Opublikowana została coroczna lista dziesięciu najlepszych kierowców sporządzona przez szefów zespołów Formuły 1, w której uszeregowano najlepszych zawodników sezonu 2022.
- Image: © Alfa Romeo F1 Team Orlen / DPPI
Opublikowana została coroczna lista dziesięciu najlepszych kierowców sporządzona przez szefów zespołów Formuły 1, w której uszeregowano najlepszych zawodników sezonu 2022.
Christian Horner przyznał, iż Adrian Newey, pomimo ograniczenia aktywności w Formule 1 i rozpoczęcia pracy w projektach Red Bull Advanced Technologies, w dalszym ciągu silnie współpracuje z zespołem czerwonych byków.
Sebastian Vettel uważa, że jego były zespołowy kolega, Kimi Raikkonen, był największym talentem, z jakim zetknął się podczas swojej kariery w F1.
Zak Brown nie martwi się możliwością utraty Lando Norrisa z zespołu, ponieważ szef McLarena jest przekonany, że w przyszłości jego ekipa dostarczy Brytyjczykowi bardzo konkurencyjny bolid.
Lewis Hamilton pochwalił postępy poczynione przez jego zespół w ciągu całego minionego sezonu, pomimo iż były to najtrudniejsze mistrzostwa dla Mercedesa od ośmiu lat.
Włoski zespół ogłosił, że swoją konstrukcję na 2023 rok zaprezentuje w Walentynki, 14 lutego.
FIA twierdzi, że nie jest zaskoczona dominacją trzech zespołów w mistrzostwach świata Formuły 1, pomimo wprowadzenia nowych zasad, mających zbliżyć do siebie stawkę.
Kierowca Ferrari, Charles Leclerc, uważa, że w przyszłym sezonie Mercedes będzie kontynuował swoje postępy i dołączy do Scuderii oraz Red Bulla w walce o mistrzostwo świata.
Nico Hulkenberg w 2023 roku powróci do stawki Formuły 1 jako etatowy kierowca Haasa. Niemiec przyznał, że przerwa w regularnych startach dała mu możliwość dostrzeżenia wielu aspektów jego poczynań oraz czas na odpoczynek.
Michael Andretti twierdzi, że jego zespół stara się o wejście do Formuły 1, a ostateczna decyzja FIA w tej sprawie może zapaść już za kilka tygodni.
FIA zmieniła swój Międzynarodowy Kodeks Sportowy i dodała do niego zapis zakazujący kierowcom wyrażania lub prezentowania politycznych, religijnych i osobistych wypowiedzi, chyba że wcześniej zostanie to zatwierdzone przez organ zarządzający.
Max Verstappen przyznał, że ściganie się samochodami nowej generacji na ulicznych torach, doprowadziło go do najgorszego doświadczenia w Formule 1.
Odchodzący szef Ferrari, Mattia Binotto, zdradza, że zawsze będzie pamiętał rozmowę telefoniczną, którą przeprowadził z Sebastianem Vettelem w maju 2020 roku jako jedno z najtrudniejszych zadań, z jakimi przyszło mu się zmierzyć w swojej zawodowej karierze.
Christian Horner uważa, że podwójne zwycięstwo w kwietniowym Grand Prix Emilii-Romanii było psychologicznym impulsem dla jego zespołu i punktem zwrotnym w walce z Ferrari.
Fernando Alonso zapowiedział, że jeśli będzie czuł się na siłach, pozostanie w Formule 1 być może nawet do końca 2025 roku.
Nico Rosberg twierdzi, że sezon 2024 będzie ostatnią, a zarazem jedyną szansą na powrót Micka Schumachera do Formuły 1.
Szef działu technicznego i główny inżynier Red Bulla, Adrian Newey, uważa, że kara w postaci ograniczenia czasu na testy aerodynamiczne, którą otrzymał zespół za przekroczenie limitu budżetowego w sezonie 2021, będzie miała wpływ na formę przyszłorocznego bolidu Byków.
Stajnia z Silverstone jako pierwsza ogłosiła datę premiery nowego bolidu AMR23 na nadchodzącą kampanię, która odbędzie się w poniedziałek, 13 lutego 2023.
Tor Circuit de Barcelona-Catalunya stara się o licencję FIA Grade 1 na alternatywny układ, w którym zlikwidowana zostałaby szykana znajdująca się między zakrętami trzynaście i szesnaście.
Tor Albert Park w Melbourne zapewnił sobie dwuletnie przedłużenie umowy na organizację Grand Prix Australii.
Red Bull i Honda powrócą do swojej oficjalnej współpracy, gdyż nazwa japońskiego koncernu pojawi się na jednostce napędowej przyszłorocznej konstrukcji ekipy z Milton Keynes.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa przyznała, że przesadzała z używaniem czarno-pomarańczowych flag w sezonie 2022.
Calvin Lo, miliarder z Hongkongu, rozważa możliwości dla nowego zespołu Formuły 1 na 2026 rok, mając nadzieję na podjęcie decyzji w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy.
Christian Horner uważa, że ten, kto obejmie stanowisko szefa zespołu Ferrari, będzie poddany ogromnej presji.
Zak Brown twierdzi, że ostatnie wydarzenia w Ferrari i Alfie Romeo doprowadziły do przyspieszenia przejścia Andreasa Seidla do Saubera, ponieważ transfer Niemca do zespołu z Hinwil, był zaplanowany na rok 2025.
Grupa Sauber potwierdziła nominację Andreasa Seidla na stanowisko dyrektora generalnego, który swoją nową pracę w szwajcarskiej firmie rozpocznie w styczniu 2023 roku.
McLaren ogłosił odejście Andreasa Seidla i mianował Andreę Stellę nowym szefem zespołu z Woking, który rozpocznie pracę na nowym stanowisku ze skutkiem natychmiastowym.
Włoska stajnia z siedzibą w Maranello poinformowała, że Frederic Vasseur obejmie stanowisko szefa zespołu Ferrari, a pracę rozpocznie wraz z początkiem 2023 roku.
Lewis Hamilton nie ma zamiaru kończyć swojej kariery w najbliższym czasie, jednak 37-latek przyznaje, że nie może bez końca rywalizować w Formule 1, kiedy na horyzoncie nie będzie choćby cienia szansy na walkę w czołówce.
Zespół Williams poinformował, że dotychczasowy szef ekipy, Jost Capito oraz dyrektor techniczny, François-Xavier Demaison, rozstają się ze składem ze skutkiem natychmiastowym.
Sezon 2022 był dla zespołu Oracle Red Bull Racing zdecydowanie niesamowity. Zdobycie przez austriacką ekipę mistrzostwa kierowców i konstruktorów czyni ten rok jednym z najbardziej udanych w historii zespołu. W celu uczczenia rekordowego roku ekipa udała się do samego serca Milton Keynes, aby dać lokalnym fanom szanse zobaczenia i usłyszenia ryku silnika Formuły 1 po raz pierwszy od jedenastu lat.
Po szesnastu pełnych emocji latach czas Sebastiana Vettela w Formule 1 dobiegł końca. Niemiec zapisał się w historii jako jeden z najlepszych kierowców wszechczasów. Czas spojrzeć wstecz na jego fascynującą drogę w królowej motorsportu.
Według Nico Rosberga porównywanie go do Maxa Verstappena jest niesprawiedliwe, ponieważ w sezonie 2016, kiedy zdobył swoje jedyne mistrzostwo świata, nie miał psychologicznej przewagi bycia postrzeganym jako numer jeden, a jego największy rywal jeździł w tym samym zespole.
Zdaniem Zaka Browna, szefa McLarena, zespoły powinny mieć więcej swobody w zakresie technologii i innowacji, skoro i tak mają już jedno spore ograniczenie – limit budżetowy.
Podczas kończącej sezon Formuły 1 ceremonii wręczenia nagród Max Verstappen porównał swoje tytuły mistrzowskie, przyznając, że drugi „jest lepszy i bardziej satysfakcjonujący” niż ten poprzedni z 2021 roku.
Szef zespołu AlphaTauri, Franz Tost, uważa, że George Russell już jest silniejszy od Lewisa Hamiltona i podkreśla, że młody Brytyjczyk, obok Charlesa Leclerca, będzie w przyszłym sezonie największym przeciwnikiem Maxa Verstappena.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa rozważa skrócenie długości stref DRS na niektórych torach z powodu zbyt dużego wpływu na rywalizację.
Charles Leclerc powiedział, że zawsze miał dobre relacje z Frederickiem Vasseurem, który jest typowany na nowego szefa ekipy z Maranello.
FIA potwierdziła, iż od nadchodzącej kampanii zwiększy limit wydatków zespołów podczas sprintów ze 150 tysięcy dolarów do 300 tysięcy dolarów, usuwając przy tym dodatek na naprawę drobnych szkód poniesionych w trakcie wyścigu sprinterskiego.
Tor Hungaroring ogłosił, że rozpoczął strategiczny program rozwoju, w ramach którego obiekt w pewnej części zostanie zmodernizowany.
Szef zespołu Haas F1, Gunther Steiner, jest przekonany, że Nico Hulkenberg od razu, gdy zasiądzie za sterami bolidu amerykańskiej ekipy, będzie gotowy do pracy.
Formuła 1 ogłosiła przedłużenie umowy z organizatorami Grand Prix Holandii na torze Zandvoort, zapewniając, że obiekt pozostanie w kalendarzu do 2025 roku.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa opublikowała szczegóły dotyczące testowania podłóg w przyszłorocznych konstrukcjach bolidów Formuły 1, a także zmian w przepisach związanych z modyfikacją konstrukcji skrzyni biegów.
Według Nikolasa Tombazisa, dyrektora technicznego FIA ds. samochodów jednomiejscowych, od 2026 roku bolidy Formuły 1 mają być lżejsze oraz krótsze.
Fani Formuły 1 będą musieli jeszcze trochę poczekać, zanim na początku 2026 roku Audi po raz pierwszy wystartuje w najwyższej klasie sportów motorowych. To oczekiwanie skraca jednak pojawienie się bolidu Audi w świecie wirtualnym.
Formuła 1 potwierdziła lokalizację sześciu rund sprinterskich podczas przyszłorocznej kampanii wyścigowej mistrzostw świata.
Toto Wolff wyjawił, że w połowie sezonu 2022 Mercedes zmienił koncepcję swojego bolidu, jednak zmian tych nie było widać z zewnątrz.
Szef zespołu Haas, Gunther Steiner, ujawnił rozmowy z Mattią Binotto, dotyczące przyszłorocznej jednostki napędowej, która zostanie dostarczona przez Ferrari.
Doradca zespołu Oracle Red Bull Racing, Helmut Marko, przyznał, że w sezonie 2023 spodziewa się powrotu Mercedesa do czołówki stawki.
Szef Formuły 1, Stefano Domenicali, stwierdził, że ekipa z Maranello musi dokładnie przeanalizować osobę, która zastąpi Mattię Binotto na stanowisku szefa zespołu.
Formuła 1 potwierdziła, że planowany powrót Grand Prix Chin na torze Shanghai International nie odbędzie się w 2023 roku.
Stajnia z Woking poinformowała, iż jedna z obecnych gwiazd serii IndyCar, Alex Palou, zostanie trzecim kierowcą ich zespołu Formuły 1 na sezon 2023.
Holender przyznał, iż jego były zespołowy kolega, Daniel Ricciardo, nie powinien był opuszczać Red Bulla pod koniec 2018 roku.
Adrian Newey przedstawił filozofię dotyczącą projektowania samochodów Red Bulla, która, jak ma nadzieję, pozwoli zespołowi obronić tytuły mistrzowskie. Brytyjczyk dodał również, że ekipa z Milton Keynes będzie kontynuowała swoją obecną koncepcję projektowania konstrukcji Formuły 1.
Kierowca zespołu Alpine, Esteban Ocon, skrytykował dwukrotnego mistrza świata, twierdząc, że Hiszpan prawie wcale nie pracował na rzecz zespołu przez ostatnie dwa lata.
Carlos Sainz kategorycznie zaprzeczył doniesieniom, jakoby poprawa jego dyspozycji w tym roku była spowodowana obraną przez Ferrari ścieżką rozwoju F1-75, która dawałaby mu pewną przewagę.
Ekipa z Maranello oficjalnie potwierdziła, że przyjęła rezygnację Mattia Binotto, który odejdzie ze stanowiska szefa zespołu pod koniec 2022 roku.
George Russell swój pierwszy sezon w Mercedesie zakończył przed zespołowym partnerem Lewisem Hamiltonem, ale przyznaje, że ściganie się u boku siedmiokrotnego mistrza świata, było sporym wyzwaniem.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa kierowców, organizatorzy Grand Prix Arabii Saudyjskiej zdecydowali się na wprowadzenie kilku zmian na przyszłorocznej nitce toru Jeddah.
W porównaniu z dramaturgią towarzyszącą zdobyciu pierwszego mistrzostwa przez Holendra, tegoroczna walka o tytuł, była zdecydowanie mniej intensywna. Verstappen jest jednak gotowy na bardziej zacięte starcia.