Szef stajni czerwonych byków przyznaje, że jest zadowolony z faktu, że Red Bull zachował pełnię niezależności przez niepodpisanie umowy z Porsche.
- Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool
Szef stajni czerwonych byków przyznaje, że jest zadowolony z faktu, że Red Bull zachował pełnię niezależności przez niepodpisanie umowy z Porsche.
Mimo kary cofnięcia na starcie o pięć miejsc za wymianę silnika spalinowego, Max Verstappen przyznał, że celuje nawet w zwycięstwo w niedzielnym wyścigu o Grand Prix Włoch.
Charles Leclerc przyznał, że dużo ryzykował, przejeżdżając przez dwa zakręty Lesmo, aby znaleźć przewagę nad Maxem Verstappenem podczas walki o pierwsze pole startowe do GP Włoch.
Kierowca zespołu Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, wygrał sobotnią sesję kwalifikacyjną na torze Monza. Monakijczyk, jako główny faworyt do pole position, spełnił oczekiwania licznie zgromadzonych na torze Tifosich i do niedzielnej rywalizacji zapewnił sobie najwyższą pozycję startową.
Reprezentant stajni z Milton Keynes, Max Verstappen, okazał się najszybszym kierowcą na torze podczas trzeciej sesji treningowej przed wyścigiem rozgrywanym na legendarnym torze Monza. Holender wyprzedził Charlesa Leclerca oraz swojego partnera z zespołu Sergio Pereza.
Nyck de Vries zadebiutuje we Włoszech, ścigając się w swoim pierwszym wyścigu w Formule 1. Holender, który w piątkowej sesji treningowej jeździł dla Astona Martina, zastąpi Alexa Albona na resztę weekendu.
Toto Wolff uważa, że podczas weekendu na Monzy, Mercedes będzie wystawiony na próbę ze względu na charakterystykę toru, z niską siłą docisku.
Max Verstappen czuł się pewnie po zakończeniu piątkowych treningów przed Grand Prix Włoch, mimo że nie udało mu się zająć pierwszego miejsca, zarówno w pierwszym, jak i drugim treningu.
Podopieczny zespołu Ferrari, Carlos Sainz, wyznaczył tempo podczas drugiej sesji treningowej GP Włoch, pokonując najszybsze kółko w 1:21.6, co pozwoliło wyprzedzić Maxa Verstappena oraz Charlesa Leclerca o mniej niż dwie dziesiąte sekundy.
Nico Hulkenberg może wrócić do Formuły 1, tym razem w barwach Haasa. Doniesienia z Niemiec wskazują, że rezerwowy kierowca Astona Martina ma duże szanse na angaż w przyszłym sezonie.
Charles Leclerc z zespołu Scuderia Ferrari osiągnął najlepszy wynik podczas pierwszej piątkowej sesji treningowej na torze Monza, wyprzedzając Carlos Sainza o zaledwie 0.077 sekundy. Czołówkę uzupełnili kierowcy Mercedesa.
Porsche zrezygnowało z planów wejścia do Formuły 1 z zespołem Oracle Red Bull Racing od 2026 roku, poinformowała firma w piątek.
Zarządzający stajnią z Enstone, Otmat Szafnauer, podzielił się informacją, iż o fotel po hiszpańskim kierowcy ubiegać się ma aż czternastu kandydatów, z których wyłoniona zostanie czwórka najpoważniejszych propozycji.
Lewis Hamilton w niedzielę będzie musiał przebijać się przez stawkę, ponieważ kierowca Mercedesa na Grand Prix Włoch otrzyma nowy silnik.
Szef zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen, Frederic Vasseur, zapewnia, że ekipa z Hinwil nie będzie podejmować zbyt pochopnych decyzji, w sprawie przyszłości Zhou Guanyu.
Scuderia Ferrari na tegoroczne Grand Prix Włoch wystawi swoje bolidy w odświeżonym malowaniu, z wyróżniającymi się żółtymi elementami.
Menedżer Oscara Piastriego, Mark Webber, twierdzi, że Alpine sfinansowało mniej niż 20% juniorskiej kariery jego podopiecznego i dodaje, iż liczby podane przez francuski zespół, zostały wyolbrzymione.
Charles Leclerc, kierowca zespołu Scuderia Ferrari, po wyścigu o Grand Prix Holandii, przyznał, że jego szanse na zdobycie tytułu mistrza świata w sezonie 2022 drastycznie zmalały.
Red Bull robi wszystko, aby przekonać FIA, że gwiazda IndyCar, Colton Herta, powinien otrzymać superlicencję, która pozwoliłaby amerykańskiemu kierowcy ścigać się dla AlphaTauri w 2023 roku.
Lewis Hamilton przyznał, że jeszcze przed wznowieniem wyścigu o GP Holandii wiedział, iż nie da rady utrzymać prowadzenia z powodu przewagi miękkiej mieszanki, na której jechali znajdujący się za nim kierowcy.
Yuki Tsunoda stwierdził, że inżynierowie AlphaTauri nie byli w stanie znaleźć „wyraźnego problemu” w danych, który spowodował wycofanie się Japończyka z rywalizacji na Zandvoort i uruchomienie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Szef Ferrari, Mattia Binotto, nie ukrywał po wyścigu, że to zespół ponosi całą winę za zamieszanie podczas pierwszego pit stopu Carlosa Sainza w wyścigu o Grand Prix Holandii. Kierowca stajni z Maranello również skomentował swój niezbyt udany wyścig na niderlandzkim torze.
Lider klasyfikacji kierowców wywalczył przed własną publicznością w Zandvoort swoje dziesiąte zwycięstwo w tym sezonie. Max Verstappen podzielił się swoimi odczuciami po udanym dla niego Grand Prix Holandii.
Mercedes uważa, że postąpił słusznie, nie wzywając Lewisa Hamiltona na zmianę opon podczas wywołanego przez awarię bolidu Bottasa samochodu bezpieczeństwa w trakcie Grand Prix Holandii.
Max Verstappen drugi raz z rzędu wygrał swój domowy wyścig o GP Holandii. Holender nie dał szans swoim rywalom i odniósł pewne zwycięstwo na torze Zandvoort, co tylko umocniło go na pozycji lidera mistrzostw kierowców. Podium uzupełnili George Russell z ekipy Mercedes i kierowca Ferrari, Charles Leclerc.
Sergio Perez, kierowca zespołu Oracle Red Bull Racing, twierdzi, że byłby w stanie zdobyć trzecie pole startowe, rozdzielając tym samym zawodników Ferrari, gdyby nie błąd pod koniec kwalifikacji do GP Holandii.
Daniel Ricciardo stwierdził, iż brudna nawierzchnia toru Zandvoort przyczyniła się do jego odpadnięcia w pierwszej części czasówki do Grand Prix Holandii.
Carlos Sainz zdradził, że na torze Zandvoort u Ferrari występuje przegrzewanie opon oraz problemy ze zbyt szybką degradacją, co może przełożyć się na różne kombinacje strategiczne w wyścigu o Grand Prix Holandii. Według Hiszpana te dwa czynniki będą kluczowe podczas niedzielnej rywalizacji.
Fernando Alonso i Esteban Ocon podzielili się swoimi odczuciami po niezbyt udanych dla Alpine kwalifikacjach do GP Holandii, w których kierowcy francuskiej ekipy odpadli już w drugiej części i byli gorsi od bezpośredniego rywala – zespołu McLaren.
Mick Schumacher pokazał w sobotnich kwalifikacjach do GP Holandii solidne tempo, którym zapewnił sobie udział w trzecim segmencie kwalifikacji, choć jak sam przyznał, nie spodziewał się awansu do Q3.
Max Verstappen, po pełnym problemów początku weekendu na Zandvoort, dokonał z inżynierami dużej ilości zmian w samochodzie RB18, co pozwoliło zdobyć przewagę i minimalną różnicą wywalczyć pole position do GP Holandii.
Lewis Hamilton twierdzi, że solidne tempo, które miał w sobotnich kwalifikacjach na torze Zandvoort, pozwala mu ze sporymi nadziejami patrzeć na wyścig o Grand Prix Holandii.
Kierowca Ferrari, Charles Leclerc, był o 0.021 sekundy wolniejszy od Maxa Verstappena, ale twierdzi, że F1-75 ma dobre tempo na Grand Prix Holandii.
Max Verstappen z zespołu Oracle Red Bull Racing przezwyciężył problemy z piątkowych sesji treningowych i wywalczył pierwszą lokatę startową do Grand Prix Holandii, pokonując kierowców Ferrari o niecałą jedną dziesiątą sekundy.
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas w trzecim treningu przed wyścigiem o GP Holandii. Niewielkie straty do kierowcy Ferrari odnotowali jednak George Russell oraz Max Verstappen.
Oscar Piastri opowiedział o swoim odejściu z zespołu Alpine, opisując to jako dziwny i frustrujący epizod.
Christian Horner twierdzi, że jeżeli Porsche chce dołączyć do Red Bulla, musi zaakceptować jego warunki i sposób organizacji, w przeciwnym razie umowa nie wejdzie w życie.
Duet Ferrari zajął dwa pierwsze miejsca w drugim treningu Grand Prix Holandii, podczas gdy ich główni rywale z Red Bulla borykali się ze sporymi problemami.
Zespół McLaren Racing, po rozstrzygnięciu legalności kontraktu przez FIA, potwierdza podpisanie wieloletniej umowy z Oscarem Piastrim, kompletując tym samym skład kierowców na przyszły sezon.
George Russell ustanowił najszybszy czas w pierwszym treningu na holenderskim torze Zandvoort. Brytyjczyk uplasował się przed swoim kolegą z zespołu Lewisem Hamiltonem, a lider mistrzostw świata, Max Verstappen, musiał zakończyć sesję przedwcześnie.
Charles Leclerc, kierowca zespołu Ferrari, twierdzi, że wciąż nie stracił wiary w swoją ekipę po serii złych decyzji strategicznych.
Szef zespołu Haas, Gunther Steiner, przedstawił aktualną sytuację zespołu w kwestii składu kierowców na następny sezon, zapewniając, że nie spieszy się z podjęciem decyzji.
Verstappen zmierza na Zandvoort jako zdecydowany faworyt, po ogromnym sukcesie na Spa-Francorchamps, jednak nie daje się ponieść emocjom i na chłodno ocenia szansę swojej stajni w Holandii.
Według Carlosa Sainza, nieprzyzwoite i często prześmiewcze reakcje dotyczące różnych strategii Ferrari, są nie na miejscu i podkreśla, że praktycznie nikt nie zwraca uwagi, gdy zespół podejmuje właściwe decyzje.
Kierowca zespołu Alpine, Fernando Alonso, przyznał, że żałuje swoich słów, które wypowiedział w początkowej fazie wyścigu o Grand Prix Belgii, po kolizji z Lewisem Hamiltonem.
Szef Mercedesa, Toto Wolff, przyznał, że niemiecka ekipa stoi przed trudną decyzją dotyczącą koncepcji samochodu na sezon 2023, ponieważ chcą uniknąć kłopotów, które występują w aktualnej kampanii.
Szef Ferrari, Mattia Binotto, bronił decyzji dotyczącej ostatniego wezwania swojego kierowcy do alei serwisowej, w celu wywalczenia dodatkowego punktu za najszybsze okrążenie w wyścigu, podkreślając, że Scuderia musi być odważna w swoich decyzjach.
Nicholas Latifi, kierowca zespołu Williams, zapewnia, że jego przyszłość w Formule 1 zależy jedynie od tego, jak będzie spisywał się w nadchodzących wyścigach.
Formuła 1 zdecydowała, że druga strefa DRS na torze Zandvoort zostanie wydłużona, a testy nowego rozwiązania zostaną przeprowadzone podczas pierwszego piątkowego treningu.
Lewis Hamilton, w wyniku kontaktu z Fernando Alonso na drugim okrążeniu Grand Prix Belgii, doznał uderzenia o sile 45G, potwierdził zespół Mercedes.
Helmut Marko ujawnia, kto jest na liście kandydatów, mogących zastąpić Pierre’a Gasly’ego, w przypadku jego spekulowanego odejścia do składu Alpine.
Daniel Ricciardo twierdzi, że rozważy swoją przyszłość w Formule 1 po tegorocznym Grand Prix Włoch.
W padoku F1 coraz częściej pojawiają się plotki, że wspólne przedsięwzięcie Red Bulla i Porsche, które ma umożliwić niemieckiemu producentowi wejście do świata królowej motorsportu, stoi pod dużym znakiem zapytania.
Alexander Albon, kierowca zespołu Williamsa, przyznał, że jego występ w trakcie minionego wyścigu o Grand Prix Belgii był jednym z najlepszych w całej jego karierze.
George Russell przyznał, iż widzi wyraźny pozytyw dla Mercedesa, pomimo trudnego weekendu na torze Spa-Francorchamps, którym jest fakt, że zespół jest w stanie stawić czoła Ferrari.
Fernando Alonso skomentował starcie z Lewisem Hamiltonem podczas pierwszego okrążenia Grand Prix Belgii. Hiszpan był niezadowolony z incydentu, ale na szczęście dla niego ta sytuacja nie zepsuła mu wyścigu, w przeciwieństwie do kierowcy Mercedesa, który musiał wycofać się z rywalizacji z powodu uszkodzeń.
Charles Leclerc już po przejechaniu linii mety otrzymał karę pięciu sekund za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Monakijczyk wziął na siebie winę za to wykroczenie, które zepchnęło go finalnie z piątego na szóste miejsce w klasyfikacji wyścigu.
Lewis Hamilton uznał swoją winę w spowodowaniu zderzenia z Alonso, co uniemożliwiło Brytyjczykowi dalszą jazdę w Grand Prix Belgii już na pierwszym okrążeniu wyścigu.
Po wyścigu o Grand Prix Belgii Carlos Sainz przedstawił swoje przemyślenia na temat tego, co było powodem przegranej Ferrari z Red Bullem.
Kierowca zespołu Oracle Red Bull Racing oraz najnowszy mistrz świata Formuły 1, Max Verstappen, nigdy nie przypuszczał, iż w jakimkolwiek momencie swojej kariery może wygrać wyścig, do którego wystartował z czternastego miejsca.