WEC

Pechowa Imola dla zespołu Inter Europol Competition podczas rywalizacji w ELMS

Zespół Inter Europol Competition zaliczył pechowy występ w drugiej rundzie Europejskiej Serii Le Mans na torze Imola. Pomimo wysokiej motywacji i dobrej formy kierowców, a także solidnego przygotowania samochodów i dobrego tempa, po raz kolejny w tym sezonie zabrakło szczęścia.

Inter Europol Competition / © Inter Europol Competition
Image: © Inter Europol Competition

Inter Europol Competition bez punktów w drugiej rundzie FIA WEC na Spa

Zespół Inter Europol Competition z zerowym dorobkiem punktowym zakończył drugą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps, po wypadku Alexa Brundle'a, który w drugiej części rywalizacji uderzył w bandę.

Inter Europol Competition / © Inter Europol Competition
Image: © Inter Europol Competition

Dramat Toyoty #8 w pierwszych dwóch godzinach rywalizacji 6 Hours of Spa-Francorchamps

Problemy techniczne w prototypie GR010 Hybrid oznaczonym numerem #8 zakończyły udział Sebastiena Buemiego, Brendona Hartleya oraz Ryo Hirakawy w drugiej rundzie FIA WEC na torze Spa-Francorchamps, po wcześniejszym prowadzeniu w rywalizacji przed siostrzanym składem oraz ekipą Glickenhaus Racing. Pierwsze dwie godziny rywalizacji zakończyły się jednak czerwoną flagą z powodu złych warunków atmosferycznych.

Toyota Gazoo Racing #8 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Inter Europol Competition rozpoczyna sezon ELMS

Sześć wyścigów w ciągu sześciu miesięcy, sześć najbardziej znanych i renomowanych torów europejskich, 42 samochody w trzech klasach – to najkrótsze podsumowanie rozpoczynającego się sezonu ELMS, czyli European Le Mans Series. Na starcie znów zobaczymy polski zespół Inter Europol Competition, który wystawi w każdym wyścigu trzy samochody.

Inter Europol Competition / © Inter Europol Competition
Image: © Inter Europol Competition

Debiut nowej generacji prototypów LMP2 przełożony na 2025 rok

Światowa Rada Sportów Motorowych potwierdziła opóźnienie we wprowadzeniu nowej generacji prototypów LMP2, które będą również stanowić podstawę dla nadchodzącej klasy LMDh. Debiut nowych samochodów ma się odbyć w 2025 roku.

Prema Orlen Team / © FIA WEC
Image: © FIA WEC

G-Drive Racing wycofuje się z rywalizacji w FIA WEC

Zespół G-Drive Racing potwierdził, że nie wystartuje w tegorocznej edycji Długodystansowych Mistrzostw Świata, w następstwie rosyjskiej napaści na Ukrainę i sankcji nałożonych przez FIA.

G-Drive Racing / © FIA WEC
Image: © FIA WEC

Porsche rozpoczyna intensywny program testów prototypu LMDh

Porsche, przy współpracy z Team Penske, rozpoczęło intensywny programów testów nowego prototypu LMDh, którym zadebiutuje w przyszłorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Porsche Penske Motorsport LMDh / © Porsche AG
Image: © Porsche AG

Hirakawa gotowy do rywalizacji za kierownicą Hypercara Toyoty

Ryo Hirakawa przyznał, że jest w pełni przygotowany do startów w nadchodzącym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata za kierownicą Hypercara zespołu Toyota Gazoo Racing. Japończyk zastąpi w prototypie GR010 nr #8 Kazukiego Nakajimę.

Ryo Hirakawa / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Ostatnie