Charles Leclerc utrzymuje, iż pomimo poprawy sytuacji Ferrari z początku sezonu, stajnia z Milton Keynes podczas weekendu z Grand Prix Azerbejdżanu była poza zasięgiem.
- Image: © Scuderia Ferrari
Charles Leclerc utrzymuje, iż pomimo poprawy sytuacji Ferrari z początku sezonu, stajnia z Milton Keynes podczas weekendu z Grand Prix Azerbejdżanu była poza zasięgiem.
Max Verstappen po wywalczeniu drugiej lokaty w GP Azerbejdżanu przyznał, że niefortunny wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa kosztował go szansę na triumf w wyścigu na ulicach Baku.
Po wygraniu sobotniego sprintu Sergio Perez zwyciężył również w niedzielnym wyścigu o GP Azerbejdżanu. Podium uzupełnili Max Verstappen oraz startujący z pole position Charles Leclerc.
Fernando Alonso przed niedzielną rywalizacją na torze Baku City przyznał, że wciąż jest zaniepokojony z powodu powracających problemów z systemem DRS, które prześladują w ten weekend bolidy Astona Martina.
Yuki Tsunoda z zespołu AlphaTauri, po niezadowalających kwalifikacjach do sprintu, zakończył sobotnie zmagania przedwcześnie, a wszystko za sprawą uderzenia w bandę i uszkodzeń prawego tylnego zawieszenia.
Dwukrotny mistrz świata, Max Verstappen, wezwał władze Formuły 1 do powrotu do tradycyjnego formatu rund mistrzostw świata i zrezygnowania z nowości pokroju sobotnich sprintów.
Charles Leclerc po zakończeniu sobotniego wyścigu sprinterskiego przyznał, że musiał zadowolić się drugim miejscem i nie walczyć zbyt mocno z Sergio Perezem z konieczności oszczędzania opon, które były ich słabym punktem.
George Russell broni swojego ruchu na pierwszym okrążeniu wyścigu sprinterskiego na torze w Baku, który pozwolił mu na chwilę znaleźć się na podium zawodów.
Sergio Perez w barwach zespołu Oracle Red Bull Racing triumfuje w pierwszym sprincie sezonu 2023, pokonując dominującego w kwalifikacjach Charlesa Leclerca oraz swojego zespołowego kolegę Maxa Verstappena.
Rywalizacja o Grand Prix Azerbejdżanu pozostanie w kalendarzu Formuły 1 co najmniej do 2026 roku, po zawarciu nowej trzyletniej umowy pomiędzy stronami.
Charles Leclerc z zespołu Ferrari wywalczył pierwsze pole startowe do sobotniego, popołudniowego sprintu GP Azerbejdżanu, pokonując ponownie kierowców Red Bulla, którzy znaleźli się na drugiej i trzeciej lokacie.
Kierowcy wypowiedzieli się na temat nowego formatu weekendów sprinterskich. Większość z nich pozytywnie ocenia zmiany, choć pojawiają się również negatywne opinie.
Max Verstappen wystartuje do czwartej rundy sezonu 2023 z drugiego miejsca, tracąc pole position na rzecz Charlesa Leclerca. Red Bull po raz pierwszy w tym sezonie nie będzie przewodził stawce na początku Grand Prix.
Fernando Alonso przyznał, że Max Verstappen idealnie pasuje do Red Bulla i w tym momencie jest niemal „niezniszczalny”, ale Hiszpan liczy na to, że jego Aston Martin pozwoli mu wkrótce na walkę z Holendrem. 41-latek uważa także, iż dominacja Verstappena i Red Bulla może jeszcze trochę potrwać.
Charles Leclerc, po kwalifikacjach do wyścigu w Baku, ujawnił, że był o włos od zepsucia ostatniego okrążenia, które finalnie pozwoliło mu sięgnąć po pierwsze w tym sezonie pole position.
Charles Leclerc z zespołu Scuderia Ferrari wywalczył pierwsze pole startowe do niedzielnej rywalizacji o Grand Prix Azerbejdżanu, pokonując na ostatniej prostej kierowców Red Bulla o niecałe trzy dziesiąte sekundy.
Max Verstappen z zespołu Oracle Red Bull Racing wyznaczył tempo podczas treningu na torze Baku City, wyprzedzając Charlesa Leclerca oraz Sergio Pereza o odpowiednio 0.037 i 0.137 sekundy.
Siedmiokrotny mistrz świata z zespołu Mercedes, w opozycji do głosów chwalących nowy format za umożliwienie kierowcom podejmowania większego ryzyka, uważa, że nowy format niewiele zmieni.
Charles Leclerc przyznał, że początek sezonu był dla niego katastrofą, jednak zaznacza, iż ufa Fredericowi Vasseurowi w decyzjach dotyczących kadr Ferrari.
Max Verstappen powtórzył stanowisko co do swojej przyszłości w Formule 1, podkreślając, iż jeśli sport stanie się dla niego zbyt dużym obciążeniem, to po prostu zakończy karierę.
Według Lando Norrisa konstrukcja MCL60, którą Brytyjczyk będzie rywalizował na ulicznym torze w Baku, będzie wyglądała tak, jak miała prezentować się na samym początku tego sezonu.
Szef zespołu MoneyGram Haas F1, Guenther Steiner, odnosząc się do niezadowalających wyników Mercedesa w drugim sezonie z rzędu, przyznał, że nie widziałby miejsca dla Lewisa Hamiltona w żadnej innej z czołowych ekip.
Stefano Domenicali uważa, że istnienie aż trzech Grand Prix w jednym kraju nie będzie powodować, iż te będą sobie szkodzić z uwagi na ich odmienny charakter.
Zespół AlphaTauri potwierdził, że wprowadzi nową strukturę wyższego szczebla, aby zapewnić długoterminową stabilność i ciągłość całej ekipy, co wiąże się również ze zmianą na stanowisku szefa składu z Faenzy.
Kevin Magnussen z zespołu MoneyGram Haas F1 przyznaje, że dwie sesje kwalifikacyjne w weekendy sprinterskie pozwolą kierowcom na podejmowanie większego ryzyka w sobotnich rywalizacjach o punkty.
Obecny dyrektor sportowy Ferrari, Laurent Mekies, już wkrótce może opuścić szeregi włoskiej ekipy i przenieść się do siostrzanego zespołu Red Bulla, Scuderii AlphaTauri.
FIA wraz z zespołami Formuły 1 zgodziły się na zwiększenie obowiązującego przydziału głównych komponentów jednostek napędowych na jednego kierowcę. Jak na razie przepis ma obowiązywać tylko w sezonie 2023.
Dyrektor techniczny Mercedesa, James Allison, stwierdził, iż jedynym celem w jego aktualnej pracy jest poprawa osiągów bolidu stajni z Brackley, a nie pokonanie konkretnego rywala.
Komisja Formuły 1 jednogłośnie opowiedziała się za zmianami w formacie weekendów sprinterskich, które wejdą w życie od najbliższej rundy o Grand Prix Azerbejdżanu na torze Baku City Circuit.
Szef Ferrari, Frederic Vasseur, stwierdził, że szczególnie ważne dla zespołu jest, aby skupić się na zwiększaniu własnego potencjału, a także nie koncentrować się jedynie na działaniach rywali przed GP Azerbejdżanu.
Felipe Massa zebrał zespół prawników w celu zbadania, czy istnieją podstawy prawne, które umożliwiłyby zakwestionowanie wyniku rywalizacji o Mistrzostwo Świata Formuły 1 w 2008 roku.
Promotorzy Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone zdecydowali o wprowadzeniu w zakręcie numer jeden obszaru poza pętlą, który będzie miał na celu poprawę bezpieczeństwa kierowców.
Prezes Liberty Media, Greg Maffei, ma nadzieję, że nowa umowa Concorde zostanie podpisana długo przed ostatecznym terminem, tak aby uniknąć paniki i niebezpieczeństw, jakie niesie za sobą odkładanie tego na ostatnią chwilę.
Siedmiokrotny mistrz świata, Lewis Hamilton, przyznał, że dorównanie Red Bullowi jest możliwe, ale prawdopodobnie zajmie Mercedesowi cały trwający sezon.
Szef stajni Oracle Red Bull Racing, Christian Horner, przyznał, że kary, jakie otrzymali za przekroczenie budżetu oraz ograniczone środki na rozwój wpłyną na możliwości ulepszania auta w trakcie sezonu.
Fernando Alonso chwali usunięcie szykany w trzecim sektorze toru Circuit de Barcelona-Catalunya, twierdząc, że teraz jego domowy wyścig będzie przyjemniejszy do jazdy.
Szef zespołu BWT Alpine F1 Team zaszczycił swoją obecnością krakowską siedzibę swojego głównego dostawcy paliwa i oleju napędowego, firmę BP. Podczas zamkniętego spotkania dla mediów podzielił się kilkoma ciekawymi spostrzeżeniami.
Kierowca Ferrari, Carlos Sainz, nie był zadowolony z „wymyślonych” plotek, które łączą go z przejściem do Audi w 2026 roku.
James Allison powrócił do roli dyrektora technicznego zespołu Mercedes-AMG Petronas Formula One, zastępując na tym stanowisku Mike’a Elliotta.
Guenther Steiner odpowiedział na krytykę Toto Wolffa dotyczącą tego, jak Mick Schumacher był traktowany podczas pobytu w zespole Haas.
Daniel Ricciardo pojedzie w pokazowym przejeździe Red Bulla na torze Nordschleife, zostając pierwszym od Michaela Schumachera kierowcą, który tego dokona w bolidzie Formuły 1.
Już 26 kwietnia polska premiera książki „Surviving to drive”, która w Polsce ukazuje się nakładem Wydawnictwa SQN. Mamy dla Was pierwszy fragment książki, którą powinien przeczytać każdy fan Formuły 1!
Niemiecka firma roku intensywnie przygotowuje się do oficjalnego dołączenia do stawki Formuły 1 od sezonu 2026.
Amerykański debiutant w sezonie 2023, Logan Sargeant, przyznaje, że jest zadowolony z tego, jak przebiegły pierwsze trzy wyścigi, zaznaczając jednak, że wciąż wiele musi się nauczyć.
Szef zespołu Oracle Red Bull Racing, Christian Horner przyznaje, że przejście Dana Fallowsa z jego ekipy do Astona Martina pozwoliło dać szansę nowym talentom stajni z Milton Keynes.
Zak Brown potwierdza, że pomimo oporu ze strony innych zespołów, wciąż wspiera próbę założenia nowej stajni przez Michaela Andrettiego.
Zarządca toru Hockenheimring stwierdził, że z radością ponownie powita Formułę 1, ale tylko wtedy, gdy cena współpracy będzie uczciwa.
Raporty mediów donoszą, że Audi widzi Carlosa Sainza jako swojego kierowcę wyścigowego.
Na koniec poprzedniego sezonu zespoły Alfa Romeo i Aston Martin miały tyle samo punktów, jednak w bieżącym sezonie ekipa z Silverstone zanotowała znaczny postęp i zajmuje obecnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Alfa Romeo ma nadzieję, że jej również uda się tak udany rozwój.
Szef stajni Haas, Guenther Steiner, przyznaje, że zespół planuje rozważyć wszystkie dostępne opcje, zanim zdecyduje się na otwarcie rozmów o przedłużeniu kontraktu z Hulkenbergiem.
Według Teda Kravitza, Sebastian Vettel jest przymierzany do objęcia stanowiska specjalnego doradcy zespołu Oracle Red Bull Racing, z którym to łączy go wiele cudownych wspomnień i sukcesów.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa po zakończeniu dzisiejszego wirtualnego spotkania stwierdziła, iż nie zgadza się na powtórną rewizję przewinienia Carlosa Sainza w GP Australii z uwagi na mało istotne nowe dowody przekazane przez Ferrari.
Lando Norris przyznał, że byłby zadowolony, gdyby kwalifikacje odbywały się po pierwszym treningu podczas każdego Grand Prix.
Dyrektor generalny Formuły 1, Stefano Domenicali, odrzucił twierdzenie, że nowi fani są zniechęceni przez dominację, jaką Red Bull pokazuje od początku tego sezonu.
Kevin Magnussen twierdzi, że mógł być lepiej przygotowany na wyzwania, które stawiała mu Formuła 1, gdy był debiutantem.
George Russell przyznał, że jest zadowolony z tego, jak potoczyła się jego kariera w Formule 1, jednocześnie dodając, iż jest wdzięczny za to, że nie zasiadł za kierownicą konkurencyjnego samochodu w zbyt wczesnym wieku.
Sergio Perez z zespołu Oracle Red Bull Racing uważa, że przy zachowaniu regularności w dowożeniu punktów, jest w stanie nawiązać walkę o tytuł z Maxem Verstappenem w obecnie trwającej kampanii.
Daniił Kwiat przyznał, że w pewnym momencie odrzucił kontrakt od zespołu Scuderia Ferrari, a kilka miesięcy później stracił fotel w Red Bullu.
Wbrew wygłaszanym przez wielu kierowców opiniom krytykującym propozycje ograniczania ilości sesji treningowych, Russell uważa, że jeden trening podczas weekendu wyścigowego w zupełności wystarczy.
Były właściciel zespołu F1, Eddie Jordan, uważa, że udziałowcy McLarena chcieliby, aby były szef ekipy, Ron Dennis, wrócił do zarządzania stajnią z Woking, podkreślając, że zespół jest obecnie w sporym dołku.