Zespół AF Corse nie wystawi trzech Ferrari w klasie LMGTE Pro podczas tegorocznego wyścigu Le Mans.
Zespół McLaren wkrótce może pojawić się na torach kolejnej serii wyścigowej, tym razem ekipa z Woking planuje wystawić swój fabryczny zespół w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Zespół United Autosports potwierdził, że będzie rywalizował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w klasie LMP2 w sezonie 2019/20.
Brabham Automotive potwierdził zamiar wzięcia udziału w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2021/22 oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Porsche potwierdziło wystawienie czterech samochodów w klasie LMGTE Pro podczas przyszłorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans we Francji.
Wyścigi długodystansowe zrobiły znaczący krok w kierunku przyszłości, dzięki zatwierdzeniu przez Światową Radę Sportów Motorowych nowych przepisów, które będą obowiązywać w latach 2020-2025. Nowa era samochodów "Hypercar" zastąpi dotychczasowe prototypy LMP1 od września 2020 roku.
Zespół Toyota Gazoo Racing odniósł zwycięstwo w deszczowym i przerywanym przez wyjazdy samochodów bezpieczeństwa wyścigu na torze Shanghai International, piątej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zespół Toyota Gazoo Racing zdobył dwa pierwsze pola startowe do sześciogodzinnego starcia na torze w Szanghaju, piątej rundy super sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zespół Rebellion Racing okazał się najszybszy podczas sobotniego treningu na torze w Szanghaju, wyprzedzając oba składy Toyoty z przewagą niecałych dwóch dziesiątych sekundy.
Toyota utrzymała prowadzenie i osiągnęła najlepszy rezultat podczas drugiej sesji treningowej 6 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Sebastian Buemi w Toyocie Hybrid TS050 #8 uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego deszczowego treningu FIA WEC na torze Shanghai International, wyprzedzając siostrzany skład oraz ekipę SMP Racing oznaczoną numerem #17.
Zespoły LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata wezmą udział w dodatkowej sesji testowej, która została zaplanowana przed sześciogodzinną rundą na torze Shanghai w Chinach.
Zespół Corvette Racing zaprezentował nowe malowanie, jakim będzie dysponować podczas rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Shanghai International.
Zespół Dempsey - Proton Racing #88 stracił zdobyte podium podczas sześciogodzinnego wyścigu na torze Fuji, czwartej rundy sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Toyota Gazoo Racing potwierdziła swoją dominację w Długodystansowych Mistrzostwach Świata również w 6-godzinnym wyścigu na torze Fuji. W swojej domowej rundzie najszybsza okazała się załoga Toyoty numer 7 - Mike Conway, Jose Maria Lopez oraz Kamui Kobayashi, natomiast na drugim miejscu wyścig ukończyła ekipa siostrzanego samochodu #8 - Fernando Alonso, Kazuki Nakajima oraz Sebastien Buemi.
Kierowcy Toyoty oznaczonej numerem #7 - Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez - stracili pierwszą lokatę startową do sześciogodzinnego wyścigu FIA WEC na torze Fuji, czego przyczyną jest błąd argentyńskiego kierowcy.
Bahrajn i Brazylia oficjalnie powróciły do Długodystansowych Mistrzostw Świata, po piątkowym zatwierdzeniu kalendarza na sezon 2019/20 przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.
Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez wywalczyli pierwsze pole startowe dla składu Toyoty Gazoo Racing z numerem #7, do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji osiągając czas 1:23.557.
Kamui Kobayashi z zespołu Toyota Gazoo Racing osiągnął najlepszy czas w finałowym treningu sześciogodzinnej rundy na torze Fuji.
Oba składy Toyoty Gazoo Racing ponownie znalazły się na dwóch pierwszych miejscach, po zakończeniu drugich przygotowań do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji w Japonii.
Zespół Toyota Gazoo Racing okazała się najszybsza podczas pierwszego treningu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji, który został przerwany długim okresem czerwonej flagi.
Polski zespół Inter Europol Competition czeka jeszcze większe wyzwanie i w sezonie 2019 wystartuje w klasie LMP2 w Europejskiej Serii Le Mans, po zakupie prototypu Ligier LMP2, a także będzie kontynuował starty w LMP3.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata zaprezentowały ostateczną wersję kalendarza na sezon 2019-2020, w którym dokonano zmian dat wyścigów w Japonii i Chinach.
Porsche GT Team #91 w składzie Gianmaria Bruni i Richard Lietz zostało pozbawione drugiej lokaty w sześciogodzinnym wyścigu FIA WEC na torze Silverstone w klasie LMGTE Pro.
Dwa składy zespołu Toyota Gazoo Racing zostały zdyskwalifikowane po dublecie w sześciogodzinnym wyścigu na torze Silverstone Długodystansowych Mistrzostw Świata, czego przyczyną było nieudane badanie kontrolne tuż po zakończeniu rywalizacji.
Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi i Fernando Alonso okazali się najlepszą załogą w 6-godzinnej rywalizacji na Silverstone. Toyota oznaczona numerem pokonała w Wielkiej Brytanii bliźniaczą jednostkę o 19 sekund. Podium uzupełniła ekipa Rebelliona #3, za którego kierownicą zasiadali Gustavo Menezes, Mathias Beche oraz Thomas Laurent.
Zespół CEFC TRSM Racing nie weźmie udziału w zbliżającej się rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Silverstone w dniach 18-19 sierpnia.
Zespół Aston Martin Racing poinformował, że dokona zmian w składach swoich kierowców na pozostałe rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata w 2018 roku.
Polski zespół Inter Europol Competition, startujący obecnie w klasie LMP3 Europejskiej Serii Le Mans, potwierdził wydłużenie sezonu o starty w Asian Le Mans Series na przełomie 2018 i 2019 roku.
Kuba Śmiechowski i Martin Hippe z zespołu Inter Europol Competition wywalczyli trzecią lokatę w klasie LMP3 podczas czterogodzinnego wyścigu Europejskiej Serii Le Mans na torze Red Bull Ring.
Zespoły TDS Racing i G-Drive Racing złożyli odwołanie od decyzji w sprawie dyskwalifikacji po 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Zespół G-Drive Racing oznaczony numerem #26 stracił zwycięstwo w klasie LMP2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, czego przyczyną było nielegalne urządzenie przyspieszające zakończenie tankowania.
Fernando Alonso, Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima osiągnęli historyczne zwycięstwo i jako pierwsi minęli linię mety po ciężkich dwudziestu-czterech godzinach rywalizacji na trzynastokilometrowym torze Circuit de la Sarthe.
Zespół Toyota Gazoo Racing wywalczyła dublet podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans na torze Circuit de la Sarthe, prezentując wytrzymałość oraz wytrwałość w swoich działaniach.
Zakończyła się 86. edycja 24-godzinnego Le Mans, w którym zatryumfowała Toyota. Fernando Alonso, Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima okazali się najlepszą załogą wyścigu, wyprzedzając siostrzany prototyp z numerem #7.
Obie załogi Toyoty bez większych zakłóceń zmierzały w kierunku pierwszego w historii zwycięstwa w wyścigu 24H Le Mans. Szczęśliwie zdecydowanie więcej akcji było w klasie GTE Pro, gdzie doszło do pasjonującej walki między Fordem #68 i Porsche #91.
Toyota Gazoo Racing oznaczona numerem 8 prowadzi po 20 z 24 godzinach rywalizacji na Circuit de La Sarthe. Za kierownicą samochodu zasiada obecnie Fernando Alonso i ma około minutę i dwadzieścia sekund przewagi nad siostrzanym zespołem #7.
Bardzo dobrym tempem Sebastien Buemi z Toyoty #8 rozpoczął siedemnastą godzinę walki na torze Circuit de la Sarthe, podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, wyprzedzając Kamui Kobayashiego z Toyoty oznaczonej numerem #7 oraz dwa prototypy ekipy Rebellion Racing - #3 przed #1.
Załoga #8 odrobiła straty spowodowane karą z poprzednich godzin i wyprzedziła swoją siostrzaną ekipę #7. Prawie dziesięć okrążeń za nimi znajdowali się reprezentanci zespołu Rebellion Racing - #3 przed #1.
Na półmetku wyścigu niezmiennie na prowadzeniu utrzymywała się Toyota #7, którą prowadził Jose Maria Lopez. Minutę i piętnaście sekund straty do niego miał Fernando Alonso, a na kolejnych dwóch lokatach w klasie LMP1 znajdowały się prototypu Rebellion Racing.
Skład Toyoty Gazoo Racing oznaczony numerem #7 pozostawał na prowadzeniu po rozpoczęciu dziewiątej godziny 24-godzinnego wyścigu Le Mans, przed siostrzanym zespołem numer #8 oraz Rebellionem Racing #3.
Matevos Isaakyan, który rozbił tył swojego samochodu LMP1 o bariery, mimo starań, nie zdołał przywrócić swojego samochodu na tor i ostatecznie prototyp został zabrany przez porządkowych.
W Le Mans zaszło słońce, a więc kierowcy rozpoczęli jedną z najbardziej wymagających chwil dwudziestoczterogodzinnego wyścigu. Oczywiście nadal Toyota prowadzi, a jej przewaga nad ekipą Rebellion Racing #3 wynosi już dwa okrążenia.
Piąta godzina rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans rozpoczęła się od powiększającej się dominacji zespołu Toyota Gazoo Racing, który znajdował się na dwóch pierwszych lokatach w ogólnej klasyfikacji.
Toyota po czterech z dwudziestu czterech godzin wyścigu Le Mans powiększa przewagę nad rywalami i bez większych zakłóceń mknie po zwycięstwo. Doszło do pierwszych zmian kierowców i w ten sposób Fernando Alonso po raz pierwszy zasiadł za kierownicą Toyoty #8.
Toyota Gazoo Racing oznaczona numerem 7 prowadzi po pierwszych dwóch godzinach rywalizacji na Circuit de la Sarthe. Siedzący za jej sterami Mike Conway ma minimalną przewagę nad siostrzaną ekipą – Toyotą #8. Prowizoryczne podium uzupełnia obecnie Rebellion #3.
Włodarze serii Długodystansowych Mistrzostw Świata przedstawili kilka szczegółów dotyczących nowej klasy, która ma zastąpić LMP1 od sezonu 2020.
Zespół Toyota Gazoo Racing wywalczył dublet w trzech sesjach kwalifikacyjnych do osiemdziesiątej szóstej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans na torze Circuit de la Sarthe, po najszybszym okrążeniu Kazuki Nakajimy oraz Kamui Kobayashiego, który swojemu składowi dał drugą lokatę.
Kazuki Nakajima ze składu Toyoty oznaczonej numerem #8, poprawił swój tymczasowy czas okrążenia z pierwszej sesji i wraz z Fernando Alonso oraz Sebastienem Buemiem wywalczyli pierwsze pole startowe do osiemdziesiątej szóstej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Bez większych zmian w klasyfikacji ogólnej zakończyła się druga sesja kwalifikacyjna do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół CEFC TRSM Racing wyjaśnił problemy, jakie spotkały ich oba prototypy Ginetta-Mecachrome G60-LT-P1 podczas sesji treningowej oraz pierwszych kwalifikacji do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Skład Toyoty Gazoo Racing oznaczony numerem #8 wywalczył prowizoryczne pole position po pierwszej sesji kwalifikacyjnej do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Kamui Kobayashi ze składu Toyota Gazoo Racing, uzyskał najlepszy czas podczas treningowej sesji 24-godzinnego wyścigu Le Mans na Circuit de la Sarthe.
Ekipy prywatne startujące w klasie LMP1 obawiają się, że tempo jedynego producenta i jednocześnie faworyta do zwycięstwa w 24 godzinnym wyścigu Le Mans może być znacznie lepsze niż to, które pokazują wyniki z dnia testowego.
Fernando Alonso, który w poprzedni weekend rywalizował na torze imienia Gillesa Villeneuve'a w Kanadzie, wziął udział w badaniu kontrolnym, a już w środę zasiądzie do prototypu LMP1 Toyoty, aby przygotowywać się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Hiszpan uzyskał dla zespołu Toyoty najlepszy czas w trakcie oficjalnej sesji testowej przed tegorocznym wyścigiem 24 godzinnym Le Mans.
Porsche zamierza wystawić w klasie GTE Pro samochody fabryczne w retro barwach podczas zbliżającego się 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół Racing for Poland udanie zadebiutował na torze Monza podczas Europejskiej serii Le Mans pod opieką techniczną ekipy Virage.
Ekipa z Woking być może ponownie zacznie startować w najbardziej prestiżowym wyścigu długodystansowym na świecie.
Szesnastokrotny zwycięzca turniejów wielkoszlemowych, Rafael Nadal, wystartuje tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans, który odbędzie się 16-17 czerwca.