak wysokie i posiadają w swoich szeregach młodych zawodników. Teraz mają tendencję do długofalowych planów, a nie krótkiej perspektywy” – wyjaśnił.

Sebastian Vettel / © Scuderia Ferrari
Fernando Alonso - Alpine F1 Team / © Alpine F1
Image: © Alpine F1, Scuderia Ferrari

Gasly: Zasługuję na fotel w Red Bullu

Pierre Gasly nie traci nadziei na kolejną szansę startów w ekipie z Milton Keynes i wierzy, że jego obecna, świetna forma będzie wystarczającą kartą przetargową w przyszłych negocjacjach i pozwoli mu ponownie dzielić garaż z Maxem Verstappenem.

Pierre Gasły - Scuderia AlphaTauri Honda / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Niepewna przyszłość wyścigu w Melbourne

Organizatorzy zawodów w Australii potwierdzili, iż potencjalne odwołanie przyszłorocznego Grand Prix może poskutkować trwałym wypadnięciem tej rundy z kalendarza Formuły 1.

Max Verstappen - Red Bull Racing Honda / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Stroll: Dwa lata w Williamsie były dla nas torturą

Lawrence Stroll, właściciel zespołu Aston Martin oraz ojciec Lance’a Strolla, wspomina trudne dwa, podczas których jego syn reprezentował barwy zespołu Williams, zanim dostał szansę w swojej obecnej ekipie.

Lance Stroll - Aston Martin Cognizant F1 Team / © Aston Martin Cognizant F1 Team
Image: © Aston Martin Cognizant F1 Team

Ostatnie