WEC

Estre: Podczas testów utknęliśmy za prototypami LMP2

W ostatnich wypowiedziach Kevin Estre ujawnił, że podczas testów przed rozpoczęciem sezonu FIA WEC na belgijskim obiekcie Spa-Francorchamps, większość kierowców samochodów klasy GTE utknęła w drugim sektorze toru za spowolnionymi prototypami.

Kevin Estre - Porsche GT Team / © Porsche AG
Image: © Porsche AG

Brak zmian w samochodach LMP2 przed sobotnim wyścigiem na Spa-Francorchamps

Według dyrektora technicznego Automobile Club de l'Ouest, Thierrego Bouveta, organizator Długodystansowych Mistrzostw Świata nie planuje wprowadzania żadnych zmian w specyfikacjach technicznych samochodów klasy LMP2 oraz Le Mans Hypercar przed sobotnim wyścigiem inaugurującym sezon 2021.

Inter Europol Competition #34 / © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com
Image: © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com

Scuderia Cameron Glickenhaus nie wystartuje w pierwszej rundzie FIA WEC na torze Spa-Francorchamps

Zespół Scuderia Cameron Glickenhaus nie weźmie udziału w tegorocznym wyścigu 6 Hours of Spa-Francorchamps, inaugurującym Długodystansowe Mistrzostwa Świata. Amerykański skład poinformował o przesunięciu debiutu swojego samochodu SCG 007 LMH na drugą rundę sezonu, która odbędzie się w połowie czerwca na torze Algarve w Portimao.

Scuderia Cameron Glickenhaus / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

Kaprzyk z piętnastej lokaty w LMP3 do pierwszej rundy ELMS w Barcelonie

Mateusz Kaprzyk zakończył kwalifikacje do swojego pierwszego wyścigu w European Le Mans Series na piętnastej pozycji w klasie LMP3. Wcześniej 19-letni katowiczanin zaimponował na torze w Barcelonie, długo utrzymując drugie miejsce w porannym treningu.

Mateusz Kaprzyk - Eurointernational / © Media4Racing
Image: © Media4Racing

Mateusz Kaprzyk w pełnym cyklu European Le Mans Series w sezonie 2021

Mateusz Kaprzyk wystartuje w pełnym cyklu samochodowych mistrzostw Europy European Le Mans Series, reprezentując włoski zespół Eurointernational, mistrzów klasy LMP3 z sezonu 2019. Kierowca z Katowic będzie najmłodszym zawodnikiem w całej stawce.

Mateusz Kaprzyk - Eurointernational / © Media4Racing
Image: © Media4Racing

FIA i ACO wprowadzają kolejne regulacje spowalniające prototypy LMP2

Konstrukcje klasy LMP2, biorące udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz Europejskiej Serii Le Mans, zostały jeszcze bardziej spowolnione po serii zmian technicznych zatwierdzonych przez komisje Automobile Club de l'Ouest i FIA Endurance Committee.

United Autosports / © United Autosports
Image: © United Autosports

Porsche zapowiada testy prototypu klasy LMDh pod koniec 2021 roku

Porsche w grudniu ubiegłego roku przedstawiło plany związane z rywalizacją w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship od sezonu 2023. Według dyrektora fabrycznego oddziału motorsport, Pascala Zurlindena, niemiecki producent planuje torowe testy swojego prototypu kategorii LMDh jeszcze w tym roku.

Porsche 919 Hybrid Evo, Porsche LMP / © Porsche AG
Image: © Porsche AG

Romain Dumas: Jestem zaskoczony niezawodnością naszego prototypu

Romain Dumas z pozytywnym zaskoczeniem zakończył kilkudniowe przedsezonowe testy na torach Vallelunga i Monza, które mają przygotować nowy skład do tegorocznej rywalizacji w FIA WEC oraz francuskim klasyku na pętli Circuit de la Sarthe.

Romain Dumas - Scuderia Cameron Glickenhaus / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

Wyścig 24 Hours of Le Mans może zostać przeniesiony na sierpień

24-godzinny wyścig Le Mans może zostać przełożony na 21-22 sierpnia z powodu trwającej pandemii koronawirusa, która uniemożliwia rozegranie rundy z udziałem kibiców. Dla organizatorów priorytetem bowiem jest wpuszczenie na trybuny 50 tysięcy osób.

24 Hours of Le Mans / © FIA WEC
Image: © FIA WEC

Glickenhaus zadowolony z pierwszego dnia testowego prototypu SCG 007 LMH

Zdaniem właściciela zespołu, Jima Glickenhausa, skład jest zadowolony z torowego debiutu ich nowego samochodu klasy Le Mans Hypercar. Prototyp SCG 007 LMH podczas pierwszego dnia próbnych jazd pokonał na włoskim torze Vallelunga dwadzieścia okrążeń.

SCG 007 LMH / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

GreenGT wyłącznym dostawcą wodorowych układów napędowych do prototypów startujących w 24H Le Mans w 2024 roku

Automobile Club de l'Ouest umacnia swoją współpracę z GreenGT, wybierając szwajcarską firmę na wyłącznego dostawcę układów napędowych do prototypów wodorowo-elektrycznych, które będą konkurować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2024 roku. Tym samym dołączą oni do Plastic Omnium (zbiorniki paliwa) i Red Bull-Oreca (podwozie) jako dostawca technologii dla nowej klasy wyścigów długodystansowych.

MissionH24 / © MissionH24
Image: © MissionH24

Toyota: Era Hypercar zapoczątkuje zupełnie nowy rodzaj wyścigów

Toyota spodziewa się, że wyścigi w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata będą przebiegać inaczej niż dotychczas. Powodem różnic ma być przede wszystkim wpływ nowych przepisów oraz cechy hybrydowego układu napędowego zastosowanego w nowych samochodach klasy Hypercar.

Toyota Gazoo Racing #7 GR010 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Ostatnie