Szef Mercedesa, Toto Wolff, przyznał, że pomimo upływu kilku miesięcy od kończącego sezon 2021 Grand Prix Abu Zabi, każdego dnia myśli o tym, jak źle potoczył się tamten wyścig.
- Image: © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images
Szef Mercedesa, Toto Wolff, przyznał, że pomimo upływu kilku miesięcy od kończącego sezon 2021 Grand Prix Abu Zabi, każdego dnia myśli o tym, jak źle potoczył się tamten wyścig.
Dyrektor sportowy Ferrari, Laurent Mekies, uważa, iż temat poleceń zespołowych, które położyły się cieniem na pierwszej połowie sezonu 2022, były komentowane szerzej w środowisku związanym z Formułą 1, aniżeli w szeregach składu z Maranello.
Fernando Alonso uważa, że Alpine będzie musiało skorzystać z nieszczęśliwych incydentów innych kierowców, jeśli chce stanąć na podium w 2022 roku.
Światowa Rada Sportów Motorowych po długich dyskusjach i negocjacjach ostatecznie zatwierdziła kształt przyszłych regulacji dotyczących silników, co umożliwi wejście do Formuły 1 nowym producentom.
Światowa Rada Sportów Motorowych w celu złagodzenia zjawiska porpoisingu zatwierdziła zmiany w regulaminie technicznym na pozostałą część obecnego sezonu, a także na rok 2023.
Organizator australijskiego wyścigu, odbywającego się na torze w Albert Park, ogłosił oficjalnie, że Grand Prix w 2023 roku odbędzie się w niedzielę drugiego kwietnia.
Szef ekipy Red Bulla stwierdził, że z idealistycznego punktu widzenia i po wprowadzeniu sensownych rozwiązań finansowych, byłby gotów poprzeć dołączenie dodatkowych zespołów do Formuły 1. W podobnym tonie wypowiadają się również inni szefowie zespołów.
Charles Leclerc twierdzi, że nie rozumie podejścia kierowców, którzy szukają wymówek po popełnieniu błędu na torze.
Guanyu Zhou pozytywnie wypowiada się o pierwszej połowie sezonu 2022, w której co prawda miał pewne problemy, ale zaliczył wiele udanych występów.
Specjalny doradca czterokrotnych mistrzów świata, dr Helmut Marko, wyjawił, iż w obecnej umowie Pierre’a Gasly'ego nie ma klauzuli, która pozwalałaby mu opuścić siostrzany skład Red Bulla natychmiast po sezonie 2022.
Otmar Szafnauer, szef zespołu Alpine, przyznał, że nie zdziwiłby się, gdyby dowiedział się o istnieniu spisku przeciwko jego ekipie.
Sebastian Vettel przyznał, że „boi się tego, co nadejdzie” po zakończeniu przygody z wyścigami.
Mick Schumacher twierdzi, że wbrew powszechnej opinii wśród społeczności Formuły 1, prezentował dobry poziom przed zdobyciem swoich pierwszych punktów w Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Scuderia zamierza wprowadzić pakiet poprawek do jednostki napędowej Ferrari na pierwszy wyścig po przerwie letniej. Zamiarem ekipy jest zdążyć przed zamrożeniem rozwoju elementów od września.
Toto Wolff wierzy, że zmagania Mercedesa w wymagającym dla nich sezonie 2022, ostatecznie będą miały korzystny wpływ na niemiecki zespół przez wiele lat.
Mike Krack, szef zespołu Aston Martin, potwierdził, że jedynie mała część inżynierów pracuje nad rozwojem AMR22, ponieważ zespół skupił się już na pracy nad przyszłorocznym bolidem.
Pierre Gasly, mimo słabej pierwszej połowy sezonu, przyznał, że jest pewny, iż druga część kampanii będzie wyraźnie lepsza dla całego zespołu AlphaTauri.
Daniel Ricciardo rzekomo domaga się od McLarena wypłaty dwudziestu jeden milionów dolarów w zamian za wcześniejsze rozwiązanie kontraktu.
Grand Prix Las Vegas, które w przyszłym sezonie zadebiutuje w kalendarzu Formuły 1, ma odbyć się tydzień przed wyścigiem na torze Yas Marina w Abu Zabi, kończącym zmagania kierowców w 2023 roku.
Christian Horner, szef ekipy Oracle Red Bull Racing, przyznał, że nie chciałby, aby tegoroczna walka o tytuł mistrzowski Formuły 1 była bardziej wyrównana i zacięta.
Dyrektor wyścigowy Ferrari, Laurent Mekies, twierdzi, że seria dobrych występów Carlosa Sainza nie oznacza, że Hiszpan jest liderem zespołu.
Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, poinformował, że nowe regulacje techniczne bolidów dotyczące konstrukcji podłóg w celu zwalczania porposingu, zostaną w tym tygodniu przekazane Światowej Radzie Sportów Motorowych.
Szef zespołu Aston Martin,Mike Krack, twierdzi, że zakontraktowanie Fernando Alonso jest jasnym pokazaniem ambicji i planów jego ekipy na wygrywanie wyścigów i regularną walkę o podia.
Lando Norris przyznał, że jest niesamowicie zadowolony z reprezentowania zespołu McLaren, mimo że obecne osiągi bolidu MCL36 nie spełniły jego przedsezonowych oczekiwań.
Carlos Sainz z zespołu Ferrari przyznał, że dopóki istnieje choćby matematyczna szansa na zdobycie przez Scuderię tytułu, to zespół musi w to wierzyć.
Stefano Domenicali uważa, że rozszerzenie kalendarza do dwudziestu czterech wyścigów jest wykonalne, co stanowiłoby najdłuższy sezon Formuły 1 w historii.
Po tym, jak Alpine ogłosiło, że Oscar Piastri zasiądzie za kierownicą ich bolidu w 2023 roku, sam kierowca poinformował, że do żadnego porozumienia nie doszło. Otmar Szafnauer stwierdził, iż oczekiwał od kierowcy większej lojalności.
Formuła 1 poinformowała, iż w drugim kwartale tego roku królowa motorsportu wygenerowała siedemset czterdzieści cztery miliony dolarów przychodu, co stanowi około pięćdziesięcioprocentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.
Pojawiają się doniesienia, że kontrakt Daniela Ricciardo podpisany do końca 2023, ma zostać rozwiązany wcześniej, aby zrobić miejsce dla Oscara Piastriego.
George Russell uważa, że pomimo ostatnich poprawek w W13, Mercedes nie będzie posiadał najszybszej konstrukcji w sezonie 2022.
Były kierowca Formuły 1 i zespołu Ferrari, Felipe Massa, uważa, że Charles Leclerc powinien panować nad swoimi emocjami, ale przyznał, iż rozumie pojawienie się frustracji u Monakijczyka.
Zespół Alpine twierdzi, że wiek Fernando Alonso i obawa o potencjalnie słabnącą dyspozycję w przyszłości, uzasadniają propozycję jednorocznego kontraktu dla Hiszpana.
Kierowca AlphaTauri, Pierre Gasly, ujawnił, że po kwalifikacjach do GP Węgier, w których odpadł w pierwszej części sesji przez usunięcie czasu z powodu złamania limitów toru, odwoływał się od decyzji, uznając ją za wątpliwą.
Etatowy zawodnik McLarena, Daniel Ricciardo, przyznał, iż w dalszym ciągu darzy szczególnym uczuciem najwyższą serię wyścigów samochodowych, nawet w obecnej sytuacji, w której jego przyszłość w Formule 1 stoi pod dużym znakiem zapytania.
Szef zespołu Red Bull Racing, Christian Horner, przyznał, że spodziewa się powrotu Sergio Pereza do formy, gdy Meksykanin znajdzie odpowiednie ustawienia, które będą pasowały do jego stylu jazdy.
Mercedes ostrzegł swoich głównych rywali, że po przerwie wakacyjnej będą mieli jeszcze lepsze tempo, co jest wynikiem ciężkiej pracy ekipy podczas pierwszej połowy sezonu.
Daniel Ricciardo jest jednym z kandydatów do zajęcia miejsca przeznaczonego dla Oscara Piastriego w Alpine, a Otmar Szafnauer twierdzi, że wszystko jest możliwe.
Stajnia Williamsa zdecydowała się kontynuować współpracę z Alexem Albonem, podpisując wieloletnią umowę, która ma zapewnić zespołowi stabilność i bazę do większych sukcesów.
Szef Scuderii, Mattia Binotto, uważa, że pomimo ostatnich wpadek i niepowodzeń Ferrari, nie ma potrzeby wprowadzania zmian w przerwie od rywalizacji oraz ujawnia, czym zamierzają się zająć podczas przerwy letniej.
Oscar Piastri wydał oficjalne oświadczenie, w którym przyznaje, że nie podpisał jeszcze żadnego kontraktu z zespołem Alpine, a informacja o współpracy w przyszłym sezonie została opublikowana bez jego wiedzy i zgody.
Red Bull oficjalnie potwierdził przedłużenie współpracy z Hondą, dzięki czemu spółka Honda Racing Corporation będzie kontynuować program wsparcia technicznego dla Red Bull Powertrains aż do 2025 roku.
Zespół BWT Alpine F1 potwierdził, że dwudziestojednoletni Australijczyk, Oscar Piastri, zastąpi Fernando Alonso w przyszłym sezonie i zostanie kolegą zespołowym Estebana Ocona, tworząc duet, który ma zapewnić ekipie zwycięstwa.
Lando Norris był zadowolony ze swojego występu podczas Grand Prix Węgier, ale ogromna strata, którą miał McLaren do trzech najlepszych zespołów, jest według Brytyjczyka powodem do niepokoju.
Kierowca Red Bulla, Sergio Perez, uważa, że miał szansę na zdobycie podium w Grand Prix Węgier, jednak jego szanse na osiągnięcie takiego wyniku zostały zaprzepaszczone przez późną, wirtualną neutralizację.
Guenther Steiner, szef zespołu Haas, twierdzi, że wywieszenie czarno-pomarańczowej flagi Kevinowi Magnussenowi było wyraźnym błędem FIA, który kosztował duńskiego kierowcę walkę o punkty.
Toto Wolff, szef ekipy Mercedes, twierdzi, że błędny wybór opon w trakcie wolnych treningów kosztował Ferrari zwycięstwo w trakcie wyścigu o Grand Prix Węgier.
Po kolejnym podwójnym podium z rzędu dla ekipy z Brackley, Hamilton jest przekonany, że są w stanie zniwelować różnicę, jaka dzieli ich do Ferrari i Red Bulla oraz ujawnia, jakie warunki pogodowe są bardziej korzystne dla jego ekipy.
Aston Martin ogłosił zakontraktowanie aktualnego kierowcy Alpine, Fernando Alonso, na sezon 2023, w zastępstwie za Sebastiana Vettela. Ma to być kolejny krok w procesie tworzenia zespołu walczącego o zwycięstwa.
Szef zespołu z Maranello, Mattia Binotto, przyznał, że osiągi obu bolidów Ferrari były większym problemem podczas Grand Prix Węgier niż sama strategia.
George Russell przyznał, że po fantastycznych sobotnich kwalifikacjach, mógł wywalczyć o więcej niż jedynie trzecie miejsce podczas Grand Prix Węgier.
Charles Leclerc uważa, że Ferrari nie powinno było reagować na drugi pit stop Maxa Verstappena, który jego zdaniem został tak zaplanowany, aby wywrzeć na nich presję.
Max Verstappen był pełen podziwu dla swojego zespołu, po tym, jak perfekcyjnie wykonana strategia pomogła mu wywalczyć dość niespodziewane dziewiąte zwycięstwo w tym sezonie po starcie z odległej dziesiątej pozycji.
Mimo startu z dziesiątego pola zwycięstwo w wyścigu o GP Węgier odniósł Max Verstappen. Tym samym Holender umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej. Podium uzupełnili Lewis Hamilton i George Russell. Warto też podkreślić fatalny dobór strategii dla Charlesa Leclerca, który musiał zjechać na nieplanowany postój.
Max Verstappen przed Grand Prix Węgier otrzymał kilka nowych elementów jednostki napędowej, co jest reakcją zespołu na problemy Holendra w trakcie sobotnich kwalifikacji.
Toto Wolff przyznał, że zespół Mercedes mógłby włączyć się do walki o mistrzowski tytuł, gdyby George Russell wygrał niedzielny wyścig o Grand Prix Węgier.
Lewis Hamilton wyjawił, że system DRS w jego samochodzie nie zadziałał w ostatniej części kwalifikacji, co zabrało mu szansę na powalczenie o lepsze pole startowe do niedzielnego wyścigu na torze Hungaroring.
Nicholas Latifi, po kwalifikacjach do Grand Prix Węgier, był wyraźnie zaskoczony, kiedy poinformowano go, że ustanowił najszybszy pierwszy sektor w Q1.
Po nieudanych kwalifikacjach do wyścigu o GP Węgier kierowcy Red Bulla wyrazili swoje niezadowolenie z sędziowskich decyzji dotyczących przekraczania limitów toru.
Lando Norris był zachwycony czwartym miejscem w kwalifikacjach do Grand Prix Węgier i przyznał po wszystkim, że nie spodziewał się tak wysokiej pozycji na starcie wyścigu.
Max Verstappen przyznał, że cieszy się z faktu, iż to George Russell, a nie Charles Leclerc zdobył pole position do Grand Prix Węgier.