Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez z Toyoty Gazoo Racing #7 wygrali rywalizację w 1000 Miles of Sebring, przed siostrzanym składem z „ósemką” oraz Ferrari AF Corse #50, które uzupełniło podium.
- Image: © Toyota Motorsport GmbH
Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez z Toyoty Gazoo Racing #7 wygrali rywalizację w 1000 Miles of Sebring, przed siostrzanym składem z „ósemką” oraz Ferrari AF Corse #50, które uzupełniło podium.
Antonio Fuoco, który dla Ferrari zdobył pierwsze pole startowe w klasie Hypercar, przyznał, że ważną rolę w wywalczeniu pole position do 1000 Miles of Sebring odegrał stan toru.
Antonio Fuoco z zespołu Ferrari AF Corse #50 wywalczył pierwsze pole startowe do rywalizacji 1000 Miles of Sebring, pokonując w ostatecznym rozrachunku oba prototypy Toyoty.
Toyota Gazoo Racing utrzymała tempo w czwartkowych jazdach treningowych na torze Sebring, potwierdzając wysoką dyspozycję przed pierwszą w tym sezonie sesją kwalifikacyjną do rywalizacji w FIA WEC.
Kamui Kobayashi utrzymał Toyotę Gazoo Racing na pierwszej lokacie w ogólnym zestawieniu, ustanawiając najszybsze okrążenie drugiego treningu 1000 Miles of Sebring.
Zespół Toyota Gazoo Racing #8 w osobie Ryo Hirakawy wyznaczył tempo w pierwszej sesji treningowej 1000 Miles of Sebring, wyprzedzając oba składy Ferrari.
Skład Porsche Penske Motorsport zakończył przygotowania do nadchodzącej kampanii FIA WEC, pokonując podczas dwóch dni testowych ponad 2600 kilometrów.
Zespół Toyota Gazoo Racing #8 okazał się najszybszym składem podczas ostatniej sesji testowej na torze Sebring, wyprzedzając siostrzaną ekipę oraz trzeciego w zestawieniu Cadillaca.
Zespół Toyota Gazoo Racing powrócił na podwójne prowadzenie podczas niedzielnej porannej sesji testowej na pętli Sebring, wyprzedzając ekipę Porsche Penske Motorsport oznaczoną numerem pięć.
Earl Bamber z zespołu Cadillac Racing wyznaczył tempo podczas popołudniowej sesji testowej na torze Sebring, wyprzedzając obie Toyoty, choć ich strata do lidera wyniosła odpowiednio 0.014 i 0.124 sekundy.
Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing był najszybszy w sesji otwierającej testy przedsezonowe Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring International Raceway.
FIA i ACO ujawniły zaktualizowane regulacje równowagi osiągów (Balance of Performance), które będą obowiązywać podczas przedsezonowego prologu oraz pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na Sebring.
28 lutego w siedzibie Automobilklubu Mediolan został zaprezentowany Hypercar o nazwie Isotta Fraschini Tipo 6 LMH Competizione. Mimo braku homologacji i akceptacji zgłoszenia do startu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, włoski producent planuje wystartować już podczas 6 Hours of Monza.
Isotta Fraschini odsłonił prototyp Tipo 6 LMH Competizione, który ma zadebiutować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata jeszcze w tym roku.
Sześćdziesiąt dwie ekipy staną na starcie do tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, w tym szesnaście prototypów Hypercar oraz dwa składy polskiego zespołu Inter Europol Competition.
Zespół Toyota Gazoo Racing zaprezentował zmodyfikowany prototyp Hypercar GR010 Hybrid, a w nadchodzącej kampanii będzie bronił statusu numer jeden w FIA WEC i podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
NASCAR oficjalnie zaprezentowało Chevroleta Camaro ZL1 nowej generacji, w którym zespół Garage 56 wystartuje w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Polski zespół Inter Europol Competition zwyciężył w niedzielnym 4-godzinnym wyścigu Asian Le Mans Series w Dubaju. Dzięki odważnemu manewrowi wyprzedzania, niespełna pół godziny przed końcem rywalizacji, debiutujący w klasie LMP2 za kierownicą prototypu Oreca 07-Gibson Nolan Siegel, zapewnił polskiej ekipie pierwsze miejsce na mecie. 18-letni Amerykanin dzielił najwyższy stopień podium z rodakami Christianem Bogle i Charlesem Crewsem.
Zespół Inter Europol Competition potwierdził skład kierowców na zbliżającą się kampanię 2023 Długodystansowych Mistrzostw Świata, która rozpocznie się wyścigiem 1000 Miles of Sebring w połowie marca.
Mateusz Kaprzyk ponownie wystartuje w pełnym cyklu European Le Mans Series, ale tym razem w nowym zespole. 21-letni katowiczanin w swoim trzecim sezonie w mistrzostwach Europy w wyścigach samochodów prototypowych nadal reprezentować będzie Orlen Team i liczyć na walkę o podia w kategorii LMP3.
Alpine potwierdziło oba składy kierowców na swój powrót do klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Romain Grosjean przyznał, że nie planuje w przyszłym roku ścigać się we wszystkich zaplanowanych wyścigach Długodystansowych Mistrzostwach Świata dla zespołu Lamborghini Iron Lynx.
Robert Kubica, po roku startów z zespołem Prema Racing, powraca do ekipy Team WRT, aby kontynuować swoje zmagania w klasie LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Lamborghini w swoim pierwszym sezonie w serii World Endurance Championship i IMSA Michelin Endurance Cup, skupi się na wystawianiu po jednym samochodzie w klasach Hypercar oraz GTP.
Były mistrz świata Formuły 1 Jenson Button twierdzi, że chętnie połączyłby siły z zespołem, który do 24-godzinnego wyścigu Le Mans startuje w klasie Hypercar.
Seria FIA WEC w osobie Pierre'a Fillona przyznała, że chce ponownego przemyślenia wspólnego weekendu wyścigowego z IMSA WeatherTech SportsCar Championship na torze w Sebring.
Jimmie Johnson, Mike Rockenfeller i Jenson Button zostali mianowani kierowcami prowadzonego przez Hendrick Motorsports projektu NASCAR Garage 56, którego celem jest wzięcie udziału w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Chevrolet zaprezentował nowy model o nazwie Corvette Z06 GT3.R, który ma być ich pierwszym samochodem wyścigowym spełniającym wymogi specyfikacji GT3.
Zespół Ferrari AF Corse wraz z prototypem Ferrari 499P wyjechał na tor Sebring International Raceway i wziął udział w prywatnych testach przed startem sezonu 2023 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Inter Europol Competition rozszerza swój program wyścigowy na sezon 2023 o serię Michelin Le Mans Cup Series i z przyjemnością potwierdza dwie pary kierowców na sześciorundowe mistrzostwa, w których Chris Short i Bryson Morris dołączą do polskiego zespołu, podczas gdy James Dayson powróci do składu wraz z Danielem Ali.
Wiceprezes firmy Cadillac, Rory Harvey, przyznał, iż połączenie sił z rodziną Andretti i plany zaangażowania się w królową motorsportu nie będą miały wpływu na ich starty w wyścigach długodystansowych.
Cadillac zaprezentował barwy swojego całkowicie nowego prototypu Cadillac V-LMDh, którym w nadchodzącej kampanii zadebiutuje w kategorii Hypercar Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata opublikowały wstępną listę startową na nadchodzącą kampanię 2023, w której znalazło się trzydzieści osiem załóg, w tym aż trzynaście w najwyższej klasie Hypercar.
Zespół Ferrari oficjalnie przedstawił skład kierowców obu prototypów 499P, które wystartują w zbliżającym się sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie Le Mans Hypercar.
Porsche ujawniło ostateczne składy kierowców do swoich fabrycznych programów FIA World Endurance Championship i IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Dziesięciu zawodników będzie pilotować prototypy Porsche 963 zgłoszone przez Porsche Penske Motorsport w 2023 roku w dwóch seriach wyścigowych.
W ostatnim czasie potwierdzono, że cała szóstka dotychczasowych kierowców japońskiego producenta powróci do rywalizacji w klasie Hypercar w prototypie Toyota GR010 Hybrid w nadchodzącym sezonie.
BMW M Motorsport jest zadowolone z dotychczasowych postępów prac związanych z rozwojem swojego prototypu LMDh, a wrześniowe testy w USA mają rozpocząć fazę przygotowań do debiutu w przyszłorocznych mistrzostwach IMSA.
Kamui Kobayashi ze składu oznaczonego numerem #7 utrzymał Toyotę na pierwszej lokacie klasy Le Mans Hypercar podczas drugiego piątkowego treningu przed sześciogodzinną rywalizacją na torze Fuji.
Sebastien Buemi z zespołu Toyota Gazoo Racing #8 wyznaczył tempo podczas pierwszego treningu 8 Hours of Fuji, wyprzedzając siostrzany skład o jedyne 0.247 sekundy. Czołówkę uzupełniły dwa prototypy Peugeota.
Porsche potwierdziło, że nie weźmie udziału w ostatniej rudzie Długodystansowych Mistrzostw Świata swoim nowym prototypem LMDh, a skupi się na programie testów w Stanach Zjednoczonych.
Audi Sport oficjalnie potwierdziło, że nie będzie kontynuowało prac nad prototypem LMDh i tym samym kończy program w rywalizacji długodystansowej w ramach przejścia do Formuły 1.
Jean-Marc Finot, odpowiedzialny za dział sportów motorowych grupy Stellantis, zasugerował, że francuski producent jest otwarty na dostarczenie większej liczby prototypów 9X8 do rywalizacji w WEC w nadchodzących latach.
BMW zakończyło pięciodniowy test nowego prototypu LMDh na torze Barcelona-Catalunya, gdzie BMW M Hybrid V8 pokonało kolejne ważne okrążenia przed przyszłorocznym debiutem w serii IMSA.
Acura i Honda Performance Development w ostatnich dniach ujawniły projekt i szczegóły techniczne konstrukcji Acura ARX-06 LMDh z zastosowanym 2,4-litrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem.
Glickenhaus Racing opuści rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata odbywającą się na torze Fuji International Speedway. Zespół pozostaje jednak otwarty na propozycję startu w finałowym wyścigu sezonu w Bahrajnie.
BMW oficjalnie poinformowało, że wystartuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) w 2024 roku, a także powróci na legendarną pętlę Circuit de la Sarthe, aby uczestniczyć w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Skład Alpine Elf #36 w osobie Nicolasa Lapierre prowadził po czterech godzinach rywalizacji na torze Monza podczas czwartej rundy FIA WEC, wyprzedzając oba składy Toyoty, które zamykały klasę Le Mans Hypercar.
Zespół Glickenhaus Racing #708 prowadził po dwóch godzinach sześciogodzinnej rundy na torze Monza, wyprzedzając Toyotę Gazoo Racing #7 oraz Alpine #36.
Zespół Glickenhaus Racing #708 w osobie Romaina Dumasa wywalczył pierwsze pole startowe do czwartej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Monza, pokonując Toyotę Gazoo Racing #8 oraz Alpine #36.
Alessandro Pier Guidi z zespołu AF Corse #51 okazał się najszybszym zawodnikiem podczas kwalifikacji klas LMGTE Pro i Am do sześciogodzinnej rywalizacji FIA WEC na torze Monza, wyprzedzając Corvettę #64 oraz siostrzany skład #52.
Zespół Glickenhaus Racing #708 ponownie okazał się najszybszym składem podczas przygotowań do rywalizacji w 6 Hours of Monza, wyprzedzając dwa prototypy Peugeota, które były wolniejsze o jedyne dwie dziesiąte sekundy.
Brendon Hartley z zespołu Toyota Gazoo Racing #8 wyznaczył tempo w porannym sobotnim treningu 6 Hours of Monza, wyprzedzając Peugeota #93 oraz ekipę Glickenhaus Racing oznaczoną numerem #708.
Romain Dumas z zespołu Glickenhaus Racing #708 okazał się najszybszym zawodnikiem podczas pierwszego treningu czwartej rundy FIA WEC na torze Monza, natomiast powracający do mistrzostw Peugeot uplasował się na trzeciej lokacie.
Po zaprezentowaniu pierwszych cech swojego auta LMH w okresie poprzedzającym 24-godzinny wyścig Le Mans, Ferrari odsłoniło więcej szczegółów prototypu, którym będzie rywalizować w najwyższej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata od sezonu 2023.
Porsche zaprezentowało prototyp LMDh, którym od sezonu 2023, wraz z Team Penske, będzie rywalizowało w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Zespół Toyota Gazoo Racing #8 w składzie Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa jako pierwsi minęli linię mety w 90. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, wyprzedzając siostrzany skład z numerem #7 oraz ekipę Glickenhaus Racing #709.
Dwudziesta pierwsza godzina walki na torze Circuit de la Sarthe rozpoczęła się prowadzeniem składu Toyota Gazoo Racing #8, w prototypie którego znajdował się Ryo Hirakawa i wyprzedzał Kamui Kobayashiego.
W dziewiętnastej godzinie wyścigu Toyota #8 nadal prowadziła w 24-godzinnej rywalizacji nad siostrzaną Toyotą #7 z przewagą okrążenia. Na trzeciej lokacie podążał Glickenhaus #709, a czwarta pozycja w klasyfikacji generalnej należała do prototypu LMP2 zespołu Jota.
Początek siedemnastej godziny rywalizacji na Circuit de la Sarthe był już spokojny. Prowadzenie utrzymywała załoga Toyoty #8, za której kierownicą zasiadał wówczas Brendon Hartley. Krótko po godzinie ósmej Nowozelandczyk zjechał na planowany postój i bez żadnych problemów powrócił na tor. Jego przewaga nad Toyotą #7 wynosiła ponad jedno okrążenie.
Kolejna już godzina rywalizacji, piętnasta, rozpoczęła się od szybkiego pit stopu lidera 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Prowadzący Mike Conway pojawił się u swoich mechaników na tankowanie i bardzo szybko powrócił na tor. Przewaga nad drugim Sebastienem Buemiem była jednak niewielka, co zaowocowało awansem Szwajcara na prowadzenie, choć i on również musiał zjechać na kolejny postój, co przywróciło dotychczasowe miejsce w stawce.