Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxiviere będą rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata z zespołem Alpine Matmut Elf w sezonie 2021, potwierdził skład we wtorek.
- Image: © DPPI
Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxiviere będą rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata z zespołem Alpine Matmut Elf w sezonie 2021, potwierdził skład we wtorek.
Red Bull Advanced Technologies oraz firma Oreca odpowiadać będą za projekt nowej generacji samochodów wyścigowych, które mają zadebiutować podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2024 roku.
Tor Algarve International w Portimao zastąpi amerykańską pętlę w Sebring na otwarcie tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Długodystansowe Mistrzostw Świata zaprezentowały pełną listę startową na dziewiąty sezon rywalizacji wytrzymałościowej, na której znalazły się trzydzieści trzy ekipy, w tym wcześniej potwierdzony polski skład Inter Europol Competition.
Richard Mille Racing wystartuje w pełnym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata w 2021 roku, wystawiając kobiecy skład w osobach Tatiany Calderon, Sophii Florsch i Beitske Visser.
Ferrari potwierdziło udział pięciu aut 488 GTE podczas pełnego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata w kampanii 2021, które zostaną wykorzystane w trzech zespołach startujących w klasie LMGTE Am.
Ben Keating dołączył do zespołu TF Sport i będzie rywalizował w pełnym programie Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie LMGTE Am.
Ferrari potwierdziło skład kierowców dla dwóch samochodów, które będą rywalizować w klasie LMGTE Pro w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2021.
Toyota spodziewa się, że wyścigi w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata będą przebiegać inaczej niż dotychczas. Powodem różnic ma być przede wszystkim wpływ nowych przepisów oraz cechy hybrydowego układu napędowego zastosowanego w nowych samochodach klasy Hypercar.
Daniel Ricciardo przyznał, że jeżeli tylko nadarzyłaby się ku temu okazja, to chętnie wziąłby udział w legendarnym wyścigu 24h Le Mans.
Ekipa JOTA ogłosiła, że Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa i Roberto Gonzalez pozostaną kierowcami brytyjskiego składu w dziewiątym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata i będą rywalizować w klasie LMP2.
Zespół Toyota Gazoo Racing rozpoczął nową erę wyścigów długodystansowych i jako pierwszy zaprezentował prototyp Le Mans Hypercar oznaczony symbolem GR010, którym będzie rywalizował w sezonie 2021 FIA WEC.
Zespół Scuderia Cameron Glickenhaus potwierdził, że nie weźmie udziału w pierwszej rundzie tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring i zadebiutuje podczas rywalizacji na Spa-Francorchamps.
Zespół Jota potwierdził swój pierwszy skład kierowców, z którym będzie rywalizował w tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata - Stoffela Vandoorne'a, Seana Gelaela i Toma Blomqvista.
Scuderia Cameron Glickenhaus skorzysta z pomocy zespołu Joest Racing i firmy Sauber przy pracy nad swoim samochodem kategorii Le Mans Hypercar, który wystawią w nadchodzących Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Polski zespół Inter Europol Competition potwierdził skład kierowców na swój pierwszy debiutancki sezon 2021 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz 24-godzinny wyścig Le Mans w prototypie ORECA 07.
Aston Martin ogłosił, że kończy swoją działalność jako fabryczny zespół w wyścigach GT. Ekipa z Banbury chce skupić się na dystrybucji samochodów dla swoich klientów w różnych seriach wyścigowych.
Peugeot Sport i TOTAL ujawniły w ostatnim czasie parametry techniczne układu napędowego ich prototypu LMH, który od sezonu 2022 będzie ścigał się w najwyższej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.
Panujący mistrzowie klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, Filipe Albuquerque i Phil Hanson powrócą do rywalizacji w sezonie 2021 z zespołem United Autosports, do którego dołączy nowa twarz w osobie Fabio Scherera.
Pascal Vasselon, dyrektor technicznych zespołu Toyota Gazoo Racing powiedział, że skład poczynił "większe postępy" odnośnie nowego prototypu Le Mans Hypercar, który został poddany drugiemu testowi przed debiutem w sezonie 2021.
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła zmiany w przepisach Długodystansowych Mistrzostw Świata na sezon 2021.
Porsche potwierdziło, że powróci do rywalizacji długodystansowej w 2023 roku, włączając się do programu LMDh (Le Mans Daytona "h").
Neel Jani, były kierowca LMP1, powróci do Długodystansowych Mistrzostw Świata i będzie rywalizował z fabrycznym zespołem Porsche w klasie LMGTE Pro.
Jan Magnussen, czterokrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, dołączy do zespołu High Class Racing w LMP2, tworząc pełny duński skład na sezon 2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata wraz z Andreasem Fjordbachem i Dennisem Andersenem.
Polski zespół Inter Europol Competition w przyszłorocznym sezonie planuje starty w wybranych wyścigach amerykańskiej serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Kilka tygodni temu ekipa potwierdziła już swój udział w FIA WEC w klasie LMP2 oraz kontynuowanie programu LMP3 w ELMS i ALMS w 2021 roku.
Jota Sport, United Autosports i TDS Racing to zespoły, które potwierdziły udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2021.
Mike Conway i Jose Maria Lopez wywalczyli pierwsze pole startowe do finałowego ośmiogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze w Bahrajnie.
Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu przed ośmiogodzinnym wyścigiem w Bahrajnie, wyprzedzając siostrzany skład o ponad sekundę.
ACO potwierdziło plany redukcji mocy w konstrukcjach klasy LMP2 wyposażonych w silniki Gibson. Zmniejszenie z obecnych 600 KM do 560 KM zacznie obowiązywać od przyszłego roku w seriach FIA World Endurance Championship, European Le Mans Series oraz Asian Le Mans Series.
Sebastian Buemi z zespołu Toyota Gazoo Racing wyznaczył najszybszy czas w pierwszym treningu ośmiogodzinnego wyścigu w Bahrajnie.
Po zakończonym właśnie sezonie European Le Mans Series i Michelin Le Mans Cup oraz wyścigu serii IMSA na amerykańskim torze Laguna Seca, organizatorzy 24-godzinnego wyścigu Le Mans potwierdzili siedem automatycznych zaproszeń dla poszczególnych zespołów, które będą mogły wystartować w długodystansowym klasyku w 2021 roku.
W weekend 14-15 listopada zaplanowano ostatnie wyścigi obecnego sezonu FIA WEC, IMSA WeatherTech Sportscar Championship oraz GT World Challenge Europe. Zbieżność finałowych rund aż trzech serii wyścigowych spowodowała zmiany w listach startowych do każdej z nich.
Zespół Toyota Gazoo Racing przeprowadził pierwsze testy swojego nowego prototypu Le Mans Hypercar, który będzie rywalizował w Długodystansowych Mistrzostw Świata od sezonu 2021.
Polski zespół Inter Europol Competition dołączy w sezonie 2021 do Długodystansowych Mistrzostw Świata, kontynuując jednocześnie program LMP3 w European Le Mans Series i Asian Le Mans Series.
Polski zespół Inter Europol Competition, startujący samochodem Oreca 07 Gibson nr #51 w klasie LMP2, za kierownicą którego zmieniali się Kuba Śmiechowski, Rob Hodes i Austin McCusker, zajął w ostatni weekend trzecie miejsce w wyścigu Motul Petit Le Mans. Była to jedna z rund mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar. Jest to ogromny sukces całego zespołu, biorąc pod uwagę, że był to ich debiut w amerykańskiej serii.
Le Mans Endurance Management odrzuciło zapowiedziane przez FIA zmiany w przepisach dotyczących składu kierowców LMP2, a przewodniczący serii World Endurance Championship i European Le Mans Series Gerard Neveu stwierdził, że w kolejnym sezonie mistrzostw nie będzie żadnych zmian w obsadzie kierowców z oceną brązową i srebrną.
Firma Goodyear pracuje obecnie nad programem dostaw opon na przyszłoroczne serie FIA World Endurance Championship i European Le Mans Series. Amerykańska marka, która w dużym stopniu opiera swoją działalność na europejskim motorsporcie, podpisała trzyletnią umowę z francuskim Automobile Club de l’Ouest na wyłączną dostawę opon do samochodów klasy LMP2 startujących w WEC i ELMS.
Na dotychczasowej liście zgłoszeń na rundę finałową Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie znajduje się obecnie jedynie dwadzieścia pięć samochodów. Jest to jak do tej pory najniższa frekwencja w obecnym sezonie FIA WEC.
Romain Grosjean potwierdził, że jest zainteresowany startami w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Francuz dodał również, że bardzo atrakcyjną wizją byłoby dołączenie do reaktywowanego programu wyścigowego Peugeota w tej prestiżowej serii.
Polski zespół Inter Europol Competition wystartuje w dziesięciogodzinnym wyścigu Motul Petit Le Mans, który odbędzie się w dniach 15-17 października na amerykańskim drogowym torze Michelin Raceway Road Atlanta. Będzie to jedna z rund długodystansowych mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar. Ekipa po raz pierwszy skorzysta z konstrukcji Oreca 07 Gibson w klasie LMP2.
Zespół Toyota Gazoo Racing oznaczony numerem #8 zwyciężył w 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Kazuki Nakajima uniknęli większych problemów, co dało im trzecie z rzędu zwycięstwo w legendarnej rywalizacji na Circuit de la Sarthe.
Skład Toyota Gazoo Racing #8 i Brendon Hartley rozpoczął dwudziestą pierwszą godzinę rywalizacji z przewagą czterech okrążeń nad Rebellionem z numerem #3 oraz pięcioma okrążeniami nad drugą ekipą szwajcarskiego składu, która traciła kolejne okrążenie.
Na cztery godziny przed końcem rywalizacji w Le Mans na prowadzeniu pozostawał zespół Toyota Gazoo Racing #8. Prowizoryczne podium uzupełniały dwa Rebelliony – „trójka” przed „jedynką”. Goniła ich jednak Toyota #7. Kolejne problemy miał za to polski zespół Inter Europol Competition.
6 godzin przed końcem rywalizacji na torze Le Mans, w dalszym ciągu prowadzenie utrzymywała Toyota #8. Zespół Inter Europol Competition wciąż borykał się z problemami technicznymi.
Tuż przed rozpoczęciem piętnastej godziny rywalizacji na torze Circuit de la Sarthe problemy z hamowaniem do pierwszej szykany dopadły Charliego Hollingsa, który przestrzelił zakręt i uderzył autem w bariery z opon, co zakończyło się uszkodzeniem samochodu i wywieszeniem na torze żółtych flag.
Trzynasta godzina rywalizacji rozpoczęła się od bratobójczej walki ekipy United Autosports. Tuż za plecami prowadzącego Willa Owena w prototypie Oreca 07-Gibson #32, znalazł się Paul di Resta w siostrzanym aucie, który na 185 okrążeniu poradził sobie z zespołowym kolegą i ponownie objął prowadzenie w klasie LMP2.
W pierwszych minutach jedenastej godziny wyścigu na zmianę kierowcy zdecydował się zespół Aston Martin Racing. Do rywalizacji za kierownicą modelu Vantage AMR nr #97 klasy GTE Pro wyjechał Harry Tincknell. Brytyjczyk zajął miejsce Maxime Martina.
Na początku dziewiątej godziny ścigania w alei serwisowej mogliśmy zobaczyć prototyp Alpine A470 – Gibson nr #36 zespołu Signatech Alpine ELF. Podczas gdy mechanicy dokonywali zmiany opon i tankowywali samochód, na fotelu kierowcy pojawił się Thomas Laurent. Zawodnik zmienił Francuza Pierre Raguesa.
Po rozpoczęciu siódmej godziny wyścigu, korzystając z neutralizacji po wypadku Alexandra Westa, na zmianę kierowcy zdecydował się zespół Signatech Alpine ELF. Andre Negrao za kierownicą Alpine A470-Gibson nr #36 zastąpił francuz Pierre Ragues.
Po sześciu godzinach wyścigu na torze Le Mans na prowadzeniu znajdowała się załoga Toyoty oznaczonej numerem 8. Drugie miejsce zajmował siostrzany skład z „siódemki”, a prowizoryczne podium zamykał Rebellion #1.
Po czterech godzinach 24-godzinnego wyścigu Le Mans na prowadzeniu znajdowała się Toyota oznaczona numerem 8, przed Toyotą #7. Prowizoryczne podium utrzymywał Rebellion #1.
Po dwóch godzinach wyścigu na torze w Le Mans prowadził zespół Toyota Gazoo Racing #7. Drugie miejsce zajmował siostrzany skład oznaczony numer 8. Prowizoryczne podium uzupełniał Rebellion #1.
W przeddzień 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, ACO i IMSA potwierdziły regulacje techniczne prototypów LMDh, które pojawią się w mistrzostwach samochodów sportowych IMSA WeatherTech, Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Zespół ByKolles potwierdził budowę auta Le Mans Hypercar. Od sezonu 2021 będzie to najwyższa klasa samochodów, rywalizujących w Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata ujawniły prowizoryczny kalendarz na sezon 2021, który obejmie sześć rund i potrwa od marca do listopada.
W ramach 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, firmy Peugeot i Total oficjalnie rozpoczęły projekt Le Mans Hypercar. Nowe przepisy, które zapowiadają nową erę w najwyższej kategorii rywalizacji długodystansowej, uosabiają energetyzującą transformację obu firm, co pozwoli na dołączenie do Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz powrót do startów w Le Mans.
Toyota #7 wywalczyła pole position do 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Najlepszy czas sesji kwalifikacyjnej Hyperpole uzyskał Kamui Kobayashi.
Rebellion R13 z numerem #1 uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas czwartego treningu przed tegoroczną edycją wyścigu Le Mans.
Rebellion Racing oznaczony numerem #3 okazał się najszybszym składem podczas nocnego, czterogodzinnego treningu przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, choć tempo szwajcarskiej ekipy nadal pozostawia wiele do życzenia, w porównaniu do obu Toyot.
Zespół Inter Europol Competition, jedyny polski zespół w stawce, wraz z jedynym polskim kierowcą na pokładzie, liczy na dobry finalny wynik w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, choć czwartkowe kwalifikacje zakończyli na przedostatnim miejscu w klasie LMP2.