Robert Kubica analizując ewolucję samochodów Formuły 1 od początku swojej kariery do chwili obecnej, zwrócił uwagę głównie na negatywne skutki rosnącej masy bolidów.
- Image: © Alfa Romeo F1 Team Orlen / DPPI
Robert Kubica analizując ewolucję samochodów Formuły 1 od początku swojej kariery do chwili obecnej, zwrócił uwagę głównie na negatywne skutki rosnącej masy bolidów.
Dyrektor wyścigowy WEC Eduardo Freitas i były zarządca rywalizacją w DTM Niels Wittich zostali wskazani jako potencjalni kandydaci do objęcia kierowniczej roli sprawowanej przez Masiego, w związku z trwającym śledztwem FIA.
Szef AlphaTauri, Franz Tost, przyznał, że nowa specyfikacja samochodów może znacząco wpłynąć na różnice osiągów w wolniejszych i średnich zakrętach, jednak obawia się tych szybkich.
Szef stajni z Grove, Jost Capito, uważa, że zarządzany przez niego zespół, wciąż ma przed sobą istotne kroki w swojej drodze na szczyt Formuły 1, jednak jest zadowolony ze zmian, jakie poczyniono podczas bardzo obiecującej kampanii 2021.
Zespoły Williams Racing i Alfa Romeo F1 Team Orlen z pozytywną oceną zakończyły pierwsze jazdy swoich tegorocznych aut, wykorzystując odpowiednio tory Silverstone i Fiorano.
Czterokrotny mistrz świata stwierdził, że jego głównym celem na nadchodzącą kampanię jest powrót na szczyt i koncentracja na rozwoju zespołu.
Zespół Williams Racing pokazał malowanie tegorocznego bolidu FW44, z którym będzie próbował powrócić do walki o punkty w sezonie 2022.
W obliczu nowych regulacji technicznych w Formule 1, Christian Horner twierdzi, że RB18 jest jedynie „prototypem”, który będzie ewoluował z każdym weekendem wyścigowym.
Dyrektor techniczny zespołu Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team, Andrew Green, ujawnił, że stajnia z Silverstone rozważa możliwość zostania producentem jednostek napędowych wraz z pojawieniem się nowych regulacji silnikowych, które wejdą w życie w sezonie 2026.
Pierre Gasly twierdzi, że w sezonie 2022 zamierza kończyć wyścigi wśród pięciu najlepszych kierowców, a może nawet na podium, jeśli nowa konstrukcja zespołu AlphaTauri będzie w stanie mu to zapewnić.
Podczas posiedzenia Komisji Formuły 1 sformułowano konkretne przepisy dotyczące skróconych wyścigów, tak aby zapobiec podobnym wydarzeniom, jak te, do których doszło w minionym sezonie na torze Spa-Francorchamps.
Po zakończeniu posiedzenia komisji Formuły 1 FIA w oficjalnym dokumencie opublikowała plan zorganizowania trzech sprintów w sezonie 2022, informując jednocześnie, że wnioski w sprawie dochodzenia dotyczącego wyścigu w Abu Zabi opublikowane zostaną w ciągu kilku najbliższych dni.
Zespół AlphaTauri zaprezentował konstrukcję oraz nowe malowanie tegorocznego bolidu AT03, którym o czołową piątkę klasyfikacji konstruktorów walczyć będą Pierre Gasly i Yuki Tsunoda.
Trzecia i finalna część naszego zestawienia objęła GP Belgii, Abu Zabi oraz Arabii Saudyjskiej, które na długo zapadną w pamięci wszystkich fanów Formuły 1.
McLaren zaprojektował na sezon 2022 odwrotne do tradycyjnego zawieszenie. Dyrektor techniczny ekipy, James Key uważa, że jest to dobre rozwiązanie, ale jego skuteczność poznamy dopiero, gdy samochody pojawią się na torze.
Zak Brown, szef zespołu McLaren, potwierdził, że barwy bolidu MCL36 są zainspirowane, popularnymi wśród fanów, jednorazowymi malowaniami z Monako oraz Abu Zabi.
George Russell bardzo szybko zaaklimatyzował się w Mercedesie, w czym z pewnością pomógł fakt, że od 2017 był juniorem ekipy. Jak sam określił, był to „powrót do domu.”
Lando Norris był w optymistycznym nastroju podczas oficjalnej prezentacji tegorocznej konstrukcji zespołu McLaren, oczekując obiecujących perspektyw na pierwszy sezon nowej ery w Formule 1 i na poprawę regularności osiąganych rezultatów.
Daniel Ricciardo wierzy, że doświadczenie zdobyte podczas pierwszego sezonu w McLarenie, pomoże mu w osiągnięciu postępów w nadchodzącej kampanii 2022.
Carlos Sainz przyznał, że robi wszystko co w jego mocy, aby przedłużyć kontrakt z zespołem Ferrari, jednocześnie dodając, że jego najważniejszym celem jest zdobycie tytułu mistrza świata w barwach włoskiej stajni.
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team to pierwszy zespół ze stawki Formuły 1, który zdołał pokazać działającą i w pełni sprawną konstrukcję przygotowaną z myślą o sezonie 2022 podczas dnia filmowego na torze znajdującym się w niedalekiej odległości od swojej siedziby.
Zespół McLaren odsłonił tegoroczną konstrukcję wyścigową oznaczoną symbolem MCL36, którą rywalizować będą Lando Norris i Daniel Ricciardo.
Formuła 1 ogłosiła oficjalne godziny rozpoczęcia poszczególnych wyścigów Grand Prix w sezonie 2022.
Zespół z Brackley ujawnił szczegóły zmian, które zostaną wprowadzone w weekendy wyścigowe podczas nowej kampanii Formuły 1. Najistotniejsze modyfikacje dotyczą piątkowych sesji treningowych.
Władze Formuły 1 ogłosiły dziś, podpisanie nowego porozumienia z promotorami wyścigu o Grand Prix Bahrajnu.
Dyrektor techniczny Astona Martina przewiduje, że po wdrożeniu nowych przepisów technicznych na sezon 2022 Formuła 1 nie będzie musiała już polegać na systemie redukcji oporu na prostych.
Dyrektor ds. inżynierii torowej Mercedesa, Andrew Shovlin, stwierdził, że zespoły, które dobrze przygotują swoje samochody podczas przedsezonowych testów, będą miały widoczną przewagę na początkowym etapie sezonu 2022.
Sergio Perez przyznał, że jego celem na najbliższy sezon jest walka o tytuł mistrzowski. Meksykanin uważa, że dzięki jego motywacji może pokonać Maxa Verstappena w bezpośredniej walce.
Kierownictwo stajni z Silverstone jest przekonane, że nowe regulacje techniczne to ogromna szansa na poprawę osiągów i sytuacji zespołu Aston Martin Aramco Cognizant F1 w stawce królowej motorsportu przed zbliżającą się wielkimi krokami rewolucyjną kampanią 2022.
Zespół Aston Martin, w osobie Sebastiana Vettela i Lance'a Strolla, zaprezentował bolid AMR22, odsłaniając jako pierwszy prawdziwe oblicze nowych regulacji technicznych na sezon 2022.
Pierre Wache, dyrektor techniczny zespołu Oracle Red Bull Racing, przewiduje, że samochody przygotowane na sezon 2022 będą znacznie szybsze na prostych, w porównaniu do tych z roku ubiegłego.
Kevin Magnussen, były kierowca Formuły 1, przyznał, że powróci do królowej sportów motorowych jedynie wtedy, gdy będzie miał realne szanse na regularne wygrywanie wyścigów.
Christian Horner, szef zespołu Oracle Red Bull Racing, potwierdził, że bolid RB18 w trakcie Grand Prix Bahrajnu będzie różnił się od tego, który został odsłonięty podczas oficjalnej prezentacji.
Oprócz zaprezentowania malowania modelu RB18, stajnia z Milton Keynes ogłosiła, że jej nowym sponsorem tytularnym zostanie jeden z gigantów branży IT, firma Oracle.
Zespół Red Bull Racing zaprezentował bolid oznaczony symbolem RB18, którym w nadchodzącej kampanii wyścigowej rywalizować będą Max Verstappen i Sergio Perez.
Lando Norris przyznał, że inne zespoły ze stawki Formuły 1 nawiązały z nim kontakt w sprawie podjęcia potencjalnej współpracy, zanim Brytyjczyk przedłużył umowę z McLarenem.
Według ostatnich doniesień z Brixworth, inżynierowie z działu silnikowego Mercedesa finalizują obecnie prace nad optymalnym upakowaniem jednostki napędowej.
Stajnia z Woking w oficjalnym komunikacie poinformowała, że nowy kontrakt dla Brytyjczyka obowiązywać będzie do końca sezonu 2025.
Dwa miesiące po kontrowersyjnym Grand Prix Abu Zabi, Max Verstappen przyznał, że w pełni zasłużył na zostanie najlepszym kierowcą na świecie, opisując przy tym fizyczny ból, jaki towarzyszył mu podczas ostatniego okrążenia wyścigu na torze Yas Marina.
Nikita Mazepin przyznał, że jest w pełni gotowy, aby dołączyć do walki w środku stawki Formuły 1, jednocześnie mając nadzieję, że będzie on bardziej konkurencyjny w nadchodzącym sezonie.
Zespół McLaren, przy współpracy z LEGO Group, ujawnił wyjątkowy model bolidu Formuły 1 wykonany z klocków LEGO Technic, dostępny dla fanów od 1 marca 2022 roku.
Druga część naszego zestawienia to rywalizacje na torach Monza, gdzie doszło do poważnego starcia z udziałem Hamiltona i Verstappena, Interlagos oraz Silverstone, gdzie liderzy klasyfikacji kierowców znów dali o sobie znać.
Nicholas Latifi, który nieumyślnie doprowadził do sporego zamieszenia w finałowej rundzie sezonu 2021, przyznał, że już dawno zapomniał o zdarzeniu z toru Yas Marina.
Miniona kampania bez dwóch zdań należy do jednej z najbardziej emocjonujących w historii Formuły 1. Przez cały sezon byliśmy świadkami wyrównanej walki między Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem, której rozwiązanie poznaliśmy dopiero w trakcie ostatniego Grand Prix.
Jonathan Wheatley w jednym z podcastów docenił wyczyny Pierre’a Gasly’ego oraz Alexa Albona i wskazał, czego od tych dwóch kierowców nauczył się Red Bull.
Stajnia z Grove ogłosiła włączenie Zaka O’Sullivana, tegorocznego debiutanta w stawce Formuły 3, do akademii dla młodych kierowców.
Hywel Thomas, dyrektor zarządzający działem silnikowym Mercedesa, uważa, że przejście od sezonu 2022 na paliwo zawierające w swoim składzie dziesięć procent etanolu, to największa zmiana związana z jednostką napędową od czasu wprowadzenia przepisów z 2014 roku.
Po oficjalnej prezetacji grafik bolidu zespołu Uralkali Haas F1 Team, dyrektor techniczny amerykańskiej stajni skomentował kwestię wpływu nowych regulacji na podejście do projektowania i ogólną koncepcję tegorocznego samochodu.
Guenther Steiner przyznał, że zaprezentowane dziś grafiki bolidu VF-22 nie przedstawiają w stu procentach specyfikacji samochodu, który wyjedzie na tor podczas pierwszej tury zimowych testów w Barcelonie.
Stajnia z Kannapolis jako pierwsza zdecydowała się zaprezentować tegoroczny bolid o oznaczeniu VF-22, zbudowany według nowych regulacji technicznych.
Formuła 1 zamierza wprowadzić poprawki łagodzące zasadę przyznawania reprymend od sezonu 2022, zwiększając liczbę nagan, zanim kierowca otrzyma karę przesunięcia o dziesięć miejsc na starcie do wyścigu.
Zespół Uralkali Haas F1 już w piątek odsłoni tegoroczną konstrukcję VF-22 i jako pierwszy ujawni swoją wizję nowych przepisów technicznych w Formule 1.
Stajnia z Enstone oficjalnie ogłosiła, że w wyniku restrukturyzacji działu technicznego nowe stanowiska obejmą Pat Fry i Matt Hartman.
Pomimo publicznie ostrożnego podejścia, głosy dobiegające z Włoch informują, że Ferrari dysponuje sporą dawką optymizmu w odniesieniu do osiągów jednostki napędowej, która będzie przez nich używana w sezonie 2022.
Zespół Red Bull Racing jako ósmy skład w stawce Formuły 1 potwierdził datę odsłonięcia swojej maszyny RB18, którą w kampanii 2022 rywalizować będą Max Verstappen i Sergio Perez.
Zespół Alfa Romeo F1 Team potwierdził, że nową konstrukcję na kampanię 2022 odsłoni 27 lutego, czyli dzień po zakończeniu pierwszych przedsezonowych jazd na torze Barcelona-Catalunya.
Ekipa McLarena rozpoczęła już wstępne opracowywanie pakietu ulepszeń na otwierającą sezon 2022 rundę na torze Sakhir, maksymalizując tym samym swoje szanse na mocny występ w inauguracyjnym wyścigu.
Dyrektor generalny F1, Stefano Domenicali przyznał, iż bardzo poważnie traktuje ostatnie komentarze Sebastiana Vettela, który uważa, że seria zbyt powolnie zmierza w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Dwukrotny mistrz IndyCar, Josef Newgarden, twierdzi, że Formuła 1 nie przemawia do niego tak mocno, jak wcześniej, z uwagi na brak odpowiedniego poziomu konkurencyjności i rywalizacji.
Formuła 1 jest coraz bliżej sfinalizowania rozmów na temat trzeciego wyścigu w Stanach Zjednoczonych, który miałby odbyć się w Las Vegas, a jego powrót do kalendarza jest wstępnie planowany na 2023 rok.