Formuła 1

Racing Point pewne legalności swojego bolidu RP20

Otmar Szafnauer, szef zespołu BWT Racing Point przyznał, że więcej protestów ze strony zespołów przeciwko ich nowemu bolidowi RP20, będzie "daremne" i okaże się "stratą czasu".

Sergio Perez - BWT Racing Point F1 Team / © BWT Racing Point F1 Team
Image: © BWT Racing Point F1 Team

Norris: Pokonanie Ferrari to kolejny krok ku odrodzeniu McLarena

Kiedy zespół Ferrari ogłosił zatrudnienie Carlosa Sainza w miejsce ustępującego po tym sezonie Sebastiana Vettela, cały świat Formuły 1 widział w tym ogromny awans młodego Hiszpana. Pierwsze wyścigi sezonu 2020 całkowicie odwróciły jednak obraz sytuacji. Scuderia Ferrari zmaga się z niedostatkami mocy swojej jednostki napędowej, co bezpośrednio przekłada się na kiepskie wyniki w wyścigach.

Lando Norris - McLaren F1 Team / © McLaren F1
Image: © McLaren F1

Ross Brawn: Miejmy nadzieję, że wystartujemy w Azji

W ostatnim czasie pojawiają się coraz to szersze komentarze dotyczące powrotu Malezji do kalendarza Formuły 1. Nie ma jednak pewności, czy w tym roku uda się zrealizować jakikolwiek wyścig w Azji, choć Formuła 1 mocno do tego dąży, co potwierdził sam Ross Brawn, dyrektor zarządzający F1.

Sepang International Circuit / © Pirelli Motorsport
Image: © Pirelli Motorsport

Renault z pakietem poprawek na Silverstone

Zespół Renault potwierdził, że prowadzony przez Estebana Ocona i Daniela Ricciardo RS20 wykorzysta aktualizacje pakietu aerodynamicznego w ten weekend przed Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Daniel Ricciardo - Renault DP World F1 Team / © Renault Sport
Image: © Renault Sport

GP Hiszpanii zagrożone? F1 monitoruje sytuację epidemiczną

Wyścig o GP Hiszpanii ma odbyć się 16 sierpnia, jednak pojawiają się pierwsze niepokoje w związku z kolejną falą zachorowań na Covid-19. Formuła 1 zaczęła więc o ostatnich dniach obserwować sytuację epidemiczną w tym kraju.

GP Hiszpanii 2019 / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Red Bull porzuca plany wprowadzenia systemu DAS

Zespół Red Bull Racing nie będzie w najbliższym czasie pracować nad własną wersją systemu DAS, ponieważ priorytetem ekipy jest poprawa własności aerodynamicznych nadwozia bolidu RB16.

Red Bull / © Motorsport Grand Prix
Image: © Motorsport Grand Prix

Imola na stałe w kalendarzu Formuły 1?

Według włodarzy obiektu niespodziewany powrót toru Imola do kalendarza Formuły 1 stworzył szansę na to, by Grand Prix było w tym miejscu organizowane rokrocznie.

Imola / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Promotor GP USA: Odwołanie wyścigu to duże straty finansowe

W związku z pandemią koronawirusa Formuła 1 nie zawita w sezonie 2020 do obu kontynentów amerykańskich. Anulowany został między innymi wyścig na torze Circuit of the Americas w Teksasie. „To niewątpliwie duże straty finansowe dla Austin i okolic” – mówi promotor GP USA, Bobby Epstein.

GP USA 2019 / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Formuła 1 nie zawita do obu ameryk w sezonie 2020

Formuła 1 nie zawita w tym roku ani do Północnej, ani Południowej Ameryki. Sport miał zawitać do Austin, Mexico City oraz Sao Paulo, jednak ciągły wzrost zakażeń koronawirusa zmusił organizatorów do rezygnacji z tamtejszych wyścigów.

Liberty Media miała jeszcze głębokie nadzieje, że zarówno wyścig w USA, jak i Meksyku uda się uratować, jednak nieustannie dochodzi tam do wzrostu zakażeń. Niezwykle trudna jest także sytuacja w Brazylii, co oznacza, że w tym roku nie zobaczymy toru Interlagos w harmonogramie.

Rozważano organizację wyścigu w Montrealu pod koniec października, jednak ze względu na tamtejsze dość ostre ograniczenia i restrykcje dotyczące podróży, los rundy w Kanadzie jest również przesądzony.

Harmonogram 2020 składa się obecnie z 13 rund, ponieważ do kalendarza dołączyły kolejne trzy wyścigi - Nurburgring, Portimao oraz Imola. Formuła 1 robi również co może, aby doprowadzić do skutku dwie rundy w Azji - Malezję oraz Wietnam, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo anulowania wyścigu w Chinach, o czym pisaliśmy tutaj: Malezja zastąpi Chiny w kalendarzu Formuły 1?.

Na przełomie listopada i grudnia do kalendarza mogą również dołączyć Bahrajn i Abu Zabi, z czego jeden z nich mógłby być organizatorem nawet dwóch rund Formuły 1.

"Jak wspominaliśmy wcześniej, spodziewamy się, że zrewidowany sezon 2020 będzie obejmował od 15 do 18 wyścigówki i zakończy się w połowie grudnia" - czytamy w oficjalnym oświadczeniu Formuły 1.

"Po trwających dyskusjach i bliskiej współpracy z naszymi partnerami możemy również potwierdzić, że ze względu na trwającą pandemię COVID-19, lokalne ograniczenia oraz znaczenie zapewnienia bezpieczeństwa, w Brazylii, USA, Meksyku i Kanadzie nie będzie można ścigać się w tym sezonie."

Jak dodał Chase Carey, szef Formuły 1: "Chcemy również złożyć hołd naszym niesamowitym partnerom w obu Amerykach i nie możemy doczekać się wspólnego powrotu w przyszłym sezonie, kiedy po raz kolejny będą mogli zachwycić miliony fanów na całym świecie."

Grand Prix Brazylii 2019 / © Pirelli Motorsport
Image: Grand Prix Brazylii 2019 / © Pirelli Motorsport

Malezja zastąpi Chiny w kalendarzu Formuły 1?

Kolejny tor pojawił się na liście kandydatów, aby dołączyć do kalendarza Formuły 1 na sezon 2020. Jeśli Grand Prix Chin oficjalnie zostanie anulowane, wówczas istnieje szansa, że zastąpi go obiekt, który już gościł Formułę 1, a jest nim Sepang, organizator Grand Prix Malezji.

Sepang International Circuit / © Pirelli Motorsport
Image: © Pirelli Motorsport

Tylne zawieszenie Mercedesa nawiązuje do sztuczki Brawn GP

Sezon 2019 był jednym z najlepszych w wykonaniu Mercedesa od początku dominacji zespołu z Brackley w erze hybrydowej. Niemiecko-Brytyjska ekipa wygrała 15 z 21 wyścigów, zdobywając 739 w klasyfikacji konstruktorów, zawdzięczając to niezwykle udanemu samochodowi noszącemu oznaczenie W10.

Mercedes-AMG F1 W11 EQ Performance / © Motorsport Grand Prix
Image: © Motorsport Grand Prix

Perez bliski podpisania umowy z Alfą Romeo?

Nazwisko Sergio Pereza jest obok Sebastiana Vettela najczęściej wymienianym w świecie Formuły 1 na przestrzeni ostatnich dni. Wszystko to w kontekście ewentualnego transferu Niemca do zespołu Aston Martin, który to zmusiłby Meksykanina do pilnego poszukiwania nowego wyścigowego pracodawcy.

Sergio Perez - BWT Racing Point F1 Team / © BWT Racing Point F1 Team
Image: © BWT Racing Point F1 Team

Czy Pierre Gasly ma szansę na powrót do ekipy Red Bull Racing?

Pierwsze dwa wyścigi trudno było nazwać udanymi w przypadku Alexa Albona z ekipy Red Bull Racing. Krytyka skierowana pod jego adresem, jak i słabsze wyniki przywróciły na nowo temat drugiego kierowcy ekipy z Milton Keynes. Zaczęto się zastanawiać czy Albon sprosta presji jaka panuje w tym zespole i dotrzyma tempa Maxowi Verstappenowi.

Pierre Gasly - Scuderia AlphaTauri / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Sebastian Vettel po GP Węgier: To było nasze maksimum

Sebastian Vettel po zakończonym Grand Prix Węgier nie ukrywał, że w niedzielnym wyścigu zdołał wykrzesać maksimum ze swojego samochodu, a osiągi pozwalały na wywalczenie maksymalnie piątej lub szóstej pozycji.

Sebastian Vettel - Scuderia Ferrari / © Scuderia Ferrari
Image: © Scuderia Ferrari

Ostatnie