Zespół Rebellion Racing osiągnął najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej 4 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Automobile Club de l’Ouest poinformował, że Michelin pozostanie dostawcą opon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i przez kolejne trzy lata będzie zaopatrywała ekipy startujące w najwyższej klasie Hypercar, która zadebiutuje w sezonie 2020/21.
Bardzo dobre wieści napłynęły z toru Portimão, gdzie rozgrywana była finałowa rudna Europejskiej Serii Le Mans. W klasie LMP3 z wywalczonego tytułu mógł cieszyć się polski zespół Inter Europol, ale szczęście nie trwało długo.
Zespół Team LNT potwierdził dołączenie Jordana Kinga do składu z numerem #5 na czterogodzinny wyścig FIA WEC na torze w Szanghaju.
Zespół G-Drive Racing zgłosił gotowość do rywalizacji w czwartej rundzie Długodystansowych Mistrzostwach Świata, czyli ośmiogodzinnym wyścigu w Bahrajnie na torze Bahrain International.
Sebastian Buemi, Brendon Hartley oraz Kazuki Nakajima odnieśli pierwsze zwycięstwo w tym sezonie na torze w Fuji podczas drugiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata. Podium w klasie LMP1 uzupełnił bliźniaczy skład Toyoty oraz ekipa Rebellion R13.
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła pozostawienie przepisów dotyczących klasy LMP2 do 2022 roku w przypadku FIA WEC oraz ELMS.
Skład Team Project 1 #57, który wywalczył pierwsze pole startowego do sześciogodzinnego wyścigu FIA WEC na torze Fuji, stracił pole position z powodu złamania regulaminu technicznego.
Zespół Toyota Gazoo Racing nie dał szans swoim rywalom i zabezpieczył dwie pierwsze pozycje startowe do wyścigu 6 Hours of Fuji, drugiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zespół Toyota Gazoo Racing #8 ponownie znalazł się na czele, tym razem, trzeciego treningu drugiej rundy FIA WEC na torze Fuji, wyprzedzając siostrzany skład oraz ekipę Rebellion Racing #1.
Toyota Gazoo Racing z numerem #8 ponownie okazała się najszybsza i zakończyła piątkowe przygotowania na torze Fuji z czasem 1:25.623, wyprzedzając Rebellion Racing #1 oraz Team LNT #5.
Skład Toyoty Gazoo Racing oznaczony numerem #8 okazał się najszybszy podczas pierwszego treningu drugiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji, wyprzedzając o niecałe trzy dziesiąte sekundy ekipę Rebellion Racing #1.
Zespół Dempsey-Proton Racing potwierdził skład kierowców, który weźmie udział w sześciogodzinnym startu na torze Fuji Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zespół Rebellion Racing ujawnił malowanie swojego prototypu LMP1, które będzie obowiązywać przez wszystkie kolejne rundy sezonu 2019/20 FIA WEC.
Zespół Rebellion Racing potwierdził udział tylko jednego prototypu LMP1 w dalszej części sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata 2019/20.
Zespół Toyota Gazoo Racing wywalczył dwie pierwsze lokaty podczas rywalizacji w 4 Hours of Silverstone, pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata sezonu 2019/20.
Toyota Gazoo Racing wywalczyła pole position do pierwszego wyścigu tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata, pokonując siostrzany skład o równe trzy dziesiąte sekundy.
Zespół Toyota Gazoo Racing utrzymał tempo w sobotnim treningu na torze Silverstone, gdzie odbędzie się pierwsza runda Długodystansowych Mistrzostw Świata w sezonie 2019/20.
Toyota Gazoo Racing okazała się najszybszym składem podczas drugich piątkowych przygotowań do czterogodzinnego starcia na torze Silverstone.
Norman Nato z zespołu Rebellion Racing #1 osiągnął najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej 4 Hours of Silverstone, pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata sezonu 2019/20.
Zespół LNT potwierdził zastąpienie Chrisa Dysona Oliverem Jarvisem podczas 4 godzinnego wyścigu na torze Silverstone.
Zespół AF Corse potwierdził, kto zasiądzie w dwóch Ferrari w klasie LMGTE Pro, które wystartują w sezonie 2019/20 Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Zespół Aston Martin Racing potwierdził zmianę składu kierowców w klasie LMGTE Am na sezon 2019/20 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Do Paula Dalla Lany dołączą Darren Turner i Ross Gunn.
Zespół Rebellion Racing potwierdził, kto będzie rywalizował w sezonie 2019/20 Długodystansowych Mistrzostwach Świata, w jednym prototypie, który wystawi skład ze Szwajcarii.
Tor Spa-Francorchamps pozostanie w kalendarzu Długodystansowych Mistrzostw Świata przez najbliższe cztery lata, przedłużając tym samym współpracę, która obowiązuje od początku mistrzostw w 2012 roku.
Skład Toyota Gazoo Racing oznaczony numerem #7 osiągnął najlepszy czas podczas drugiego dnia przedsezonowych przygotowań, a także najlepszy czas całego Prologu, który odbył się na torze Barcelona-Catalunya.
Zespół Toyota Gazoo Racing okazał się najszybszy podczas pierwszego dnia Prologu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Barcelona-Catalunya, osiągając najlepsze rezultaty podczas porannej, jak i wieczornej sesji.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata opublikowały prowizoryczną listę startową przedsezonowego Prologu, w którym udział weźmie trzydzieściu aut w czterech klasach wyścigowych: LMP1, LMP2, LMGTE Pro i LMGTE Am.
Zespół SMP Racing postanowił wycofać się z Długodystansowych Mistrzostw Świata przed startem sezonu 2019/20, zmniejszając tym samym liczbę aut w klasie LMP1 do jedynie sześciu.
Porsche wierzy, że nowiutkie 911 RSR obroni tytuł w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Samochód wyścigowy z Weissach, zgodny z przepisami FIA GTE, stanowi całkowicie nowy projekt, względem poprzednika udoskonalony we wszystkich obszarach.
Zespół AF Corse potwierdził, że dwa pełne składy wystartują w sezonie 2019/20 w Długodystansowych Mistrzostw Świata w klasie LMGTE Am.
Max Verstappen przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego na torze Paul Ricard stwierdził, że jest zainteresowany startem w legendarnym wyścigu 24 godziny Le Mans.
Toyota Gazoo Racing zwyciężyła drugi raz z rzędu w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Toyota #8, którą prowadzili Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima oraz Fernando Alonso, tuż przed końcem wyścigu objęła prowadzenie w związku z problemami technicznymi bliźniaczej Toyoty #7, która finalnie ukończyła wyścig na 2. pozycji. Podium uzupełnił SMP Racing #11.
Toyota #7 (Mike Conway, Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi) pewnie zmierza po zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Załoga ta po osiemnastu godzinach rywalizacji ma już prawie 2 minuty przewagi nad siostrzaną załogą #8 (Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi, Fernando Alonso). W nocnej części wyścigu doszło do kilku wypadków i awarii, przez co też zmianie uległy klasyfikacje.
Oba samochody Toyoty powiększyły swoją przewagę nad pozostałymi ekipami kategorii LMP1. Po dziewięciu godzinach rywalizacji prowadzi załoga samochodu oznaczonego numerem 7 - Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz Jose Maria Lopez. Na drugim miejscu znajduje się siostrzana załoga z #8 - Sebastien Buemi, Fernando Alonso oraz Kazuki Nakajima.
Po pierwszych czterech godzinach wyścigu Le Mans, Toyota niezagrożenie podąża na dwóch pierwszych lokatach. Kamui Kobayashi powiększył przewagę nad Fernando Alonso i aktualnie pomiędzy kierowcami Toyoty istnieje dystans wynoszący niemal minutę. W klasie LMP2 na prowadzenie wysunęła się ekipa G-Drive po wyprzedzeniu Signatech Alpine. W GTE Pro i GTE Am liderują odpowiednio Corvette'a #63 oraz Porsche zespołu Dempsey-Proton.
Fernando Alonso w przeddzień startu legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans stwierdził, że jest zainteresowany startami w kategorii Hypercars, która zadebiutuje w wyścigach długodystansowych w sezonie 2020/2021.
Od sezonu 2020/2021 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata najsilniejszą kategorię samochodów stanowić będzie kategoria hipersamochodów.
Załoga Toyoty #7 wywalczyła pole position do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Drugie miejsce zajął siostrzany samochód oznaczony numerem 8. W trzeciej sesji kwalifikacyjnej pobić wyniki Toyot próbował zespół SMP Racing #17, lecz uzyskany czas wystarczył do zajęcia trzeciej lokaty.
Podczas The Road To Le Mans trzech niepełnosprawnych sportowców zasiądzie za kierownicą #84 Ligier JSP3-Nissan, reprezentując barwy La Filière Frédéric Sausset.
Zespół Toyota Gazoo Racing na jedną rundę przed końcem sezonu FIA WEC wywalczył mistrzostwo świata w wyścigach długodystansowych.
Fernando Alonso, Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima z zespołu Toyota Gazoo Racing #8 zwyciężyli w przerywanym wyścigu 6 Hours of Spa-Francorchamps, zbliżając się tym samym do mistrzowskiego tytułu w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Jose Maria Lopez i Kamui Kobayashi wywalczyli pierwsze pole startowe do sześciogodzinnego starcia na torze Spa-Francorchamps, podczas przedostatniej rundy Super Sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Kamui Kobayashi ze składu #7 Toyota Gazoo Racing ustanowił najlepsze okrążenie weekendu podczas trzeciej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, przed sześciogodzinnym starciem Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiego mokrego treningu przed sześciogodzinnym starciem FIA WEC na torze Spa-Francorchamps, wyprzedzając siostrzany skład #7 oraz ekipę SMP Racing #11.
FIA WEC oraz IMSA potwierdziły wspólne spotkanie na torze Sebring w daniach 18-21 marca 2020 roku, podobnie jak miało to miejsce podczas Super Sezonu 2018/19, zamykając tym samym kalendarz na sezon 2019/20.
Składy SMP Racing osiągnęły dwa najlepsze czasy podczas pierwszej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, przed sześciogodzinnym sobotnim starciem.
Fernando Alonso, dwukrotny mistrz świata F1, opuści zespół Toyota Gazoo Racing po 24-godzinnym wyścigu Le Mans, jednak będzie kontynuował wyzwania w sportach motorowych. Hiszpana w japońskiej ekipie od sezonu 2019/20 zastąpi Brendon Hartley.
Jenson Button nie wystąpi w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Brytyjczyk miał wystartować dla rosyjskiego zespołu SMP Racing w klasie LMP1, jednak zastąpi go Stoffel Vandoorne.
Automobile Club de l'Quest powiększyło listę uczestników zbliżającego się 24-godzinnego wyścigu Le Mans z sześćdziesięciu do sześćdziesięciu dwóch.
Zespół Risi Competizione potwierdził, że Pipo Derani poprowadzi Ferrari 488 GTE Evo podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans w klasie LMGTE Pro.
Fernando Alonso, Kazuki Nakajima i Sebastien Buemi z zespołu Toyota Gazoo Racing #8 zwyciężyli w wymagającym wyścigu 1000 Miles of Sebring Długodystansowych Mistrzostw Świata, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo od czasu 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół Clearwater Racing, oznaczony numerem #61, wycofał się z rywalizacji w wyścigu 1000 Miles of Sebring po ciężkim wypadku Luisa Pereza Companca podczas sesji kwalifikacyjnej.
Dwukrotny mistrz świata F1 z sezonów 2005 oraz 2006 ustanowił najszybsze okrążenie w kwalifikacjach do 1000 Miles of Sebring. Jego wynik, czyli 1:40:124 jest nowym rekordem toru.
Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing ustanowił najlepszy czas weekendu podczas trzeciego treningu 1000 Miles of Sebring Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Toyota Gazoo Racing ponownie okazała się najszybszym składem podczas drugiego treningu na torze Sebring, gdzie odbędzie się szósta runda sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Kazuki Nakajima z zespołu Toyota Gazoo Racing okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego treningu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring.
Polski zespół Inter Europol Competition odniósł zwycięstwo w wyścigu na torze Sepang podczas Asian Le Mans, wygrał azjatycką serię Le Mans i wystąpi w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Równo za 365 dni Długodystansowe Mistrzostwa Świata powrócą na tor Autodromo Jose Carlos Pace, czyli na piątą rundę FIA WEC w sezonie 2019/20.
Siergiej Sirotkin w sezonie 2019 będzie startował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w klasie LMP1 w barwach zespołu SMP Racing. Rosjanin ma pojawić się podczas zawodów we Francji, Belgii oraz na Florydzie.