Formuła 1

Przyszłość Red Bulla i AlphaTauri w rękach Ferrari

Jeżeli Scuderia Ferrari nie zgodzi się, aby od sezonu 2022 rozwój jednostek napędowych został zamrożony, to zarówno Red Bull, jak i AlphaTauri mogą wycofać się ze startów w Formule 1.

Ferrari SF 1000 i Red Bull RB16 / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Bottas: Wierzę, że jestem lepszy od Hamiltona

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że tegoroczna kampania mistrzostw świata kolejny raz padnie łupem Lewisa Hamiltona. Jednak jego partner z ekipy, a zarazem jedyny konkurent w walce o mistrzowską koronę, Valtteri Bottas uważa, że jego wiara w swoje umiejętności przewyższa talent brytyjskiego kierowcy.

Lewis Hamilton i Valtteri Bottas / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images
Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Valtteri Bottas: Zdecydowanie potrzebowałbym cudu

Valtteri Bottas, który niedzielny wyścig o Grand Prix Eifelu zakończył już po osiemnastu okrążeniach, przyznał, że potrzebuje cudu, aby powstrzymać Hamiltona przed zdobyciem siódmego mistrzowskiego tytułu.

Valtteri Bottas - Mercedes AMG Petronas F1 Team / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images
Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Rosberg: Gasly najbardziej zasługuje na fotel w Red Bullu

Zdaniem Nico Rosberga, Pierre Gasly jest obecnie najlepszym kandydatem do zastąpienia Alexa Albona w zespole Red Bulla, choć jak dodaje Paul di Resta – wzajemne relacje pomiędzy nim a kierownictwem ekipy z Milton Keynes nie są ku temu sprzyjające.

Max Verstappen i Pierre Gasly / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Zespół Renault notuje duży progres na przestrzeni sezonu 2020

Tegoroczna rywalizacja za plecami Mercedesa i Red Bulla należy do najbardziej zaciętych i wyrównanych od wielu lat. Na ten moment prym w tej części stawki wiedzie zespół Racing Point, który minimalnie wyprzedza w klasyfikacji konstruktorów swoich najpoważniejszych konkurentów, czyli McLarena i Renault.

Renault DP World F1 Team - GP Eifelu 2020 / © Renault Sport
Image: © Renault Sport

Helmut Marko: Kontaktowałem się z Nico Hulkenbergiem

Helmut Marko przyznał po wyścigu o GP Eifelu, że zespół Red Bull rozważał zaproszenie Nico Hulkenberga do ścigania się w bolidzie austriackiej ekipy podczas kwalifikacji i wyścigu na torze Nurburgring. Ma to związek z niejednoznacznym wynikiem testu na koronawirusa w organizmie Alexa Albona.

Nico Hulkenberg / © BWT Racing Point F1 Team
Image: © BWT Racing Point F1 Team

Red Bull planuje budowę własnego silnika na bazie technologii Hondy

Decyzja Hondy, dotycząca zamknięcia programu silnikowego w F1, postawiła ekipę Red Bull Racing w bardzo trudnej sytuacji, z której najlepszym wyjściem jest – zdaniem Helmuta Marko – opracowanie własnej jednostki napędowej na bazie technologii japońskiego producenta.

Fabryka Red Bull Racing - Milton Keynes / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Poprawki bolidu uniemożliwiły Sainzowi walkę o podium

Wyścig o Grand Prix Eifelu upłynął kierowcom McLarena pod znakiem problemów z silnikiem i pakietem aerodynamicznym, na skutek których jeden samochód stajni z Woking nie zdołał dotrzeć do mety, a drugi nie był w stanie podjąć skutecznej walki o podium.

Carlos Sainz - McLaren F1 Team / © McLaren F1
Image: © McLaren F1

Sergio Perez: Podium było w naszym zasięgu

Sergio Perez tuż za podium zakończył walkę w Grand Prix Eifelu na torze Nurburgring, jednak nie był do końca zadowolony z osiągniętego wyniku, ponieważ jego plany pokrzyżował wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Sergio Perez - BWT Racing Point F1 Team / © BWT Racing Point F1 Team
Image: © BWT Racing Point F1 Team

Nowa koncepcja aerodynamiczna mankamentem McLarena

Sobotnia sesja kwalifikacyjna do wyścigu o Grand Prix Eifelu potwierdziła, że nowy pakiet aerodynamiczny przygotowany przez inżynierów McLarena nie przynosi obecnie spodziewanej poprawy osiągów.

Lando Norris - McLaren F1 Team / © McLaren F1
Image: © McLaren F1

Ostatnie