Zespół Toyota Gazoo Racing przeprowadził pierwsze testy swojego nowego prototypu Le Mans Hypercar, który będzie rywalizował w Długodystansowych Mistrzostw Świata od sezonu 2021.
- Image: © Toyota Motorsport GmbH
Zespół Toyota Gazoo Racing przeprowadził pierwsze testy swojego nowego prototypu Le Mans Hypercar, który będzie rywalizował w Długodystansowych Mistrzostw Świata od sezonu 2021.
Polski zespół Inter Europol Competition dołączy w sezonie 2021 do Długodystansowych Mistrzostw Świata, kontynuując jednocześnie program LMP3 w European Le Mans Series i Asian Le Mans Series.
Polski zespół Inter Europol Competition, startujący samochodem Oreca 07 Gibson nr #51 w klasie LMP2, za kierownicą którego zmieniali się Kuba Śmiechowski, Rob Hodes i Austin McCusker, zajął w ostatni weekend trzecie miejsce w wyścigu Motul Petit Le Mans. Była to jedna z rund mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar. Jest to ogromny sukces całego zespołu, biorąc pod uwagę, że był to ich debiut w amerykańskiej serii.
Le Mans Endurance Management odrzuciło zapowiedziane przez FIA zmiany w przepisach dotyczących składu kierowców LMP2, a przewodniczący serii World Endurance Championship i European Le Mans Series Gerard Neveu stwierdził, że w kolejnym sezonie mistrzostw nie będzie żadnych zmian w obsadzie kierowców z oceną brązową i srebrną.
Firma Goodyear pracuje obecnie nad programem dostaw opon na przyszłoroczne serie FIA World Endurance Championship i European Le Mans Series. Amerykańska marka, która w dużym stopniu opiera swoją działalność na europejskim motorsporcie, podpisała trzyletnią umowę z francuskim Automobile Club de l’Ouest na wyłączną dostawę opon do samochodów klasy LMP2 startujących w WEC i ELMS.
Na dotychczasowej liście zgłoszeń na rundę finałową Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie znajduje się obecnie jedynie dwadzieścia pięć samochodów. Jest to jak do tej pory najniższa frekwencja w obecnym sezonie FIA WEC.
Romain Grosjean potwierdził, że jest zainteresowany startami w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Francuz dodał również, że bardzo atrakcyjną wizją byłoby dołączenie do reaktywowanego programu wyścigowego Peugeota w tej prestiżowej serii.
Polski zespół Inter Europol Competition wystartuje w dziesięciogodzinnym wyścigu Motul Petit Le Mans, który odbędzie się w dniach 15-17 października na amerykańskim drogowym torze Michelin Raceway Road Atlanta. Będzie to jedna z rund długodystansowych mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar. Ekipa po raz pierwszy skorzysta z konstrukcji Oreca 07 Gibson w klasie LMP2.
Zespół Toyota Gazoo Racing oznaczony numerem #8 zwyciężył w 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Kazuki Nakajima uniknęli większych problemów, co dało im trzecie z rzędu zwycięstwo w legendarnej rywalizacji na Circuit de la Sarthe.
Skład Toyota Gazoo Racing #8 i Brendon Hartley rozpoczął dwudziestą pierwszą godzinę rywalizacji z przewagą czterech okrążeń nad Rebellionem z numerem #3 oraz pięcioma okrążeniami nad drugą ekipą szwajcarskiego składu, która traciła kolejne okrążenie.
Na cztery godziny przed końcem rywalizacji w Le Mans na prowadzeniu pozostawał zespół Toyota Gazoo Racing #8. Prowizoryczne podium uzupełniały dwa Rebelliony – „trójka” przed „jedynką”. Goniła ich jednak Toyota #7. Kolejne problemy miał za to polski zespół Inter Europol Competition.
6 godzin przed końcem rywalizacji na torze Le Mans, w dalszym ciągu prowadzenie utrzymywała Toyota #8. Zespół Inter Europol Competition wciąż borykał się z problemami technicznymi.
Tuż przed rozpoczęciem piętnastej godziny rywalizacji na torze Circuit de la Sarthe problemy z hamowaniem do pierwszej szykany dopadły Charliego Hollingsa, który przestrzelił zakręt i uderzył autem w bariery z opon, co zakończyło się uszkodzeniem samochodu i wywieszeniem na torze żółtych flag.
Trzynasta godzina rywalizacji rozpoczęła się od bratobójczej walki ekipy United Autosports. Tuż za plecami prowadzącego Willa Owena w prototypie Oreca 07-Gibson #32, znalazł się Paul di Resta w siostrzanym aucie, który na 185 okrążeniu poradził sobie z zespołowym kolegą i ponownie objął prowadzenie w klasie LMP2.
W pierwszych minutach jedenastej godziny wyścigu na zmianę kierowcy zdecydował się zespół Aston Martin Racing. Do rywalizacji za kierownicą modelu Vantage AMR nr #97 klasy GTE Pro wyjechał Harry Tincknell. Brytyjczyk zajął miejsce Maxime Martina.
Na początku dziewiątej godziny ścigania w alei serwisowej mogliśmy zobaczyć prototyp Alpine A470 – Gibson nr #36 zespołu Signatech Alpine ELF. Podczas gdy mechanicy dokonywali zmiany opon i tankowywali samochód, na fotelu kierowcy pojawił się Thomas Laurent. Zawodnik zmienił Francuza Pierre Raguesa.
Po rozpoczęciu siódmej godziny wyścigu, korzystając z neutralizacji po wypadku Alexandra Westa, na zmianę kierowcy zdecydował się zespół Signatech Alpine ELF. Andre Negrao za kierownicą Alpine A470-Gibson nr #36 zastąpił francuz Pierre Ragues.
Po sześciu godzinach wyścigu na torze Le Mans na prowadzeniu znajdowała się załoga Toyoty oznaczonej numerem 8. Drugie miejsce zajmował siostrzany skład z „siódemki”, a prowizoryczne podium zamykał Rebellion #1.
Po czterech godzinach 24-godzinnego wyścigu Le Mans na prowadzeniu znajdowała się Toyota oznaczona numerem 8, przed Toyotą #7. Prowizoryczne podium utrzymywał Rebellion #1.
Po dwóch godzinach wyścigu na torze w Le Mans prowadził zespół Toyota Gazoo Racing #7. Drugie miejsce zajmował siostrzany skład oznaczony numer 8. Prowizoryczne podium uzupełniał Rebellion #1.
W przeddzień 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, ACO i IMSA potwierdziły regulacje techniczne prototypów LMDh, które pojawią się w mistrzostwach samochodów sportowych IMSA WeatherTech, Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Zespół ByKolles potwierdził budowę auta Le Mans Hypercar. Od sezonu 2021 będzie to najwyższa klasa samochodów, rywalizujących w Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata ujawniły prowizoryczny kalendarz na sezon 2021, który obejmie sześć rund i potrwa od marca do listopada.
W ramach 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, firmy Peugeot i Total oficjalnie rozpoczęły projekt Le Mans Hypercar. Nowe przepisy, które zapowiadają nową erę w najwyższej kategorii rywalizacji długodystansowej, uosabiają energetyzującą transformację obu firm, co pozwoli na dołączenie do Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz powrót do startów w Le Mans.
Toyota #7 wywalczyła pole position do 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Najlepszy czas sesji kwalifikacyjnej Hyperpole uzyskał Kamui Kobayashi.
Rebellion R13 z numerem #1 uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas czwartego treningu przed tegoroczną edycją wyścigu Le Mans.
Rebellion Racing oznaczony numerem #3 okazał się najszybszym składem podczas nocnego, czterogodzinnego treningu przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, choć tempo szwajcarskiej ekipy nadal pozostawia wiele do życzenia, w porównaniu do obu Toyot.
Zespół Inter Europol Competition, jedyny polski zespół w stawce, wraz z jedynym polskim kierowcą na pokładzie, liczy na dobry finalny wynik w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, choć czwartkowe kwalifikacje zakończyli na przedostatnim miejscu w klasie LMP2.
Toyota po raz kolejny zaprezentowała najlepsze tempo na torze Circuit de la Sarthe, okazując się najszybszym zespołem w kwalifikacjach do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Toyota Gazoo Racing #8 ponownie okazała się najszybszym składem podczas drugiego czwartkowego treningu na torze Circuit de la Sarthe, wyprzedzając siostrzany skład oraz ekipę Rebellion Racing #3. Duże problemy dopadły natomiast dwa składy IDEC Sport, które dwukrotnie wywoływały czerwone flagi.
Zespół Toyota Gazoo Racing okazał się najszybszy podczas pierwszego treningu na torze Circuit de la Sarthe, wyprzedzając dwa Rebelliony oraz Bykolles Racing.
Porsche zaprezentowało dwa specjalne, jednorazowe malowania, w których wystartują w zbliżającym się 24-godzinnym wyścigu Le Mans, aby oddać hołd pierwszemu zwycięstwu marki na torze Circuit de la Sarthe w 1970 roku.
Alpine potwierdził, że będzie kontynuował starty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, startując w klasie LMP1 pod nazwą Alpine Endurance Team.
Jedynie pięć prototypów LMP1 zobaczymy podczas zbliżającego się 24-godzinnego wyścigu Le Mans, co jest konsekwencją wycofania się zespółu Team LNT, z jedynym prototypem Ginetta G60-LT-P1-AER.
Emanuele Pirro został mianowany "Wielkim Marszałkiem" (Grand Marshal) tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, dołączając tym samym do zacnego grona osób, które miały możliwość wystartowania tego legendarnego starcia na Circuit de la Sarthe.
Na szóstej i trzeciej lokacie w klasach LMP2 i LMP3 zespół Inter Europol Competition zakończył zmagania w czterogodzinnym starciu na torze Paul Ricard we Francji, zdobywając kolejne ważne punkty do klasyfikacji Europejskiej Serii Le Mans.
W związku z nadchodzącym wielkimi krokami 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, który odbędzie się już w drugiej połowie września, organizatorzy przedstawili uaktualnioną listę zgłoszeń. Według najnowszych informacji na starcie zobaczymy łącznie 59 samochodów.
Jim Glickenhaus, szef zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus, z chęcią zobaczyłby Sebastiana Vettela w swoim zespole podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.
Ośmiogodzinna rywalizacja na torze Bahrain International Długodystansowych Mistrzostw Świata, zamykająca kampanię 2019/20, została przeniesiona na 14 listopada, co jest konsekwencją sfinalizowania kalendarza F1.
Zespół Nielsen Racing potwierdził skład kierowców na 24-godzinny wyścig Le Mans. Do Tony’ego Wellsa i Garetta Grista, którzy regularnie ścigają się z zespołem w aucie LMP3, dołączy Alex Kapadia.
Zespół Eurasia Motorsport potwierdził, że trzyosobowa załoga, która w ostatni weekend wzięła udział w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps, na pokładzie samochodu Ligier JS P217 Gibson LMP2 nr #35, pojawi się także na starcie 24-godzinnego Le Mans w przyszłym miesiącu.
Kevin Estre i Michael Christensen z Porsche oznaczonego numerem #92 odzyskali pole position do sześciogodzinnej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata 6 Hours of Spa-Francorchamps, po wycofaniu kary nałożonej na niemiecki skład po piątkowych kwalifikacjach.
Zespół Rebellion Racing okazał się najszybszy podczas sesji kwalifikacyjnej do sześciogodzinnego wyścigu FIA WEC na torze Spa-Francorchamps.
Zespół Rebellion Racing przełamał barierę dwóch minut podczas trzeciego treningu do sześciogodzinnego wyścigu na Spa. Bruno Senna, Gustavo Menezes i Norman Nato zanotowali rezultat 1:59.605, wyprzedzając drugą Toyotę z numerem #7 o 0.438 sekundy.
Zespół Rebellion Racing potwierdził czasem 2:00.878 swoje tempo w pierwszym piątkowym treningu do rywalizacji w 6 Hours of Spa-Francorchamps, wyprzedzając obie Toyoty o nieco ponad pięć dziesiątych sekundy.
Zespół Rebellion Racing wyznaczył najszybszy czas podczas pierwszego treningu 6 Hours of Spa-Francorchamps, wyprzedzając powracających do FIA WEC Bykolles Racing oraz dwie Toyoty.
Gabriel Aubry, kierowca zespołu Jackie Chan DC Racing w klasie LMP2, znajduje się w izolacji ze względu na podejrzenie zakażenia COVID-19.
Zespół WeatherTech Racing wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie samochodów GTE-Pro.
Fani wyścigu 24 Hours of Le Mans na torze Circuit de la Sarthe nie będą mogli za żywo zobaczyć legendarnej rywalizacji, czego powodem jest niepewność co do rozwoju sytuacji odnośnie koronawirusa.
Zespół Risi Competizione ujawnił nowe malowanie swojego samochodu Ferrari 488 GTE nr #82, które wyjedzie na tor już w połowie września podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół HubAuto Racing skompletował swój skład kierowców na zaplanowany w połowie września 24-godzinny wyścig Le Mans, podpisując kontrakt z byłym zawodnikiem BMW startującym w IMSA, Tomem Blomqvistem.
Zespół Eurasia Motorsport potwierdził, że w skład ekipy na sześciogodzinną rywalizację na torze Spa-Francorchamps w Długodystansowych Mistrzostwach Świata dołączy Roberto Merhi.
Zespół ByKolles Racing potwierdził, że Oliver Webb uzupełni skład kierowców na zbliżające się dwie rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata - 6 Hours of Spa-Francorchamps oraz 24-godzinną rywalizację Le Mans.
Zespół DragonSpeed znacznie ograniczył swój program związany z udziałem w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar, aby skupić się obecnie na wystawieniu dwóch samochodów w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Szef Ginetty, Lawrence Tomlinson przyznał, że skutki finansowe związane z pandemią COVID-19 uderzyły w jego zespół na tyle mocno, iż jest zmuszony do wycofania się z rywalizacji w nadchodzącym 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps.
Trzydzieści jeden składów stanie na starcie do sześciogodzinnej rywalizacji na torze Spa-Francorchamps w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC, która odbędzie się 13-15 sierpnia.
Czołowe zespoły startujące w Długodystansowych Mistrzostwach Świata odbyły w ostatnich dniach testy, mające przygotować je do tegorocznej rywalizacji.
Bruno Spengler zadebiutuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans we wrześniu, poinformował zespół ByKolles Racing.
Zespół Toyota Gazoo Racing potwierdził, że nowym rezerwowym i testowym kierowcą japońskiej ekipy został Nyck de Vries, który będzie pełnił obie role w sezonie 2019-20 oraz kampanii 2021.
Inter Europol Competition, polski zespół rywalizujący w Europejskiej Serii Le Mans oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans, zaprezentował nowe, bardziej jaskrawe barwy, których będą bronić w sezonie 2020.