Automobile Club de I'Quest potwierdził udział widzów podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, jednak sprzedaż nowych biletów została wstrzymana.
- Image: © Adrenal Media
Automobile Club de I'Quest potwierdził udział widzów podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, jednak sprzedaż nowych biletów została wstrzymana.
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła regulacje techniczne dotyczące Le Mans Hypercar, które będą dostosowane do nadchodzącej platformy LMDh i będą obowiązywać od 2022 roku.
Roger Penske wyraził chęć powrotu do ścigania się w 24-godzinnym Le Mans przyznając, że zwycięstwo w klasyfikacji generalnej wyścigu jest dla jego zespołu jednym z najważniejszych założeń na przyszłość.
Osiemdziesiąta ósma edycja 24-godzinnego wyścigu Le Mans, która został przełożona z czerwca na wrzesień, została skrócona do czterech dni, które zapowiadają się intensywnie i ekscytująco dla sześćdziesięciu dwóch zespołów.
Jeden z kierowców zwycięskiego zespołu Rebellion Williams Esports, Louis Deletraz, przyznał, że odnieśli zwycięstwo tylko dzięki bardzo oszczędnej jeździe Nikodema Wiśniewskiego na finiszu wyścigu.
Zespół Rebellion Williams Esports, wystawiający aż cztery samochody w klasie LMP, po 24 godzinach zaciętej rywalizacji wygrał ostatecznie 24H Le Mans Virtual. Metę jako pierwsi osiągnęli Raffaele Marciello, Louis Deletraz, Kuba Brzeziński i Nikodem Wiśniewski prowadzący na zmianę Orecę z numerem #1.
Nikodem Wiśniewski, Kuba Brzeziński, Louis Deletraz oraz Raffaele Marciello zwyciężyli w pierwszej edycji wirtualnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans w klasie LMP, natomiast w GTE jako pierwsi linię mety przekroczyli kierowcy Porsche #93.
Jernej Simoncic uzyskał najlepszy czas w kwalifikacjach do 24H Le Mans Virtual, zapewniając tym samym swojemu zespołowi ByKolles Burst Esport start do wyścigu z pierwszego pola.
Były kierowca zespołu SMP Racing i prototypu LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, Matevos Isaakyan, dołączył do zespołu Inter Europol Competition, z którym będzie rywalizował we wrześniowym 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz sezonie ELMS.
Ujawniona w ostatni weekend ostateczna lista zawodników, którzy wystartują w 24-godzinnym Le Mans Virtual zawiera kilku nowych kierowców. Wśród nazwisk można znaleźć m.in. Roberta Wickensa.
Dziewięciokrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Tom Kristensen, wyraził w ostatnim czasie swoje zdanie na temat wyścigu rozgrywanego w tym roku wyjątkowo we wrześniu. Ocenił także obecną sytuację oraz trend, w jakim w jego opinii podążają wyścigi długodystansowe.
Scuderia Cameron Glickenhaus wystawi dwa samochody w ramach programu fabrycznego w przyszłorocznych Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA oraz w 24-godzinnym Le Mans.
W ostatnich dniach ogłoszona została oficjalna lista startowa zespołów, które już 13 czerwca wystartują w wirtualnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Wydarzenie to zyskało na tyle dużą popularność, że na starcie zobaczymy najbardziej doświadczonych kierowców wyścigowych oraz zawodników simracingowych z całego świata. Podczas rywalizacji zobaczymy także pięciu polaków.
Znamy już zespoły, które w połowie czerwca wystartują w 24-godzinnym wirtualnym wyścigu Le Mans. Na liście znajduje się aż 50 samochodów – 30 prototypów LMP2 oraz 20 aut klasy GTE. Do stawki dołączyli także Max Verstappen oraz Lando Norris, którzy będą rywalizowali w ekipie Team Redline.
Risi Competizione ponownie potwierdziło zamiar rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się we wrześniu tego roku. Jules Gounon został natomiast trzecim kierowcą, który zasiądzie za kierownicą Ferrari 488 GTE Evo w klasie LMGTE Pro. Skład uzupełnią Francuzi Olivier Pla i Sebastien Bourdais.
Z powodu przełożenia 88. edycji najsłynniejszego długodystansowego wyścigu na świecie, 24-godzinnego Le Mans, prototypy oraz samochody klasy GTE pojawią się na torze dopiero 19-20 września. Jednak już w dniach 13-14 czerwca profesjonalni kierowcy oraz zawodnicy e-sportowi zasiądą w symulatorach, by rozpocząć rywalizację w największym jak do tej pory wirtualnym wyścigu 24h Le Mans Virtual.
Mattia Binotto, szef zespołu Scuderia Ferrari, potwierdził gotowość fabryki w Maranello do rozpoczęcia programów wyścigowych w innych seriach.
Podczas ostatniego spotkania komisji ds. wyścigów długodystansowych FIA zostało zatwierdzonych kilka zmian w przepisach technicznych dotyczących aut kategorii Le Mans Hypercar, które od przyszłego sezonu zobaczymy w najwyższej klasie WEC.
Corvette Racing nie wystartuje w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans na torze Circuit de la Sarthe, zmniejszając stawkę klasy LMGTE Pro do jedynie siedmiu aut.
Porsche potwierdziło, że nie wystawi czterech 911-stek RSR-19 podczas wrześniowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, czego powodem jest redukcja kosztów wywołana pandemią koronawirusa.
Pierwsze szczegóły wspólnego projektu przepisów technicznych dla prototypów Le Mans Daytona "h" (LMDh), które będą kwalifikować się do najwyższej kategorii międzynarodowych wyścigów samochodów sportowych, zarówno Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC, jak i IMSA WeathetTech SportsCar Championship, zostały wydane w ubiegłym tygodniu dla zainteresowanych producentów samochodów i konstruktorów podwozi.
Porsche potwierdziło rozpoczęcie prac nad studium koncepcyjnym możliwego powrotu do wyścigów wytrzymałościowych i wejścia do klasy LMDh, po wydaniu przez ACO i IMSA projektu regulacji technicznych.
Szef zespołu Signatech Alpine, Philippe Sinault, przyznał, że w okresie obecnego kryzysu zespół skorzystał z rządowego programu pomocy. Potwierdził również gotowość zespołu do ponownego powrotu na tor i ścigania się w serii European Le Mans Series, jeśli tylko obostrzenia związane z pandemią na to pozwolą.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata opublikowały zmieniony kalendarz wyścigowy ósmego sezonu kampanii, co jest następstwem sytuacji wynikającej ze światowej epidemi koronowirusa.
W wyniku trwającej sytuacji zdrowotnej odnoszącej się do pandemii koronawirusa i obecnych ograniczeń we Francji oraz na całym świecie organizator 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Automobile Club de l'Ouest wraz z FIA WEC i FIA, postanowili przełożyć 88. edycję 24h Le Mans na 19-20 września.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata nie powrócą na tor Spa-Francorchamps podczas zaplanowanej rundy na 23-25 kwietnia, czego powodem jest przełożenie siódmego starcia sezonu z powodu pandemii koronawirusa.
Włodarze FIA WEC poinformowali, że planowany na 20 marca wyścig 1000 Miles of Sebring został oficjalnie odwołany, czego powodem jest wprowadzony przez Prezydenta Stanów Zjednoczonych zakaz podróży dla osób niebędących obywatelami USA z Europy do Stanów Zjednoczonych.
Zespół Inter Europol Competition potwierdził, że Rene Binder dołączy do Jakuba Śmiechowskiego i wystartuje w pełnym sezonie Europejskiej Serii Le Mans oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
ACO opublikowało listę zgłoszeń do 88. edycji legendarnego wyścigu 24-godzinny Le Mans, w którym udział wezmą aż sześćdziesiąt dwie ekipy.
Rebellion Racing zdominował rywalizację na torze Circuit of the Americas podczas Lone Star Le Mans, pokonując z dużym zapasem oba składy Toyoty Gazoo Racing.
Trzeci raz z rzędu w sezonie 2019/20 zespół Rebellion Racing wywalczył pierwsze pole startowe do rywalizacji w Lone Star Le Mans na torze Circuit of the Americas, w ostatecznym rozrachunku pokonując oba składy Toyoty.
Zespół Rebellion Racing także i w drugim treningu okazał się najlepszym składem, wyprzedzając Toyotę z numerem osiem, jednak wszystko nie zakończyło się z uśmiechem na twarzy a dużym zmartwieniem, czego powodem była awaria silnika.
Bruno Senna, Gustavo Menezes i Norman Nato z zespołu Rebellion Racing okazali się najszybszymi kierowcami podczas pierwszego treningu Lone Star Le Mans na torze w Austin, wyprzedzając Toyotę oznaczoną numerem #8 i United Autosports #22 z klasy LMP2.
Włoski zespół AF Corse finalnie zwyciężył w czterogodzinnym starciu FIA WEC na torze w Szanghaju, po pozytywnej decyzji w odwołaniu do Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego FIA.
Prywatny zespół LMP1 Rebellion Racing ogłosił, że pod koniec bieżącego sezonu nie będzie konkurować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Ekipa kończy całkowicie swoją działalność w sportach motorowych po tegorocznym Le Mans 24h.
Kuba Śmiechowski i Mathias Beche wystartują w kampanii 2020 Europejskiej Serii Le Mans z zespołem Inter Europol Comepetition i poprowadzą prototyp LMP2 Ligier JSP 217. Trzeci kierowca zostanie ogłoszony wkrótce.
Sam Bird powróci do rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie LMGTE Pro i zasiądzie za kierownicą Ferrari 488 GTE Eco podczas 1000 mil of Sebring oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Romain Dumas i Louis Deletraz dołączą do zespołu Rebellion Racing i wraz z Nathanaelem Berthonem wystartują w dwóch ostatnich rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata sezonu 2019/20 w Spa-Francorchamps i 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Zespół LNT nie wystartuje w Lone Star Le Mans, piątej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC na torze Circuit of the Americas, czego powodem są trudności operacyjne.
Corvette'a finalnie wystartuje w wyścigu o 1000 mil Sebring Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC), który został zaplanowany na 21 marca, wraz z dwunastogodzinną rundą Mobil 1 Twelve Hours, czyli rundą IMSA WeatherTech SportsCar.
Automobile Club de l’Oest (ACO) oraz organ sankcjonujący wyścigi długodystansowe w Ameryce Północnej ogłosiły dzisiaj, że osiągnięto porozumienie w sprawie wspólnej przyszłości z konwergencją najważniejszych kategorii wyścigów długodystansowych.
Cztery prototypy będą reprezentować polski zespół Inter Europol Competition podczas drugiej rundy Asia Le Mans Series na torze The Bend w Australii, po sfinalizowaniu składu w aucie z numerem #14.
Zespół Aston Martin Racing potwierdził składy kierowców na czerwcowy 24-godzinny wyścig Le Mans, zatrudniając Harry'ego Tincknella oraz Richarda Westbrooka, którzy powalczą w klasie LMGTE Pro.
Corvette'a, kultowa amerykańska marka samochodów sportowych, powróci do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC i będzie rywalizować podczas Lone Star Le Mans na torze Circuit of the Americas.
Tradycyjne sesje kwalifikacyjne do 24-godzinnego wyścigu Le Mans uległy dużej przebudowie i od sezonu 2020 kierowcy startujący w wytrzymałościowym klasyku zmierzą się w dwóch sesjach, a nie w trzech, jak w latach ubiegłych.
Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing #7 zwyciężyli podczas ośmiogodzinnej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie, co dało im prowadzenie w klasyfikacji i drugą w tym sezonie wygraną.
Zespół Rebellion Racing wywalczył pierwsze pole startowe do ośmiogodzinnego starcia na torze Sakhir w Bahrajnie, pokonując w ostatecznym rozrachunku skład Team LNT #5 oraz Toyotę z numerem osiem.
Zespół Toyota Gazoo Racing #8 wyznaczyła najlepszy czas podczas trzeciej sesji treningowej 8 Hours of Bahrain, wyprzedzając ekipę Team LNT #5 oraz skład LMP2 United Autosports #22, zamykający pierwszą trójkę.
Rebellion Racing #1 wyznaczył najlepszy czas 1:42.471 w drugim treningu ośmiogodzinnego starcia na torze Sakhir w Bahrajnie, wyprzedzając ekipę Team LNT #5 oraz Toyotę z numerem #7, które znalazły się w pierwszej trójce.
Włodarze FIA WEC ujawnili prowizoryczny kalendarza na sezon 2020/21, w którym znalazły się dwa nowe tory, Monza i Kyalami, przy zachowaniu wielu ciekawych obiektów, które są w kalendarzu o dawna.
Skład Team LNT oznaczony numerem #5 osiągnął najlepszy czas podczas pierwszej sesji treningowej na torze Sakhir w Bahrajnie, wyprzedzając najbliższego rywala o ponad dwie sekundy.
Peugeot Sport poinformowało, że połączy siły z zespołem Rebellion Racing, w powrocie do Długodystansowych Mistrzostw Świata i będzie rywalizować od 2022 roku w najwyższej klasie Hypercar.
Piąta runda Długodystansowych Mistrzostw Świata, która miała odbyć się w Sao Paulo w Brazylii 1 lutego 2020, została odwołana, czego przyczyną jest niespełnienie warunków umowy przez organizatorów.
Dwanaście aut znalazło się na prowizorycznej liście sesji testowej dla debiutantów, która odbędzie się na torze w Sakhir tuż po zakończeniu ośmiogodzinnej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Peugeot poinformowało, że od sezonu 2022 zaangażuje się w najwyższą klasę wyścigową w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i będzie rywalizował hipersamochodem z napędem hybrydowym.
Zespół AF Corse #51 został zdyskwalifikowany po zwycięstwie w czterogodzinnym wyścigu na torze w Szanghaju Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zespół Rebellion Racing zwyciężył w czterogodzinnym starciu na torze Shanghai International, pokonując w finalnym rozrachunku oba składy Toyoty, które uplasowały się na drugiej i trzeciej lokacie.
Rebellion Racing po raz pierwszy w historii swoich startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata wywalczył pierwsze pole startowe w kwalifikacjach do trzeciej rundy, pokonując Team LNT oraz obie Toyoty.
Toyota powróciła na pierwszą lokatę w sobotnim treningu przed kwalifikacjami do 4 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostwach Świata, wyprzedzając obie ekipy Team LNT.
Zespół Team LNT #6 po raz pierwszy w tym sezonie okazał się najszybszym składem, kończąc drugi trening 4 Hours of Shanghai przed Toyotą z numerem #8 i Rebellionem #1, który zamknął czołową trójkę.