WEC

Glickenhaus Racing opuści rundę FIA WEC na torze Fuji

Glickenhaus Racing opuści rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata odbywającą się na torze Fuji International Speedway. Zespół pozostaje jednak otwarty na propozycję startu w finałowym wyścigu sezonu w Bahrajnie.

Glickenhaus Racing / © FIA WEC / Jan Patrick Wagner/focuspackmedia.com
Image: © FIA WEC / Jan Patrick Wagner/focuspackmedia.com

24H Le Mans: godz. 08-10 - Toyota #8 na prowadzeniu. Dramat zespołu Corvette Racing

Początek siedemnastej godziny rywalizacji na Circuit de la Sarthe był już spokojny. Prowadzenie utrzymywała załoga Toyoty #8, za której kierownicą zasiadał wówczas Brendon Hartley. Krótko po godzinie ósmej Nowozelandczyk zjechał na planowany postój i bez żadnych problemów powrócił na tor. Jego przewaga nad Toyotą #7 wynosiła ponad jedno okrążenie.

Toyota Gazoo Racing #8 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

24H Le Mans: godz. 06-08 - Problemy Toyoty #7. Ósemka z dużą przewagą powraca na prowadzenie

Kolejna już godzina rywalizacji, piętnasta, rozpoczęła się od szybkiego pit stopu lidera 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Prowadzący Mike Conway pojawił się u swoich mechaników na tankowanie i bardzo szybko powrócił na tor. Przewaga nad drugim Sebastienem Buemiem była jednak niewielka, co zaowocowało awansem Szwajcara na prowadzenie, choć i on również musiał zjechać na kolejny postój, co przywróciło dotychczasowe miejsce w stawce.

Toyota Gazoo Racing #8 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

24H Le Mans: godz. 16-18 - Toyota #7 na prowadzeniu po dwóch pierwszych godzinach wyścigu

Na starcie 24-godzinnego wyścigu Sebastien Buemi z Toyoty Gazoo Racing #8 utrzymał prowadzenie przed siostrzaną Toyotą #7. Na dwóch kolejnych lokatach podążały prototypy ekipy Glickenhaus, a na pięte miejsce i pozycję lidera w klasie LMP2 awansował Robert Kubica za kierownicą Premy Orlen. W LMGTE Pro na czołowej lokacie podążały dwie Corvetty, natomiast wśród ekip amatorskich przewodziło Dempsey Proton Racing #77.

Toyota Gazoo Racing #7 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Michael Fassbender, gwiazda Hollywood, spełnia swoje marzenie o debiucie w Le Mans

Podczas 90. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, organizowanego 11 i 12 czerwca, swój debiut w legendarnym długodystansowym klasyku będzie świętować hollywoodzki aktor i kierowca Porsche Michael Fassbender. Przez ostatnie trzy lata 45-latek o niemiecko-irlandzkim pochodzeniu, znany ze swoich przebojowych filmów, takich jak „Bękarty wojny” oraz „X-Men”, z zapałem przygotowywał się do tego najważniejszego wydarzenia w swojej wyścigowej karierze.

Michael Fassbender - Proton Competition / © Porsche AG
Image: © Porsche AG

Pechowa Imola dla zespołu Inter Europol Competition podczas rywalizacji w ELMS

Zespół Inter Europol Competition zaliczył pechowy występ w drugiej rundzie Europejskiej Serii Le Mans na torze Imola. Pomimo wysokiej motywacji i dobrej formy kierowców, a także solidnego przygotowania samochodów i dobrego tempa, po raz kolejny w tym sezonie zabrakło szczęścia.

Inter Europol Competition / © Inter Europol Competition
Image: © Inter Europol Competition

Inter Europol Competition bez punktów w drugiej rundzie FIA WEC na Spa

Zespół Inter Europol Competition z zerowym dorobkiem punktowym zakończył drugą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps, po wypadku Alexa Brundle'a, który w drugiej części rywalizacji uderzył w bandę.

Inter Europol Competition / © Inter Europol Competition
Image: © Inter Europol Competition

Dramat Toyoty #8 w pierwszych dwóch godzinach rywalizacji 6 Hours of Spa-Francorchamps

Problemy techniczne w prototypie GR010 Hybrid oznaczonym numerem #8 zakończyły udział Sebastiena Buemiego, Brendona Hartleya oraz Ryo Hirakawy w drugiej rundzie FIA WEC na torze Spa-Francorchamps, po wcześniejszym prowadzeniu w rywalizacji przed siostrzanym składem oraz ekipą Glickenhaus Racing. Pierwsze dwie godziny rywalizacji zakończyły się jednak czerwoną flagą z powodu złych warunków atmosferycznych.

Toyota Gazoo Racing #8 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Ostatnie