Zespół United Autosports potwierdził, że Alex Lynn dołączy do składu na 24-godzinny wyścig Le Mans i wraz z Paulem di Restą będzie walczył o zwycięstwo w klasie LMP2.
- Image: © Mahindra Racing
Zespół United Autosports potwierdził, że Alex Lynn dołączy do składu na 24-godzinny wyścig Le Mans i wraz z Paulem di Restą będzie walczył o zwycięstwo w klasie LMP2.
Organizatorzy 24-godzinnego wyścigu Le Mans potwierdzili harmonogram na tegoroczną edycję rywalizacji na obiekcie Circuit de La Sarthe, czyli czwartej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Konstrukcje klasy LMP2, biorące udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz Europejskiej Serii Le Mans, zostały jeszcze bardziej spowolnione po serii zmian technicznych zatwierdzonych przez komisje Automobile Club de l'Ouest i FIA Endurance Committee.
Tom Dillmann i zwycięzca klasy TCR w 24-godzinnym wyścigu Nurburgring 2020, Esteban Guerrieri, będą uczestniczyć w pracach rozwojowych oraz testach prototypu Le Mans Hypercar zespołu ByKolles.
Zespół Cetilar Racing zaprezentował swoje barwy na sezon 2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata, gdzie wystartuje w najniższej klasie LMGTE Am.
Porsche w grudniu ubiegłego roku przedstawiło plany związane z rywalizacją w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship od sezonu 2023. Według dyrektora fabrycznego oddziału motorsport, Pascala Zurlindena, niemiecki producent planuje torowe testy swojego prototypu kategorii LMDh jeszcze w tym roku.
Trzydzieści siedem składów znalazło się na liście startowej do Prologu oraz pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps, poinformowała seria FIA WEC.
Zespół Alpine Endurance zaprezentował prototyp Le Mans Hypercar, oznaczony symbolem A480, którym w sezonie 2021 rywalizować będą Nico Lapierre, Andre Negrao i Matthieu Vaxiviere.
Corvette Racing weźmie udział w pierwszej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps, przed podjęciem kolejnego wyzwania w 24-godzinnym wyścigu Le Mans zaplanowanym na sierpień.
Robert Kubica, od momentu powrotu do ścigania, długo zwlekał z decyzją, aby na dobre zaangażować się w rywalizację długodystansową. Finalnie stanie się to jednak w sezonie 2021.
Romain Dumas z pozytywnym zaskoczeniem zakończył kilkudniowe przedsezonowe testy na torach Vallelunga i Monza, które mają przygotować nowy skład do tegorocznej rywalizacji w FIA WEC oraz francuskim klasyku na pętli Circuit de la Sarthe.
Automobile Club de l’Ouest potwierdził listę startową do tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, w tym także Roberta Kubicę, który zadebiutuje na francuskim torze wraz z Team WRT i polską ekipę Inter Europol Competition.
Paul di Resta powróci do zespołu United Autosports i wystartuje w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, podejmując tym samym próbę obrony korony z rywalizacji w 2020 roku.
19-letni Mateusz Kaprzyk zakończył dwudniowe testy na torze Paul Ricard, zbierając kolejne doświadczenie w prototypie LMP3.
Runda otwierająca sezon 2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata, która miała odbyć się w Portimao na torze Algarve na początku kwietnia, została finalnie przełożona na czerwiec, a gospodarzem prologu, jak i rozpoczęcia kampanii, będzie obiekt Spa-Francorchamps.
Federacja Automobile Club de l’Ouest poinformowała, że 89. edycja 24-godzinnego wyścigu Le Mans odbędzie się 21-22 sierpnia, a nie jak pierwotnie planowano w połowie czerwca.
24-godzinny wyścig Le Mans może zostać przełożony na 21-22 sierpnia z powodu trwającej pandemii koronawirusa, która uniemożliwia rozegranie rundy z udziałem kibiców. Dla organizatorów priorytetem bowiem jest wpuszczenie na trybuny 50 tysięcy osób.
Zespół WRT potwierdził pełny skład kierowców, który będzie rywalizował w tegorocznym sezonie Europejskiej Serii Le Mans. Do Roberta Kubicy dołączyli Louis Deletraz i Yifei Ye.
Zespół WRT potwierdził skład kierowców na swój debiut w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w klasie LMP2, podpisując kontrakt z Ferdinandem Habsburgiem oraz Charlesem Milesim.
Zdaniem właściciela zespołu, Jima Glickenhausa, skład jest zadowolony z torowego debiutu ich nowego samochodu klasy Le Mans Hypercar. Prototyp SCG 007 LMH podczas pierwszego dnia próbnych jazd pokonał na włoskim torze Vallelunga dwadzieścia okrążeń.
Ferrari potwierdziło, że powróci do długodystansowej rywalizacji i będzie się ścigać w topowej klasie Le Mans Hypercar w FIA WEC oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans od sezonu 2023.
Ferdinand Habsburg, Rene Binder i Yifei Ye z zespołu G-Drive Racing nr #26 wygrali azjatycką serię Asian Le Mans Series 2021, zdobywając jednocześnie automatyczne zaproszenie do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół Corvette Racing planuje wziąć udział w dwóch pierwszych rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata, co jest warunkiem wstępnym ich powrotu do tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans w klasie GTE-Pro.
Robert Kubica wystartuje w pełnym sezonie Europejskiej Serii Le Mans i będzie rywalizował w klasie LMP2 z zespołem WRT.
Automobile Club de l'Ouest umacnia swoją współpracę z GreenGT, wybierając szwajcarską firmę na wyłącznego dostawcę układów napędowych do prototypów wodorowo-elektrycznych, które będą konkurować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2024 roku. Tym samym dołączą oni do Plastic Omnium (zbiorniki paliwa) i Red Bull-Oreca (podwozie) jako dostawca technologii dla nowej klasy wyścigów długodystansowych.
Peugeot Sport ujawnił nazwiska siedmiu kierowców, którzy w sezonie 2022 będą rywalizować i bronić barw francuskiego producenta w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Nicolas Lapierre jest wdzięczny, że siedem lat po swojej ostatniej pełnoetatowej roli w kategorii LMP1 w zespole Toyota Gazoo Racing, otrzymał "kolejną szansę" na rywalizację o zwycięstwa w najwyższej klasie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Pipo Derani, Romain Dumas i Olivier Pla uzupełnili skład kierowców zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus, który w nadchodzącym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata planuje wystawić dwa samochody nowopowstałej klasy Le Mans Hypercar. Zawodnicy dołączą do wcześniej potwierdzonych Richarda Westbrooka, Franka Mailleuxa, Gustavo Menezesa i Ryana Briscoe.
Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxiviere będą rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata z zespołem Alpine Matmut Elf w sezonie 2021, potwierdził skład we wtorek.
Red Bull Advanced Technologies oraz firma Oreca odpowiadać będą za projekt nowej generacji samochodów wyścigowych, które mają zadebiutować podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2024 roku.
Tor Algarve International w Portimao zastąpi amerykańską pętlę w Sebring na otwarcie tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Długodystansowe Mistrzostw Świata zaprezentowały pełną listę startową na dziewiąty sezon rywalizacji wytrzymałościowej, na której znalazły się trzydzieści trzy ekipy, w tym wcześniej potwierdzony polski skład Inter Europol Competition.
Richard Mille Racing wystartuje w pełnym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata w 2021 roku, wystawiając kobiecy skład w osobach Tatiany Calderon, Sophii Florsch i Beitske Visser.
Ferrari potwierdziło udział pięciu aut 488 GTE podczas pełnego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata w kampanii 2021, które zostaną wykorzystane w trzech zespołach startujących w klasie LMGTE Am.
Ben Keating dołączył do zespołu TF Sport i będzie rywalizował w pełnym programie Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie LMGTE Am.
Ferrari potwierdziło skład kierowców dla dwóch samochodów, które będą rywalizować w klasie LMGTE Pro w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2021.
Toyota spodziewa się, że wyścigi w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata będą przebiegać inaczej niż dotychczas. Powodem różnic ma być przede wszystkim wpływ nowych przepisów oraz cechy hybrydowego układu napędowego zastosowanego w nowych samochodach klasy Hypercar.
Daniel Ricciardo przyznał, że jeżeli tylko nadarzyłaby się ku temu okazja, to chętnie wziąłby udział w legendarnym wyścigu 24h Le Mans.
Ekipa JOTA ogłosiła, że Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa i Roberto Gonzalez pozostaną kierowcami brytyjskiego składu w dziewiątym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata i będą rywalizować w klasie LMP2.
Zespół Toyota Gazoo Racing rozpoczął nową erę wyścigów długodystansowych i jako pierwszy zaprezentował prototyp Le Mans Hypercar oznaczony symbolem GR010, którym będzie rywalizował w sezonie 2021 FIA WEC.
Zespół Scuderia Cameron Glickenhaus potwierdził, że nie weźmie udziału w pierwszej rundzie tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring i zadebiutuje podczas rywalizacji na Spa-Francorchamps.
Zespół Jota potwierdził swój pierwszy skład kierowców, z którym będzie rywalizował w tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata - Stoffela Vandoorne'a, Seana Gelaela i Toma Blomqvista.
Scuderia Cameron Glickenhaus skorzysta z pomocy zespołu Joest Racing i firmy Sauber przy pracy nad swoim samochodem kategorii Le Mans Hypercar, który wystawią w nadchodzących Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Polski zespół Inter Europol Competition potwierdził skład kierowców na swój pierwszy debiutancki sezon 2021 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz 24-godzinny wyścig Le Mans w prototypie ORECA 07.
Aston Martin ogłosił, że kończy swoją działalność jako fabryczny zespół w wyścigach GT. Ekipa z Banbury chce skupić się na dystrybucji samochodów dla swoich klientów w różnych seriach wyścigowych.
Peugeot Sport i TOTAL ujawniły w ostatnim czasie parametry techniczne układu napędowego ich prototypu LMH, który od sezonu 2022 będzie ścigał się w najwyższej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.
Panujący mistrzowie klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, Filipe Albuquerque i Phil Hanson powrócą do rywalizacji w sezonie 2021 z zespołem United Autosports, do którego dołączy nowa twarz w osobie Fabio Scherera.
Pascal Vasselon, dyrektor technicznych zespołu Toyota Gazoo Racing powiedział, że skład poczynił "większe postępy" odnośnie nowego prototypu Le Mans Hypercar, który został poddany drugiemu testowi przed debiutem w sezonie 2021.
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła zmiany w przepisach Długodystansowych Mistrzostw Świata na sezon 2021.
Porsche potwierdziło, że powróci do rywalizacji długodystansowej w 2023 roku, włączając się do programu LMDh (Le Mans Daytona "h").
Neel Jani, były kierowca LMP1, powróci do Długodystansowych Mistrzostw Świata i będzie rywalizował z fabrycznym zespołem Porsche w klasie LMGTE Pro.
Jan Magnussen, czterokrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, dołączy do zespołu High Class Racing w LMP2, tworząc pełny duński skład na sezon 2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata wraz z Andreasem Fjordbachem i Dennisem Andersenem.
Polski zespół Inter Europol Competition w przyszłorocznym sezonie planuje starty w wybranych wyścigach amerykańskiej serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Kilka tygodni temu ekipa potwierdziła już swój udział w FIA WEC w klasie LMP2 oraz kontynuowanie programu LMP3 w ELMS i ALMS w 2021 roku.
Jota Sport, United Autosports i TDS Racing to zespoły, które potwierdziły udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2021.
Mike Conway i Jose Maria Lopez wywalczyli pierwsze pole startowe do finałowego ośmiogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze w Bahrajnie.
Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu przed ośmiogodzinnym wyścigiem w Bahrajnie, wyprzedzając siostrzany skład o ponad sekundę.
ACO potwierdziło plany redukcji mocy w konstrukcjach klasy LMP2 wyposażonych w silniki Gibson. Zmniejszenie z obecnych 600 KM do 560 KM zacznie obowiązywać od przyszłego roku w seriach FIA World Endurance Championship, European Le Mans Series oraz Asian Le Mans Series.
Sebastian Buemi z zespołu Toyota Gazoo Racing wyznaczył najszybszy czas w pierwszym treningu ośmiogodzinnego wyścigu w Bahrajnie.
Po zakończonym właśnie sezonie European Le Mans Series i Michelin Le Mans Cup oraz wyścigu serii IMSA na amerykańskim torze Laguna Seca, organizatorzy 24-godzinnego wyścigu Le Mans potwierdzili siedem automatycznych zaproszeń dla poszczególnych zespołów, które będą mogły wystartować w długodystansowym klasyku w 2021 roku.
W weekend 14-15 listopada zaplanowano ostatnie wyścigi obecnego sezonu FIA WEC, IMSA WeatherTech Sportscar Championship oraz GT World Challenge Europe. Zbieżność finałowych rund aż trzech serii wyścigowych spowodowała zmiany w listach startowych do każdej z nich.