Formuła 1

Vettel: Prowadziłem rozmowy z Mercedesem

Sebastian Vettel ujawnił, że w połowie okresu pracy dla Ferrari, prowadził rozmowy z Mercedesem na temat ewentualnej współpracy.

Sebastian Vettel / © Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team
Image: © Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team

FIA: Przez zmiany w podłodze bolidy będą wolniejsze

Szef FIA ds. samochodów jednomiejscowych, Nikolas Tombazis, twierdzi, że zespoły powinny spodziewać się utraty około pół sekundy na okrążeniu, w wyniku najnowszych przepisów dotyczących konstrukcji podłogi.

Lewis Hamilton - Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images
Image: © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images

Ferrari zyskuje dzięki niedowadze samochodu

Pojawiają się informacje, że dzięki zmniejszeniu masy i odpowiedniej optymalizacji aerodynamiki, bolid Ferrari na sezon 2023 zwiększy swoją wydajność i możliwości.

Carlos Sainz - Scuderia Ferrari / © Scuderia Ferrari
Image: © Scuderia Ferrari

Wolff: Mercedes W14 będzie pełen niespodzianek

Toto Wolff twierdzi, że konstrukcja Mercedesa w 2023 roku będzie podobna do swojego poprzednika W13, ale dodaje, że ich nowy samochód będzie pełen niespodzianek.

Lewis Hamilton - Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images
Image: © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images

Szafnauer: Porpoising nie będzie naszym problemem

Szef zespołu Alpine, Otmar Szafnauer, powiedział, że nie ma obaw o efekt porpoisingu w ich konstrukcji na sezon 2023, ponieważ bolid jest dość stabilny, jeżeli chodzi o aerodynamikę.

Esteban Ocon - Alpine F1 Team / © Alpine F1 / XPB Images
Image: © Alpine F1 / XPB Images

Marko: Perez jest dobrym kierowcą, ale to nie Verstappen

Helmut Marko przyznał, że ceni sobie umiejętności Sergio Pereza, ale czego Meksykanin by nie zrobił, to Max Verstappen zawsze potrafi wykrzesać z bolidu jeszcze więcej niż jego zespołowy partner. Austriak odważył się też na ciekawą refleksję: według niego przy normalnym formacie weekendu Red Bull wygrałby również rundę w Brazylii.

Sergio Perez - Oracle Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Horner o Neweyu: On wciąż żyje w matriksie

Christian Horner przyznał, iż Adrian Newey, pomimo ograniczenia aktywności w Formule 1 i rozpoczęcia pracy w projektach Red Bull Advanced Technologies, w dalszym ciągu silnie współpracuje z zespołem czerwonych byków.

Adrian Newey i Christian Horner - Oracle Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Andretti bardzo blisko wejścia do F1

Michael Andretti twierdzi, że jego zespół stara się o wejście do Formuły 1, a ostateczna decyzja FIA w tej sprawie może zapaść już za kilka tygodni.

Andretti Autosport / © Formula E
Image: © Formula E

FIA: Koniec z politycznymi wypowiedziami kierowców Formuły 1

FIA zmieniła swój Międzynarodowy Kodeks Sportowy i dodała do niego zapis zakazujący kierowcom wyrażania lub prezentowania politycznych, religijnych i osobistych wypowiedzi, chyba że wcześniej zostanie to zatwierdzone przez organ zarządzający.

Grand Prix Eifelu 2020 / © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images
Image: © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images

Binotto ujawnia najtrudniejszy moment w swojej karierze

Odchodzący szef Ferrari, Mattia Binotto, zdradza, że zawsze będzie pamiętał rozmowę telefoniczną, którą przeprowadził z Sebastianem Vettelem w maju 2020 roku jako jedno z najtrudniejszych zadań, z jakimi przyszło mu się zmierzyć w swojej zawodowej karierze.

Mattia Binotto / © Scuderia Ferrari
Image: © Scuderia Ferrari

Newey: Kara związana z aerodynamiką wpłynie na nasze osiągi

Szef działu technicznego i główny inżynier Red Bulla, Adrian Newey, uważa, że kara w postaci ograniczenia czasu na testy aerodynamiczne, którą otrzymał zespół za przekroczenie limitu budżetowego w sezonie 2021, będzie miała wpływ na formę przyszłorocznego bolidu Byków.

Adrian Newey - Oracle Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Barcelona stara się o usunięcie szykany dla Formuły 1

Tor Circuit de Barcelona-Catalunya stara się o licencję FIA Grade 1 na alternatywny układ, w którym zlikwidowana zostałaby szykana znajdująca się między zakrętami trzynaście i szesnaście.

Sergio Perez - Oracle Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Brown zdradza szczegóły odejścia Andreasa Seidla

Zak Brown twierdzi, że ostatnie wydarzenia w Ferrari i Alfie Romeo doprowadziły do przyspieszenia przejścia Andreasa Seidla do Saubera, ponieważ transfer Niemca do zespołu z Hinwil, był zaplanowany na rok 2025.

Andreas Seidl / © McLaren F1
Image: © McLaren F1

Ostatnie