Zespół Toyota Gazoo Racing okazał się najszybszy podczas pierwszego dnia Prologu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Barcelona-Catalunya, osiągając najlepsze rezultaty podczas porannej, jak i wieczornej sesji.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata opublikowały prowizoryczną listę startową przedsezonowego Prologu, w którym udział weźmie trzydzieściu aut w czterech klasach wyścigowych: LMP1, LMP2, LMGTE Pro i LMGTE Am.
Zespół SMP Racing postanowił wycofać się z Długodystansowych Mistrzostw Świata przed startem sezonu 2019/20, zmniejszając tym samym liczbę aut w klasie LMP1 do jedynie sześciu.
Porsche wierzy, że nowiutkie 911 RSR obroni tytuł w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Samochód wyścigowy z Weissach, zgodny z przepisami FIA GTE, stanowi całkowicie nowy projekt, względem poprzednika udoskonalony we wszystkich obszarach.
Zespół AF Corse potwierdził, że dwa pełne składy wystartują w sezonie 2019/20 w Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie LMGTE Am.
Max Verstappen przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego na torze Paul Ricard stwierdził, że jest zainteresowany startem w legendarnym wyścigu 24 godziny Le Mans.
Toyota Gazoo Racing zwyciężyła drugi raz z rzędu w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Toyota #8, którą prowadzili Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima oraz Fernando Alonso, tuż przed końcem wyścigu objęła prowadzenie w związku z problemami technicznymi bliźniaczej Toyoty #7, która finalnie ukończyła wyścig na 2. pozycji. Podium uzupełnił SMP Racing #11.
Toyota #7 (Mike Conway, Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi) pewnie zmierza po zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Załoga ta po osiemnastu godzinach rywalizacji ma już prawie 2 minuty przewagi nad siostrzaną załogą #8 (Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi, Fernando Alonso). W nocnej części wyścigu doszło do kilku wypadków i awarii, przez co też zmianie uległy klasyfikacje.
Oba samochody Toyoty powiększyły swoją przewagę nad pozostałymi ekipami kategorii LMP1. Po dziewięciu godzinach rywalizacji prowadzi załoga samochodu oznaczonego numerem 7 - Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz Jose Maria Lopez. Na drugim miejscu znajduje się siostrzana załoga z #8 - Sebastien Buemi, Fernando Alonso oraz Kazuki Nakajima.
Po pierwszych czterech godzinach wyścigu Le Mans, Toyota niezagrożenie podąża na dwóch pierwszych lokatach. Kamui Kobayashi powiększył przewagę nad Fernando Alonso i aktualnie pomiędzy kierowcami Toyoty istnieje dystans wynoszący niemal minutę. W klasie LMP2 na prowadzenie wysunęła się ekipa G-Drive po wyprzedzeniu Signatech Alpine. W GTE Pro i GTE Am liderują odpowiednio Corvette'a #63 oraz Porsche zespołu Dempsey-Proton.
Fernando Alonso w przeddzień startu legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans stwierdził, że jest zainteresowany startami w kategorii Hypercars, która zadebiutuje w wyścigach długodystansowych w sezonie 2020/2021.
Od sezonu 2020/2021 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata najsilniejszą kategorię samochodów stanowić będzie kategoria hipersamochodów.
Załoga Toyoty #7 wywalczyła pole position do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Drugie miejsce zajął siostrzany samochód oznaczony numerem 8. W trzeciej sesji kwalifikacyjnej pobić wyniki Toyot próbował zespół SMP Racing #17, lecz uzyskany czas wystarczył do zajęcia trzeciej lokaty.
Podczas The Road To Le Mans trzech niepełnosprawnych sportowców zasiądzie za kierownicą #84 Ligier JSP3-Nissan, reprezentując barwy La Filière Frédéric Sausset.
Zespół Toyota Gazoo Racing na jedną rundę przed końcem sezonu FIA WEC wywalczył mistrzostwo świata w wyścigach długodystansowych.
Fernando Alonso, Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima z zespołu Toyota Gazoo Racing #8 zwyciężyli w przerywanym wyścigu 6 Hours of Spa-Francorchamps, zbliżając się tym samym do mistrzowskiego tytułu w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Jose Maria Lopez i Kamui Kobayashi wywalczyli pierwsze pole startowe do sześciogodzinnego starcia na torze Spa-Francorchamps, podczas przedostatniej rundy Super Sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Kamui Kobayashi ze składu #7 Toyota Gazoo Racing ustanowił najlepsze okrążenie weekendu podczas trzeciej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, przed sześciogodzinnym starciem Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiego mokrego treningu przed sześciogodzinnym starciem FIA WEC na torze Spa-Francorchamps, wyprzedzając siostrzany skład #7 oraz ekipę SMP Racing #11.
FIA WEC oraz IMSA potwierdziły wspólne spotkanie na torze Sebring w daniach 18-21 marca 2020 roku, podobnie jak miało to miejsce podczas Super Sezonu 2018/19, zamykając tym samym kalendarz na sezon 2019/20.
Składy SMP Racing osiągnęły dwa najlepsze czasy podczas pierwszej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, przed sześciogodzinnym sobotnim starciem.
Fernando Alonso, dwukrotny mistrz świata F1, opuści zespół Toyota Gazoo Racing po 24-godzinnym wyścigu Le Mans, jednak będzie kontynuował wyzwania w sportach motorowych. Hiszpana w japońskiej ekipie od sezonu 2019/20 zastąpi Brendon Hartley.
Jenson Button nie wystąpi w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Brytyjczyk miał wystartować dla rosyjskiego zespołu SMP Racing w klasie LMP1, jednak zastąpi go Stoffel Vandoorne.
Automobile Club de l'Quest powiększyło listę uczestników zbliżającego się 24-godzinnego wyścigu Le Mans z sześćdziesięciu do sześćdziesięciu dwóch.
Zespół Risi Competizione potwierdził, że Pipo Derani poprowadzi Ferrari 488 GTE Evo podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans w klasie LMGTE Pro.
Fernando Alonso, Kazuki Nakajima i Sebastien Buemi z zespołu Toyota Gazoo Racing #8 zwyciężyli w wymagającym wyścigu 1000 Miles of Sebring Długodystansowych Mistrzostw Świata, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo od czasu 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół Clearwater Racing, oznaczony numerem #61, wycofał się z rywalizacji w wyścigu 1000 Miles of Sebring po ciężkim wypadku Luisa Pereza Companca podczas sesji kwalifikacyjnej.
Dwukrotny mistrz świata F1 z sezonów 2005 oraz 2006 ustanowił najszybsze okrążenie w kwalifikacjach do 1000 Miles of Sebring. Jego wynik, czyli 1:40:124 jest nowym rekordem toru.
Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing ustanowił najlepszy czas weekendu podczas trzeciego treningu 1000 Miles of Sebring Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Toyota Gazoo Racing ponownie okazała się najszybszym składem podczas drugiego treningu na torze Sebring, gdzie odbędzie się szósta runda sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Kazuki Nakajima z zespołu Toyota Gazoo Racing okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego treningu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring.
Polski zespół Inter Europol Competition odniósł zwycięstwo w wyścigu na torze Sepang podczas Asian Le Mans, wygrał azjatycką serię Le Mans i wystąpi w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Równo za 365 dni Długodystansowe Mistrzostwa Świata powrócą na tor Autodromo Jose Carlos Pace, czyli na piątą rundę FIA WEC w sezonie 2019/20.
Siergiej Sirotkin w sezonie 2019 będzie startował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w klasie LMP1 w barwach zespołu SMP Racing. Rosjanin ma pojawić się podczas zawodów we Francji, Belgii oraz na Florydzie.
Zespół AF Corse nie wystawi trzech Ferrari w klasie LMGTE Pro podczas tegorocznego wyścigu Le Mans.
Zespół McLaren wkrótce może pojawić się na torach kolejnej serii wyścigowej, tym razem ekipa z Woking planuje wystawić swój fabryczny zespół w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Zespół United Autosports potwierdził, że będzie rywalizował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w klasie LMP2 w sezonie 2019/20.
Brabham Automotive potwierdził zamiar wzięcia udziału w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2021/22 oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Porsche potwierdziło wystawienie czterech samochodów w klasie LMGTE Pro podczas przyszłorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans we Francji.
Wyścigi długodystansowe zrobiły znaczący krok w kierunku przyszłości, dzięki zatwierdzeniu przez Światową Radę Sportów Motorowych nowych przepisów, które będą obowiązywać w latach 2020-2025. Nowa era samochodów "Hypercar" zastąpi dotychczasowe prototypy LMP1 od września 2020 roku.
Zespół Toyota Gazoo Racing odniósł zwycięstwo w deszczowym i przerywanym przez wyjazdy samochodów bezpieczeństwa wyścigu na torze Shanghai International, piątej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zespół Toyota Gazoo Racing zdobył dwa pierwsze pola startowe do sześciogodzinnego starcia na torze w Szanghaju, piątej rundy super sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zespół Rebellion Racing okazał się najszybszy podczas sobotniego treningu na torze w Szanghaju, wyprzedzając oba składy Toyoty z przewagą niecałych dwóch dziesiątych sekundy.
Toyota utrzymała prowadzenie i osiągnęła najlepszy rezultat podczas drugiej sesji treningowej 6 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Sebastian Buemi w Toyocie Hybrid TS050 #8 uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego deszczowego treningu FIA WEC na torze Shanghai International, wyprzedzając siostrzany skład oraz ekipę SMP Racing oznaczoną numerem #17.
Zespoły LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata wezmą udział w dodatkowej sesji testowej, która została zaplanowana przed sześciogodzinną rundą na torze Shanghai w Chinach.
Zespół Corvette Racing zaprezentował nowe malowanie, jakim będzie dysponować podczas rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Shanghai International.
Zespół Dempsey - Proton Racing #88 stracił zdobyte podium podczas sześciogodzinnego wyścigu na torze Fuji, czwartej rundy sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Toyota Gazoo Racing potwierdziła swoją dominację w Długodystansowych Mistrzostwach Świata również w 6-godzinnym wyścigu na torze Fuji. W swojej domowej rundzie najszybsza okazała się załoga Toyoty numer 7 - Mike Conway, Jose Maria Lopez oraz Kamui Kobayashi, natomiast na drugim miejscu wyścig ukończyła ekipa siostrzanego samochodu #8 - Fernando Alonso, Kazuki Nakajima oraz Sebastien Buemi.
Kierowcy Toyoty oznaczonej numerem #7 - Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez - stracili pierwszą lokatę startową do sześciogodzinnego wyścigu FIA WEC na torze Fuji, czego przyczyną jest błąd argentyńskiego kierowcy.
Bahrajn i Brazylia oficjalnie powróciły do Długodystansowych Mistrzostw Świata, po piątkowym zatwierdzeniu kalendarza na sezon 2019/20 przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.
Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez wywalczyli pierwsze pole startowe dla składu Toyoty Gazoo Racing z numerem #7, do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji osiągając czas 1:23.557.
Kamui Kobayashi z zespołu Toyota Gazoo Racing osiągnął najlepszy czas w finałowym treningu sześciogodzinnej rundy na torze Fuji.
Oba składy Toyoty Gazoo Racing ponownie znalazły się na dwóch pierwszych miejscach, po zakończeniu drugich przygotowań do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji w Japonii.
Zespół Toyota Gazoo Racing okazała się najszybsza podczas pierwszego treningu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji, który został przerwany długim okresem czerwonej flagi.
Polski zespół Inter Europol Competition czeka jeszcze większe wyzwanie i w sezonie 2019 wystartuje w klasie LMP2 w Europejskiej Serii Le Mans, po zakupie prototypu Ligier LMP2, a także będzie kontynuował starty w LMP3.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata zaprezentowały ostateczną wersję kalendarza na sezon 2019-2020, w którym dokonano zmian dat wyścigów w Japonii i Chinach.
Porsche GT Team #91 w składzie Gianmaria Bruni i Richard Lietz zostało pozbawione drugiej lokaty w sześciogodzinnym wyścigu FIA WEC na torze Silverstone w klasie LMGTE Pro.
Dwa składy zespołu Toyota Gazoo Racing zostały zdyskwalifikowane po dublecie w sześciogodzinnym wyścigu na torze Silverstone Długodystansowych Mistrzostw Świata, czego przyczyną było nieudane badanie kontrolne tuż po zakończeniu rywalizacji.
Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi i Fernando Alonso okazali się najlepszą załogą w 6-godzinnej rywalizacji na Silverstone. Toyota oznaczona numerem pokonała w Wielkiej Brytanii bliźniaczą jednostkę o 19 sekund. Podium uzupełniła ekipa Rebelliona #3, za którego kierownicą zasiadali Gustavo Menezes, Mathias Beche oraz Thomas Laurent.