Ferrari potwierdziło, że powróci do długodystansowej rywalizacji i będzie się ścigać w topowej klasie Le Mans Hypercar w FIA WEC oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans od sezonu 2023.
- Image: © Scuderia Ferrari
Ferrari potwierdziło, że powróci do długodystansowej rywalizacji i będzie się ścigać w topowej klasie Le Mans Hypercar w FIA WEC oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans od sezonu 2023.
Ferdinand Habsburg, Rene Binder i Yifei Ye z zespołu G-Drive Racing nr #26 wygrali azjatycką serię Asian Le Mans Series 2021, zdobywając jednocześnie automatyczne zaproszenie do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół Corvette Racing planuje wziąć udział w dwóch pierwszych rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata, co jest warunkiem wstępnym ich powrotu do tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans w klasie GTE-Pro.
Robert Kubica wystartuje w pełnym sezonie Europejskiej Serii Le Mans i będzie rywalizował w klasie LMP2 z zespołem WRT.
Automobile Club de l'Ouest umacnia swoją współpracę z GreenGT, wybierając szwajcarską firmę na wyłącznego dostawcę układów napędowych do prototypów wodorowo-elektrycznych, które będą konkurować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2024 roku. Tym samym dołączą oni do Plastic Omnium (zbiorniki paliwa) i Red Bull-Oreca (podwozie) jako dostawca technologii dla nowej klasy wyścigów długodystansowych.
Peugeot Sport ujawnił nazwiska siedmiu kierowców, którzy w sezonie 2022 będą rywalizować i bronić barw francuskiego producenta w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Nicolas Lapierre jest wdzięczny, że siedem lat po swojej ostatniej pełnoetatowej roli w kategorii LMP1 w zespole Toyota Gazoo Racing, otrzymał "kolejną szansę" na rywalizację o zwycięstwa w najwyższej klasie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Pipo Derani, Romain Dumas i Olivier Pla uzupełnili skład kierowców zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus, który w nadchodzącym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata planuje wystawić dwa samochody nowopowstałej klasy Le Mans Hypercar. Zawodnicy dołączą do wcześniej potwierdzonych Richarda Westbrooka, Franka Mailleuxa, Gustavo Menezesa i Ryana Briscoe.
Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxiviere będą rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata z zespołem Alpine Matmut Elf w sezonie 2021, potwierdził skład we wtorek.
Red Bull Advanced Technologies oraz firma Oreca odpowiadać będą za projekt nowej generacji samochodów wyścigowych, które mają zadebiutować podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2024 roku.
Tor Algarve International w Portimao zastąpi amerykańską pętlę w Sebring na otwarcie tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Długodystansowe Mistrzostw Świata zaprezentowały pełną listę startową na dziewiąty sezon rywalizacji wytrzymałościowej, na której znalazły się trzydzieści trzy ekipy, w tym wcześniej potwierdzony polski skład Inter Europol Competition.
Richard Mille Racing wystartuje w pełnym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata w 2021 roku, wystawiając kobiecy skład w osobach Tatiany Calderon, Sophii Florsch i Beitske Visser.
Ferrari potwierdziło udział pięciu aut 488 GTE podczas pełnego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata w kampanii 2021, które zostaną wykorzystane w trzech zespołach startujących w klasie LMGTE Am.
Ben Keating dołączył do zespołu TF Sport i będzie rywalizował w pełnym programie Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie LMGTE Am.
Ferrari potwierdziło skład kierowców dla dwóch samochodów, które będą rywalizować w klasie LMGTE Pro w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2021.
Toyota spodziewa się, że wyścigi w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata będą przebiegać inaczej niż dotychczas. Powodem różnic ma być przede wszystkim wpływ nowych przepisów oraz cechy hybrydowego układu napędowego zastosowanego w nowych samochodach klasy Hypercar.
Daniel Ricciardo przyznał, że jeżeli tylko nadarzyłaby się ku temu okazja, to chętnie wziąłby udział w legendarnym wyścigu 24h Le Mans.
Ekipa JOTA ogłosiła, że Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa i Roberto Gonzalez pozostaną kierowcami brytyjskiego składu w dziewiątym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata i będą rywalizować w klasie LMP2.
Zespół Toyota Gazoo Racing rozpoczął nową erę wyścigów długodystansowych i jako pierwszy zaprezentował prototyp Le Mans Hypercar oznaczony symbolem GR010, którym będzie rywalizował w sezonie 2021 FIA WEC.
Zespół Scuderia Cameron Glickenhaus potwierdził, że nie weźmie udziału w pierwszej rundzie tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring i zadebiutuje podczas rywalizacji na Spa-Francorchamps.
Zespół Jota potwierdził swój pierwszy skład kierowców, z którym będzie rywalizował w tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata - Stoffela Vandoorne'a, Seana Gelaela i Toma Blomqvista.
Scuderia Cameron Glickenhaus skorzysta z pomocy zespołu Joest Racing i firmy Sauber przy pracy nad swoim samochodem kategorii Le Mans Hypercar, który wystawią w nadchodzących Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Polski zespół Inter Europol Competition potwierdził skład kierowców na swój pierwszy debiutancki sezon 2021 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz 24-godzinny wyścig Le Mans w prototypie ORECA 07.
Aston Martin ogłosił, że kończy swoją działalność jako fabryczny zespół w wyścigach GT. Ekipa z Banbury chce skupić się na dystrybucji samochodów dla swoich klientów w różnych seriach wyścigowych.
Peugeot Sport i TOTAL ujawniły w ostatnim czasie parametry techniczne układu napędowego ich prototypu LMH, który od sezonu 2022 będzie ścigał się w najwyższej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.
Panujący mistrzowie klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, Filipe Albuquerque i Phil Hanson powrócą do rywalizacji w sezonie 2021 z zespołem United Autosports, do którego dołączy nowa twarz w osobie Fabio Scherera.
Pascal Vasselon, dyrektor technicznych zespołu Toyota Gazoo Racing powiedział, że skład poczynił "większe postępy" odnośnie nowego prototypu Le Mans Hypercar, który został poddany drugiemu testowi przed debiutem w sezonie 2021.
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła zmiany w przepisach Długodystansowych Mistrzostw Świata na sezon 2021.
Porsche potwierdziło, że powróci do rywalizacji długodystansowej w 2023 roku, włączając się do programu LMDh (Le Mans Daytona "h").