Sebastian Vettel ujawnił, że w połowie okresu pracy dla Ferrari, prowadził rozmowy z Mercedesem na temat ewentualnej współpracy.
- Image: © Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team
Sebastian Vettel ujawnił, że w połowie okresu pracy dla Ferrari, prowadził rozmowy z Mercedesem na temat ewentualnej współpracy.
Zdaniem Paula Monaghana Max Verstappen jest na najlepszej drodze ku temu, aby w czasie sezonu 2023 stać się jeszcze lepszym kierowcą.
Szef FIA ds. samochodów jednomiejscowych, Nikolas Tombazis, twierdzi, że zespoły powinny spodziewać się utraty około pół sekundy na okrążeniu, w wyniku najnowszych przepisów dotyczących konstrukcji podłogi.
Zespół McLaren trzynastego lutego odsłoni swoją nową konstrukcję na tegoroczną kampanię wyścigową, a prezentacja auta odbędzie się w McLaren Technology Center.
Dyrektor generalny McLarena, Zak Brown, przyznał, iż głównym celem jego zespołu na kampanię 2023 jest zniwelowanie różnicy do trzech najlepszych ekip w mistrzostwach konstruktorów.
Lewis Hamilton przyznał, że nie jest jeszcze gotowy na odejście z Formuły 1, mimo że ma za sobą najbardziej rozczarowujący sezon od 2007 roku.
Formuła 1 spokojnie zareagowała na ogłoszenie, że Andretti Global i General Motors wspólnie zgłoszą „Wyrażenie Zainteresowania” na miejsce w stawce na 2026 rok.
Andretti Global oraz General Motors, dwie amerykańskie potęgi w sektorze motoryzacyjnym i sportach motorowych, ogłosiły zamiar skorzystania z możliwości rywalizacji w Formule 1. GM byłby reprezentowany przez markę Cadillac.
Pat Symonds obwinił Mercedesa za to, że na początku ubiegłego sezonu FIA przesadziła w swojej próbie ograniczenia efektu porpoisingu.
Pojawiają się informacje, że dzięki zmniejszeniu masy i odpowiedniej optymalizacji aerodynamiki, bolid Ferrari na sezon 2023 zwiększy swoją wydajność i możliwości.
Esteban Ocon twierdzi, że nowa specyfika samochodów Formuły 1 nie jest tak przyjemna w prowadzeniu, jak poprzednia, ale ma nadzieję, że sytuacja ta ulegnie zmianie.
Zespół Alpine F1 potwierdził datę odsłonięcia swojej konstrukcji na kampanię 2023.
Toto Wolff twierdzi, że konstrukcja Mercedesa w 2023 roku będzie podobna do swojego poprzednika W13, ale dodaje, że ich nowy samochód będzie pełen niespodzianek.
Ferrari zostało wykluczone z ostatniego spotkania dostawców jednostek napędowych Formuły 1, ponieważ oficjalnie nie ogłosiło zamiaru dostarczania silników od 2026 roku.
Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, oświadczył, iż zalecił swojemu zespołowi zarządzającemu rozpoczęcie działań w celu wyłonienia nowych zespołów chętnych do dołączenia do Formuły 1.
Koncern z Ingolstadt zamierza już w tym roku zakontraktować kierowcę rozwojowego, do którego zadań będzie należała pomoc w poprawie wydajności jednostki napędowej na sezon 2026.
Według chińskich źródeł, organizatorzy Grand Prix Chin rozpoczęli rozmowy w sprawie przywrócenia rywalizacji na torze Shanghai International w sezonie 2023.
Nowe regulacje, nowa era i nowe nadzieje. Przeżyjmy pełną emocji kampanię jeszcze raz, przyglądając się jej najważniejszym momentom.
Lewis Hamilton stwierdził, iż tegoroczne Grand Prix Brazylii było niezbędne do uzmysłowienia sobie, że Mercedes pozostaje najlepszą ekipą w Formule 1.
Były kierowca Formuły 1, Romain Grosjean, uważa, że pomimo niepowodzeń w sezonie 2022, w przyszłym roku Ferrari będzie w gronie najlepszych ekip stawki.
Daniel Ricciardo podkreślił, iż nie żałuje odejścia z Red Bulla pod koniec 2018 roku, ponieważ uważa, że gdyby został, sprawy mogłyby potoczyć się nie po jego myśli.
Szef zespołu Alpine, Otmar Szafnauer, powiedział, że nie ma obaw o efekt porpoisingu w ich konstrukcji na sezon 2023, ponieważ bolid jest dość stabilny, jeżeli chodzi o aerodynamikę.
Lando Norris ujawnił, jak dwa lata współpracy z Danielem Ricciardo w McLarenie pomogły mu zbudować odpowiednie mentalne nastawienie do ścigania, z czym wcześniej miał sporo problemów.
Niemiecka firma dzieli się swoim planem przygotowania do wejścia w 2026 roku do Formuły 1 i zapowiada cele, które chce w ciągu trzech lat zrealizować.
Hywel Thomas oraz Toto Wolff potwierdzili, że zjawisko porpoisingu, z którym ekipa Mercedesa szczególnie zmagała się na początku kampanii 2022, wpłynęło niszcząco na silniki w W13.
Nyck de Vries ma przed sobą debiut w Formule 1, ale według jego byłego szefa z zespołu Mercedes Formula E Iana Jamesa, holenderski kierowca jest na dobrej pozycji, aby dobrze radzić sobie wśród elity motorsportu.
Norbert Haug uważa, iż Formuła 1 w Niemczech przeżywa najcięższy kryzys od dawna, natomiast fani królowej motorsportu z kraju pochodzenia wielkich mistrzów powinni wstydzić się z takiego stanu rzeczy.
Szef zespołu Haas, Guenther Steiner, zgodził się ze zdaniem Micka Schumachera, który uważa, że młodzi kierowcy nie mają wystarczająco dużo czasu w Formule 1, aby się rozwijać.
Dyrektor techniczny zespołu Aston Martin, Dan Fallows, twierdzi, że jeśli zespół chce walczyć o najwyższe cele, to musi opracować swój własny sposób działania, a nie tylko powielać to, co robią rywale.
Max Verstappen ponownie zajął pierwsze miejsce w corocznym rankingu najlepszych zawodników kampanii 2022 sporządzonego na podstawie głosów kierowców.
Helmut Marko przyznał, że ceni sobie umiejętności Sergio Pereza, ale czego Meksykanin by nie zrobił, to Max Verstappen zawsze potrafi wykrzesać z bolidu jeszcze więcej niż jego zespołowy partner. Austriak odważył się też na ciekawą refleksję: według niego przy normalnym formacie weekendu Red Bull wygrałby również rundę w Brazylii.
W sezonie 2023 Carlos Sainz zamierza wykazać się bardziej przewidywalną i równą jazdą, podkreślając, że tylko w taki sposób może w przyszłości zawalczyć o najwyższe laury w królowej motorsportu.
Opublikowana została coroczna lista dziesięciu najlepszych kierowców sporządzona przez szefów zespołów Formuły 1, w której uszeregowano najlepszych zawodników sezonu 2022.
Christian Horner przyznał, iż Adrian Newey, pomimo ograniczenia aktywności w Formule 1 i rozpoczęcia pracy w projektach Red Bull Advanced Technologies, w dalszym ciągu silnie współpracuje z zespołem czerwonych byków.
Sebastian Vettel uważa, że jego były zespołowy kolega, Kimi Raikkonen, był największym talentem, z jakim zetknął się podczas swojej kariery w F1.
Zak Brown nie martwi się możliwością utraty Lando Norrisa z zespołu, ponieważ szef McLarena jest przekonany, że w przyszłości jego ekipa dostarczy Brytyjczykowi bardzo konkurencyjny bolid.
Lewis Hamilton pochwalił postępy poczynione przez jego zespół w ciągu całego minionego sezonu, pomimo iż były to najtrudniejsze mistrzostwa dla Mercedesa od ośmiu lat.
Włoski zespół ogłosił, że swoją konstrukcję na 2023 rok zaprezentuje w Walentynki, 14 lutego.
FIA twierdzi, że nie jest zaskoczona dominacją trzech zespołów w mistrzostwach świata Formuły 1, pomimo wprowadzenia nowych zasad, mających zbliżyć do siebie stawkę.
Kierowca Ferrari, Charles Leclerc, uważa, że w przyszłym sezonie Mercedes będzie kontynuował swoje postępy i dołączy do Scuderii oraz Red Bulla w walce o mistrzostwo świata.
Nico Hulkenberg w 2023 roku powróci do stawki Formuły 1 jako etatowy kierowca Haasa. Niemiec przyznał, że przerwa w regularnych startach dała mu możliwość dostrzeżenia wielu aspektów jego poczynań oraz czas na odpoczynek.
Michael Andretti twierdzi, że jego zespół stara się o wejście do Formuły 1, a ostateczna decyzja FIA w tej sprawie może zapaść już za kilka tygodni.
FIA zmieniła swój Międzynarodowy Kodeks Sportowy i dodała do niego zapis zakazujący kierowcom wyrażania lub prezentowania politycznych, religijnych i osobistych wypowiedzi, chyba że wcześniej zostanie to zatwierdzone przez organ zarządzający.
Max Verstappen przyznał, że ściganie się samochodami nowej generacji na ulicznych torach, doprowadziło go do najgorszego doświadczenia w Formule 1.
Odchodzący szef Ferrari, Mattia Binotto, zdradza, że zawsze będzie pamiętał rozmowę telefoniczną, którą przeprowadził z Sebastianem Vettelem w maju 2020 roku jako jedno z najtrudniejszych zadań, z jakimi przyszło mu się zmierzyć w swojej zawodowej karierze.
Christian Horner uważa, że podwójne zwycięstwo w kwietniowym Grand Prix Emilii-Romanii było psychologicznym impulsem dla jego zespołu i punktem zwrotnym w walce z Ferrari.
Fernando Alonso zapowiedział, że jeśli będzie czuł się na siłach, pozostanie w Formule 1 być może nawet do końca 2025 roku.
Nico Rosberg twierdzi, że sezon 2024 będzie ostatnią, a zarazem jedyną szansą na powrót Micka Schumachera do Formuły 1.
Szef działu technicznego i główny inżynier Red Bulla, Adrian Newey, uważa, że kara w postaci ograniczenia czasu na testy aerodynamiczne, którą otrzymał zespół za przekroczenie limitu budżetowego w sezonie 2021, będzie miała wpływ na formę przyszłorocznego bolidu Byków.
Stajnia z Silverstone jako pierwsza ogłosiła datę premiery nowego bolidu AMR23 na nadchodzącą kampanię, która odbędzie się w poniedziałek, 13 lutego 2023.
Tor Circuit de Barcelona-Catalunya stara się o licencję FIA Grade 1 na alternatywny układ, w którym zlikwidowana zostałaby szykana znajdująca się między zakrętami trzynaście i szesnaście.
Tor Albert Park w Melbourne zapewnił sobie dwuletnie przedłużenie umowy na organizację Grand Prix Australii.
Red Bull i Honda powrócą do swojej oficjalnej współpracy, gdyż nazwa japońskiego koncernu pojawi się na jednostce napędowej przyszłorocznej konstrukcji ekipy z Milton Keynes.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa przyznała, że przesadzała z używaniem czarno-pomarańczowych flag w sezonie 2022.
Calvin Lo, miliarder z Hongkongu, rozważa możliwości dla nowego zespołu Formuły 1 na 2026 rok, mając nadzieję na podjęcie decyzji w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy.
Christian Horner uważa, że ten, kto obejmie stanowisko szefa zespołu Ferrari, będzie poddany ogromnej presji.
Zak Brown twierdzi, że ostatnie wydarzenia w Ferrari i Alfie Romeo doprowadziły do przyspieszenia przejścia Andreasa Seidla do Saubera, ponieważ transfer Niemca do zespołu z Hinwil, był zaplanowany na rok 2025.
Grupa Sauber potwierdziła nominację Andreasa Seidla na stanowisko dyrektora generalnego, który swoją nową pracę w szwajcarskiej firmie rozpocznie w styczniu 2023 roku.
McLaren ogłosił odejście Andreasa Seidla i mianował Andreę Stellę nowym szefem zespołu z Woking, który rozpocznie pracę na nowym stanowisku ze skutkiem natychmiastowym.
Włoska stajnia z siedzibą w Maranello poinformowała, że Frederic Vasseur obejmie stanowisko szefa zespołu Ferrari, a pracę rozpocznie wraz z początkiem 2023 roku.