WEC

Prototypy LMH dopuszczone do startów w IMSA od 2023 roku

FIA, ACO oraz IMSA zatwierdziły cztery kluczowe obszary, które już od 2023 roku umożliwią konwergencję pomiędzy prototypami Le Mans Hypercar, startującymi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i maszynami kategorii LMDh z amerykańskich mistrzostw WeatherTech SportsCar Championship. Nowe przepisy mają na celu zrównoważenie osiągów samochodów startujących obecnie w obu tych seriach.

Toyota Le Mans Hypercar GR010 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Sezon FIA WEC 2022 nadal w skróconej formie

Prezes Automobile Club de l’Ouest, Pierre Fillon, przyznał, że przez trwające skutki pandemii koronawirusa organizatorzy serii muszą zachować ostrożność, a Długodystansowe Mistrzostwa Świata zachowają swój skrócony kalendarz także na nadchodzący sezon 2022. Francuz potwierdził także, że powrót do rozgrywania co najmniej ośmiu rund jest obecnie mało prawdopodobny.

8 Hours of Portimao / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Lapierre: W obecnej sytuacji nie mamy szans na wygraną z Toyotą

Po ostatniej ośmiogodzinnej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze w Portimao kierowca zespołu Alpine Endurance Team, Nicolas Lapierre, przyznał, że nie mogli podjąć bezpośredniej walki z Toyotą z powodu regulacji związanych z przydziałem i zużyciem paliwa narzuconych przed sezonem przez ACO na samochody klasy Hypercar.

Alpine Endurance Team / © FIA WEC
Image: © FIA WEC

Briscoe: W Portimao damy z siebie wszystko

Zwycięzca wyścigu Rolex 24 na torze Daytona z 2020 roku, Ryan Briscoe, jest jednym z siedmiu kierowców, którzy byli zaangażowani w rozwój amerykańskiego Hypercara SCG 007 LMH ekipy Scuderia Cameron Glickenhaus. Australijczyk zasiądzie za kierownicą prototypu podczas jego wyścigowego debiutu na torze w Portimao. Partnerami Briscoe będą Romain Dumas oraz Richard Westbrook.

Scuderia Cameron Glickenhaus / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

W Portimao setny wyścig Toyoty w mistrzostwach świata

Zespół Toyota Gazoo Racing po raz kolejny zapisze się na kartach historii. W ten weekend wystartuje po raz setny w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych. Już w niedzielę zostanie rozegrana druga runda bieżącego sezonu – wyścig 8 Hours of Portimao. Kierowcy Toyoty wystartują za kierownicą dwóch hipersamochodów GR010 HYBRID. Będą walczyć o trzydziestą drugą wygraną w światowym czempionacie.

Toyota Gazoo Racing / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

ELMS: Orlen Team WRT - Sprawy nie poszły po naszej myśli i musimy to zaakceptować

Zespół Orlen Team WRT był na dobrej drodze do ewentualnego trzeciego z rzędu zwycięstwa w Europejskiej Serii Le Mans na torze Paul Ricard, a przynajmniej do zdobycia miejsca na podium. Los odwrócił się jednak w ostatniej godzinie wyścigu. Pięciosekundowa kara i pełna żółta flaga podczas ostatniego pit stopu, przekreśliły szanse ekipy z Belgii na wygraną.

Orlen Team WRT #41 / © ELMS
Image: © ELMS

Prototyp SCG 007 LMH gotowy do wyścigowego debiutu w rundzie FIA WEC na torze Portimao

Według jednego z kierowców zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus, Pipo Deraniego, niedawny 30-godzinny test wytrzymałościowy nowego prototypu SCG 007 LMH na torze MotorLand Aragon dał „bardzo zachęcające” sygnały o niezawodności samochodu przed jego debiutem w najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Prototyp SCG 007 LMH / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

Kaprzyk liczy na podium podczas trzeciej rundy ELMS na Paul Ricard

19-letni Mateusz Kaprzyk wystartuje w najbliższy weekend w trzeciej rundzie sezonu European Le Mans Series. Kierowca z Katowic i jego polska ekipa, Inter Europol Competition, liczą na walkę o podium w klasie LMP3 podczas niedzielnego, czterogodzinnego wyścigu na francuskim torze Paul Ricard.

Mateusz Kaprzyk - Inter Europol Competition / © Media4Racing
Image: © Media4Racing

Team Project 1 wycofuje drugi samochód z 8 Hours of Portimao

Zespół Team Project 1 został zmuszony do wycofania drugiego samochodu klasy LMGTE Am z drugiej rundy trwającego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata, która odbędzie się na torze Algarve w Portugalii.

Team Project 1 #46 / © Team Project 1
Image: © Team Project 1

Lequien: Nie zamierzamy ograniczać osiągów samochodów klasy LMP2

Dyrektor generalny Długodystansowych Mistrzostw Świata, Frederic Lequien, oficjalnie potwierdził, że w obecnym sezonie organizatorzy serii nie nałożą już na klasę LMP2 żadnych dodatkowych ograniczeń, które jeszcze bardziej spowolniłyby auta tej kategorii.

United Autosports / © United Autosports
Image: © United Autosports

Estre: Podczas testów utknęliśmy za prototypami LMP2

W ostatnich wypowiedziach Kevin Estre ujawnił, że podczas testów przed rozpoczęciem sezonu FIA WEC na belgijskim obiekcie Spa-Francorchamps, większość kierowców samochodów klasy GTE utknęła w drugim sektorze toru za spowolnionymi prototypami.

Kevin Estre - Porsche GT Team / © Porsche AG
Image: © Porsche AG

Brak zmian w samochodach LMP2 przed sobotnim wyścigiem na Spa-Francorchamps

Według dyrektora technicznego Automobile Club de l'Ouest, Thierrego Bouveta, organizator Długodystansowych Mistrzostw Świata nie planuje wprowadzania żadnych zmian w specyfikacjach technicznych samochodów klasy LMP2 oraz Le Mans Hypercar przed sobotnim wyścigiem inaugurującym sezon 2021.

Inter Europol Competition #34 / © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com
Image: © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com

Scuderia Cameron Glickenhaus nie wystartuje w pierwszej rundzie FIA WEC na torze Spa-Francorchamps

Zespół Scuderia Cameron Glickenhaus nie weźmie udziału w tegorocznym wyścigu 6 Hours of Spa-Francorchamps, inaugurującym Długodystansowe Mistrzostwa Świata. Amerykański skład poinformował o przesunięciu debiutu swojego samochodu SCG 007 LMH na drugą rundę sezonu, która odbędzie się w połowie czerwca na torze Algarve w Portimao.

Scuderia Cameron Glickenhaus / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

Kaprzyk z piętnastej lokaty w LMP3 do pierwszej rundy ELMS w Barcelonie

Mateusz Kaprzyk zakończył kwalifikacje do swojego pierwszego wyścigu w European Le Mans Series na piętnastej pozycji w klasie LMP3. Wcześniej 19-letni katowiczanin zaimponował na torze w Barcelonie, długo utrzymując drugie miejsce w porannym treningu.

Mateusz Kaprzyk - Eurointernational / © Media4Racing
Image: © Media4Racing

Mateusz Kaprzyk w pełnym cyklu European Le Mans Series w sezonie 2021

Mateusz Kaprzyk wystartuje w pełnym cyklu samochodowych mistrzostw Europy European Le Mans Series, reprezentując włoski zespół Eurointernational, mistrzów klasy LMP3 z sezonu 2019. Kierowca z Katowic będzie najmłodszym zawodnikiem w całej stawce.

Mateusz Kaprzyk - Eurointernational / © Media4Racing
Image: © Media4Racing

Ostatnie