Formuła 1

Alpine chce utrzymać formę z poprzedniego sezonu

Zespół Alpine zaprezentował w czwartkowy wieczór bolid na sezon 2023, który już w przyszłym tygodniu wyjedzie na tor w Bahrajnie podczas testów przed rozpoczęciem kampanii. Obaj kierowcy intensywnie przepracowali okres przygotowawczy i liczą na to, że nowa konstrukcja zapewni im dobre wyniki od pierwszego wyścigu.

Esteban Ocon i Pierre Gasly - Alpine F1 Team / © Alpine F1 / XPB Images
Image: © Alpine F1 / XPB Images

Nowy bolid Alpine przetestowany na Silverstone

Francuska stajnia Alpine, przed oficjalnym pokazem swojego bolidu, poinformowała o zakończeniu dnia testowego na torze Silverstone, w ramach którego przejechano sto kilometrów.

Alpine A523 / © Alpine F1
Image: © Alpine F1

Russell: Nie ma walki o dominację w Mercedesie

George Russell jest przekonany, że ani on, ani Lewis Hamilton nie próbują walczyć o dominację w zespole, co pozytywnie wpływa na ich współpracę, jak i na całą ekipę.

George Russell i Lewis Hamilton - Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images
Image: © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images

AlphaTauri z silną ewolucją w nowym AT04

Zespół AlphaTauri przyznał, że wyciągnął wnioski z zeszłorocznego samochodu i zdecydował się na dużą ewolucję nowego AT04, ze szczególnym uwzględnieniem „opakowania” projektu.

AlphaTauri AT04 / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Tsunoda: Jestem na zupełnie innym poziomie niż w 2021 roku

2023 będzie trzecim rokiem Yukiego Tsunody w Formule 1. Japończyk uważa, że zrobił spore postępy w porównaniu ze swoim debiutanckim sezonem i chce wykorzystać nabyte umiejętności, aby podnieść zespół AlphaTauri po trudnej ubiegłorocznej kampanii.

Yuki Tsunoda - Scuderia AlphaTauri / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Haas poszukuje większej niezależności od Ferrari

Szef Haas’a, Guenther Steiner, przyznał, że w nadchodzących latach zespół zamierza osiągnąć większą niezależność od swojego dostawcy silników, Ferrari, po tym, jak pandemia COVID-19 zniweczyła wcześniejsze plany.

Kevin Magnussen - MoneyGram Haas F1 Team / © MoneyGram Haas F1 / LAT Images
Image: © MoneyGram Haas F1 / LAT Images

Grosjean o powrocie do F1 z Andretti: Nigdy nie mów nigdy

Romain Grosjean nie wykluczył potencjalnego powrotu do rywalizacji w Formule 1, jeśli do stawki dołączyłby Andretti Autosport, który od miesięcy wykazuje zainteresowanie utworzeniem nowego zespołu.

Romain Grosjean / © Penske Entertainment: James Black
Image: © Penske Entertainment: James Black

Ricciardo zdradził, czym będzie się zajmował w Red Bullu

Daniel Ricciardo uchylił rąbka tajemnicy i opowiedział dokładniej, na czym będzie polegała jego rola w Red Bullu w sezonie 2023. Kilka miesięcy temu Australijczyk oficjalnie został potwierdzony jako kierowca rezerwowy Byków.

Daniel Ricciardo - Oracle Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Bottas: C43 jest nieco bardziej wszechstronny

Valtteri Bottas uważa, iż nowy samochód Alfy Romeo na nadchodzącą kampanię jest bardziej wszechstronny w porównaniu z zeszłorocznym bolidem, bazując na wstępnych danych wygenerowanych w symulatorze.

Valtteri Bottas - Alfa Romeo F1 Team Orlen / © Alfa Romeo F1 Team
Image: © Alfa Romeo F1 Team

Jost Capito ujawnia główny powód odejścia z F1

Były szef Williamsa, Jost Capito, wyjawił główny powód odejścia z Formuły 1 po dwóch latach spędzonych w ekipie z Grove i zapewnia, iż jego następca, James Vowles jest właściwym wyborem na to stanowisko.

Jost Capito / © Williams F1
Image: © Williams F1

Red Bull zamierza ogłosić umowę z Fordem

Stajnia Red Bull Racing przygotowuje się do ogłoszenia zawarcia umowy z amerykańskim gigantem motoryzacyjnym, firmą Ford, która będzie dotyczyła jednostek napędowych od 2026 roku.

Ford / © Ford
Image: © Ford

Ostatnie