Trzydzieści sześć składów stanie na starcie do pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata sezonu 2022, który rozpocznie się w ten weekend prologiem na torze Sebring.
- Image: © Toyota Motorsport GmbH
Trzydzieści sześć składów stanie na starcie do pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata sezonu 2022, który rozpocznie się w ten weekend prologiem na torze Sebring.
Zespół G-Drive Racing potwierdził, że nie wystartuje w tegorocznej edycji Długodystansowych Mistrzostw Świata, w następstwie rosyjskiej napaści na Ukrainę i sankcji nałożonych przez FIA.
Zespół Toyota Gazoo Racing zaprezentował zaktualizowaną wersję prototypu GR010, przed drugą kampanią FIA WEC, w której japoński producent będzie bronił tytułu w klasie Le Mans Hypercar.
Zespół WRT potwierdził, że podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans wystawi trzy prototypy w klasie LMP2.
Peugeot nie weźmie udziału w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, ponieważ nadal koncentruje się na pracach rozwojowych swojej konstrukcji przed obowiązkową homologacją prototypu LMH.
Zespół Inter Europol Competition bez powodzenia zakończył trzecią rundę Asian Le Mans Series na torze Yas Marina, mijając linię mety dopiero na szóstej lokacie w klasie LMP3.
Według szefa zespołu WRT Vincenta Vosse’a, który określił zaangażowanie aż czterech samochodów jako „niemożliwe”, ekipa nie będzie w stanie wykorzystać dwóch dodatkowych automatycznych zgłoszeń do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Nowy prototyp LMDh zespołu Porsche Penske Motorsport zdał swój pierwszy test na arenie międzynarodowej i na torze Barcelona-Catalunya pokonał w ciągu ostatnich kilku dni ponad 2000 kilometrów.
Zespół Alpine Elf Endurance potwierdził, że w tegorocznej kampanii wyścigowej FIA WEC ponownie skorzysta z usług Nicolasa Lapierre'a, Andre Negrao i Matthieu Vaxiviere'a, którzy powalczą o jak najwyższe cele w kategorii LMH.
Porsche, przy współpracy z Team Penske, rozpoczęło intensywny programów testów nowego prototypu LMDh, którym zadebiutuje w przyszłorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Daniił Kwiat oraz zespół G-Drive Racing połączą siły i będą rywalizować w sezonie 2022 Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie LMP2 w prototypie Oreca 07-Gibson.
Zespół Inter Europol Competition z piątym wynikiem w klasie LMP3 zakończył drugą rywalizację na torze Dubai Autodrome w ramach Asian Le Mans Series, jednak i tym razem nie obyło się bez problemów.
Mały problem techniczny w ostatniej godzinie rywalizacji w 4 Hours of Dubai zaważył na finalnym wyniku zespołu Inter Europol Competition podczas pierwszej rundy Asian Le Mans Series 2022.
Cadillac przygotowuje się do powrotu na światową arenę wyścigową i jest w trakcie prac nad nowym prototypem LMDh, co potwierdziły nowe zdjęcia, ujawniające zarys przyszłorocznej konstrukcji.
Zespół Inter Europol Competition potwierdził zmianę w załodze prototypu LMP3 na dwie pierwsze rundy na torze w Dubaju w ramach Asian Le Mans Series 2022.
Zespół Inter Europol Competition potwierdził, że wystawi jeden prototyp LMP2 w Europejskiej Serii Le Mans w sezonie 2022.
Ośmiokrotny Rajdowy Mistrz Świata, Sebastien Ogier, potwierdził, że weźmie udział w pełnej kampanii 2022 Długodystansowych Mistrzostw Świata i zasili skład Richard Mille Racing w klasie LMP2.
Zespół Porsche Penske Motorsport rozpoczął fazę intensywnych testów swojego nowego samochodu LMDh, którym będzie rywalizował w seriach FIA WEC oraz IMSA od 2023 roku, a także wybrał jednostkę napędową, która będzie wykorzystywana w prototypach.
Frederic Lequien, dyrektor generalny FIA WEC przyznał, że Peugeot musi wziąć udział w jednej rundzie przed powrotem do Le Mans, czym zagwarantuje sobie miejsce na starcie legendarnego klasyka na Circuit de la Sarthe.
Zespół AF Corse potwierdził, że Antonio Fuoco uzupełni skład dwóch Ferrari 488 GTE EVO, które będą rywalizować w tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie LMGTE Pro.
Ryo Hirakawa przyznał, że jest w pełni przygotowany do startów w nadchodzącym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata za kierownicą Hypercara zespołu Toyota Gazoo Racing. Japończyk zastąpi w prototypie GR010 nr #8 Kazukiego Nakajimę.
Zespół Peugeot TotalEnergies nie weźmie udziału w pierwszej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring, czego powodem są trwające prace nad programem testów prototypu 9X8.
Porsche przeprowadziło pierwsze jazdy testowe swojego nowego prototypu LMDh, którym będzie rywalizowało w sezonie 2023.
Według oficjalnej listy zgłoszeń w sezonie 2022 Długodystansowych Mistrzostw Świata weźmie udział rekordowe trzydzieści dziewięć składów, które wystartują w czterech klasach.
Robert Kubica w tegorocznej kampanii wyścigowej powróci do rywalizacji wytrzymałościowej i wystartuje w pełnym cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC), reprezentując debiutujący zespół Prema Orlen.
Zespół Inter Europol Competition poinformował, że Esteban Gutierrez, dołączy do Alexa Brundle'a oraz Kuby Śmiechowskiego i będzie rywalizował w pełnym sezonie 2022 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Mateusz Kaprzyk ma za sobą udany debiutancki sezon w wyścigach European Le Mans Series w barwach polskiej ekipy Inter Europol Competition.
Organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata, ACO i FIA, określili szereg parametrów, które w przyszłym sezonie pozwolą na jeszcze większe zróżnicowanie tempa pomiędzy prototypami klasy Le Mans Hypercar i LMP2.
Michael Christensen powróci do składu Porsche w klasie LMGTE Pro i będzie współpracował z Kevinem Estrem podczas pełnego sezonu 2022 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Porsche zaprezentowało pierwsze zdjęcia swojego nowego prototypu LMDh, którym przy współpracy z Penske, będzie rywalizować w FIA WEC oraz IMSA, potwierdzając jednocześnie dołączenie Dane'a Camerona i Felipe Nasra do składu fabrycznych kierowców.
Mateusz Kaprzyk ma za sobą udane, dwudniowe testy samochodu, którym w barwach polskiego zespołu Inter Europol Competition ścigał się w tym sezonie w Eurpejskiej Serii Le Mans.
Zwycięzca tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Kamui Kobayashi, od sezonu 2022 będzie pełnił funkcję szefa zespołu Toyota Gazoo Racing i jednocześnie rywalizował w FIA WEC w GR010 Hybrid #7.
Zespół Toyota Gazoo Racing potwierdził, że Ryo Hirakawa dołączy do składu kierowców w Długodystansowych Mistrzostw Świata i będzie współpracował z Sebastienem Buemiem i Brendonem Hartleyem.
Zespół Vector Sport poinformował o zamiarze dołączenia do Długodystansowych Mistrzostw Świata i rywalizacji w klasie LMP2 w sezonie 2022 z Nico Mullerem jako głównym kierowcą stajni.
Zespół G-Drive Racing, przy wsparciu Algarve Pro Racing, zadeklarował chęć powrotu do Długodystansowych Mistrzostw Świata i rywalizację w pełnym sezonie 2022 oraz potwierdził start w 24-godzinnym wyścigu w Daytonie.
Zespół Inter Europol Competition potwierdził, że wystartuje w przyszłorocznej edycji Asia Le Mans Series i wystawi jeden prototyp LMP3.
Juan Manuel Correa zakończył dwudniowe przejazdy testowe na francuskiej pętli Paul Ricard, gdzie sprawdzał nowy dla siebie prototyp LMP2 zespołu Prema Powerteam.
Zespół Ultimate ogłosił, że zamierza dołączyć do Długodystansowych Mistrzostw Świata w sezonie 2022 i rywalizować w klasie LMP2 Pro/Am.
Szef zespołu Team WRT, Vincent Vosse, przyznał, że planem ekipy na przyszłoroczną kampanię Długodystansowych Mistrzostw Świata jest wystawienie dwóch prototypów LMP2, co pozwoli zrobić kolejny krok naprzód w wyścigach wytrzymałościowych.
Według menadżera Inter Europol Competition, Saschy Fassbendera, zespół rozpoczyna intensywną pracę, aby urwać brakujące sekundy w walce z czołówką w klasie LMP2 w ciągu najbliższych dwóch sezonów Długodystansowych Mistrzostw Świata. Polska ekipa zadebiutowała w tym roku konstrukcją Oreca 07-Gibson prowadzoną przez Jakuba Śmiechowskiego, Rengera van der Zande oraz Alexa Brundle’a.
Zespół Corvette Racing potwierdził, że wystartuje w pełnym sezonie 2022 Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie LMGTE Pro, w tym także 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Zespół Porsche GT wycofał się z apelacji w sprawie odrzucenia protestu złożonego po kontrowersyjnym wyścigu 8 Hours of Bahrain i uznał ostateczne wyniki rywalizacji w ostatniej rundzie FIA WEC.
Zespół Glickenhaus Racing potwierdził, że weźmie udział w przyszłorocznym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata, który wystartuje na torze Sebring w Stanach Zjednoczonych.
Polski zespół Inter Europol Competition zakończył swój pierwszy sezon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i pierwszy w samochodzie Oreca 07 LMP2 piątym miejscem w ostatnim wyścigu i piątym w końcowej punktacji.
Protest zespołu Porsche GT przeciwko wynikom ośmiogodzinnego wyścigu w Bahrajnie, w którym niemiecka stajnia przegrała walkę o mistrzostwo, nie został uznany przez sędziów wyścigowych i ostatecznie odrzucony, a tytuł tymczasowo trafił do ekipy AF Corse. Włoska stajnia będzie musiała jednak poczekać na rozstrzygnięcie sprawy, która trafiła przed Międzynarodowy Sąd Apelacyjny FIA.
Robert Kubica przyznał, że nie łatwo mu było przesiąść się z prototypu LMP2 do konstrukcji Formuły 1 w obecnym sezonie, który w większości spędził na rywalizacji długodystansowej.
Po ośmiu godzinach od rozpoczęcia rywalizacji, w ostatnim tegorocznym wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze w Bahrajnie, prototyp Toyoty nr #8 prowadzony przez Sebastiena Buemi, Kazukiego Nakajimę i Brendona Hartleya jako pierwszy przekroczył linię mety, zwyciężając tym samym w ostatniej rundzie tegorocznej kampanii.
Po czterech godzinach rywalizacji i przejechaniu 121 okrążeń toru w Bahrajnie, na czele klasyfikacji generalnej ostatniego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata znajdował się Brendon Hartley prowadzący Hypercara Toyoty nr #8. Zaraz za nim, z niespełna 20-sekundową stratą, podążał Kamui Kobayashi w samochodzie nr #7 ekipy Toyota Gazoo Racing.
Po emocjonującym starcie 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie, który kończy tegoroczny sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata, początkowe prowadzenie objął Mike Conway, prowadzący prototyp Toyota GR010 Hybrid nr #7. Zaraz za nim plasuje się siostrzana konstrukcja nr #8 prowadzona przez Sebastiena Buemiego. Trzecie miejsce należy do Nicolasa Lapierre z Alpine Elf Matmut #36.
Thomas Laudenbach, nowy szef sportów motorowych w Porsche, przyznał, że niemiecki producent jeszcze w tym roku zamierza przetestować prototyp LMDh, nad którym pracuje z innymi podmiotami.
Kamui Kobayashi z Toyoty oznaczonej numerem #7 wyznaczył najlepszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej tegorocznego sezonu FIA WEC, robiąc przedostatni krok do mistrzowskiego tytułu w obecnej kampanii.
Kevin Estre z zespołu Porsche GT #92 okazał się najszybszem zawodnikiem w LMGTE podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej do 8 Hours of Bahrain i do ostatniej rundy WEC w sezonie 2022 ruszy z pole position.
Brendon Hartley prowadzący prototyp GR010 Hybrid nr #8 zespołu Toyota Gazoo Racing uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiego treningu przed kończącym sezon FIA WEC 8-godzinnym wyścigiem w Bahrajnie.
Brendon Hartley ze składu Toyoty oznaczonej numerem #8 okazał się najszybszym zawodnikiem podczas pierwszej sesji treningowej 8 Hours of Bahrain, pokonując siostrzany skład o cztery dziesiąte sekundy.
Zespół Inter Europol Competition potwierdził przedłużenie kontraktu z Alexem Brundlem, który wraz ze składem będzie rywalizował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w latach 2022-2023.
Kazuki Nakajima nie będzie częścią składu Toyoty Gazoo Racing od przyszłego sezonu wyścigowego, a runda 8 Hours of Bahrain, będzie jego ostatnim występem w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Szef programu Ferrari GT, Antonello Coletta, przyznał, że włoski producent po porażce w ostatnim 6-godzinnym wyścigu w Bahrajnie będzie domagał się zmiany narzuconych przez przedstawicieli FIA i ACO ograniczeń w osiągach w wystawianych przez nich samochodach.
Były zdobywca tytułu Długodystansowych Mistrzostw Świata, Anthony Davidson, ogłosił, że po kończącym sezon 8-godzinnym wyścigu w Bahrajnie rezygnuje z zawodowych startów i odchodzi na emeryturę.
Kamui Kobayashi, Mike Conway oraz Jose Maria Lopez jako pierwsi zameldowali się na mecie sześciogodzinnego wyścigu w Bahrajnie, powiększając dzięki temu przewagę w klasyfikacji kierowców do piętnastu punktów.
Zespół Alpine Elf Matmut będzie kontynuował swoje straty w najwyższej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata w sezonie 2022 i wykorzysta prototyp Alpine A480 na bazie auta LMP1.