Zespół z Brackley wyjaśnił, dlaczego po zjeździe samochodu bezpieczeństwa i restarcie wyścigu nie zamienił pozycjami swoich kierowców.
- Image: © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images
Zespół z Brackley wyjaśnił, dlaczego po zjeździe samochodu bezpieczeństwa i restarcie wyścigu nie zamienił pozycjami swoich kierowców.
Carlos Sainz przyznał, że drugi wyścig sezonu zweryfikował formę Ferrari i pokazał, ile jeszcze pracy przed nimi.
Max Verstappen wywalczył drugą lokatę w Grand Prix Arabii Saudyjskiej, zdobywając dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie, jednak finalnie nie był zadowolony z weekendu na torze w Dżuddzie.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła przetarg wzywający dostawców opon do składania ofert, na zaopatrywanie w ogumienie zespołów Formuły 1 od 2025 roku.
Frederic Vasseur, obecnie szef zespołu Ferrari, uważa, iż po średnim występie w Grand Prix Arabii Saudyjskiej zespół musi podejść realistycznie do miejsca zajmowanego w stawce w obecnym sezonie wyścigowym.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, że dokona przeglądu swoich przepisów w następstwie kontrowersyjnego scenariusza, do którego doszło podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej z udziałem Fernando Alonso.
Sergio Perez przyznał, że chce omówić z zespołem radiową komunikację z końcówki wyścigu, po tym, jak na ostatnich metrach stracił punkt za najszybsze okrążenie na rzecz Maxa Verstappena.
Lewis Hamilton uważa, że nawet za czasów największej dominacji Srebrne Strzały nie miały nad rywalami takiej przewagi, jaką obecnie dysponuje Red Bull.
Po analizie przeprowadzonej przez FIA, kara dla Fernando Alonso została anulowana, co oznacza, że Hiszpan powrócił na najniższy stopień podium Grand Prix Arabii Saudyjskiej.
George Russell przyznał, że Fernando Alonso zasługiwał na trzecie miejsce, podkreślając, iż kara dla Hiszpana, która pozbawiła go setnego podium w karierze, jest dość surowa.
Max Verstappen tuż po zakończeniu Grand Prix Arabii Saudyjskiej stwierdził, że podczas wyścigu odpuścił i postanowił zadowolić się drugim miejscem.
Fernando Alonso stracił podium w Grand Prix Arabii Saudyjskiej, po tym, jak sędziowie nałożyli na kierowcę Astona Martina karę dziesięciu sekund.
Sergio Perez zwyciężył w wyścigu o GP Arabii Saudyjskiej, przekuwając tym samym w triumf wywalczone dzień wcześniej pole position. Na drugiej pozycji finiszował startujący z 15. pola Max Verstappen. Podium uzupełnił natomiast Fernando Alonso.
Sergio Perez po swoim świetnym okrążeniu zapewniającym mu pole position, zauważył, że na drugim przejeździe, z uwagi na ewolucję toru i poprawę warunków, mógł poprawić się jeszcze bardziej.
Oscar Piastri stwierdził, iż stale rosnące poczucie komfortu w tegorocznej konstrukcji McLarena wpłynęło na imponujący wynik podczas kwalifikacji do GP Arabii Saudyjskiej.
Lewis Hamilton stwierdził, że nie może zbudować zaufania do tegorocznej konstrukcji, jednocześnie podkreślając, iż nie planuje opuścić Mercedesa.
Esteban Ocon podzielił się swoimi odczuciami z ostatniego pomiarowego okrążenia kwalifikacji, podczas którego aż dwukrotnie doprowadził do kontaktu ze ścianą.
Carlos Sainz przyznał, że podczas kwalifikacji walczył trochę z własnym bolidem, co uniemożliwiło mu wykorzystanie w pełni jego potencjału i prędkości.
Według Fernando Alonso Aston Martin nie ma w Arabii Saudyjskiej takiego tempa wyścigowego, które pozwoliłoby mu walczyć z Red Bullem o zwycięstwo.
Max Verstappen, po awarii w drugiej części sobotnich kwalifikacji, stwierdził, że nie będzie mu łatwo wygrać Grand Prix Arabii Saudyjskiej.
Sergio Perz ze stajni Czerwonych Byków zapewnił sobie pierwsze pole startowe do niedzielnego starcia o GP Arabii Saudyjskiej. Razem z Meksykaninem z pierwszego rzędu wystartuje Fernando Alonso, a tuż za nimi w drugim rzędzie ustawią się Russell i Sainz.
Lando Norris, reprezentujący McLarena, potwierdził, iż pierwsza jednostka napędowa Mercedesa zainstalowana w jego samochodzie na ten sezon jest niezdolna do dalszego użytkowania.
Max Verstappen z zespołu Oracle Red Bull Racing wyznaczył tempo podczas sobotniego treningu, wyprzedzając zespołowego kolegę, Sergio Pereza, oraz trzeciego w zestawieniu Fernando Alonso.
Toto Wolff jest przekonany, że Lewis Hamilton pozostanie w Mercedesie, ale zaznaczył, iż nie miałby do niego pretensji, gdyby w przyszłości zdecydował się na zmianę barw.
Arabia Saudyjska rozważa możliwość organizacji kolejnego, obok wyścigu w Dżuddzie, Grand Prix w nowym mieście Qiddiya.
Franz Tost skrytykował inżynierów AlphaTauri, przyznając, że przez przygotowanie słabego bolidu na sezon 2023, stracił do nich zaufanie.
Max Verstappen osiągnął najlepszy wynik podczas drugiego piątkowego treningu GP Arabii Saudyjskiej. Kierowca ekipy Oracle Red Bull Racing wyprzedził Fernando Alonso i swojego zespołowego partnera Sergio Pereza.
Max Verstappen ustanowił najlepszy czas pierwszego treningu przed Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Holender wyprzedził swojego partnera z zespołu, Sergio Pereza, oraz Hiszpana, Fernando Alonso.
George Russell uważa, że jego zwycięstwo w GP Brazylii w ubiegłorocznej kampanii błędnie utwierdziło ekipę z Brackley w przekonaniu, iż koncepcja samochodu z 2022 roku jest odpowiednia i powinna zostać ponownie wprowadzona w obecnym sezonie.
Lewis Hamilton przyznał, że pomimo obecnych kłopotów zespołu, nadal wierzy w ekipę Mercedesa i zaznacza, iż nie ma planów opuszczenia ekipy.
Haas Automation, amerykańska firma należąca do właściciela zespołu F1 Gene'a Haasa, zdecydowanie odrzuciła twierdzenia, że złamała amerykańskie sankcje wobec Rosji.
Mick Schumacher przyznał, że oglądanie pierwszego wyścigu sezonu 2023 Formuły 1 w garażu Mercedesa było frustrującym przeżyciem, które sprawiało wrażenie, jakby „dzień miał się nigdy nie skończyć”.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, że trzeci punkt detekcji DRS został przeniesiony z uwagi na niecodzienne walki kierowców o niewjeżdżanie jako pierwszym w ostatni zakręt.
Mercedes przywiezie na drugi wyścig sezonu 2023 pierwszy pakiet poprawek, mający załagodzić słabości W14, jednak ostrzega, że zmiany i efekty jeszcze nie będą znaczące.
Charles Leclerc otrzyma karę startową do GP Arabii Saudyjskiej, po tym, jak zespół Ferrari zdecydował się wykorzystać trzecią elektronikę sterującą w bolidzie Monakijczyka, przekraczając tym samym limit na sezon 2023.
Formuła 1 potwierdziła, że Grand Prix Austrii na torze Red Bull Racing pozostanie w kalendarzu mistrzostw do 2027 roku włącznie, po podpisaniu nowej czteroletniej umowy.
Dwukrotny mistrz świata, Max Verstappen, jest przekonany, że zwycięstwo czerwonych byków w Grand Prix Arabii Saudyjskiej będzie dużym wyzwaniem.
Ujawniono plany dotyczące budowy toru we wschodniej części Londynu, które w znaczącym stopniu zwiększają szansę organizacji Grand Prix w stolicy Wielkiej Brytanii.
Szef Red Bulla, Christian Horner, stwierdził, że kara zmniejszenia czasu w tunelu aerodynamicznym, nałożona na zespół za przekroczenie budżetu w 2021 roku, zwiększyła motywację w ekipie z Milton Keynes.
Szef zespołu MoneyGram Haas F1, Guenther Steiner, wypowiedział się szerzej na temat zwolnienia Micka Schumachera z końcem sezonu 2022.
Christian Horner uważa, że Max Verstappen jest obecnie najlepszym kierowcą w stawce, a co za tym idzie, rywale porównują się właśnie do niego i robią wszystko, aby go pokonać.
2022 rok nie był dobry dla Ferrari. Zespół wciąż borykał się z awariami swoich bolidów. Absolutnym zwycięzcą został Red Bull, którego kierowcy wygrali aż 17 z 22 wyścigów. Te liczby mówią same za siebie. Czy problemy ze sprzętem Ferrari przyniosą jeszcze większą dominację Red Bulla w sezonie 2023?
Toto Wolff wierzy, że w Arabii Saudyjskiej Mercedes osiągnie lepsze wyniki niż podczas otwierającego sezonu 2023 Grand Prix Bahrajnu.
Grand Prix Bahrajnu potwierdziło, że Ferrari ma spore problemy z odpowiednim zarządzaniem oponami.
Pomimo rozstania w niezbyt przyjaznej atmosferze, dyrektor generalny Alpine, Laurent Rossi, nie przekreśla szans na ponowne zatrudnienie Oscara Piastriego za jakiś czas. Francuz pokusił się także o dłuższą refleksję w sprawie funkcjonowania zespołu po „aferze” związanej z młodym kierowcą.
Mistrz świata z 2009 roku, Jenson Button, zgodził się, że Red Bull i Max Verstappen świetnie rozpoczęli nowy sezon Formuły 1, jednak nie spodziewa się, iż tegoroczna kampania będzie dla Holendra i jego zespołu „spacerkiem po parku”.
Na torze w Miami zostały wprowadzone niewielkie zmiany, które mają na celu uatrakcyjnienie widowiska. Zeszłoroczny debiut amerykańskiej lokalizacji nie dostarczył zbyt emocjonującego wyścigu, dlatego organizatorzy imprezy mają nadzieję, że w tym roku będzie inaczej.
Dyrektor zespołu Alpine, Otmar Szafnauer, powiedział, że cel zespołu, jakim jest zakończenie mistrzostw konstruktorów na czwartym miejscu, nie zmienił się, mimo rozczarowującego początku sezonu w Bahrajnie.
Szef Ferrari, Frederic Vasseur, stwierdził, że nadchodzące wyścigi będą lepsze dla jego zespołu, a problemy z Bahrajnu zostaną w większości rozwiązane.
Kierowcy F1 zakwestionowali sens nowego formatu kwalifikacji, który zostanie wprowadzony w maju podczas Grand Prix na torze Imola.
Szef zespołu Williams, James Vowles, przyznał, iż brytyjska stajnia w pełni skupia się na długoterminowych celach oraz poprawie, rezygnując z chwilowego rozwoju.
Mercedes zapowiedział wyraźne modyfikacje w W14, które zostaną wprowadzone w trakcie najbliższych kilku rund kampanii, a także zadeklarował dokonanie radykalnych poprawek w późniejszym okresie sezonu.
Lando Norris uważa, że jego stajnia ma środki i możliwości, żeby dokonać podobnego przełomu w rozwoju swojego bolidu, jak zrobił to na początku sezonu 2023 zespół Aston Martin.
Niekwestionowany zwycięzca pierwszego wyścigu sezonu w Bahrajnie, Max Verstappen, uważa, że ze względu na charakterystykę toru Jeddah Corniche różnice między stajniami będą mniejsze.
Lewis Hamilton zarzucił Mercedesowi, że konstruując bolid W14 na sezon 2023, nie wysłuchał jego skarg związanych z zeszłorocznym samochodem.
Charles Leclerc powiedział, że Ferrari musi spróbować zrozumieć ogromną różnicę w tempie wyścigowym między swoim bolidem a RB19 Red Bulla.
Szef McLarena, Andrea Stella, twierdzi, że zespół może być podbudowany osiągami modelu MCL60, mimo że na starcie w Bahrajnie ekipa miała sporo problemów.
Nico Hulkenberg, po swoim pierwszym wyścigu dla stajni Haasa, opowiedział, jakie spotkały go problemy już na pierwszym okrążeniu oraz jak wypłynęły na resztę wyścigu o Grand Prix Bahrajnu.
Lance Stroll opowiedział o obrażeniach, jakich doznał w wypadku rowerowym, który miał miejsce kilka dni przed rozpoczęciem sezonu Formuły 1.
Carlos Sainz, po przegranej walce o podium z Fernando Alonso, wyraził mocne zaniepokojenie możliwościami zarządzania oponami przez nowy bolid Astona Martina.