WEC

Isotta Fraschini ze wstępnymi planami na tegoroczny sezon WEC

28 lutego w siedzibie Automobilklubu Mediolan został zaprezentowany Hypercar o nazwie Isotta Fraschini Tipo 6 LMH Competizione. Mimo braku homologacji i akceptacji zgłoszenia do startu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, włoski producent planuje wystartować już podczas 6 Hours of Monza.

Tipo 6 LMH Competizione / © Isotta Fraschini
Image: © Isotta Fraschini

ALMS: Inter Europol Competition zwycięzcą niedzielnego wyścigu w Dubaju

Polski zespół Inter Europol Competition zwyciężył w niedzielnym 4-godzinnym wyścigu Asian Le Mans Series w Dubaju. Dzięki odważnemu manewrowi wyprzedzania, niespełna pół godziny przed końcem rywalizacji, debiutujący w klasie LMP2 za kierownicą prototypu Oreca 07-Gibson Nolan Siegel, zapewnił polskiej ekipie pierwsze miejsce na mecie. 18-letni Amerykanin dzielił najwyższy stopień podium z rodakami Christianem Bogle i Charlesem Crewsem.

Inter Europol Competition / © Inter Europol Competition
Image: © Inter Europol Competition

Mateusz Kaprzyk celuje w podium European Le Mans Series

Mateusz Kaprzyk ponownie wystartuje w pełnym cyklu European Le Mans Series, ale tym razem w nowym zespole. 21-letni katowiczanin w swoim trzecim sezonie w mistrzostwach Europy w wyścigach samochodów prototypowych nadal reprezentować będzie Orlen Team i liczyć na walkę o podia w kategorii LMP3.

Mateusz Kaprzyk - RLR Msport / © Media4Racing
Image: © Media4Racing

Button: Chciałbym poprowadzić hypercara w Le Mans

Były mistrz świata Formuły 1 Jenson Button twierdzi, że chętnie połączyłby siły z zespołem, który do 24-godzinnego wyścigu Le Mans startuje w klasie Hypercar.

Jenson Button / © NASCAR / James Gilbert/Getty Images
Image: © NASCAR / James Gilbert/Getty Images

Dwie załogi Inter Europol Competition w debiucie w Le Mans Cup

Inter Europol Competition rozszerza swój program wyścigowy na sezon 2023 o serię Michelin Le Mans Cup Series i z przyjemnością potwierdza dwie pary kierowców na sześciorundowe mistrzostwa, w których Chris Short i Bryson Morris dołączą do polskiego zespołu, podczas gdy James Dayson powróci do składu wraz z Danielem Ali.

Inter Europol Competition / © Inter Europol Competition
Image: © Inter Europol Competition

Cadillac nie zamierza rezygnować z innych serii na rzecz F1

Wiceprezes firmy Cadillac, Rory Harvey, przyznał, iż połączenie sił z rodziną Andretti i plany zaangażowania się w królową motorsportu nie będą miały wpływu na ich starty w wyścigach długodystansowych.

Cadillac V-LMDh / © Cadillac
Image: © Cadillac

Glickenhaus Racing opuści rundę FIA WEC na torze Fuji

Glickenhaus Racing opuści rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata odbywającą się na torze Fuji International Speedway. Zespół pozostaje jednak otwarty na propozycję startu w finałowym wyścigu sezonu w Bahrajnie.

Glickenhaus Racing / © FIA WEC / Jan Patrick Wagner/focuspackmedia.com
Image: © FIA WEC / Jan Patrick Wagner/focuspackmedia.com

24H Le Mans: godz. 08-10 - Toyota #8 na prowadzeniu. Dramat zespołu Corvette Racing

Początek siedemnastej godziny rywalizacji na Circuit de la Sarthe był już spokojny. Prowadzenie utrzymywała załoga Toyoty #8, za której kierownicą zasiadał wówczas Brendon Hartley. Krótko po godzinie ósmej Nowozelandczyk zjechał na planowany postój i bez żadnych problemów powrócił na tor. Jego przewaga nad Toyotą #7 wynosiła ponad jedno okrążenie.

Toyota Gazoo Racing #8 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

24H Le Mans: godz. 06-08 - Problemy Toyoty #7. Ósemka z dużą przewagą powraca na prowadzenie

Kolejna już godzina rywalizacji, piętnasta, rozpoczęła się od szybkiego pit stopu lidera 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Prowadzący Mike Conway pojawił się u swoich mechaników na tankowanie i bardzo szybko powrócił na tor. Przewaga nad drugim Sebastienem Buemiem była jednak niewielka, co zaowocowało awansem Szwajcara na prowadzenie, choć i on również musiał zjechać na kolejny postój, co przywróciło dotychczasowe miejsce w stawce.

Toyota Gazoo Racing #8 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Ostatnie