WEC

Toyota kontynuuje badanie przyczyn awarii jednego z samochodów na Monzy

Zespół Toyota Gazoo Racing w dalszym ciągu bada elementy mechaniczne odpowiedzialne za problemy, które wystąpiły w ich hybrydzie GR010 #08 podczas sześciogodzinnego wyścigu na torze Monza. Wstępna analiza wskazuje na uszkodzenie układu paliwowego, jednak jak podkreślają członkowie ekipy, dokładna przyczyna awarii nie została jeszcze znaleziona.

Toyota Gazoo Racing #8 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Prototypy LMH dopuszczone do startów w IMSA od 2023 roku

FIA, ACO oraz IMSA zatwierdziły cztery kluczowe obszary, które już od 2023 roku umożliwią konwergencję pomiędzy prototypami Le Mans Hypercar, startującymi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i maszynami kategorii LMDh z amerykańskich mistrzostw WeatherTech SportsCar Championship. Nowe przepisy mają na celu zrównoważenie osiągów samochodów startujących obecnie w obu tych seriach.

Toyota Le Mans Hypercar GR010 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Sezon FIA WEC 2022 nadal w skróconej formie

Prezes Automobile Club de l’Ouest, Pierre Fillon, przyznał, że przez trwające skutki pandemii koronawirusa organizatorzy serii muszą zachować ostrożność, a Długodystansowe Mistrzostwa Świata zachowają swój skrócony kalendarz także na nadchodzący sezon 2022. Francuz potwierdził także, że powrót do rozgrywania co najmniej ośmiu rund jest obecnie mało prawdopodobny.

8 Hours of Portimao / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Lapierre: W obecnej sytuacji nie mamy szans na wygraną z Toyotą

Po ostatniej ośmiogodzinnej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze w Portimao kierowca zespołu Alpine Endurance Team, Nicolas Lapierre, przyznał, że nie mogli podjąć bezpośredniej walki z Toyotą z powodu regulacji związanych z przydziałem i zużyciem paliwa narzuconych przed sezonem przez ACO na samochody klasy Hypercar.

Alpine Endurance Team / © FIA WEC
Image: © FIA WEC

Briscoe: W Portimao damy z siebie wszystko

Zwycięzca wyścigu Rolex 24 na torze Daytona z 2020 roku, Ryan Briscoe, jest jednym z siedmiu kierowców, którzy byli zaangażowani w rozwój amerykańskiego Hypercara SCG 007 LMH ekipy Scuderia Cameron Glickenhaus. Australijczyk zasiądzie za kierownicą prototypu podczas jego wyścigowego debiutu na torze w Portimao. Partnerami Briscoe będą Romain Dumas oraz Richard Westbrook.

Scuderia Cameron Glickenhaus / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

W Portimao setny wyścig Toyoty w mistrzostwach świata

Zespół Toyota Gazoo Racing po raz kolejny zapisze się na kartach historii. W ten weekend wystartuje po raz setny w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych. Już w niedzielę zostanie rozegrana druga runda bieżącego sezonu – wyścig 8 Hours of Portimao. Kierowcy Toyoty wystartują za kierownicą dwóch hipersamochodów GR010 HYBRID. Będą walczyć o trzydziestą drugą wygraną w światowym czempionacie.

Toyota Gazoo Racing / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Ostatnie