Nowy szef zespołu BWT Alpine F1 Team, Otmar Szafnauer, jest zachwycony wznowieniem współpracy z Estebanem Oconem, jak również rozpoczęciem pracy z Fernando Alonso przed oczekiwanym przez wielu sezonem 2022.
- Image: © Alpine F1
Nowy szef zespołu BWT Alpine F1 Team, Otmar Szafnauer, jest zachwycony wznowieniem współpracy z Estebanem Oconem, jak również rozpoczęciem pracy z Fernando Alonso przed oczekiwanym przez wielu sezonem 2022.
Szef zespołu Mercedes, Toto Wolff, jest przekonany, że stajnia z Brackley nigdy nie posiadała głównego kierowcy i zdaniem Austriaka nie zmieni się to również w trakcie zbliżającego się sezonu 2022.
Dwukrotny mistrz świata, Fernando Alonso, jest zachwycony tak radykalną zmianą przepisów technicznych, które wejdą w życie w sezonie 2022 oraz możliwością zaistnienia przetasowań w stawce.
Nowy dyrektor techniczny Alpine, Matt Harman, twierdzi, że francuski zespół znacznie rozwinął aerodynamikę, dzięki gruntownej przebudowie silnika, nad którą Renault pracowało do 2022 roku.
W dniu prezentacji Apline A522 Pat Fry udzielił odpowiedzi na kilka ważnych pytań w kontekście przygotowania do sezonu 2022, w którym drastycznej zmianie uległy przepisy techniczne.
Zespół BWT Alpine F1 Team, podczas poniedziałkowej prezentacji, ujawnił światu swoje najnowsze dzieło, którym Esteban Ocon oraz Fernando Alonso wkroczą w nową erę królowej motorsportu.
Valtteri Bottas jest pewny, że George Russell nie pokona Lewisa Hamiltona w nadchodzącym sezonie Formuły 1.
Charles Leclerc przyznał, że utrata piątego miejsca w klasyfikacji kierowców i jednoczesne ukończenie minionej kampanii wyścigowej za swoim zespołowym kolegą, były dla Monakijczyka bolesnymi przeżyciami.
Zespół Ferrari twierdzi, że nachodzące zamrożenie jednostek napędowych w Formule 1 zmusiło ich do odważnego podejścia w kwestii projektu nowej jednostki napędowej.
Mercedes ujawnił zmiany dotyczące podwozia, aerodynamiki oraz jednostki napędowej, które zdaniem Hywel’a Thomasa, dyrektora działu silnikowego, są największymi od 2014 roku.
Na miesiąc przed pierwszym weekendem wyścigowym sezonu 2022, Formuła 1 wprowadziła drobną zmianę w regulaminie dotyczącą neutralizacji za samochodem bezpieczeństwa.
Mario Andretti ujawnił kolejne szczegóły planu, którego celem jest dołączenie jego zespołu do stawki Formuły 1 już w roku 2024.
Formuła 1 postanowiła usunąć zapis regulaminu mówiący o tym, że kierowcy, którzy awansują do trzeciego segmentu kwalifikacji, będą rozpoczynać wyścig na oponach, na których uzyskali najlepszy czas w drugiej części „czasówki”.
Pierre Gasly uważa, że wyniki w Formule 1 są tak uzależnione od samochodów, że nawet Lewis Hamilton, będąc kierowcą Haasa lub Williamsa, kończyłby rywalizację na ostatnich miejscach.
Michael Andretti podejmuje kolejną próbę dołączenia do Formuły 1 i według jego ojca, Mario Andrettiego, chce wejść do sportu z nowym zespołem od kampanii 2024.
Lewis Hamilton przyznał, że nie zamierzał wycofać się ze ścigania, jednak potrzebował czasu w trudnym dla niego okresie. Ujawnił także, że jest podekscytowany dołączeniem do zespołu George’a Russella oraz zdeterminowany do walki w nadchodzącym sezonie.
Szef zespołu Mercedes, Toto Wolff, przyznał, że nigdy nie martwił się możliwością zakończenia kariery w Formule 1 przez Lewisa Hamiltona.
Formuła 1 potwierdziła przedłużenie kontraktu na organizację Grand Prix Stanów Zjednoczonych i pozostanie rywalizacji na pętli Circuit of the Americas w kalendarzu mistrzostw do 2026 roku.
Zespół Mercedes-AMG Petronas odsłonił tegoroczną konstrukcję W13, którą o kolejne wygrane i powrót na szczyt obu klasyfikacji Formuły 1, powalczą Lewis Hamilton oraz George Russell.
Ross Brawn nie wierzy, że w sezonie 2022 nastąpi znacząca zmiana w stawce królowej motorsportu, biorąc pod uwagę tak drastyczne zmiany w regulacjach technicznych i potencjalne śmiałe rozwiązania ze strony zespołów.
Ferrari F1-75 wydaje się być jednym z głównych kandydatów do czołówki Formuły 1 w sezonie 2022. Zanim jednak zobaczymy je na torze, na kilka ważnych kwestii wypowiedzieli się szefowie poszczególnych działów włoskiej stajni.
Zespół BWT Alpine F1 potwierdził zatrudnienie Otmara Szafnauera na stanowisko szefa składu z Enstone oraz wzmocnienie struktury zarządzania pod kierownictwem Laurenta Rossiego.
Zespół Ferrari wykona pierwszy test nowo ujawnionego bolidu F1 podczas piątkowego przejazdu na torze Fiorano w Maranello. Będzie to pierwsza z dwóch okazji, gdy F1-75 pojawi się na pętli przed rozpoczęciem przygotowań w Barcelonie.
Zespół Ferrari zaprezentował tegoroczny bolid Formuły 1, który zgodnie z najnowszymi przepisami technicznymi, posiada kilka znaczących innowacji związanych z przednim skrzydłem i nosem.
FIA potwierdziła, że obecny dyrektor wyścigowy Formuły 1, Michael Masi, nie będzie kontynuował swojej roli po dochodzeniu w sprawie przebiegu Grand Prix Abu Zabi. Zmianie ulegną także inne istotne rzeczy, które były przyczyną wielu sporów w ciągu minionego sezonu.
Zespół Scuderia Ferrari zaprezentował bolid oznaczony symbolem F1-75, którym w sezonie 2022 rywalizować będą Charles Leclerc i Carlos Sainz.
Włoska stajnia mocno odmieniła wygląda swojego auta i nie postawiła jedynie na kolor czerwony, ale powróciła do czerni, która znalazła się na podłodze konstrukcji oraz przednim i tylnym skrzydle.
Według słów Alexa Albona i Nicholasa Latifiego nowa generacja bolidów może stwarzać sporo problemów podczas zawodów rozgrywanych na ulicznych torach.
Robert Kubica analizując ewolucję samochodów Formuły 1 od początku swojej kariery do chwili obecnej, zwrócił uwagę głównie na negatywne skutki rosnącej masy bolidów.
Dyrektor wyścigowy WEC Eduardo Freitas i były zarządca rywalizacją w DTM Niels Wittich zostali wskazani jako potencjalni kandydaci do objęcia kierowniczej roli sprawowanej przez Masiego, w związku z trwającym śledztwem FIA.
Szef AlphaTauri, Franz Tost, przyznał, że nowa specyfikacja samochodów może znacząco wpłynąć na różnice osiągów w wolniejszych i średnich zakrętach, jednak obawia się tych szybkich.
Szef stajni z Grove, Jost Capito, uważa, że zarządzany przez niego zespół, wciąż ma przed sobą istotne kroki w swojej drodze na szczyt Formuły 1, jednak jest zadowolony ze zmian, jakie poczyniono podczas bardzo obiecującej kampanii 2021.
Zespoły Williams Racing i Alfa Romeo F1 Team Orlen z pozytywną oceną zakończyły pierwsze jazdy swoich tegorocznych aut, wykorzystując odpowiednio tory Silverstone i Fiorano.
Czterokrotny mistrz świata stwierdził, że jego głównym celem na nadchodzącą kampanię jest powrót na szczyt i koncentracja na rozwoju zespołu.
Zespół Williams Racing pokazał malowanie tegorocznego bolidu FW44, z którym będzie próbował powrócić do walki o punkty w sezonie 2022.
W obliczu nowych regulacji technicznych w Formule 1, Christian Horner twierdzi, że RB18 jest jedynie „prototypem”, który będzie ewoluował z każdym weekendem wyścigowym.
Dyrektor techniczny zespołu Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team, Andrew Green, ujawnił, że stajnia z Silverstone rozważa możliwość zostania producentem jednostek napędowych wraz z pojawieniem się nowych regulacji silnikowych, które wejdą w życie w sezonie 2026.
Pierre Gasly twierdzi, że w sezonie 2022 zamierza kończyć wyścigi wśród pięciu najlepszych kierowców, a może nawet na podium, jeśli nowa konstrukcja zespołu AlphaTauri będzie w stanie mu to zapewnić.
Podczas posiedzenia Komisji Formuły 1 sformułowano konkretne przepisy dotyczące skróconych wyścigów, tak aby zapobiec podobnym wydarzeniom, jak te, do których doszło w minionym sezonie na torze Spa-Francorchamps.
Po zakończeniu posiedzenia komisji Formuły 1 FIA w oficjalnym dokumencie opublikowała plan zorganizowania trzech sprintów w sezonie 2022, informując jednocześnie, że wnioski w sprawie dochodzenia dotyczącego wyścigu w Abu Zabi opublikowane zostaną w ciągu kilku najbliższych dni.
Zespół AlphaTauri zaprezentował konstrukcję oraz nowe malowanie tegorocznego bolidu AT03, którym o czołową piątkę klasyfikacji konstruktorów walczyć będą Pierre Gasly i Yuki Tsunoda.
Trzecia i finalna część naszego zestawienia objęła GP Belgii, Abu Zabi oraz Arabii Saudyjskiej, które na długo zapadną w pamięci wszystkich fanów Formuły 1.
McLaren zaprojektował na sezon 2022 odwrotne do tradycyjnego zawieszenie. Dyrektor techniczny ekipy, James Key uważa, że jest to dobre rozwiązanie, ale jego skuteczność poznamy dopiero, gdy samochody pojawią się na torze.
Zak Brown, szef zespołu McLaren, potwierdził, że barwy bolidu MCL36 są zainspirowane, popularnymi wśród fanów, jednorazowymi malowaniami z Monako oraz Abu Zabi.
George Russell bardzo szybko zaaklimatyzował się w Mercedesie, w czym z pewnością pomógł fakt, że od 2017 był juniorem ekipy. Jak sam określił, był to „powrót do domu.”
Lando Norris był w optymistycznym nastroju podczas oficjalnej prezentacji tegorocznej konstrukcji zespołu McLaren, oczekując obiecujących perspektyw na pierwszy sezon nowej ery w Formule 1 i na poprawę regularności osiąganych rezultatów.
Daniel Ricciardo wierzy, że doświadczenie zdobyte podczas pierwszego sezonu w McLarenie, pomoże mu w osiągnięciu postępów w nadchodzącej kampanii 2022.
Carlos Sainz przyznał, że robi wszystko co w jego mocy, aby przedłużyć kontrakt z zespołem Ferrari, jednocześnie dodając, że jego najważniejszym celem jest zdobycie tytułu mistrza świata w barwach włoskiej stajni.
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team to pierwszy zespół ze stawki Formuły 1, który zdołał pokazać działającą i w pełni sprawną konstrukcję przygotowaną z myślą o sezonie 2022 podczas dnia filmowego na torze znajdującym się w niedalekiej odległości od swojej siedziby.
Zespół McLaren odsłonił tegoroczną konstrukcję wyścigową oznaczoną symbolem MCL36, którą rywalizować będą Lando Norris i Daniel Ricciardo.
Formuła 1 ogłosiła oficjalne godziny rozpoczęcia poszczególnych wyścigów Grand Prix w sezonie 2022.
Zespół z Brackley ujawnił szczegóły zmian, które zostaną wprowadzone w weekendy wyścigowe podczas nowej kampanii Formuły 1. Najistotniejsze modyfikacje dotyczą piątkowych sesji treningowych.
Władze Formuły 1 ogłosiły dziś, podpisanie nowego porozumienia z promotorami wyścigu o Grand Prix Bahrajnu.
Dyrektor techniczny Astona Martina przewiduje, że po wdrożeniu nowych przepisów technicznych na sezon 2022 Formuła 1 nie będzie musiała już polegać na systemie redukcji oporu na prostych.
Dyrektor ds. inżynierii torowej Mercedesa, Andrew Shovlin, stwierdził, że zespoły, które dobrze przygotują swoje samochody podczas przedsezonowych testów, będą miały widoczną przewagę na początkowym etapie sezonu 2022.
Sergio Perez przyznał, że jego celem na najbliższy sezon jest walka o tytuł mistrzowski. Meksykanin uważa, że dzięki jego motywacji może pokonać Maxa Verstappena w bezpośredniej walce.
Kierownictwo stajni z Silverstone jest przekonane, że nowe regulacje techniczne to ogromna szansa na poprawę osiągów i sytuacji zespołu Aston Martin Aramco Cognizant F1 w stawce królowej motorsportu przed zbliżającą się wielkimi krokami rewolucyjną kampanią 2022.
Zespół Aston Martin, w osobie Sebastiana Vettela i Lance'a Strolla, zaprezentował bolid AMR22, odsłaniając jako pierwszy prawdziwe oblicze nowych regulacji technicznych na sezon 2022.
Pierre Wache, dyrektor techniczny zespołu Oracle Red Bull Racing, przewiduje, że samochody przygotowane na sezon 2022 będą znacznie szybsze na prostych, w porównaniu do tych z roku ubiegłego.
Kevin Magnussen, były kierowca Formuły 1, przyznał, że powróci do królowej sportów motorowych jedynie wtedy, gdy będzie miał realne szanse na regularne wygrywanie wyścigów.
Christian Horner, szef zespołu Oracle Red Bull Racing, potwierdził, że bolid RB18 w trakcie Grand Prix Bahrajnu będzie różnił się od tego, który został odsłonięty podczas oficjalnej prezentacji.