WEC

Porsche zapowiada testy prototypu klasy LMDh pod koniec 2021 roku

Porsche w grudniu ubiegłego roku przedstawiło plany związane z rywalizacją w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship od sezonu 2023. Według dyrektora fabrycznego oddziału motorsport, Pascala Zurlindena, niemiecki producent planuje torowe testy swojego prototypu kategorii LMDh jeszcze w tym roku.

Porsche 919 Hybrid Evo, Porsche LMP / © Porsche AG
Image: © Porsche AG

Romain Dumas: Jestem zaskoczony niezawodnością naszego prototypu

Romain Dumas z pozytywnym zaskoczeniem zakończył kilkudniowe przedsezonowe testy na torach Vallelunga i Monza, które mają przygotować nowy skład do tegorocznej rywalizacji w FIA WEC oraz francuskim klasyku na pętli Circuit de la Sarthe.

Romain Dumas - Scuderia Cameron Glickenhaus / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

Wyścig 24 Hours of Le Mans może zostać przeniesiony na sierpień

24-godzinny wyścig Le Mans może zostać przełożony na 21-22 sierpnia z powodu trwającej pandemii koronawirusa, która uniemożliwia rozegranie rundy z udziałem kibiców. Dla organizatorów priorytetem bowiem jest wpuszczenie na trybuny 50 tysięcy osób.

24 Hours of Le Mans / © FIA WEC
Image: © FIA WEC

Glickenhaus zadowolony z pierwszego dnia testowego prototypu SCG 007 LMH

Zdaniem właściciela zespołu, Jima Glickenhausa, skład jest zadowolony z torowego debiutu ich nowego samochodu klasy Le Mans Hypercar. Prototyp SCG 007 LMH podczas pierwszego dnia próbnych jazd pokonał na włoskim torze Vallelunga dwadzieścia okrążeń.

SCG 007 LMH / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

GreenGT wyłącznym dostawcą wodorowych układów napędowych do prototypów startujących w 24H Le Mans w 2024 roku

Automobile Club de l'Ouest umacnia swoją współpracę z GreenGT, wybierając szwajcarską firmę na wyłącznego dostawcę układów napędowych do prototypów wodorowo-elektrycznych, które będą konkurować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2024 roku. Tym samym dołączą oni do Plastic Omnium (zbiorniki paliwa) i Red Bull-Oreca (podwozie) jako dostawca technologii dla nowej klasy wyścigów długodystansowych.

MissionH24 / © MissionH24
Image: © MissionH24

Ostatnie