Valtteri Bottas stwierdził, że intuicja oraz twarde dane zachęciły go do wybrania Alfy Romeo zamiast Williamsa jako swojego następnego i wieloletniego miejsca docelowego w Formule 1.
- Image: © Alfa Romeo F1 Team Orlen / DPPI
Valtteri Bottas stwierdził, że intuicja oraz twarde dane zachęciły go do wybrania Alfy Romeo zamiast Williamsa jako swojego następnego i wieloletniego miejsca docelowego w Formule 1.
Według prezesa marki, Laurenta Rossiego, Alpine chce walczyć o zwycięstwa i tytuły w Formule 1 najpóźniej do końca 2024 roku, dzięki ogromnemu wsparciu, jakie francuski zespół otrzymuje od Grupy Renault.
Damon Hill, mistrz świata Formuły 1 z 1996 roku, twierdzi, że Lewis Hamilton nie opuści królowej motorsportu, ponieważ według niego Brytyjczyk jest zbyt zdeterminowany, by zdobyć rekordowy ósmy tytuł mistrzowski.
FIA poinformowała, że wraz z rozpoczęciem nowego sezonu Formuły 1 w Bahrajnie, zostanie przedstawiony wynik analizy w sprawie kontrowersyjnego finału Grand Prix Abu Zabi.
Zespół Aston Martin ogłosił, że nowym szefem brytyjskiej stajni zostanie Mike Krack, w przeszłości odpowiedzialny między innymi za program sportowy marki BMW.
Zespół Aston Martin Cognizant F1 jako pierwszy potwierdził datę prezentacji swojego nowego bolidu na sezon 2022, którym rywalizować będą Sebastian Vettel i Lance Stroll.
Koncern z Ingolstadt pragnie poszerzyć zakres swoich projektów, związanych ze sportami motorowymi, między innymi o potencjalne wejście do Formuły 1 od 2026 roku.
Zespół Alpine F1 w oficjalnym komunikacie poinformował, że Polak opuści swoje stanowisko ze skutkiem natychmiastowym, a jego zadania przejmie Laurent Rossi.
Według BBC Mercedes wycofał się z apelacji w sprawie kontrowersyjnego zakończenia sezonu w Abu Zabi po zawarciu nieformalnej umowy z FIA, która miała przewidywać usunięcie ze stanowisk Michaela Masiego i Nikolasa Tombazisa - zespół jednak odrzuca to twierdzenie.
Kierowca McLarena, Lando Norris, ocenia, że dobrym wyznacznikiem jego formy w tym sezonie byłaby możliwość zbliżenia się do Mercedesa i wyrównana walka z George’em Russellem.
Czterokrotny mistrza świata, Alain Prost uważa, że istnieje pięćdziesiąt procent szans na to, że Lewis Hamilton ogłosi zakończenie kariery przed startem tegorocznych zmagań.
Pozostawiony bez kontraktu w końcowym etapie sezonu 2020, Sergio Perez przyznał, że opuściłby Formułę 1, gdyby nie otrzymał propozycji ze strony zespołu Red Bull Racing.
Ekipa Ferrari potwierdziła dziś, że Mattia Binotto zachowa swoją posadę po ogłoszeniu wewnętrznej restrukturyzacji w firmie.
Szef zespołu Alfa Romeo, Frederic Vasseur, przewiduje, że dzięki obecności w jego zespole chińskiego debiutanta Guanyu Zhou, ekspozycja Formuły 1 w Państwie Środka znacząco wzrośnie.
Valtteri Bottas twierdzi, że nigdy nie rozważał zerwania wszystkich więzi, łączących go z Formułą 1, po niedawno zakończonym sezonie 2021 oraz po utracie miejsca w Mercedesie.
Nikolas Tombazis uważa, że różnice osiągów między najszybszymi a najwolniejszymi samochodami w stawce zmniejszą się o połowę w 2022 roku.
Zdaniem Helmuta Marko, doradcy Red Bulla, pojawienie się George’a Russella w składzie Mercedesa od sezonu 2022 może być dla Maxa Verstappena ułatwieniem w zdobywaniu kolejnych mistrzowskich tytułów.
Szef Formuły 1, Stefano Domenicali, przyznaje, że jest zdziwiony brakiem próśb ze strony Niemiec o organizację Grand Prix, zwłaszcza w obliczu wciąż rosnącego zainteresowania takim przedsięwzięciem wśród innych krajów.
Lando Norris przyznaje, że pierwsze jazdy za kierownicą bolidu zbudowanego na sezon 2022 będą prawdziwą podróżą w nieznane.
Szef zespołu Ferrari, Mattia Binotto, jest przekonany, że nowe przepisy w Formule 1 są wyraźną szansą dla Scuderii, która powinna umożliwić włoskiemu zespołowi wygrywanie wyścigów w 2022 roku.
Fernando Alonso zaprzecza, że jest dziś szczęśliwszy w Formule 1 niż w przeszłości, twierdząc, iż to błędne przekonanie sięga jego trudnego sezonu w McLarenie w 2007 roku, w którym to walczył z Lewisem Hamiltonem zarówno na torze, jak i poza nim.
Aston Martin Cognizant F1 Team potwierdził odejście dyrektora generalnego i szefa zespołu Otmara Szafnauera.
Organizatorzy Grand Prix Bahrajnu przyznali, że są otwarci na organizację sprintu na zewnętrznej pętli obiektu w Sakhir.
Według najnowszych doniesień specyfikacja jednostki napędowej Alpine przygotowanej na sezon 2022 ma być znacząco lepsza od tej, z jaką w roku 2021 ścigali się Fernando Alonso i Esteban Ocon.
Laurent Mekies z dużym dystansem podchodzi do sugestii, według których Ferrari z łatwością zredukuje swoją stratę do dwóch czołowych ekip w 2022 roku.
Stefano Domenicali przyznał, że kolejny miesiąc będzie kluczowy, jeżeli chodzi o dołączenie Grupy Volkswagen do Formuły 1 w sezonie 2026.
Nowo wybrany prezydent FIA Mohammed Ben Sulayem jest pewien, że Lewis Hamilton nie odejdzie z Formuły 1 w 2022 roku oraz potwierdził, że kontaktował się z zawodnikiem, jednak ten nie był gotowy na rozmowę.
Honda będzie utrzymywać relacje z zespołem z Milton Keynes przez cały cykl zamrożenia silnika między 2022 a 2025 rokiem, wspierając przy tym Red Bull Powertrains w produkcji swoich własnych jednostek napędowych.
Sebastian Vettel żałuje odejścia Valtteriego Bottasa z zespołu Mercedes, jednak jest pewny, że jego obecność pozytywnie wpłynie na wyniki Alfy Romeo F1 Team Orlen.
George Russell twierdzi, że był gotowy na przejście do zespołu Mercedes-AMG Petronas Formula One i walkę o mistrzostwo już po dwóch sezonach spędzonych w Williamsie.
Doniesienia napływające z Włoch sugerują, iż Ferrari z pomocą ich głównego partnera, firmy Shell, przezwyciężyła spadek mocy związany z wprowadzeniem od przyszłego sezonu bardziej syntetycznego paliwa.
Według Lando Norrisa całoroczna walka z Ferrari wzmocniła zespół z Woking oraz miała poważny wpływ na ciągły rozwój brytyjskiej ekipy podczas trwania tegorocznej kampanii.
Były kierowca F1, Mark Webber, uważa, że królowa sportów motorowych powinna na każdym kroku podkreślać fenomen tegorocznego mistrza świata, Maxa Verstappena.
Wiele wskazuje na to, że stajnia z Brackley prawdopodobnie powróci do srebrnego malowania bolidów w sezonie 2022.
Antonio Giovinazzi, mimo tego, że jest zmuszony opuścić Formułę 1, jest przekonany, iż uda mu się powrócić do królowej sportów motorowych.
Valtteri Bottas uważa, że przyszłoroczne bolidy nie będą generowały zupełnie innych odczuć dla kierowców względem obecnej generacji samochodów.
Sergio Perez w podsumowaniu swojego sezon przyznał, iż starty u boku Maxa Verstappena pozwoliły mu wejść na nowy, wyższy poziom wyścigowego rzemiosła.
Świeżo upieczony mistrz świata F1, Max Verstappen, uważa, że Fernando Alonso powinien walczyć o najwyższe laury oraz jest pod wrażeniem jego podejścia do ścigania.
Pierre Gasly podkreślił, że jego kolejny ruch w karierze będzie kluczowy oraz przyznał, że priorytetem jest ponowna współpraca z zespołem Red Bull Racing.
Esteban Ocon uważa, że Formuła 1 ma potencjał, aby stać się bardziej interesującym sportem niż piłka nożna, jeśli będzie stabilnie się rozwijać.
Guenther Steiner przyznał, że obecność dwóch debiutujących kierowców w zespole, tj. Micka Schumachera oraz Nikity Mazepina, było jak opiekowanie się małymi dziećmi.
Mario Isola zastanawia się nad wnioskami z dwudniowego testu osiemnastocalowych opon Pirelli w Abu Zabi oraz dzieli się swoimi przemyśleniami na temat danych zebranych przez zespoły.
Helmut Marko z zadowoleniem przyjął wiadomość o działaniach FIA w celu poprawy zarządzania wyścigami po kontrowersyjnym Grand Prix Abu Zabi.
Carlos Sainz uważa, że końcówka tegorocznego sezonu pokazała, iż Ferrari nie posiada obecnie wyraźnego lidera zespołu.
Szef ekipy Ferrari potwierdził, że obowiązki kierowcy rezerwowego w sezonie 2022 dzielić będą między sobą Mick Schumacher i Antonio Giovinazzi.
Max Verstappen podkreślił wkład Sergio Pereza w jego tytuł mistrza świata i ma nadzieję, że jego partnerstwo w Red Bullu z Meksykaninem będzie kontynuowane przez długi czas.
Według informacji serwisu RaceFans, Audi jest już na ostatniej prostej, aby dołączyć do stawki Formuły 1 od sezonu 2026, kiedy to dojdzie do debiutu nowych jednostek napędowych.
Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine, uważa, że francuski zespół znacznie się rozwinął od początku sezonu 2021, co potwierdził swoimi wynikami.
Damon Hill, mistrz świata z 1996 roku, uważa, że dominujący przez ostatnią dekadę zespół Mercedes wreszcie znalazł godnego przeciwnika w osobie Maxa Verstappena.
Fernando Alonso, po udanym zakończeniu kampanii 2021, przyznał, że jest gotowy zacząć nowy sezon Formuły 1 już w przyszłym tygodniu.
Max Verstappen po raz pierwszy uplasował się na pierwszej pozycji w rankingu najlepszych kierowców sezonu, zdobywając 188 punktów. Pierwszą trójkę uzupełnili Lewis Hamilton i Lando Norris.
Andreas Seidl twierdzi, że jednym z głównych priorytetów zespołu w okresie poza sezonem jest wyciśnięcie jak najwięcej z jednostki napędowej, która zostanie dostarczona przez Mercedesa w 2022 roku.
Pato O’Ward uważa, że ma maksymalnie dwa lata, aby dołączyć do Formuły 1 oraz zaznacza, iż jest zdeterminowany i będzie walczył o swoje marzenie.
Adrian Newey uważa, iż trudno jest uniknąć stwierdzenia, że Red Bull miał nieco szczęścia w finałowej rundzie sezonu, gdzie Max Verstappen na ostatnim okrążeniu zdołał wyprzedzić Lewisa Hamiltona i sięgnąć po swój pierwszy w karierze tytuł mistrzowski.
Nowy kierowca Mercedesa, George Russell, twierdzi, że pomimo znajomości zespołu, nie czuł się komfortowo podczas pierwszego dnia pracy jako oficjalny członek zespołu z Brackley.
Szef zespołu Ferrari, Mattia Binotto, jest pod wrażeniem dyspozycji Carlosa Sainza w tegorocznym sezonie i jest otwarty na rozmowy, dotyczące przedłużenia jego umowy z zespołem z Maranello.
Lando Norris uważa, że jego zespół stać było na dużo więcej, po pechowej końcówce sezonu, a wyniki nie odzwierciedlają prawdziwych możliwości McLarena.
Max Verstappen w podsumowaniu swojego sezonu podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat najlepszego i najgorszego momentu w trakcie tegorocznej kampanii mistrzostw świata.
FIA, w wydanym oświadczeniu, potwierdziła, że przeprowadzi wnikliwą analizę wydarzeń, które miały miejsce na ostatnim etapie rywalizacji podczas Grand Prix Abu Zabi, zaznaczając, iż kontrowersje towarzyszące finałowi sezonu, szkodzą wizerunkowi mistrzostw.
Szef ekipy Mercedes AMG Petronas F1, Toto Wolff, w czwartek po raz pierwszy rozmawiał z mediami, po kontrowersyjnym zakończeniu tegorocznego sezonu i skomentował całą sytuację, w której znalazł się zespół.