Jonathan Wheatley w jednym z podcastów docenił wyczyny Pierre’a Gasly’ego oraz Alexa Albona i wskazał, czego od tych dwóch kierowców nauczył się Red Bull.
- Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool
Jonathan Wheatley w jednym z podcastów docenił wyczyny Pierre’a Gasly’ego oraz Alexa Albona i wskazał, czego od tych dwóch kierowców nauczył się Red Bull.
Stajnia z Grove ogłosiła włączenie Zaka O’Sullivana, tegorocznego debiutanta w stawce Formuły 3, do akademii dla młodych kierowców.
Hywel Thomas, dyrektor zarządzający działem silnikowym Mercedesa, uważa, że przejście od sezonu 2022 na paliwo zawierające w swoim składzie dziesięć procent etanolu, to największa zmiana związana z jednostką napędową od czasu wprowadzenia przepisów z 2014 roku.
Po oficjalnej prezetacji grafik bolidu zespołu Uralkali Haas F1 Team, dyrektor techniczny amerykańskiej stajni skomentował kwestię wpływu nowych regulacji na podejście do projektowania i ogólną koncepcję tegorocznego samochodu.
Guenther Steiner przyznał, że zaprezentowane dziś grafiki bolidu VF-22 nie przedstawiają w stu procentach specyfikacji samochodu, który wyjedzie na tor podczas pierwszej tury zimowych testów w Barcelonie.
Stajnia z Kannapolis jako pierwsza zdecydowała się zaprezentować tegoroczny bolid o oznaczeniu VF-22, zbudowany według nowych regulacji technicznych.
Formuła 1 zamierza wprowadzić poprawki łagodzące zasadę przyznawania reprymend od sezonu 2022, zwiększając liczbę nagan, zanim kierowca otrzyma karę przesunięcia o dziesięć miejsc na starcie do wyścigu.
Zespół Uralkali Haas F1 już w piątek odsłoni tegoroczną konstrukcję VF-22 i jako pierwszy ujawni swoją wizję nowych przepisów technicznych w Formule 1.
Stajnia z Enstone oficjalnie ogłosiła, że w wyniku restrukturyzacji działu technicznego nowe stanowiska obejmą Pat Fry i Matt Hartman.
Pomimo publicznie ostrożnego podejścia, głosy dobiegające z Włoch informują, że Ferrari dysponuje sporą dawką optymizmu w odniesieniu do osiągów jednostki napędowej, która będzie przez nich używana w sezonie 2022.
Zespół Red Bull Racing jako ósmy skład w stawce Formuły 1 potwierdził datę odsłonięcia swojej maszyny RB18, którą w kampanii 2022 rywalizować będą Max Verstappen i Sergio Perez.
Zespół Alfa Romeo F1 Team potwierdził, że nową konstrukcję na kampanię 2022 odsłoni 27 lutego, czyli dzień po zakończeniu pierwszych przedsezonowych jazd na torze Barcelona-Catalunya.
Ekipa McLarena rozpoczęła już wstępne opracowywanie pakietu ulepszeń na otwierającą sezon 2022 rundę na torze Sakhir, maksymalizując tym samym swoje szanse na mocny występ w inauguracyjnym wyścigu.
Dyrektor generalny F1, Stefano Domenicali przyznał, iż bardzo poważnie traktuje ostatnie komentarze Sebastiana Vettela, który uważa, że seria zbyt powolnie zmierza w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Dwukrotny mistrz IndyCar, Josef Newgarden, twierdzi, że Formuła 1 nie przemawia do niego tak mocno, jak wcześniej, z uwagi na brak odpowiedniego poziomu konkurencyjności i rywalizacji.
Formuła 1 jest coraz bliżej sfinalizowania rozmów na temat trzeciego wyścigu w Stanach Zjednoczonych, który miałby odbyć się w Las Vegas, a jego powrót do kalendarza jest wstępnie planowany na 2023 rok.
Zespół Ferrari zdradził, jaką nazwę będzie nosił ich nowy bolid, którym w sezonie 2022 rywalizować będą Charles Leclerc i Carlos Sainz.
Valtteri Bottas, który był związany przez pięć lat z zespołem z Brackley, twierdzi, że rozumie szokującą decyzję Nico Rosberga o rozstaniu się z Formułą 1, ponieważ na własnej skórze doświadczył poziomu, jaki reprezentuje Lewis Hamilton.
Daniel Ricciardo nie wyklucza scenariusza, według którego pozostanie w McLarenie do zakończenia swojej sportowej kariery w Formule 1.
Choć Peter Bayer informuje, że możliwa jest zmiana dyrektora wyścigowego Formuły 1, tak FIA prowadzi swoje śledztwo i jego wyniki opublikuje zgodnie z wcześniejszym harmonogramem.
Charles Leclerc i Carlos Sainz powrócili do kokpitu bolidu Formuły 1 w tym tygodniu, rozpoczynając na dobre przygotowania do zbliżającego się sezonu 2022.
Ekipa Red Bulla oficjalnie potwierdziła angaż byłego szefa działu sportów motorowych Hondy, Masashiego Yamamoto w roli konsultanta działu silnikowego.
Tor Dżudda w Arabii Saudyjskiej przejdzie kosmetyczne zmiany w celu zwiększenia widoczności w zakrętach oraz bezpieczeństwa kierowców, a także dla poprawy komfortu kibiców.
Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine, przyznał, że jego zespół nie radził sobie najlepiej w pierwszej części sezonu 2021, głównie za sprawą zbyt małej wiedzy na temat swojego samochodu.
Formuła 1 oraz promotorzy Grand Prix Singapuru osiągnęli nowe porozumienie, które gwarantuje pozostanie w kalendarzu królowej sportów motorowych rywalizacji na torze Marina Bay Street do 2028 roku włącznie.
Formuła 1 oficjalnie potwierdziła harmonogram przedsezonowych testów przed kampanią 2022, które odbędą się na torach Barcelona-Catalunya oraz Bahrain International.
Zespoły AlphaTauri i Alpine potwierdziły, kiedy zaprezentują swoje nowe samochody na sezon 2022 Mistrzostw Świata Formuły 1.
Dyrektor techniczny McLarena, James Key podkreślił, że zespoły na starcie zmagań wciąż będą musiały sporo się nauczyć na temat nowych bolidów, co ostatecznie może wpłynąć na wyraźne przyspieszenie prac rozwojowych.
George Russell postawił poprzeczkę swoich ambicji na najwyższym możliwym poziomie, twierdząc, że jego pragnienie sukcesu jako kierowcy Formuły 1 nie zostanie spełnione, dopóki nie zdobędzie tytułu mistrza świata.
Dyrektor techniczny Mercedesa, James Allison, uważa, że skala zmian w przepisach technicznych na sezon 2022 Formuły 1 oznacza, iż przynajmniej jeden zespół prawdopodobnie popełnił poważny błąd przy swoim nowym projekcie.
Były kierowca F1, a obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych głosów związanych z tym sportem, Martin Brundle, uważa, że dyrektor wyścigowy Michael Masi może być tym, który zapłaci największą cenę za kontrowersyjne decyzje z finału zeszłorocznej kampanii.
W celu lepszego przygotowania się do tegorocznej kampanii Formuły 1, Charles Leclerc i Carlos Sainz powrócą na tor Fiorano, aby wziąć udział w prywatnych testach przy wykorzystaniu bolidu SF21 z zeszłego roku.
Zeszłoroczny debiutant w stawce królowej motorsportu, Yuki Tsunoda, twierdzi, że pierwsze zetknięcie się z bolidem Formuły 1 wywołało u niego uczucie strachu, głównie ze względu na warunki atmosferyczne panujące podczas pierwszego testu oraz prędkości osiągane przez tę konstrukcję.
Szef ekipy McLarena uważa, że wydarzenia w końcówce wyścigu o Grand Prix Abu Zabi nie były następstwem złej woli dyrektora wyścigu, a wszelkie kontrowersje z nimi związane wkrótce ucichną.
Rezerwowy kierowca zespołu Alpine oraz zeszłoroczny triumfator Formuły 2, Oscar Piastri, dołączył do Willa Powera i po raz drugi z rzędu został laureatem prestiżowej nagrody imienia Jacka Brabhama, przyznawanej dla australijskich kierowców wyścigowych.
Podczas gdy Max Verstappen spróbuje obronić tytuł mistrza świata w 2022 roku, Red Bull z uwagi na nowe regulacje techniczne i na zwyżkę formy zespołu z Maranello, obawia się konkurencji Carlosa Sainza, co dla niektórych może być sporym zaskoczeniem.
Dwa czołowe składy F1 doszły do porozumienia w sprawie transferu Bena Hodgkinsona, który jeszcze w tym roku obejmie stanowisko dyrektora technicznego w Red Bull Powertrains.
Kierownictwo królowej sportów motorowych postanowiło przywrócić dobrze znany format piątkowych treningów, które od tegorocznego sezonu znów będą trwały półtorej godziny.
Promotorzy Formuły 1 w 2022 roku nie będą mieli możliwości wystawienia pokazu lotnictwa wojskowego w ramach przygotowań przed wyścigiem, jednak zakaz ten nie będzie dotyczył samolotów cywilnych, jeśli spełnią one odpowiednie warunki.
Ross Brawn jest przekonany, że zarówno on, jak i jego współpracownicy wypełnili niemal każdą możliwą lukę regulaminową, którą ekipy mogłyby wykorzystać interpretując nowe regulacje techniczne.
Alex Albon, nowy kierowca zespołu Williams twierdzi, że został zainspirowany niesamowitym hartem ducha nowego mistrza świata Formuły 1 i jego zdolnością do skupienia się wyłącznie na jeździe.
Szef Pirelli, Mario Isola, przedstawił wnioski z ubiegłorocznych rygorystycznych testów 18-calowych opon na 2022 rok, które, jak ma nadzieję, pomogą poprawić atrakcyjność wyścigów obok zupełnie nowych konstrukcji bolidów Formuły 1.
Szef stajni z Woking potwierdził, że jego zespół prowadził rozmowy z przedstawicielami Audi i Volkswagena na temat dołączenia Niemców do Formuły 1 i nawiązania potencjalnej współpracy silnikowej.
Red Bull oraz Aston Martin osiągnęli konsensus, który toruje drogę byłemu szefowi aerodynamiki ekipy z Milton Keynes, Danowi Fallowsowi, do dołączenia do zespołu z Silverstone już od drugiego kwietnia.
Jeden z najwybitniejszych kierowców Formuły 1 w historii tego sportu, Alain Prost, wyraził swoją frustrację ze sposobu oraz czasu, w jakim Alpine ogłosiło jego rezygnację z pełnienia funkcji dyrektora niewykonawczego.
Zespół Mercedes-AMG Petronas Formule One, panujący mistrzowie świata Formuły 1, ogłosili datę prezentacji swojej nowej maszyny, która została oznaczona symbolem W13.
Sebastian Vettel czerpał przyjemność z trudnego dla niego oraz zespołu z Silverstone sezonu 2021, który był rokiem walki w środku stawki, między innymi ze swoim dawnym rywalem, Fernando Alonso.
Szef Alfy Romeo F1 Team Orlen, Frederic Vasseur, twierdzi, że bezowocne rozmowy szwajcarskiego zespołu o ich przejęciu przez Andretti Autosport nigdy nie odwróciły uwagi zespołu od rozwoju na 2022 rok.
Według ostatnich medialnych doniesień Cyril Abiteboul może w najbliższej przyszłości powrócić do Formuły 1 w roli szefa silnikowego działu Red Bulla.
Zespół McLaren potwierdził plany prezentacji nowego bolidu, którym w sezonie 2022 rywalizować będą Lando Norris i Daniel Ricciardo.
Alain Prost, doradca i dyrektor niewykonawczy Alpine F1, zakończył współpracę z zespołem z Enstone, który kontynuuje zmiany na wysokim szczeblu kierowniczym.
Francuz, były kierowca Formuły 1 fabrycznej stajni Renault w latach osiemdziesiątych, objął rolę doradcy i ambasadorka marki w 2016 roku, a w sezonie 2019 awansował na stanowisko dyrektora niewykonawczego.
Początek 2022 roku przyniósł jednak duże roszady w kierownictwie stajni i po rozstaniu się z Marcinem Budkowskim, Laurent Rossi zdecydował się nie przedłużać również rocznego kontraktu Alaina Prosta.
Przeczytaj też: Marcin Budkowski opuszcza ekipę Alpine
Dyrektor generalny Alpine już pod koniec zeszłego roku informował o nadchodzących zmianach w kierownictwie, co niesie także za sobą pogłoski o chęci zatrudnienia Otmara Szafnauera, który niedawno rozstał się z Astonem Martinem.
Wszystko wskazuje na to, że Amerykanin zasiądzie za sterami Alpine F1 Team i poprowadzi skład, w którym swoją rywalizację na torze kontynuować będą Fernando Alonso oraz Esteban Ocon.
Szafnauer to jednak niejedyna zmiana we francuskiej stajni. Oczekuje się, że były sponsor Racing Point i Astona Martina, firma BWT, także dołączy do zespołu i stanie się jednym z głównych partnerów.
Scuderia Ferrari to drugi skład, który potwierdził datę prezentacji swojego tegorocznego auta wyścigowego Formuły 1.
Mick Schumacher, w przeciwieństwie do większości kierowców, będzie miał okazję zapoznać się z tegoroczną konstrukcją zespołu Haas dopiero w lutym, podczas testów w Barcelonie, ponieważ amerykańska ekipa nie posiada własnego symulatora.
Valtteri Bottas stwierdził, że intuicja oraz twarde dane zachęciły go do wybrania Alfy Romeo zamiast Williamsa jako swojego następnego i wieloletniego miejsca docelowego w Formule 1.
Według prezesa marki, Laurenta Rossiego, Alpine chce walczyć o zwycięstwa i tytuły w Formule 1 najpóźniej do końca 2024 roku, dzięki ogromnemu wsparciu, jakie francuski zespół otrzymuje od Grupy Renault.
Damon Hill, mistrz świata Formuły 1 z 1996 roku, twierdzi, że Lewis Hamilton nie opuści królowej motorsportu, ponieważ według niego Brytyjczyk jest zbyt zdeterminowany, by zdobyć rekordowy ósmy tytuł mistrzowski.
FIA poinformowała, że wraz z rozpoczęciem nowego sezonu Formuły 1 w Bahrajnie, zostanie przedstawiony wynik analizy w sprawie kontrowersyjnego finału Grand Prix Abu Zabi.
Zespół Aston Martin ogłosił, że nowym szefem brytyjskiej stajni zostanie Mike Krack, w przeszłości odpowiedzialny między innymi za program sportowy marki BMW.
Zespół Aston Martin Cognizant F1 jako pierwszy potwierdził datę prezentacji swojego nowego bolidu na sezon 2022, którym rywalizować będą Sebastian Vettel i Lance Stroll.
Koncern z Ingolstadt pragnie poszerzyć zakres swoich projektów, związanych ze sportami motorowymi, między innymi o potencjalne wejście do Formuły 1 od 2026 roku.