Formuła 1

Sergio Perez: Prezentujemy obiecujące tempo

Sergio Perez powrócił za kierownicę bolidu ekipy Racing Point podczas Grand Prix Hiszpanii. Kierowca przez dwa tygodnie przebywał na kwarantannie, po tym, jak wyniki testu potwierdziły u niego zakażenie COVID-19.

Sergio Perez - BWT Racing Point F1 Team / © BWT Racing Point F1 Team
Image: © BWT Racing Point F1 Team

Zapowiedź GP Hiszpanii: Ziemia ognista kolejną szansą dla Verstappena?

Szóstym przystankiem tegorocznego maratonu Formuły 1 będzie Circuit de Barcelona-Catalunya, gdzie od sezonu 1991 nieprzerwalnie rozgrywany jest wyścig o GP Hiszpanii. Niekwestionowanym królem tego obiektu w erze hybrydowej jest zespół Mercedes wraz z Lewisem Hamiltonem, który aż czterokrotnie okazał się najlepszym kierowcą podczas niedzielnych zmagań na tym obiekcie. Wiele wskazuje, że Brytyjczyk do swojej kolekcji dołoży w niedzielę kolejne zwycięskie trofeum, a na jego drodze prawdopodobnie stanie jedynie Valtteri Bottas, który za wszelką cenę będzie chciał opuścić Hiszpanię z mniejszą stratą punktową do swojego partnera z ekipy.

GP Hiszpanii 2019 / © Mercedes AMG Petronas Motorsport / LAT Images
Image: © Mercedes AMG Petronas Motorsport / LAT Images

Sebastian Vettel otrzyma nowe podwozie na Grand Prix Hiszpanii

Podczas minionego Grand Prix 70-lecia na torze Silverstone, Sebastian Vettel niejednokrotnie podkreślał, że nie czuje się komfortowo za kierownicą SF1000 i nie rozumie przyczyny w osiągach pomiędzy jego bolidem a Charlesa Leclerca, który na mecie wyścigu był czwarty, natomiast Sebastian Vettel dopiero dwunasty.

Sebastian Vettel - Scuderia Ferrari / © Scuderia Ferrari
Image: © Scuderia Ferrari

Williams spodziewa się wkrótce powrócić do walki o regularne punkty

Przedstawiciele Williamsa od początku tegorocznej kampanii zaznaczają, że postęp ich konstrukcji jest bardzo zadowalający. Tym razem głos w tej sprawie zabrał szef zespołu ds. osiągów, Dave Robson, który potwierdził, że wprowadzone dotychczas modyfikacje bolidu FW43 działają zgodnie z pierwotnymi założeniami.

George Russell - Williams Racing / © Williams F1
Image: © Williams F1

Formuła 1 finalizuje wzór przyszłorocznego kalendarza

Prace nad kalendarzem wyścigowym na sezon 2021 weszły w ostatnią fazę przygotowań obejmującą podpisanie ostatnich umów i innych istotnych dokumentów.

Tegoroczny sezon Mistrzostw Świata Formuły 1 miał składać się z rekordowych dwudziestu dwóch wyścigów rozgrywanych między innymi na torach w Holandii czy Wietnamie, jednakże wybuch pandemii COVID-19 skutecznie pokrzyżował te plany. Do tej pory odwołano bowiem ponad połowę z planowanych wyścigów, a sezon rozpoczął się dopiero w lipcu. Co więcej, nadal nie jest znany ostateczny kształt kalendarza obecnego sezonu.

Ponieważ jednak sezon 2021 zbliża się wielkimi krokami, prace nad jego układem muszą toczyć się równolegle z planowaniem tegorocznego cyklu zmagań. Jak ogłosił Chase Carey, układ przyszłorocznego kalendarza zbliżony jest to tego, jaki planowany był na ten rok.

"Planujemy sezon 2021, który będzie wyglądał mniej więcej tak, jak spodziewaliśmy się na początku tego roku" - powiedział Chase Carey, szef Formuły 1.

"Prawdopodobnie będzie to kalendarz z dwudziestoma dwoma wyścigami. Będzie zaczynać się i kończyć mniej więcej tak jak w latach ubiegłych."

Jednocześnie Carey uchylił nieco rąbka tajemnicy dotyczącej rozłożenia w czasie rekordowej liczby dwudziestu dwóch weekendów wyścigowych.

"Możemy sprawić, że będzie nieco więcej miejsca na początku kalendarza, a druga połowa będzie bardziej skondensowana. To da nam więcej elastyczności, ale moim zdaniem to raczej poprawka niż znacząca restrukturyzacja."

Szef Liberty Media przyznał także dlaczego o przyszłorocznym kalendarzu dowiemy się z opóźnieniem, a także kiedy w tym roku możemy spodziewać się pierwszych wyścigów z udziałem publiczności.

"Nie ogłosiliśmy jeszcze kalendarza na 2021, ponieważ skupiamy się na tym roku. Kalendarz na 2021 jest bliski sfinalizowania, mamy jeszcze tylko kilka umów do podpisania."

"Myślę że pierwszym wyścigiem, na którym może pojawić się mała liczba kibiców, jest najprawdopodobniej Mugello. Na następnych wyścigach liczba kibiców prawdopodobnie będzie rosła i mam nadzieję, że będzie ich jak najwięcej" - dodał Carey.

Grand Prix Węgier 2020 / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images
Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Hulkenberg mógł dołączyć do Mercedesa od sezonu 2013

Ross Brown przyznał, że przed sezonem 2013, kiedy to kierował zespołem Mercedes, był o krok od podpisania kontraktu z Nico Hulkenbergiem. Ostatecznie jednak wraz z zespołem postanowili postawić na pierwotnego kandydata, którym był Lewis Hamilton.

Nico Hulkenberg - BWT Racing Point F1 Team / © BWT Racing Point F1 Team
Image: © BWT Racing Point F1 Team

Silne wibracje wymusiły na Hulkenbergu trzeci postój

Wyścig o GP 70-lecia Formuły 1 zakończył się dla zespołu Racing Point całkiem dobrze. Lance Stroll i Nico Hulkenberg, który pojechał na trzy postoje, wywieźli z toru Silverstone łącznie 14 punktów.

Nico Hulkenberg i Lance Stroll - BWT Racing Point F1 Team / © BWT Racing Point F1 Team
Image: © BWT Racing Point F1 Team

Mieszany występ zespołu Renault podczas GP 70-lecia F1

Daniel Ricciardo i Esteban Ocon różnie oceniają niedzielny wyścig na torze Silverstone. O ile Francuz dał radę dojechać w punktowanej dziesiątce, to jego zespołowy partner miał spore problemy i ostatecznie zajął dopiero czternaste miejsce.

Esteban Ocon i Daniel Ricciardo - Renault DP World F1 Team / © Renault Sport
Image: © Renault Sport

Sebastian Vettel wyjaśnił swoje słowa skierowane do zespołu

Grand Prix 70-lecia było niezwykle nieudanym wyścigiem dla Sebastiana Vettela, który sam popełnił błąd na pierwszym okrążeniu, obracając się na torze, a przy tym nie pomogła strategia zespołu, który ściągnął swojego podopiecznego na pit stop w niewłaściwym momencie.

Sebastian Vettel - Scuderia Ferrari / © Scuderia Ferrari
Image: © Scuderia Ferrari

Valtteri Bottas krytykuje strategię. Mercedes odpowiada

Valtteri Bottas, który startował z pole position, wyścig o GP 70-lecia Formuły 1 zakończył na trzecim miejscu. Fin skrytykował strategię Mercedesa, jednak Toto Wolff odpiera zarzut, sugerując, że po prostu byli wolniejsi od Red Bulla.

Valtteri Bottas - Mercedes AMG Petronas Motorsport / © Mercedes AMG Petronas Motorsport / LAT Images
Image: © Mercedes AMG Petronas Motorsport / LAT Images

Ostatnie