Charles Leclerc z zespołu Scuderia Ferrari zdobył w 2022 roku dziewięć pole position, ale odniósł tylko trzy zwycięstwa. Tak samo było w Singapurze, kiedy po starcie nie był w stanie utrzymać się na pierwszym miejscu.
- Image: © Scuderia Ferrari
Charles Leclerc z zespołu Scuderia Ferrari zdobył w 2022 roku dziewięć pole position, ale odniósł tylko trzy zwycięstwa. Tak samo było w Singapurze, kiedy po starcie nie był w stanie utrzymać się na pierwszym miejscu.
Max Verstappen zakończył swoją passę pięciu wygranych wyścigów z rzędu, po tym, jak jego wysiłki podczas rywalizacji na torze ulicznym Marina Bay, zmierzające do sporego awansu z ósmego miejsca, ostatecznie zakończyły się tylko jedną zyskaną lokatą.
Po długim dochodzeniu i rozmowie z kierowcą Red Bulla sędziowie doszli do wniosku, że panujące na torze warunki usprawiedliwiają w jednym przypadku zachowanie Pereza podczas neutralizacji.
Carlos Sainz podczas GP Singapuru nie był w stanie dopasować się do mokrych warunków panujących na torze. Kierowca Ferrari ukończył wyścig na trzecim miejscu, tracąc 7.7 sekundy do swojego zespołowego kolegi Charlesa Leclerca.
Sergio Perez odniósł zwycięstwo w wyścigu o GP Singapuru, prowadząc w nim od pierwszego zakrętu. Podium uzupełnili Charles Leclerc oraz Carlos Sainz. Wyniki mogą jednak jeszcze ulec zmianie, bo sędziowie dopatrzyli się naruszenia przepisów przez meksykańskiego kierowcę w trakcie jednej z neutralizacji.
Szef zespołu Haas, Guenther Steiner, nie wie, czy jego zespół jest zainteresowany usługami Daniela Ricciardo w 2023 roku. Amerykański skład nie ma zamiaru czekać na ruch Australijczyka, aby zdecydować o ekipie na następny sezon.
Kierowca Scuderii, Charles Leclerc, był bardzo zadowolony ze zdobycia pole position do Grand Prix Singapuru, pomimo zepsutego ostatniego pomiarowego okrążenia.
George Russell przyznał, że jest rozczarowany odpadnięciem w Q2 przez problemy w swoim samochodzie, z którymi zmaga się przez cały weekend.
Brytyjczyk wywalczył szóste pole startowe do Grand Prix Singapuru, jednak przyznał, iż ma wątpliwości co do poprawy osiągów zmodyfikowanego McLarena.
Sergio Perez w kwalifikacjach na przesychającym torze Marina Bay wywalczył pierwszy w karierze start z pierwszego rzędu w Singapurze. 32-latek liczy w niedzielę na walkę, może nawet o zwycięstwo, choć przyznał, że wyścig stawia przed zespołem wiele niewiadomych.
Lewis Hamilton uważa, iż wyciągnięcie maksimum osiągów z samochodu podczas kwalifikacji do Grand Prix Singapuru dałoby mu większe szanse na zdobycie pole position, jednak został powstrzymany przez brak przyczepności.
Max Verstappen przyznał, że błąd jego zespołu w obliczeniach, zabrał mu praktycznie pewne pole position na torze Marina Bay Street.
Max Verstappen został zmuszony do odpuszczenia swojego ostatniego okrążenia w kwalifikacjach do Grand Prix Singapuru, z powodu braku paliwa, ujawnił jego zespół Oracle Red Bull Racing.
Kierowca Scuderii Ferrari, Charles Leclerc, zdobył pole position do GP Singapuru, pokonując o zaledwie dwie setne sekundy Sergio Pereza oraz Lewisa Hamiltona, który do Monakijczyka stracił pięć setnych.
Po skrytykowaniu Red Bulla (głównie ze strony Ferrari oraz Mercedesa) i oskarżeniach o naruszenie limitów finansowych w sezonie 2021, szef austriackiej stajni, Christian Horner, odpowiedział na zarzuty rywali.
Charles Leclerc osiągnął najlepszy czas trzeciego deszczowego treningu na torze Marina Bay. Monakijczyk okazał się bezkonkurencyjny na mokrej nawierzchni singapurskiego obiektu, pokonując Maxa Verstappena oraz Carlosa Sainza.
Mimo że Alex Albon wrócił po krótkiej absencji na najbardziej wymagający fizycznie tor w całym kalendarzu, Taj przyznał, iż czuje się dobrze i jest gotowy dać z siebie wszystko w wyścigu.
Przed publikacją sprawozdań finansowych ekip za rok 2021 pojawiły się informacje, że dwie stajnie mogły przekroczyć dozwolony limit budżetowy, w tym jedna w sposób znaczący. Oskarżenia padły na Red Bulla i Astona Martina.
Pomimo problemów w pierwszej, jak i drugiej sesji treningowej, Charles Leclerc jest pozytywnie nastawiony przed sobotnią czasówką i wierzy, że zdobycie pole position jest w ich zasięgu.
Po tym, jak Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas pierwszego treningu na torze Marina Bay Street, jego zespołowy partner, George Russell, uważa, że Mercedes może powalczyć o pole position.
Max Verstappen za przyczynę „niereprezentatywnego” tempa Red Bulla podczas treningów na torze Marina Bay wskazuje zmiany ustawień samochodu.
Zespół z Woking przywiózł najwięcej ulepszeń dla swojego bolidu na najbliższą rundę. Pozostałe ekipy wprowadziły zmiany w obrębie jednego elementu lub nie zdecydowały się na żadne poprawki.
Carlos Sainz z zespołu Scuderia Ferrari okazał się najszybszym zawodnikiem podczas drugiego treningu GP Singapuru, wyprzedzając Charlesa Leclerca i George Russella.
Kierowca zespołu Williams, Alex Albon, przyznał, że początkowo wątpił w swój udział w nadchodzącym Grand Prix Singapuru z powodu operacji i komplikacji, jakie po niej wystąpiły.
Kierowca Mercedesa, Lewis Hamilton, ustanowił najlepszy czas pierwszej sesji treningowej Grand Prix Singapuru. Drugi rezultat osiągnął natomiast Max Verstappen ze swoim przejazdem na miękkich oponach. Za nimi na trzeciej i czwartej pozycji znaleźli się Charles Leclerc i Sergio Perez.
Daniel Ricciardo wspomniał, iż prowadzi rozmowy praktycznie z każdym zespołem posiadającym wakat w składzie kierowców oraz że jego celem na przyszły rok jest pozostanie w Formule 1 jako etatowy zawodnik.
Kierowca ze stajni McLarena, Lando Norris, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat umiejętności i osiągnięć aktualnego mistrza świata.
Lewis Hamilton przyznał, że rozumie frustrację fanów F1, którzy mogą być świadkami zdobycia tytułu przez Maxa Verstappena, już podczas Grand Prix Singapuru.
Po pełnej dominacji w drugiej połowie sezonu, przy zaistnieniu odpowiednich okoliczności, Max Verstappen może zakończyć walkę o mistrzostwo już na torze Marina Bay Street podczas nadchodzącej rundy o Grand Prix Singapuru.
Zespół Alpine potwierdził, że podczas weekendu w Singapurze zaprezentuje w swoim bolidzie nową podłogę, co ucieszyło Fernando Alonso, według którego poprawi to wydajność samochodu.
Alex Albon, po swoim ostatnich zdrowotnych problemach, już w piątek powróci za kierownicę bolidu Williamsa, ale jego zastępca, Nyck de Vries, pozostanie w gotowości na wszelki wypadek.
Brytyjska zawodniczka W Series, Jamie Chadwick, zamierza w ciągu najbliższych lat zostać pierwszą kobietą za kierownicą bolidu Formuły 1 od ponad pół wieku. Chadwick ujawnia także swoje plany, w jaki sposób może tego dokonać.
Według inżyniera wyścigowego Haasa Ayao Komatsu, Kevin Magnussen jest teraz zupełnie innym kierowcą, niż gdy występował w roku 2020.
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła plan zorganizowania aż sześciu sprintów w 2023 roku.
Po udanej połowie kampanii stajnia z Hinwil podjęła decyzję o kontynuacji współpracy z Zhou Guanyu w przyszłym sezonie.
Zakaz stosowania wspomagania przy kontrolowaniu temperatury opon wejdzie w życie w 2024 roku, lecz Pirelli już przygotowuje się do tej zmiany, która będzie wiązała się z zaprojektowaniem zupełnie nowych mieszanek.
Max Verstappen nie dopuszcza do siebie myśli o zdobyciu drugiego tytułu mistrza świata już w najbliższy weekend w Singapurze, podkreślając, że byłoby źle, gdyby odpuścił, nawet biorąc pod uwagę jego zdecydowaną przewagę w klasyfikacji kierowców.
Po dwuletniej przerwie Formuła 1 wraca na ulice Singapuru, jednego z najtrudniejszych pod względem warunków wyścigu dla kierowców w kalendarzu.
W niedalekiej przeszłości świat obiegła informacja o dołączeniu do Formuły 1 Audi jako dostawcy jednostek napędowych, a także o ich staraniach, aby nawiązać większą współpracę z którymś z już istniejących zespołów. Pomimo tych doniesień ich odwieczny rywal, koncern BMW, nie jest aktualnie skłonny dołączyć do F1.
Do końca sezonu pozostało jeszcze sześć wyścigów, ale Lando Norris już patrzy w przyszłość i zastanawia się, jaki będzie jego nowy zespołowy partner Oscar Piastri.
Lewis Hamilton przyznał, iż kryzys, jaki niewątpliwie przeżywa obecnie ekipa zarządzana przez Toto Wolffa, tylko podsyciła jego motywację do pozostania na przyszły rok z zespołem, z którym odnosił niebywałe sukcesy.
Szef zespołu Red Bull Racing, Christian Horner, przyznał, że będąc na miejscu Alpine, zatrudniłby na nadchodzący sezon Daniela Ricciardo. Brytyjczyk wciąż uważa Australijczyka za bardzo zdolnego kierowcę, nawet pomimo słabszej formy, jaką prezentuje w ostatnich sezonach.
Organ zarządzający Formułą 1 oficjalnie potwierdził, że Colton Herta nie otrzyma superlicencji.
Zespoły Formuły 1 są niezadowolone z niespodziewanej publikacji kalendarza na rok 2023 przez Międzynarodową Federację Samochodową.
Stefano Domenicali, dyrektor generalny Formuły 1, wyraził swoje stanowisko w sprawie poszerzania grona zespołów w stawce, podkreślając, że dodanie nowych ekip nie jest priorytetem władz sportu.
Szef zespołu AlphaTauri, Franz Tost, uważa, że Yuki Tsunoda może jeszcze pokazać swój potencjał w Formule 1. Japończyk został potwierdzony jako kierowca wyścigowy włoskiego składu w sezonie 2023.
Zespół Williams potwierdził, że zakończy współpracę z Nicholasem Latifim z końcem obecnej kampanii wyścigowej.
Zespół AlphaTauri oficjalnie potwierdził, że Yuki Tsunoda nadal będzie reprezentował ekipą z Faenzy i będzie ścigał się w Formule 1 w sezonie 2023.
Christian Horner przyznał, że Red Bull nie skorzystał z możliwości zakontraktowania Oscara Piastriego do programu juniorskiego, w pierwszych latach kariery młodego Australijczyka i obecnie żałuje tej decyzji.
Dyrektor Alpine, Laurent Rossi, przyznał, że francuska ekipa rozważa rozwiązanie swojej akademii i zatrzymanie finansowania młodych kierowców w związku z kontrowersyjną sytuacją z Oscarem Piastrim.
Mercedes wierzy, że ich samochody będą konkurencyjne podczas weekendu w Singapurze, mimo słów niektórych kierowców, że wyboisty tor będzie wyzwaniem dla nowych bolidów.
Formuła 1 i organizatorzy Grand Prix Monako doszli do porozumienia, które gwarantuje obecność wyścigu na ulicach Monte Carlo, co najmniej do sezonu 2025 roku.
Kalendarz na nadchodzący sezon Formuły 1 będzie liczył aż dwadzieścia cztery wyścigi, potwierdziła Międzynarodowa Federacja Samochodowa.
Valtteri Bottas uważa, że wolne tempo rozwoju Alfy Romeo, spowodowane po części powolną produkcją nowych komponentów, jest głównym problemem szwajcarskiego zespołu.
Nyck de Vries potwierdził, że spotkał się w tym tygodniu z Helmutem Marko, ale zaznacza, iż jego przyszłość w Formule 1 nie jest jeszcze potwierdzona.
George Russell twierdzi, że Mercedes nie porzucił swojej koncepcji na 2023 rok, dotyczącej kompletnego braku sidepodów, zaznaczając, iż nowatorskie pomysły często bywają rewolucyjne.
Dyrektor techniczny Red Bulla, Pierre Wache, opowiedział, jak wielkim wyzwaniem dla zespołu jest przygotowanie jednostki napędowej na sezon 2026.
Jak mówią eksperci ściśle związani z Formułą 1, ekipa AlphaTauri zakontraktowała holenderskiego mistrza Formuły E jako swojego drugiego kierowcę na sezon 2023.
Szef ekipy Ferrari, Mattia Binotto, stwierdził, iż w ciągu kilku nadchodzących rund spotka się z kierownictwem stajni z Kannapolis oraz z Mickiem Schumacherem, aby omówić jego dalsze losy w zespole Haas, a także w Formule 1.
Po słabym Grand Prix Belgii, Charles Leclerc zdołał znaleźć się w trójce najszybszych kierowców wyścigów w Holandii i we Włoszech. Monakijczyk zaznaczył, że Ferrari nie może zapomnieć o postępach, które poczynili w przeciągu ostatnich weekendów wyścigowych.