Charles Leclerc z zespołu Scuderia Ferrari okazał się najlepszym zawodnikiem w drugiej piątkowej sesji GP Azerbejdżanu, pokonując duet Red Bulla o odpowiednio dwie i trzy dziesiąte sekundy.
- Image: © Scuderia Ferrari
Charles Leclerc z zespołu Scuderia Ferrari okazał się najlepszym zawodnikiem w drugiej piątkowej sesji GP Azerbejdżanu, pokonując duet Red Bulla o odpowiednio dwie i trzy dziesiąte sekundy.
Sergio Perez z zespołu Oracle Red Bull Racing okazał się najszybszym zawodnikiem podczas pierwszego treningu GP Azerbejdżanu, wyprzedzając Charlesa Leclerca oraz zespołowego kolegę, Maxa Verstappena.
Według Mario Andrettiego sceptyczne komentarze szefa stajni z Brackley na temat wejścia legendy motorsportu do Formuły 1 są bezpodstawne, ponieważ były mistrz świata i jego ludzie są do tego doskonale przygotowani.
Tom Clarkson, dziennikarz związany z Formułą 1, przyznał, że Pierre Gasly powinien podążyć szlakiem wytyczonym przez obecnego reprezentanta stajni z Maranello i jak najszybciej zerwać wszelkie powiązania z Red Bullem.
Valtteri Bottas twierdzi, że bezproblemowy pierwszy dzień weekendu wyścigowego na torze ulicznym w Baku pozwoli Alfie Romeo na wykorzystanie potencjału swojego bolidu, co przełoży się na wysokie i dobrze punktowane pozycje.
Sebastian Vettel, kierowca zespołu Aston Martin, nie ukrywa, że wolałby ścigać się w Bathurst niż być częścią, oczekiwanego przez wielu, Grand Prix Las Vegas w trakcie przyszłorocznego sezonu.
Sergio Perez przyznał, że rozwikłanie zagadki na temat własnej przyszłości w zespole Red Bull Racing pozwoli mu całkowicie skoncentrować się na osiągach na torze i powalczyć o wysokie cele.
Aktualny lider mistrzostw świata, Max Verstappen, z niecierpliwością wypatruje okazji do wyrównania rachunków z ulicznym obiektem w Baku, gdzie w trakcie poprzedniej edycji wyścigu nie ukończył rywalizacji z uwagi na defekt opony.
Amerykańska wytwórnia filmowa Apple Studios poinformowała, iż nabyła prawa do stworzenia produkcji, która toczyć się będzie w świecie Formuły 1, z Bradem Pittem w roli głównej oraz Lewisem Hamiltonem jako jednym z producentów.
Carlos Sainz, kierowca zespołu Ferrari, twierdzi, że nie stanie na najwyższym stopniu podium, jeśli nie znajdzie dodatkowej jednej do dwóch dziesiątych sekund na okrążeniu, zarówno w kwalifikacjach, jak i głównej niedzielnej rywalizacji.
Pirelli potwierdziło nominację trzech najmiększych mieszanek w swojej gamie, którymi będą dysponować kierowcy podczas Grand Prix Azerbejdżanu na ulicznym torze w Baku.
Lewis Hamilton ma nadzieję na to, iż Mercedes na dobre będzie w stanie zagrozić dwóm najpoważniejszym w tym sezonie kandydatom do wywalczenia obu tytułów mistrzowskich i przyłączy się do walki od GP Wielkiej Brytanii.
Skład z Grove otrzymał karę finansową w wysokości dwudziestu pięciu tysięcy dolarów, za niedostarczenie kompletnej dokumentacji finansowej za miniony sezon w terminie wyznaczonym przez Międzynarodową Federację Samochodową.
Andreas Seidl, szef zespołu McLaren, twierdzi, że Daniel Ricciardo i ekipa z Woking, mimo niepochlebnych opinii Zaka Browna oraz wbrew publicznym plotkom, wciąż robią wszystko, aby poprawić tempo kierowcy.
Mike Krack, szef zespołu Aston Martin, rozwiał wszelkie wątpliwości dotyczące przyszłości Sebastiana Vettela, który miałby zakończyć karierę i zrezygnować ze startów w Formule 1.
Najbardziej utytułowany zespół w historii Formuły 1 podzielił się wnioskami dotyczącymi niezwykle brzemiennych w skutkach pomyłek strategicznych, które zostały popełnione podczas rundy w Monako.
Max Verstappen stwierdził, że nie jest zainteresowany ściganiem się w Indianapolis 500 i pójściem w ślady Fernando Alonso, aby powalczyć o Potrójną Koronę. Holender nie wyklucza jednak startów w Le Mans.
Szef zespołu Mercedes-AMG Petronas F1, Toto Wolff, powiedział, że chce zmniejszyć ilość dostarczanych jednostek napędowych dla klienckich ekip, co będzie wiązało się z wypowiedzeniem współpracy z jednym podmiotem.
Reprezentant składu z Brackley, George Russell, stwierdził, iż na początku swojego debiutanckiego sezonu w szeregach aktualnych mistrzów świata zdołał wykrzesać maksimum potencjału ze swojego samochodu i osiągnąć najlepsze możliwe wyniki, na jakie było go stać.
Jenson Button twierdzi, że negatywny komentarz Zaka Browna, szefa McLarena, na temat słabych wyników Daniela Ricciardo, nie przyniósł żadnych korzyści, a wręcz osłabił mentalność Australijczyka.
Szef zespołu Mercedes, Toto Wolff, zasugerował, iż organizatorzy najbardziej ikonicznego wydarzenia w kalendarzu Formuły 1 muszą zastanowić się nad wprowadzeniem poprawek w charakterystyce ulicznego toru w Monako, w celu uatrakcyjnienia widowiska.
Zespół Oracle Red Bull Racing potwierdził przedłużenie kontraktu z Sergio Perezem, który będzie rywalizował w barwach „Czerwonych byków” do 2024 roku włącznie.
Max Verstappen przyznał, że jest spokojny o perspektywę walki o tytuł mistrza świata z zespołowym kolegą, Sergio Perezem, dodając, iż w takim scenariuszu ich relacja pozostanie nienaruszona.
Szef zespołu Ferrari, Mattia Binotto, przyznał, iż włoski skład nie wziął pod uwagę lepszych osiągów opon z zielonym paskiem na przesychających ulicach Monte Carlo, przy podejmowaniu decyzji strategicznych.
Szef zespołu Red Bull Racing, Christian Horner, po wygranym przez Sergio Pereza GP Monako przyznał, że Meksykanin jest równym konkurentem do mistrzowskiego tytułu, jak Max Verstappen.
Fernando Alonso przez sporą część Grand Prix Monako jechał na siódmej pozycji dość wolnym tempem, trzymając tym samym za sobą pozostałą część stawki. Hiszpan wyjaśnił, z jakiego powodu zastosował taką strategię.
Charles Leclerc nie krył sfrustrowania po zakończeniu GP Monako, po tym, jak błędy w strategii Ferrari przekreśliły szansę Monakijczyka na walkę o zwycięstwo i doprowadziły do ukończenia rywalizacji na czwartej pozycji.
Mick Schumacher z zespołu Haas przyznał, że do jego kraksy podczas GP Monako doszło w wyniku poślizgu, który spowodowało wjechanie w kałużę. Samochód Niemca rozpadł się na dwie części, ale kierowca na szczęście wyszedł z tego wypadku cało.
Carlos Sainz uważa, że jego zwycięstwo na ulicach Monte Carlo zostało zaprzepaszczone, po tym, jak na pierwszym okrążeniu po wyjeździe z alei serwisowej natrafił na wolniejszy samochód, za którym stracił sporo czasu.
Sergio Perez po fantastycznej jeździe w Monte Carlo przyznał, że zwycięstwo w najbardziej prestiżowej rundzie mistrzostw świata było ziszczeniem największego marzenia w jego karierze kierowcy Formuły 1.
Sergio Perez zwyciężył w wyścigu o GP Monako, który przez 2 czerwone flagi nie trwał zaplanowanych 78 okrążeń. Podium uzupełnili Carlos Sainz oraz Max Verstappen.
Charles Leclerc z zespołu Scuderia Ferrari wystartuje do Grand Prix Monako z pole position, po uzyskaniu najlepszego rezultatu w swojej pierwszej i jedynej próbie podczas trzeciego segmentu czasówki.
Zak Brown przyznał, że Daniel Ricciardo nie ma zagwarantowanego miejsca w zespole na sezon 2023, dodając, iż kontrakt Australijczyka zawiera w sobie klauzulę pozwalającą na warunkowe rozwiązanie umowy.
Po zakończonych czerwoną flagą kwalifikacjach do Grand Prix Monako, Max Verstappen nie krył swojej frustracji z powodu kraksy Sergio Pereza, co uniemożliwiło liderowi klasyfikacji mistrzostw poprawę czasu i uzyskanie wyższej pozycji startowej.
Najszybszym kierowcą w trakcie sobotniej walki o pola startowe przed siódmą rundą mistrzostw świata w sezonie 2022 okazał się Charles Leclerc. Monakijczyk pokonał Carlosa Sainza oraz Sergio Pereza, którzy zakończyli przedwcześnie sesję po incydencie w zakręcie numer osiem.
Sergio Perez z zespołu Oracle Red Bull Racing wyznaczył tempo podczas sobotnich przygotowań do GP Monako, wyprzedzając kierowców Ferrari oraz zespołowego kolegę Maxa Verstappena.
Reprezentanci składu z Maranello zakończyli piątkowe przygotowania przed siódmą rundą sezonu 2022 na szczycie tabeli, jednak doskonale zdają sobie sprawę z potrzeby wprowadzania dalszych poprawek ustawień przed kwalifikacjami i wyścigiem.
Max Verstappen uważa, iż Red Bull musi wydobyć ze swojego RB18 jeszcze więcej potencjału, jeśli chce powalczyć ze Scuderią w trakcie tegorocznej edycji wyścigu na ulicach kultowego Księstwa Monako.
Sergio Perez przyznał, iż jego dyskusje wewnątrz zespołowe, wskutek oddania pozycji na rzecz Maxa Verstappena w trakcie GP Hiszpanii, przebiegły po jego myśli oraz otrzymał gwarancję, że nie będzie traktowany jako kierowca numer dwa.
Charles Leclerc potwierdził swoją wysoką dyspozycję i w drugim treningu Grand Prix Monako po raz kolejny popisał się najlepszym czasem, wyprzedzając Carlos a Sainza i Sergio Perez.
Andreas Seidl, szef zespołu McLaren, przyznał, że jego skład nie jest w stanie przewidzieć, w jaki sposób utrzyma tegoroczny limit budżetowy, biorąc pod uwagę nieoczekiwany wzrost pewnych kosztów.
Charles Leclerc z zespołu Scuderia Ferrari wyznaczył tempo podczas pierwszych przygotowań do Grand Prix Monako, wyprzedzając Sergio Pereza oraz zespołowego partnera, Carlos Sainza.
Lewis Hamilton przyznał, że nie uważa siebie za lidera zespołu Mercedes, jednocześnie twierdząc, iż on oraz George Russell pracują równie ciężko, aby pomóc ekipie w ogromnym wyzwaniu, jakim jest sezon 2022.
Fernando Alonso przyznał, że chciałby rywalizować w Formule 1 przez kolejne kilka kampanii i nie zamierza rozstawać się ze sportem, mimo iż zbliża się do swoich czterdziestych pierwszych urodzin.
Dostawca ogumienia dla zespołów Formuły 1 potwierdził nominację trzech najmiększych mieszanek, które będą do dyspozycji kierowców podczas Grand Prix Monako.
Valtteri Bottas przyznał przed Grand Prix Monako, że liczy na wysoki wynik podczas rywalizacji na ulicach Monte Carlo, czego potwierdzeniem ma być wysokie tempo z ostatnich dwóch rund tegorocznego sezonu.
James Vowles, główny strateg Mercedesa, podkreśla, że zjawisko porpoisingu nie zniknęło z konstrukcji W13, mimo że w trakcie GP Hiszpanii problem ten był znikomy.
Główny projektant stajni z Milton Keynes, Adrian Newey, dał jasno do zrozumienia, iż zmienione przepisy techniczne, które weszły w życie podczas tegorocznej kampanii wyścigowej, są niekorzystne dla całego sportu, z uwagi na ogromną masę samochodów.
Carlos Sainz przyznał, że nadal ma pewne problemy z opanowaniem bolidu Ferrari F1-75 i musi „myśleć nieszablonowo” oraz „jeździć poza schematami”, aby poprawić swoje osiągi za kierownicą tegorocznego auta.
Fernando Alonso nie ukrywa swojego zadowolenia po zdobyciu punktów w Grand Prix Hiszpanii, choć start do rywalizacji z ostatniego pola nie napawał optymizmem.
Choć Zak Brown wciąż wspiera Daniela Ricciardo, przyznaje jednocześnie, że jego wyniki w McLarenie są poniżej oczekiwań zespołu, jak i samego kierowcy.
Zespół Ferrari potwierdził, iż wycofanie się Charlesa Leclerca z Grand Prix Hiszpanii było spowodowane awarią dwóch komponentów jednostki napędowej, co przełoży się na karę przesunięcia na starcie do wyścigu w trakcie tego sezonu za użycie nadprogramowego silnika.
Max Verstappen nie ukrywał swojej radości po wygraniu rywalizacji o Grand Prix Hiszpanii, mimo wyjazdu poza tor we wczesnym etapie wyścigu oraz problemów z systemem DRS.
Zarządzający stajnią z Milton Keynes ostrzega, iż na starcie do finalnych czterech rund obecnej kampanii wyścigowej może zabraknąć kilku zespołów, w związku z niepokojącą sytuacją związaną z inflacją i ograniczeniami finansowymi.
Mattia Binotto, ujawnił, że Ferrari planuje rozmontować jednostkę napędową z samochodu Leclerca w celu zidentyfikowania problemu, który zmusił Monakijczyka do wycofania się z rywalizacji podczas GP Hiszpanii.
Mercedes po udanym występie w Grand Prix Hiszpanii wydaje się powoli gonić czołówkę. Obaj kierowcy zespołu z Brackley ukończyli wyścig w pierwszej piątce, ale dla każdego z nich rywalizacja na torze nieopodal Barcelony miała zupełnie inny przebieg.
Sergio Perez, mimo drugiego miejsca i zespołowego dubletu w Grand Prix Hiszpanii, nie był do końca zadowolony z przebiegu rywalizacji. Jego frustrację słychać było w komunikatach radiowych w trakcie i po wyścigu.
Charles Leclerc po fenomenalnej jeździe w stolicy Katalonii, prowadząc w wyścigu i startując z pierwszego pola, ucierpiał na skutek pierwszej w sezonie 2022 awarii jego Ferrari F1-75, jednak kierowca Scuderii woli wyciągać wnioski z pozytywów zaobserwowanych w Hiszpanii.
Zespół Red Bull Racing wywalczył dublet podczas pełnego zwrotów akcji Grand Prix Hiszpanii. Max Verstappen przekroczył linię mety jako pierwszy z przewagą ponad 17,5 sekundy nad swoim partnerem zespołowym z Red Bull Racing, Sergio Perezem. Tym samym Verstappen zyskał aż dwadzieścia pięć punktów przewagi w klasyfikacji generalnej nad Charlsem Leclerciem z Ferrari, który wyścigu nie ukończył. Na najniższym stopniu podium stanął George Russell z Mercedesa.
Fernando Alonso otrzyma karę przesunięcia na starcie do Grand Prix Hiszpanii po umieszczeniu w jego samochodzie nowej jednostki napędowej i rozpocznie rywalizację w swojej ojczyźnie z końca stawki.