Porsche potwierdziło wystawienie czterech samochodów w klasie LMGTE Pro podczas przyszłorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans we Francji.
Zespoły TDS Racing i G-Drive Racing złożyli odwołanie od decyzji w sprawie dyskwalifikacji po 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Zespół G-Drive Racing oznaczony numerem #26 stracił zwycięstwo w klasie LMP2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, czego przyczyną było nielegalne urządzenie przyspieszające zakończenie tankowania.
Fernando Alonso, Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima osiągnęli historyczne zwycięstwo i jako pierwsi minęli linię mety po ciężkich dwudziestu-czterech godzinach rywalizacji na trzynastokilometrowym torze Circuit de la Sarthe.
Zespół Toyota Gazoo Racing wywalczyła dublet podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans na torze Circuit de la Sarthe, prezentując wytrzymałość oraz wytrwałość w swoich działaniach.
Zakończyła się 86. edycja 24-godzinnego Le Mans, w którym zatryumfowała Toyota. Fernando Alonso, Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima okazali się najlepszą załogą wyścigu, wyprzedzając siostrzany prototyp z numerem #7.
Obie załogi Toyoty bez większych zakłóceń zmierzały w kierunku pierwszego w historii zwycięstwa w wyścigu 24H Le Mans. Szczęśliwie zdecydowanie więcej akcji było w klasie GTE Pro, gdzie doszło do pasjonującej walki między Fordem #68 i Porsche #91.
Toyota Gazoo Racing oznaczona numerem 8 prowadzi po 20 z 24 godzinach rywalizacji na Circuit de La Sarthe. Za kierownicą samochodu zasiada obecnie Fernando Alonso i ma około minutę i dwadzieścia sekund przewagi nad siostrzanym zespołem #7.
Bardzo dobrym tempem Sebastien Buemi z Toyoty #8 rozpoczął siedemnastą godzinę walki na torze Circuit de la Sarthe, podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, wyprzedzając Kamui Kobayashiego z Toyoty oznaczonej numerem #7 oraz dwa prototypy ekipy Rebellion Racing - #3 przed #1.
Załoga #8 odrobiła straty spowodowane karą z poprzednich godzin i wyprzedziła swoją siostrzaną ekipę #7. Prawie dziesięć okrążeń za nimi znajdowali się reprezentanci zespołu Rebellion Racing - #3 przed #1.
Na półmetku wyścigu niezmiennie na prowadzeniu utrzymywała się Toyota #7, którą prowadził Jose Maria Lopez. Minutę i piętnaście sekund straty do niego miał Fernando Alonso, a na kolejnych dwóch lokatach w klasie LMP1 znajdowały się prototypu Rebellion Racing.
Skład Toyoty Gazoo Racing oznaczony numerem #7 pozostawał na prowadzeniu po rozpoczęciu dziewiątej godziny 24-godzinnego wyścigu Le Mans, przed siostrzanym zespołem numer #8 oraz Rebellionem Racing #3.
Matevos Isaakyan, który rozbił tył swojego samochodu LMP1 o bariery, mimo starań, nie zdołał przywrócić swojego samochodu na tor i ostatecznie prototyp został zabrany przez porządkowych.
W Le Mans zaszło słońce, a więc kierowcy rozpoczęli jedną z najbardziej wymagających chwil dwudziestoczterogodzinnego wyścigu. Oczywiście nadal Toyota prowadzi, a jej przewaga nad ekipą Rebellion Racing #3 wynosi już dwa okrążenia.
Piąta godzina rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans rozpoczęła się od powiększającej się dominacji zespołu Toyota Gazoo Racing, który znajdował się na dwóch pierwszych lokatach w ogólnej klasyfikacji.
Toyota po czterech z dwudziestu czterech godzin wyścigu Le Mans powiększa przewagę nad rywalami i bez większych zakłóceń mknie po zwycięstwo. Doszło do pierwszych zmian kierowców i w ten sposób Fernando Alonso po raz pierwszy zasiadł za kierownicą Toyoty #8.
Toyota Gazoo Racing oznaczona numerem 7 prowadzi po pierwszych dwóch godzinach rywalizacji na Circuit de la Sarthe. Siedzący za jej sterami Mike Conway ma minimalną przewagę nad siostrzaną ekipą – Toyotą #8. Prowizoryczne podium uzupełnia obecnie Rebellion #3.
Zespół Toyota Gazoo Racing wywalczył dublet w trzech sesjach kwalifikacyjnych do osiemdziesiątej szóstej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans na torze Circuit de la Sarthe, po najszybszym okrążeniu Kazuki Nakajimy oraz Kamui Kobayashiego, który swojemu składowi dał drugą lokatę.
Kazuki Nakajima ze składu Toyoty oznaczonej numerem #8, poprawił swój tymczasowy czas okrążenia z pierwszej sesji i wraz z Fernando Alonso oraz Sebastienem Buemiem wywalczyli pierwsze pole startowe do osiemdziesiątej szóstej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Bez większych zmian w klasyfikacji ogólnej zakończyła się druga sesja kwalifikacyjna do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół CEFC TRSM Racing wyjaśnił problemy, jakie spotkały ich oba prototypy Ginetta-Mecachrome G60-LT-P1 podczas sesji treningowej oraz pierwszych kwalifikacji do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Skład Toyoty Gazoo Racing oznaczony numerem #8 wywalczył prowizoryczne pole position po pierwszej sesji kwalifikacyjnej do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Kamui Kobayashi ze składu Toyota Gazoo Racing, uzyskał najlepszy czas podczas treningowej sesji 24-godzinnego wyścigu Le Mans na Circuit de la Sarthe.
Ekipy prywatne startujące w klasie LMP1 obawiają się, że tempo jedynego producenta i jednocześnie faworyta do zwycięstwa w 24 godzinnym wyścigu Le Mans może być znacznie lepsze niż to, które pokazują wyniki z dnia testowego.
Fernando Alonso, który w poprzedni weekend rywalizował na torze imienia Gillesa Villeneuve'a w Kanadzie, wziął udział w badaniu kontrolnym, a już w środę zasiądzie do prototypu LMP1 Toyoty, aby przygotowywać się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Hiszpan uzyskał dla zespołu Toyoty najlepszy czas w trakcie oficjalnej sesji testowej przed tegorocznym wyścigiem 24 godzinnym Le Mans.
Porsche zamierza wystawić w klasie GTE Pro samochody fabryczne w retro barwach podczas zbliżającego się 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Ekipa z Woking być może ponownie zacznie startować w najbardziej prestiżowym wyścigu długodystansowym na świecie.
Szesnastokrotny zwycięzca turniejów wielkoszlemowych, Rafael Nadal, wystartuje tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans, który odbędzie się 16-17 czerwca.
Zespół AF Corse wystawi trzy samochody do 24-godzinnej rywalizacji w Le Mans na torze Circuit de la Sarthe, które będą rywalizowały w klasie LMGTE Pro.