Dyrektor Alpine, Laurent Rossi, przyznał, że francuska ekipa rozważa rozwiązanie swojej akademii i zatrzymanie finansowania młodych kierowców w związku z kontrowersyjną sytuacją z Oscarem Piastrim.
- Image: © Alpine F1 / XPB Images
Dyrektor Alpine, Laurent Rossi, przyznał, że francuska ekipa rozważa rozwiązanie swojej akademii i zatrzymanie finansowania młodych kierowców w związku z kontrowersyjną sytuacją z Oscarem Piastrim.
Mercedes wierzy, że ich samochody będą konkurencyjne podczas weekendu w Singapurze, mimo słów niektórych kierowców, że wyboisty tor będzie wyzwaniem dla nowych bolidów.
Formuła 1 i organizatorzy Grand Prix Monako doszli do porozumienia, które gwarantuje obecność wyścigu na ulicach Monte Carlo, co najmniej do sezonu 2025 roku.
Kalendarz na nadchodzący sezon Formuły 1 będzie liczył aż dwadzieścia cztery wyścigi, potwierdziła Międzynarodowa Federacja Samochodowa.
Valtteri Bottas uważa, że wolne tempo rozwoju Alfy Romeo, spowodowane po części powolną produkcją nowych komponentów, jest głównym problemem szwajcarskiego zespołu.
Nyck de Vries potwierdził, że spotkał się w tym tygodniu z Helmutem Marko, ale zaznacza, iż jego przyszłość w Formule 1 nie jest jeszcze potwierdzona.
George Russell twierdzi, że Mercedes nie porzucił swojej koncepcji na 2023 rok, dotyczącej kompletnego braku sidepodów, zaznaczając, iż nowatorskie pomysły często bywają rewolucyjne.
Dyrektor techniczny Red Bulla, Pierre Wache, opowiedział, jak wielkim wyzwaniem dla zespołu jest przygotowanie jednostki napędowej na sezon 2026.
Jak mówią eksperci ściśle związani z Formułą 1, ekipa AlphaTauri zakontraktowała holenderskiego mistrza Formuły E jako swojego drugiego kierowcę na sezon 2023.
Szef ekipy Ferrari, Mattia Binotto, stwierdził, iż w ciągu kilku nadchodzących rund spotka się z kierownictwem stajni z Kannapolis oraz z Mickiem Schumacherem, aby omówić jego dalsze losy w zespole Haas, a także w Formule 1.
Po słabym Grand Prix Belgii, Charles Leclerc zdołał znaleźć się w trójce najszybszych kierowców wyścigów w Holandii i we Włoszech. Monakijczyk zaznaczył, że Ferrari nie może zapomnieć o postępach, które poczynili w przeciągu ostatnich weekendów wyścigowych.
Sergio Perez zaliczył dobry początek sezonu, ale ostatnich wyścigów nie może zaliczyć do udanych, gdyż zmagał się ze sporymi problemami. Red Bull przyznał, że głównym powodem, jest rozwój jego bolidu, który nie zawsze szedł po ich myśli.
Lando Norris z zespołu McLaren, mimo słabszego startu do Grand Prix Włoch i komplikacji w trakcie rywalizacji, wywalczył siódmą lokatę. Brytyjczyk podkreślił, że w jego mniemaniu był to jeden z jego najlepszych wyścigów w F1.
Siedmiokrotny mistrz świata miał przed sobą duże wyzwanie przebijania się przez całą stawkę podczas Grand Prix Włoch. Kierowca Mercedesa przyznał, że start z dziewiętnastej pozycji był dla niego ciekawszy niż start z przodu.
Stajnia z Enstone zamierza sprawdzić swoich najpoważniejszych kandydatów do uzupełniania składu kierowców w sezonie 2023 w dniach poprzedzających rundę w Singapurze.
Szef Formuły 1, Stefano Domenicali, rozważa kolejne zmiany w formacie weekendu wyścigowego. Włoch rozważa koncepcję wprowadzenia wyścigów z odwróconą kolejnością startową.
Dyrektor McLaren Racing, Zak Brown, odnosząc się do kontrowersji wokół możliwości dołączenia Coltona Herty do Formuły 1, krytycznie komentuje aktualny system otrzymywania superlicencji.
Ferrari nie było w stanie zapewnić sobie zwycięstwa na torze Monza, ale szef zespołu, Mattia Binotto, zauważył krok naprzód wykonany przez włoską stajnię w ostatni weekend.
Lewis Hamilton stwierdził, że Daniel Ricciardo jest zbyt utalentowanym kierowcą, aby stracić miejsce w stawce w 2023 roku po rozwiązaniu umowy z McLarenem z końcem tegorocznej kampanii.
Charles Leclerc podkreśla, że Ferrari podjęło słuszną decyzję, wzywając go do boksu podczas wirtualnej neutralizacji w trakcie Grand Prix Włoch.
Alex Albon podczas weekendu wyścigowego na Monzy doznał ataku wyrostka robaczkowego. Szybka reakcja otoczenia kierowcy sprawiła jednak, że jeszcze tego samego dnia został operowany, lecz nie obyło się bez żadnych problemów.
Carlos Sainz uważa, że wyjazd samochodu bezpieczeństwa, po awarii w samochodzie Daniela Ricciardo w końcowym fragmencie Grand Prix Włoch, pokrzyżował jego plany na zdobycie szczególnego podium w domowej rundzie Ferrari.
Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, zaprosił oficjeli wyścigowych i szefów stajni na poniedziałkowe spotkanie, żeby dokładnie omówić między innymi standardy sportowe, jakie reprezentuje Formuła 1.
Zespół Aston Martin Aramco Cognizant Formula One ogłosił, że świeżo upieczony mistrz Formuły 2, Felipe Drugovich, został pierwszym członkiem ich Programu Rozwoju Kierowców.
Sergio Perez stwierdził, iż problem z hamulcami, który pojawił się na początku rywalizacji o Grand Prix Włoch, negatywnie wpłynął na przebieg całego wyścigu.
Po nieco kontrowersyjnym zakończeniu Grand Prix Włoch, Lewis Hamilton uważa, że Formuła 1 powinna przemyśleć przedłużanie wyścigów, kiedy pojawia się widmo finiszu za samochodem bezpieczeństwa.
Nyck de Vries otrzymał jedynie reprymendę za incydent podczas samochodu bezpieczeństwa i zachował zdobyte w Grand Prix Włoch dwa punkty. Holender powiedział także parę słów od siebie o swoim debiucie.
FIA po zakończeniu wyścigu o GP Włoch wyjaśniła, że przedłużanie się samochodu bezpieczeństwa było spowodowane tym, że porządkowi na torze nie byli w stanie usunąć bolidu, ponieważ był on zostawiony na wrzuconym biegu.
Max Verstappen jest zachwycony zarówno swoją dyspozycją, jak i tempem drzemiącym w jego RB18 podczas tegorocznej edycji Grand Prix Włoch. Holender jest jednak niezadowolony z decyzji, jakie zapadły w końcowym fragmencie wyścigu.
Charles Leclerc nie ukrywa rozczarowania decyzją sędziów dotyczącej zakończenia wyścigu podczas neutralizacji za samochodem bezpieczeństwa. Monakijczyk dzieli się także swoimi przemyśleniami na temat strategii jego ekipy.
Max Verstappen odniósł zwycięstwo w wyścigu o GP Włoch, startując do niego z siódmego pola. Na drugiej pozycji finiszował zdobywca pole position, Charles Leclerc, a podium uzupełnił George Russell. Kierowcy metę przekroczyli za samochodem bezpieczeństwa, który pojawił się po awarii Daniela Ricciardo.
FIA opublikowała finalne pozycje startowe do Grand Prix Włoch, po tym, jak na dziewięciu kierowców nałożono kary za różne wykroczenia.
Szef stajni czerwonych byków przyznaje, że jest zadowolony z faktu, że Red Bull zachował pełnię niezależności przez niepodpisanie umowy z Porsche.
Mimo kary cofnięcia na starcie o pięć miejsc za wymianę silnika spalinowego, Max Verstappen przyznał, że celuje nawet w zwycięstwo w niedzielnym wyścigu o Grand Prix Włoch.
Charles Leclerc przyznał, że dużo ryzykował, przejeżdżając przez dwa zakręty Lesmo, aby znaleźć przewagę nad Maxem Verstappenem podczas walki o pierwsze pole startowe do GP Włoch.
Kierowca zespołu Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, wygrał sobotnią sesję kwalifikacyjną na torze Monza. Monakijczyk, jako główny faworyt do pole position, spełnił oczekiwania licznie zgromadzonych na torze Tifosich i do niedzielnej rywalizacji zapewnił sobie najwyższą pozycję startową.
Reprezentant stajni z Milton Keynes, Max Verstappen, okazał się najszybszym kierowcą na torze podczas trzeciej sesji treningowej przed wyścigiem rozgrywanym na legendarnym torze Monza. Holender wyprzedził Charlesa Leclerca oraz swojego partnera z zespołu Sergio Pereza.
Nyck de Vries zadebiutuje we Włoszech, ścigając się w swoim pierwszym wyścigu w Formule 1. Holender, który w piątkowej sesji treningowej jeździł dla Astona Martina, zastąpi Alexa Albona na resztę weekendu.
Toto Wolff uważa, że podczas weekendu na Monzy, Mercedes będzie wystawiony na próbę ze względu na charakterystykę toru, z niską siłą docisku.
Max Verstappen czuł się pewnie po zakończeniu piątkowych treningów przed Grand Prix Włoch, mimo że nie udało mu się zająć pierwszego miejsca, zarówno w pierwszym, jak i drugim treningu.
Podopieczny zespołu Ferrari, Carlos Sainz, wyznaczył tempo podczas drugiej sesji treningowej GP Włoch, pokonując najszybsze kółko w 1:21.6, co pozwoliło wyprzedzić Maxa Verstappena oraz Charlesa Leclerca o mniej niż dwie dziesiąte sekundy.
Nico Hulkenberg może wrócić do Formuły 1, tym razem w barwach Haasa. Doniesienia z Niemiec wskazują, że rezerwowy kierowca Astona Martina ma duże szanse na angaż w przyszłym sezonie.
Charles Leclerc z zespołu Scuderia Ferrari osiągnął najlepszy wynik podczas pierwszej piątkowej sesji treningowej na torze Monza, wyprzedzając Carlos Sainza o zaledwie 0.077 sekundy. Czołówkę uzupełnili kierowcy Mercedesa.
Porsche zrezygnowało z planów wejścia do Formuły 1 z zespołem Oracle Red Bull Racing od 2026 roku, poinformowała firma w piątek.
Zarządzający stajnią z Enstone, Otmat Szafnauer, podzielił się informacją, iż o fotel po hiszpańskim kierowcy ubiegać się ma aż czternastu kandydatów, z których wyłoniona zostanie czwórka najpoważniejszych propozycji.
Lewis Hamilton w niedzielę będzie musiał przebijać się przez stawkę, ponieważ kierowca Mercedesa na Grand Prix Włoch otrzyma nowy silnik.
Szef zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen, Frederic Vasseur, zapewnia, że ekipa z Hinwil nie będzie podejmować zbyt pochopnych decyzji, w sprawie przyszłości Zhou Guanyu.
Scuderia Ferrari na tegoroczne Grand Prix Włoch wystawi swoje bolidy w odświeżonym malowaniu, z wyróżniającymi się żółtymi elementami.
Menedżer Oscara Piastriego, Mark Webber, twierdzi, że Alpine sfinansowało mniej niż 20% juniorskiej kariery jego podopiecznego i dodaje, iż liczby podane przez francuski zespół, zostały wyolbrzymione.
Charles Leclerc, kierowca zespołu Scuderia Ferrari, po wyścigu o Grand Prix Holandii, przyznał, że jego szanse na zdobycie tytułu mistrza świata w sezonie 2022 drastycznie zmalały.
Red Bull robi wszystko, aby przekonać FIA, że gwiazda IndyCar, Colton Herta, powinien otrzymać superlicencję, która pozwoliłaby amerykańskiemu kierowcy ścigać się dla AlphaTauri w 2023 roku.
Lewis Hamilton przyznał, że jeszcze przed wznowieniem wyścigu o GP Holandii wiedział, iż nie da rady utrzymać prowadzenia z powodu przewagi miękkiej mieszanki, na której jechali znajdujący się za nim kierowcy.
Yuki Tsunoda stwierdził, że inżynierowie AlphaTauri nie byli w stanie znaleźć „wyraźnego problemu” w danych, który spowodował wycofanie się Japończyka z rywalizacji na Zandvoort i uruchomienie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Szef Ferrari, Mattia Binotto, nie ukrywał po wyścigu, że to zespół ponosi całą winę za zamieszanie podczas pierwszego pit stopu Carlosa Sainza w wyścigu o Grand Prix Holandii. Kierowca stajni z Maranello również skomentował swój niezbyt udany wyścig na niderlandzkim torze.
Lider klasyfikacji kierowców wywalczył przed własną publicznością w Zandvoort swoje dziesiąte zwycięstwo w tym sezonie. Max Verstappen podzielił się swoimi odczuciami po udanym dla niego Grand Prix Holandii.
Mercedes uważa, że postąpił słusznie, nie wzywając Lewisa Hamiltona na zmianę opon podczas wywołanego przez awarię bolidu Bottasa samochodu bezpieczeństwa w trakcie Grand Prix Holandii.
Max Verstappen drugi raz z rzędu wygrał swój domowy wyścig o GP Holandii. Holender nie dał szans swoim rywalom i odniósł pewne zwycięstwo na torze Zandvoort, co tylko umocniło go na pozycji lidera mistrzostw kierowców. Podium uzupełnili George Russell z ekipy Mercedes i kierowca Ferrari, Charles Leclerc.
Sergio Perez, kierowca zespołu Oracle Red Bull Racing, twierdzi, że byłby w stanie zdobyć trzecie pole startowe, rozdzielając tym samym zawodników Ferrari, gdyby nie błąd pod koniec kwalifikacji do GP Holandii.
Daniel Ricciardo stwierdził, iż brudna nawierzchnia toru Zandvoort przyczyniła się do jego odpadnięcia w pierwszej części czasówki do Grand Prix Holandii.
Carlos Sainz zdradził, że na torze Zandvoort u Ferrari występuje przegrzewanie opon oraz problemy ze zbyt szybką degradacją, co może przełożyć się na różne kombinacje strategiczne w wyścigu o Grand Prix Holandii. Według Hiszpana te dwa czynniki będą kluczowe podczas niedzielnej rywalizacji.